wedstrijd blunders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:20

Dit was geen fout van mij, maar heb m op wedstrijd zien gebeuren:
Het hekje bij de A stond net een meter naar achter, zodat ze daar tussendoor naar binnen kon (hoefde niet steeds iemand dat hekje op tillen, je kon er dus zo tussendoor.
Iemand reed d'r proefje, rijd voorbij A, en d'r paard prikt er heel subtiel tussenuit, reed ze ineens buiten de ring :') Meisje zelf had het pas door toen ze e bocht af wou maken, stond ineens een hekje _O-

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:27

Ik was op mijn eerste wedstrijd zooo zenuwachtig dat ik niet meer hoorde wat mn voorlezer zei... resultaat; 4 rondjes op de volte gegaloppeerd bij BEB

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:22

Heb er ook nog wel een paar, beiden op manegewedstrijdjes...

Mijn 2e springwedstrijdje, was toen 10 ofzo. Foutloos rondje, gelijk barrage erachteraan. Foutloos tot de laatste sprong. Hier ging ponylief vol in de ankers. Gevolg: ik lag bovenop de hindernis, de pony stond ervoor. Toch nog 4e geworden. En ben nu 31 en mag nog graag sprongetje nemen.

Keer dressuurwedstrijdje, f-proefje. Die ene leuke jongen was ook nog even komen kijken speciaal voor mij. Reed op Fries paard. Tijdens proefje moesten we tussen C en H aanspringen in galop. EN je raad het al: paardlief gaat juist daar in de ankers om te mesten (kon dit dier niet lopende doen)... Recht voor de kantine waar HIJ dus zat... Had echt zoiets van "waar is dat valluik? :oo "

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:35

Mijn laarzen vergeten.. :o Kwamen aan en toen kwamen we er dus achter dat mn laarzen nog doodleuk voor de stal stonden haha. Snel paps gebeld of hij mn laarzen wilde brengen. Moest de ring in, komt mn vader nog net aanrennen met mijn laarzen! :')

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 00:05

Verona2000 schreef:
Mijn laarzen vergeten.. :o Kwamen aan en toen kwamen we er dus achter dat mn laarzen nog doodleuk voor de stal stonden haha. Snel paps gebeld of hij mn laarzen wilde brengen. Moest de ring in, komt mn vader nog net aanrennen met mijn laarzen! :')

Hoe krijg je dat nou weer voor mekaar? :') _O-

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:17

Tja, Blond denk.. :P

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 23:28

op sokken komen :j :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:04

Geweldig janouk!

Mijn grootste blunder was dat ik heel vroeg moest starten. Ik bedacht me de avond van te voren vast te vlechten en te wassen zodat ik ś morgens wat langer kon blijven liggen.

Toen ik 's morgens t paard wilde gaan poetsen kwam net mijn vriendinnetje, Groom en voorlezer op stal die vroeg waarom ik dat paard had gevlochten, ik moest toch met die ander starten??

KAK! snel die ander uit de wei getrokken, met veel haastwerk op naar concours waar ik net op tijd zonder echt los te rijden de ring in kon. :+

maikevermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:42

Toen ik op een manege pony (haar) eerst proef ging rijden. Ze had het nog nooit eerder gedaan dus ze vond het erg spannend, ze kan af en toe best eigenwijs zijn. Toen ik de bak in kwam draafde ze al sneller dan normaal. Toen ik moest aan galopperen ging ze heel snel door de bak en wou ze niet keer terug wat ik ook deed, wel alle figuren nog redelijk netjes kunnen rijden maar was wel me ergste wedstrijd blunder ooit !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 01:02

Tijdens dressuurwedstrjd begonnen vooe belsignaal
een keer super hard geschrokken omdat pony een bokje gaf en tegen de rand vlamde uitgebeld
1x gevallen wegens niet goed aangezingeld (eigenlijk fout zadel maar tja manege pony)
en de vorigr barrelrace (onderling) echt bijna klaar was het belsignaal nog niet geweest
al huppelend staan wachten met een jong ding ook al gehad....
bij brevet gevallen met hoofdstel en al en dan: amai jij hebt een braaf paard die blijft mooi staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 01:47

Ik heb ook 1x gehad op wedstrijd da eche elk paard bang had van de jury...

