Voorpluk niet invlechten wat vinden jullie daarvan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:34

Ik was meestal niet van de ingevlochten voorplukken, maar de laatste tijd is mijn mening erover toch aan het veranderen. Ik ben nog altijd trots op de redelijk lange (voor het doen van een warmbloed) voorpluk van mijn merrie (https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5571_n.jpg), dus vandaar dat ik de voorpluk ook altijd losliet. Afgelopen wedstrijd heb ik voor de verandering ook de voorpluk een keer ingevlochten, en ondanks haar grote oren misstond dat ook zeker niet (https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5546_n.jpg), vond het voor herhaling vatbaar :j

Friezen, tinkers, haflinters etc met hele lange voorplukken vind ik persoonlijk mooier om gewoon netjes uit te borstelen en los te laten, vaak omdat ze (vooral tinkers en friezen) anders zo'n lang hoofd krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:36

Een lange voorpluk is nog wat anders dan een dikke voorpluk. Pretty haar voorpluk is korter dan die van Sam en toch is die van Pret veel moeilijker netjes te vlechten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:40

oomens schreef:
Ik lees hier van verschillende mensen dat ze een losse voorpluk geen gezicht vinden, maar wat is er (qua manen) nu mooier om te zien dan dit?
[ Afbeelding ]

Euhm....nou...gevlochten dus :o :+ :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:45

Ayasha schreef:
Een lange voorpluk is nog wat anders dan een dikke voorpluk. Pretty haar voorpluk is korter dan die van Sam en toch is die van Pret veel moeilijker netjes te vlechten.

Klopt hoor. Lang en dun is het makkelijkst, kort en dik het moeilijkst.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:50

Persoonlijk vind ik voorpluk los het mooist staan. Maar als het goed ingevlochten is vind ik het soms ook wel mooi en bij sommige paarden staat het ook gewoon goed, maar meestal vind ik het net een drol wat op het voorhoofd is geplakt haha.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:01

Nies_ schreef:
Ayasha schreef:

Klopt hoor. Lang en dun is het makkelijkst, kort en dik het moeilijkst.

Toch zweer ik liever bij een wat korter en dikkere voorpluk dan zo lange dunne.. Dan krijg je zo heeeeel lang vlechtje en dat moet je dan zonder uitsteeksels weer netjes in elkaar zien te krijgen.. :')

Jamiefris

Re: Voorpluk niet invlechten wat vinden jullie daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:52

Liefst voor mij ook gevlochten.

Bij mijn bonte heb ik hem met de shoot wel los gehad. Zo kreeg hij een maffe uitstraling en dat is ie ook
Afbeelding

Maar paard wat ik nu heb heeft echt mini plukje en helemaal niet dik. Toch pruts ik er een knotje in :o
Probeerde een foto te zoeken waar ze geen knotje heeft. Alleen dan zie je het plukje niet eens. Hier dus wel een knotje.
Afbeelding

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:31

Afbeelding

Afbeelding

Maar wie kan me zeggen hoe ik dit kan vlechten dan? :') Het is mij nog nooit gelukt hier een netjes vlechtje of uberhaupt een knotje van te maken. Dus laat het maar los.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:37

Zoiets heeft die van mij ook haha

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:42

Nicole schreef:
Altijd vlechten! Vind PERSOONLIJK zooo vreselijk uit zien als je alles netjes in de knotjes hebt zitten en dan ineens zo voorpluk niet, ik persoonlijk als ik jury was zou ik dan ook geen 8 geven, vind het vaak een afbreuk bij sommige met echt hele lading manen alla PRE of Tinker of Fjord met heel veel manen dat is vaak wat anders maar zelfs dat kan je netjes vlechten.

De 2 hengsten hebben beide een gigantische voorpluk die tot over hun neus hing maar ik vlechtte hem altijd, niet met elastiekje maar met naald en draad en dat zat altijd super mooi.

[ Afbeelding ]

Je zou niet zeggen maar Special voorpluk hing ook tot aan zijn neusriem.
[ Afbeelding ]

Voor mij ook altijd met naald en draad vlechten die verrekte elastiekjes moeten ze verbannen poeh wat lelijk die paddenstoelen :')

Zo, dat ziet er netjes uit <3 Ziet er wel een stuk strakker uit dan knotjes met elastiekjes inderdaad.
Hoe lang ben je met zoiets bezig? :+

Ik ben echt een lange manen/lange voorpluk fan, maar als het zo netjes ingevlochten kan worden als hierboven stem ik voor! :D

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:46

Vind het persoonlijk onwijs lelijk als alles is gevlochten behalve de voorpluk :') Hoe netjes en mooi de combi dan ook rijd, kan dan alleen maar kijken na het niet gevlochten voorplukhaar! :D

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:15

Ik vlecht de voorpluk nooit in. Vind het zo lelijk en kaal staan. Maar kan me voorstellen als je Z rijd ofzo dat het wel netter is als je je voorpluk erbij ingevlochten heb.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:32

Wel een vlechtje maar geen knotje vind ik persoonlijk echt niet mooi.
Mijn pony heeft van zichzelf een lange en dikke voorpluk maar ik vlecht m wel altijd want als ie draaft gaat de ene helft van de voorpluk helemaal aan de linker kant zitten en de andere helft helemaal rechts en dat ziet er echt niet uit :')

Jinqs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:53

Ik vind echt dat het aan het type pony of paard ligt en aan de rest van z'n manen :) mijn pony zie ik zelf liever met knotje maar een haflinger of een pony met veel manen vind ik mooier met een losse voorpluk.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:23

Nou, vandaag maar weer alles knap ingevlochten. Alles gepoetst en ingevet...ik had een 10 voor de verzorging :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:30

Hier voorplukken los, maar ja, die van Sjol is anders dikke worst op d'r hoofd en Toobs ach, die mag ook los.

Heb dan ook niet de gangbare sportpaarden, Sjol is fjord en Toobs heeft ook al hengstenvlecht ipv knotjes en hebben beiden best wel wat voorpluk.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:30

Ik heb gisteren weer een wedstrijd gehad, geprobeerd de voorpluk helemaal te vlechten maar dat past gewoon echt niet. Daarnaast vind hij het niets als zijn machtige pluk ineens verdwenen is :P

Yntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:24

Vlecht het paard van schoonmoeder altijd in.

Doe de voorpluk altijd half. Eerste deel een hengste vlecht, ten hoogte van de frontriem zet ik hem vast met speltjes.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:29

Mijn paard heeft 4 haren op zn hoofd xD ziet er niet uit als ik dat moet vlechten, maar aangezien mijn paars alergisch is voor zn hoofdstel heb ik er toch een oornetje onder dus zie je het ook niet ideaal!