Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:36

Je proefje uittypen, printen op A5 formaat en lamineren, heel handig voor bij regenachtig weer ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:06

_xDyan schreef:
Je proefje uittypen, printen op A5 formaat en lamineren, heel handig voor bij regenachtig weer ;)

Gewoon de PDF van dressuurproeven uitprinten op A4 en Lamineren, kunnen de ouderen het ook lezen :D

Kirstenx

Re: Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:11

Gaten voor de stiften/kalkoenen/stoten thuis schoonmaken en er een watje met baby olie in stoppen. Doe ik altijd, hoef je op concour alleen het watje eruit te halen.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:33

Je kan ook oordopjes in je stiftgaten doen. Van die oordopjes die je eerst klein moet oprollen en daarna uit zichzelf ontvouwen. Geen geklooi met watjes :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:54

teza schreef:
hey allemaal
WAT MOET JE DOEN ALS JE DE BAK IN KOMT IK BEDOEL DE WEDSTRIJD BAK OF HET DAN OOK HEET

in de B en L gewoon in stap, draf of galop de ring verkennen, paard alles goed laten zien en je aanmelden bij de jury, dan het jurysignaal afwachten tot je kunt beginnen.
Vanaf het M1 moet je er van buitenaf in dus dan begin je gewoon met je proef.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 17:57

KimE schreef:
Je kan ook oordopjes in je stiftgaten doen. Van die oordopjes die je eerst klein moet oprollen en daarna uit zichzelf ontvouwen. Geen geklooi met watjes :)

Dit vind ik dus echt een goede tip. Zelf helemaal nog niet aan gedacht, zit altijd met die watjes te pielen die er toch wel uitvallen. Die dopjes moeten hier in huis nog stapels liggen dus dat probeer ik gelijk uit als de smid geweest is (paard staat nu zonder ijzers).

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:00

Pielen met watjes?
Mij lukt het (gelukkig) gewoon met watjes. Ik heb ze er zo in en uit. Nog nooit na 3 jaar geen 1 verloren.

Bedoel je dit soort dingen?
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:04

Ik neem aan dat ze die bedoelt ja.

Watjes blijven bij mij nooit zitten, droge watten, vette watten, beetje olie, veel olie, allemaal geen succes. In plaats daarvan gaat er allemaal lekker vlas in plakken.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:07

Mijn paarden staan op stro, misschien ligt het daar aan.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:11

Die bedoel ik inderdaad! Pielen met watjes is relatief natuurlijk, maar het is een tip :)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:12

Ik ga er eens voor kijken!
Kun je ze vaker gebruiken of moet je ze na 1x weggooien?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 18:19

Dat zou je even moeten proberen. Normaal gesproken zou je ze vaker moeten kunnen gebruiken. Maar in een paardenhoef is niet echt een normale gebruikssituatie :') Als je ze eruit haalt en ze springen weer terug naar hun normale vorm, dan kunnen ze nog wel een keer gebruikt worden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:10

Proppen inspuiten met WD40 na gebruik, dan draai je ze er ook makkelijker weer in.

Greenspot remover (Cowboy magic) om verse poepvlekken van een wit paard te verwijderen.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:51

listiglistje schreef:
_xDyan schreef:

Gewoon de PDF van dressuurproeven uitprinten op A4 en Lamineren, kunnen de ouderen het ook lezen :D

Maar dan sta je met zo'n grote plaat in je hand.. mijn moeder heeft ze uitgetypt en het letter type vergroot. Als je het uittypt staan niet al die vakjes enzo erop dus past het makkelijk op een A5je met vergroot lettertype :)
En persoonlijk vind ik A5 handiger ook met meenemen enzo

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:33

@nibbit; gaan we proberen idd met wd40!!!!
Goed idee!

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:10

een tip: NIET de avond voor de wedstrijd met je witte rijbroek aan je laarzen invetten :+
ik weet nu echt niet wat ik moet doen, paar zwarte vlekken, voor wassen is het denk ik te laat ?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:25

Ik zou zou het inzepen met ossengalzeep oid als je dat hebt, boenen tot je het schoon hebt, snel in de wasmachine en daarna ophangen.

Maar waarom poets je je laarzen met je witte broek aan? :')

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:31

Leuk topic, ik wil dit allemaal wel even lezen! :D

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:38

als je je paard noodgedwongen de dag voor je wedstrijd moet wassen, zorg dat je dit zo laat mogelijk doet en dat zn stal helemaal spik en span is en evt extra dik opgestrooid. als ie dan besluit te gaan liggen ligt ie iig in schoon stro ^^

heeft een van jullie mss een tip voor mij? ik heb mijn (zwarte) zadel laatst ingevet (zeep, olie, vet) maar een paar dagen later heeft ie zwart afgegeven op mn cognac chaps (zowel op het suede als op het leer) iemand de tip voor mij? Thanks!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:02

Renee, ik denk dat het moet slijten. Gaat er vanzelf af.
Wel een tip voor de volgende keer: vet je zadel in met kleurloos zadelvet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:17

WD40 erop spuiten. Dat spul werkt ook perfect als vlekkenverwijderaar. En als glansspray en vliegenspray. Alleen steenmarters vinden het wel lekker ruiken. WD40 is gewoon visolie.

esther_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:36

Ik heb niet alles gelezen, maar heeft iemand tips voor haren op mijn zadel en gelpad? ik heb soort van plakband gebruikt een kledingroller en stofzuiger... niks heeft goed gewerkt.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 03:05

Mega veel tips om je dekjes en broek wit te krijgen. Ik heb er nog eentje extra. Mijn schoonmoeder doet de kragen van witte bloezen altijd eerst inspuiten met Ajax Shower Power en daarna gewoon op 40 graden wassen. Werkt bij mijn witte wedstrijdkleding en dekjes ook super.

Die van de wodka op je rijjasje vind ik dan weer heeeeel erg handig!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 06:43

esther_h schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar heeft iemand tips voor haren op mijn zadel en gelpad? ik heb soort van plakband gebruikt een kledingroller en stofzuiger... niks heeft goed gewerkt.

Ik poetste ze altijd weg met een tandenborstel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 07:16

esther_h schreef:

Die op je zadel kun je toch zo weghalen met een vochtige doek, of heb je geen leren?
Gelpad gaat neem ik aan over de hoes? Die kun je in de droger doen, gewoon een paar keer kort op koud, dan gaan de haren naar de filter van je droger.