Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar toch denk ik dat over het algemeen de mensen niet zo negatief zijn als gedacht wordt.
Een uitzondering daar gelaten (zoals de karreknol opmerking) maar zo'n mensen neem je best gewoon niet al te serieus.
Zelfs al is het een lelijke kromme bok, dan nog is het iemands dier, iemands lieveling en die persoon houdt ook van dat dier. Dat iemand 'm niet mooi vindt, geeft hem of haar nog geen recht om een ander bewust (want dit is niet onbewust) te kwetsen.
En zulke mensen zeggen ook van een KWPN'er lelijke dingen..
Hangt er maar net vanaf hoe hun pet staat. Dat is niks "persoonlijks" (of op 1 ras gericht) maar puur hún gebrek.En dat heeft al evemin iets te maken met het ras dat ze rijden. Ik kan ook "koudbloedmensen" die behoorlijk uit de bocht gingen over mijn wedstrijdpaard.
Ayasha schreef:Ik denk dat ze gewoon minder uitgebracht worden. Alles wat "uitzonderlijk" is krijgt meer aandacht. Dat kan goede en minder goede zijn..Maar toch denk ik dat over het algemeen de mensen niet zo negatief zijn als gedacht wordt.
Een uitzondering daar gelaten (zoals de karreknol opmerking) maar zo'n mensen neem je best gewoon niet al te serieus.
Zelfs al is het een lelijke kromme bok, dan nog is het iemands dier, iemands lieveling en die persoon houdt ook van dat dier. Dat iemand 'm niet mooi vindt, geeft hem of haar nog geen recht om een ander bewust (want dit is niet onbewust) te kwetsen.
En zulke mensen zeggen ook van een KWPN'er lelijke dingen..
Hangt er maar net vanaf hoe hun pet staat. Dat is niks "persoonlijks" (of op 1 ras gericht) maar puur hún gebrek.
xSlvna schreef:Heb ook een Shire (beest van op/rondom de 2 m schofthoogte) gereden. Dier kon lopen zeg ik, in draf. Wauw. Maar stap en galop? Wijken? Travers? Wat denk je waar ruimte is met die (in verhouding) korte pootjes plus hoeven zo groot als eetborden? Hou op, het is al een wonder als zo een ding een bocht fatsoenlijk kan maken zonder zijn eigen voeten aan te raken.
ze zijn niet gehandicapt
Als ik ver had willen komen in de dressuur, had ik een ander ras gekozen. Maar ik ben wel van mening dat de dressuur er voor het paard is, en niet andersom. Correct uitgevoerde dressuur is júist voor zware koudbloeden heel belangrijk, omdat die van nature meer op de voorhand zijn. Vanuit dit licht vind ik het raar om te stellen dat een trekpaard niet geschikt is voor dressuur. Huh?? Ieder paard mag toch correct leren lopen, niet alleen paarden die dat vanzelf al doen? 
En dat ze van nature minder geschikt zijn voor de echte sport (als in: wie gaat het hoogst komen en heeft de spectaculairste gangen) doet inderdaad helemaal niks af aan hoe leuk ze zijn
VogeltjeM schreef:xSlvna schreef:Heb ook een Shire (beest van op/rondom de 2 m schofthoogte) gereden. Dier kon lopen zeg ik, in draf. Wauw. Maar stap en galop? Wijken? Travers? Wat denk je waar ruimte is met die (in verhouding) korte pootjes plus hoeven zo groot als eetborden? Hou op, het is al een wonder als zo een ding een bocht fatsoenlijk kan maken zonder zijn eigen voeten aan te raken.
Hahaha jij maakt het echt wel heel dramatischze zijn niet gehandicapt
![]()
Ik heb 2 shires. Heb voor dit ras gekozen omdat ik graag relaxed zonder gedoe buiten wil rijden, en omdat ik ze prachtig vindAls ik ver had willen komen in de dressuur, had ik een ander ras gekozen. Maar ik ben wel van mening dat de dressuur er voor het paard is, en niet andersom. Correct uitgevoerde dressuur is júist voor zware koudbloeden heel belangrijk, omdat die van nature meer op de voorhand zijn. Vanuit dit licht vind ik het raar om te stellen dat een trekpaard niet geschikt is voor dressuur. Huh?? Ieder paard mag toch correct leren lopen, niet alleen paarden die dat vanzelf al doen?
Patries90 schreef:Dat verwoord je mooi Ayasha. En dat kan ik alleen maar met je eens zijn.
Vind het alleen erg jammer dat er mensen zijn die beweren dat Shires bomen moeten slepen of voor de kar moeten lopen en verder niets..
Vind dat iedereen ongeacht wat voor ras je hebt doen moet wat diegene leuk vind.... ik ben ook niet een shire gaan rijden met de intentie te gaan starten.. toch is Dressuur voor elk paard vind ik belangrijk om ze soepel te houden.. De basis is belangrijk voor elk paard. En ja dat die van mij het leuk op pakt maakt dat we er beide plezier in hebben.. en dat betekent vind ik dat wij ook best aan de start mogen verschijnen net zo goed als ieder ander die er samen met zijn paard lol aan heeft..
Ik zou daar niet al te zwaar aan tillen... (dat bedoel ik dus in mijn vorig bericht... )Ayasha schreef:Daarom dat al die haflingers en fjorden te koop staan en 4 a 5 eigenaren hebben? Omdat jullie ALLEMAAL jullie maatje VOOR HET LEVEN houden zeker?
