Friezen, tinkers, haflinters etc met hele lange voorplukken vind ik persoonlijk mooier om gewoon netjes uit te borstelen en los te laten, vaak omdat ze (vooral tinkers en friezen) anders zo'n lang hoofd krijgen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

oomens schreef:Ik lees hier van verschillende mensen dat ze een losse voorpluk geen gezicht vinden, maar wat is er (qua manen) nu mooier om te zien dan dit?
[ Afbeelding ]
Nies_ schreef:Ayasha schreef:Een lange voorpluk is nog wat anders dan een dikke voorpluk. Pretty haar voorpluk is korter dan die van Sam en toch is die van Pret veel moeilijker netjes te vlechten.
Klopt hoor. Lang en dun is het makkelijkst, kort en dik het moeilijkst.

Nicole schreef:Altijd vlechten! Vind PERSOONLIJK zooo vreselijk uit zien als je alles netjes in de knotjes hebt zitten en dan ineens zo voorpluk niet, ik persoonlijk als ik jury was zou ik dan ook geen 8 geven, vind het vaak een afbreuk bij sommige met echt hele lading manen alla PRE of Tinker of Fjord met heel veel manen dat is vaak wat anders maar zelfs dat kan je netjes vlechten.
De 2 hengsten hebben beide een gigantische voorpluk die tot over hun neus hing maar ik vlechtte hem altijd, niet met elastiekje maar met naald en draad en dat zat altijd super mooi.
[ Afbeelding ]
Je zou niet zeggen maar Special voorpluk hing ook tot aan zijn neusriem.
[ Afbeelding ]
Voor mij ook altijd met naald en draad vlechten die verrekte elastiekjes moeten ze verbannen poeh wat lelijk die paddenstoelen
Ziet er wel een stuk strakker uit dan knotjes met elastiekjes inderdaad.
Hoe netjes en mooi de combi dan ook rijd, kan dan alleen maar kijken na het niet gevlochten voorplukhaar!