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 02:25

Jasje vergeten gevraagd aan de jury of ik met mijn anky fuchsia roze vest mocht starten Moeilijk moeilijk Maar is getailleerd mvr nou vooruit dan maar Dank u :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 04:44

Niet van me maar van men nicht
zr had wedstrijd met 2 paarden, ander paard stond in de trailer
horen we ineens van ja de mensen van de auto met nummerplaat. ... gelieve naar je trailer te gaan er is iets mis...
echt nietsvermoedend bleven kijken en dzn echt zo van: nee was dat onze nummerplaat niet?
Paard had echt heel de binnenkant van de trailer even afgebroken

of onderling springen met een jonh paardje rustig alles in draf gedaan was echy een slechte proef zat me 4 strafpunten in de prijzen
stond ik daar van: oke ereronde ben benieuwd
galoppeer aan achter fe rest vlamt die me er niey vandoor zeker:o heb hele ereronde op de rem gezocht

Of tijdens de onderlinge gingne dd piste bouwers naast je sprong staan als het niet lukte behalve bij mij was een held in pistebouwers omver rammen

Of doot problemen ander paard genomen dat al een jaar bitloos reed proef met bit aan een lange teugel. ...

of 2 wedstrijden na elkaar stijgbeugelriem kapot, 2de keee riep ik volgende keer rijd ik uit zonder, keer er na geen stijgbeugelriem verloren

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 06:48

De dressuur groet met westernhorsemenship :=

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:36

Nimber schreef:
Geweldig janouk!

Mijn grootste blunder was dat ik heel vroeg moest starten. Ik bedacht me de avond van te voren vast te vlechten en te wassen zodat ik ś morgens wat langer kon blijven liggen.

Toen ik 's morgens t paard wilde gaan poetsen kwam net mijn vriendinnetje, Groom en voorlezer op stal die vroeg waarom ik dat paard had gevlochten, ik moest toch met die ander starten??

KAK! snel die ander uit de wei getrokken, met veel haastwerk op naar concours waar ik net op tijd zonder echt los te rijden de ring in kon. :+

_/-\o_ _O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:19

Haha lachen al die blunders.

Gelukkig hier alleen als guppie een keer de fout in gegaan. Had een leuke verzorgpony (z gekwalificeerd) waarmee ik aan een 'spelletjesdag' bij de plaatselijke rijvereniging mee mocht doen.

B proefje, spelletjes, springparcoursje

B proef ging niet helemaal zoals het moest, keurig wijkend van H naar M ipv gewoon rechtuit, het bordje bij A er uit trappen, middendraf werd een mooie uitgestrekte draf die niet uit te zitten was enz.

Kortom: de pony kon het niveau wel aan maar ik was nog niet zover dat ik wist waar al die knopjes zaten en voor dienden, haha.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 13:45

En ja hoor ik had er een paar weken geleden weer een. De eerst proef was een te saai. dus de tweede proef wilde ik echt knallen. Hop gas dr op een gaan! Ging heel goed tot dat ik in galop ging, wisselen om de pas in een L2 proef word niet gewaardeerd.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:06

Ik heb niet alleen dressuur gereden op het paard maar ook een tijdje achter het paard.

Dit was een dressuurwedstrijd vlakbij dus met wagen en al er naartoe. Kort geleden waren daar stalgenootjes naar toe verhuisd wiens paarden bij die van mij in de wei hadden gestaan.

Jury en schrijver zaten achter een tafel bij C. Proef ging best aardig totdat.......