Dus je baseert op het feit dat ik warmbloeden heb, dat ik geen band heb, niet aan knuffelen doe en die beesten voor mij producten zijn?
Besef je zelf eigenlijk wel hoe veroordelend die mening is?![]()
het ergste vind ik dan nog dat je niet leest. Ik zeg NERGENS dat je er niet mee mag starten, ik zeg zelfs: GRAAG!
Ik zeg enkel dat je realistisch moet zijn en moet durven toegeven dat ie misschien op een bepaalt niveau niet meer verder kan. En niet dat dier door dwingen alleen om je gelijk te halen.
dat gaat écht wel lukken met een gemiddelde shire, en het Z misschien ook wel.

Nadiine__x schreef:Ayasha schreef:Daarom dat al die haflingers en fjorden te koop staan en 4 a 5 eigenaren hebben? Omdat jullie ALLEMAAL jullie maatje VOOR HET LEVEN houden zeker?
Dus je baseert op het feit dat ik warmbloeden heb, dat ik geen band heb, niet aan knuffelen doe en die beesten voor mij producten zijn?
Besef je zelf eigenlijk wel hoe veroordelend die mening is?![]()
het ergste vind ik dan nog dat je niet leest. Ik zeg NERGENS dat je er niet mee mag starten, ik zeg zelfs: GRAAG!
Ik zeg enkel dat je realistisch moet zijn en moet durven toegeven dat ie misschien op een bepaalt niveau niet meer verder kan. En niet dat dier door dwingen alleen om je gelijk te halen.
Wauw, jij voelt je aangesproken.. Zou bijna zeggen dat je jezelf terug ziet in mijn tekst.
Dit topic gaat niet over fjoedenwn haflingers maar shire's en trekpaarden.
En tot slot zei ik. In mijn tekst, dat GELUKKIG! niet iedereen zo is.
Daar bedoelde ik ook zeker warmbloed ruiters mee.
Overigens rijd ik zelf ook wen kwpn met veel liefde..
xSlvna schreef:Heb ook een Shire (beest van op/rondom de 2 m schofthoogte) gereden. Dier kon lopen zeg ik, in draf. Wauw. Maar stap en galop? Wijken? Travers? Wat denk je waar ruimte is met die (in verhouding) korte pootjes plus hoeven zo groot als eetborden? Hou op, het is al een wonder als zo een ding een bocht fatsoenlijk kan maken zonder zijn eigen voeten aan te raken.
Ben het ergens wel met Geryon eens. Hou het lekker bij de basissport en anders bij het geen waar het dier voor gemaakt is.
Ik kan van mijn draver ook geen 1,40m parcours of int. proef verwachten, al had ik alle kennis en ervaring ervoor. Zelfs Edwardg gal krijgt zo iets niet gepresteerd.
Gebruik de bouw voor wat die bedoeld is of hou het ook echt op "voor de leuk".
Zeer sjiek als iemand een b/l proef neerzet met zo een dier, maar hoger is denk ik in 95% van de gevallen te veel gevraagd. Ze doen het misschien, maar het lijkt me echt te heftig.
Bedenk eens dat die wat ik reed ongeveer 800 kg zwaarder is als euhh.. totilas.
xSlvna schreef:Ja uhu bloed zweet en tranen, maar niet alleen de ruiter, ook de koudbloed.
Ik vind het gewoon respectloos als je zo veel gaat vragen van een paard. Sport (met dieren) moet niet met bloed zweet tranen gaan. Je laat een 800 tot 1400 kg toch niet rondsjouwen als een idioot. Laat die dier lekker rechtuit lopen voor een kar of boomstam of of of... waar ze voor gemaakt zijn.
xSlvna schreef:![]()
Wil me ook een shire halen, ooit, maar ik ga niet van ruim 1000 kg verlanger dat het door de piste huppelt. 20 bij 40 is sowieso 2 / 4 passen per zijde, arme beest moet wel écht goed kunnen verzamelen dan.
Nah nogmaals, vind het geen stijl om zo veel te vragen aan een paard terwijl het er niet voor bedoeld is.
Kijk een London lijkt een 1,60m met de ogen dicht te doen, easy. Maar voor een koudbloed zal een m/z proef nooit easy zijn. Dat vind ik oneerlijk.
xSlvna schreef:Wat goed dat je 'die van mij' kent. Arme dier zal zeker zijn benen breken bij een goed uitziende travers, zoals een getrainde KWPN het uitvoert.
Correct lopen já, en een B/L proef ook já, maar meer?
xSlvna schreef:Eigen gebrek? Dat ik niet vind kunnen dat je een M/Z/> proef vraagt van een koudbloed? Zoiets is al zwaar voor menig 'dressuurpaard', laat staan voor een koudbloed. Vind het ergens gewoon sneu, vaak zijn het dieren die over hun top gaan om de ruiter tevreden te houden.
En je hebt het over de basis, maar het is in dit topic toch wel duidelijk dat IEDEREEN hier er mee eens is dat de basis 'voor iedereen' is?
Je moet echt een keer gaan onthouden wat je schrijft hoor Xslvna.Ayasha schreef:Pfoeh ja die ziet er echt uit alsof ie het niet aan kan...
Jemig Xslvna... Hoe onbehouwen kan je reageren.