Een van de ex-stalgenootjes kwam eens gezellig kijken met haar paard in de hand aan een halstertouw.
Haar paard herkende mijn paard en rukte zich met een brul los om vervolgens op mijn paard af te vliegen, zo de wedstrijdring in. Mijn paard was nooit zo'n coole kikker en die schrok zich het apezuur en dat uitte hij door recht omhoog te komen en vervolgens naar voren te springen richting C.
Door de ruk aan de leidsels vloog ik van de bokstoel af en landde op de plaats waar normaal alleen je voeten staan. Paard denderde door naar de jury en schrijver en jury vlogen beiden een andere kant op om te vermijden dat ze onder de voet gelopen zouden worden. Gelukkig had ik net voor de tafel mijn leidsels weer goed te pakken en kon hem stopzetten vlak voor de tafel.

Het jurylid had de schrik van zijn leven gekregen en wat not amused maar ik kon het echt niet helpen :+

baron2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:13

Mijn pony galopeerde de bak uit .... Onder het springen en liep de ringmeester om ver... gelukkig kon hij er om lachen pff en hij sprong een keer heel raar weg voor de bel dat ik mocht starten
Laatst bijgewerkt door baron2008 op 30-09-14 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:14

Mijn pony ging plassen tijdens het groeten :') zeer charmant

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:16

Oef where do I begin...
Een stuk of 3x is de beugelriem in het parcour doormidden gebroken, een keer de singel te los (was niet mijn fout overigens) en een keer tijdens een cross m'n bewustzijn verloren en pony op hol door het afzetlint heen :=

edit, heb het ook een keer voor elkaar gekregen een meter na de finishlijn eraf te vallen :')
Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 30-09-14 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:18

Dat was met springen , ik begon al voor de bel was gegaan, na de derde hindernis ging de bel ( had al paar balken eraf gegooid). Gelukkig mocht ik opnieuw starten. Ik was foutloos en reed blij de baan uit , niet wetend dat ik de laaste hindernis was vergeten. Mijn liefde voor springen ging snel over :+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:23

luffwinny schreef:
Dat was met springen , ik begon al voor de bel was gegaan, na de derde hindernis ging de bel ( had al paar balken eraf gegooid). Gelukkig mocht ik opnieuw starten. Ik was foutloos en reed blij de baan uit , niet wetend dat ik de laaste hindernis was vergeten. Mijn liefde voor springen ging snel over :+

Oei, dat is niet leuk ;) Mijn dochter had laatst barrage tijdens een heuse wolkbreuk. Haar paard glibberde ergens zo de hindernis in ondanks de kalkoenen. Hij sprong hem nog wel maar de eerste prijs was wel verkeken dachten we. Toen kwam er een jongen die, als enige, wel foutloos wist te blijven maar die sprong nu juist een hindernis te veel, oeps. Mijn dochter was toch eerste en hij was niet meer te genieten :(:)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:00

Mensen wt een verhalen hahahaha!!

Van de 10 jaar dat ik wedstrijd rij heb ik toch ook een aantal blunders ehad hoor!

Heb een keer de vader van een ander meisje in de inspringbak omgesprogen

Singel, dekje, hoodstel en laarzen zeker al 20 keer vergeten.

Ben met me oude pony tegen een paard aan gereden met het los rijden. En heb hem vervolgens op iemands anders trailer gezet.. Lol

En met mijn nieuwe heb ik afgelopen zondag de 'deur' (zon paal die omhoog kan) eruit gerend omdat ik haar niet stop kreeg.

Ik ben niet geschikt als wedstrijdruiter;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:53

JudArthos schreef:
een keer de singel te los (was niet mijn fout overigens)

Ik vraag me dan toch af hoe dit niet je eigen fout kan zijn? := Ookal zadelt iemand anders je paard op, je bent toch zelf verantwoordelijk en check check dubbelcheckt nog even? :+