[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:05

Hier ook nu een aantal keer m2 gestart
Travers nog erg moeizaam .
In stap lukt het wel maar in draf is drama
kw gaan redelijk en galop onderdelen gaan erg fijn
Nu 6 proeven gestart en 8 winstpunten
Dit weekend weer concours.
In deze proef gelukkig geen travers .
Ik heb een erg kijkerig paard dus contra zal wel lastig worden.

claucarlien

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:17

Duurde toch allemaal wat langer dan verwacht dat opbouwen.
Zijn nu pas weer een beetje op het punt waar we waren voor ze ziek werd.
Zo ben je dus zo 1,5 maand verder.
Ook ik moet er heel erg om denken dat die van mij niet voor mijn hulp uit de keertwending snel draait.
Dus 2 a 3 passen op de hulp en dan eruit.
Zo steeds uitbreiden.
Ik doe het ook uit de travers.
Heb dan alleen het idee dat ze haar achterhand soms wel heel scherp inzet en ik hem dan moeilijk klein kan krijgen.
Toch eens mee nemen om vanuit de schouder binnenwaarts in te zetten.
Misschien werkt dat ook goed voor ons.
Travers gaat in de stap al wel goed in de draf nog niet scherp genoeg.
Maar we gaan rustig weer verder.

Leuk om te lezen dat er toch inmiddels al wat mensen punten halen in de M2.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:08

Nou de kop is eraf, wij hebben vandaag ons M2 debuut gehad! Geen winst helaas, 176 en 178. Ik was zelf echt mega zenuwachtig waardoor ik rommelige proeven heb gereden. Geen grote fouten, maar gewoon slordig gereden. Maar toch ben ik wel tevreden, Zico bleef ondanks mijn spanning braaf. Nu de komende 2 weken werken aan de verbeterpuntjes en dan hoop ik de volgende wedstrijd mijn eigen zenuwen wat meer onder controle te kunnen houden, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:17

Ik vind het erg nette punten hoor Fabienne_S! Helemaal omdat je erg zenuwachtig was. Wanneer heb je de volgende wedstrijd?

Succes!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:29

Dankjewel [***]! De 19e heb ik weer wedstrijd, over 2 weekjes dus :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:27

Je zat er toch al wel heel dicht bij, dus dat gaat goed komen.

Opbouwen heeft tijd nodig. Maar fijn dat je weer op je niveau bent Claucarlien. Nu kun je weer verder.

Mijn M2 debuut duurt nog een paar weekjes, maar ik begin nu al wel meer te denken aan de voorbereiding. Ik heb de proeven al uitgeprint. Nu nog even van buiten leren en eens thuis gaan oefenen. Kijken hoe dat gaat. Ik verwacht eigenlijk geen problemen, want de oefeningen nemen we al langere tijd mee.

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:32

Ik zou er voor tekenen als dat mijn eerste punten waren.
Vur: heeft idd tijd nodig.
Had alleen niet verwacht dat de spieren en kracht zo snel minder worden enzo.
Komt helemaal goed.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:44

Had je al een M2-debuut gepland of wacht je nog even?

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:49

Had nog niks gepland en wacht nu tot dat het goed voelt.
Had februari in mijn hoofd.
Maar kan nu ook maart april worden.
:)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:55

Ik kom me alvast aanmelden in dit topic, een beetje vroeg dat wel. Ik rijd nu M1 met mijn pony en heb nu 3 wedstrijden (5 proeven) gereden en dat ging erg wisselend. We zijn nu M1+2. De ene keer schrikt ie overal van en is het drie keer niks en de andere keer loopt ie geweldig, we gaan nu dus lekker kilometers maken en op naar de M2. We hebben de tijd want we moeten nog veel oefenen voor de M2! (travers en keerwendingen zijn nog erg lastig) Maar ik kom alvast in dit topic rondneuzen zodat ik alvast de tips en tricks van de M2 kan horen :o

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:56

Maar het zit er wel aan te komen dus. Een leuk vooruitzicht.

Welkom dressuur!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:27

jullie gaan snel met kletsen hier :)
Gezellig!!

Paar mensen vroegen van wie ik les had, ik noem hier geen namen (pb maar :) ) maar ik heb les van de schoonzus van Tineke Bartels.
Hele fijne en consequente instructrice waar ik inmiddels al zo'n 4 jaar wekelijks les van heb.

Gisteren weer les gehad en er zaten hele fijne stukken bij. De travers op de rechterhand gaat ook steeds beter al wil de lb nog niet echt goed lukken op die kant.
Moeilijk..

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:00

Ik hoop ook op zulke punten tijdens mijn debuut, Fabienne. Ik heb ook altijd last van mijn eigen zenuwen. Omdat de oefeningen in het M2 wat sneller achter elkaar komen, zal ik daar tijdens mijn proef wel flink last van hebben.

Afgelopen vrijdag tijdens de les een keer de M2 proeven doorgereden. Viel me niet tegen, maar we moeten nog wel even oefenen. De inzet van de travers was niet goed, maar gelukkig kan ik dat dan wel corrigeren. De keertwendingen waren nog wat te groot. De contra ging wel goed. Ik moet er alleen op letten dat ik niet te veel stelling heb, want dan kan ik mijn paard niet nageeflijk houden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:24

Hoihoi,

Mag ik me aansluiten hier, ik start dan wel niet zelf, dat doet mijn zus, maar ben wel erg betrokken bij het rijden, lessen en groomen. Het paard is ook van mij. Is een 12 jarige fokmerrie, die pas 1,5 jaar serieus gereden is. Ze heeft deze winterselectie M2 gestart, met nog matige resultaten, thuis en op les gaan de proeven wel foutloos, maar op concours lukt dat nog niet, changeren, verkeerde galop aanspringen, aangalopperen in middendraf, hahaha elke keer is het wel wat.
dus selectie 166 tot 176. wel heeft ze ook een keer een klein concoursje gestart, daar wel succes 192 en 185, dus de eerste punten zijn binnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:24

ik vond de 2e proef deze maand wel erg lastig, rare lijnen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:42

Wat leuk al die nieuwe M2 starters :D Welkom allemaal!! *\o/* en veel succes alvast/alsnog :P

@fokfanaat, mooi paard! :)

Ik heb de 2e proef net even doorgelezen, maar die lijkt inderdaad best lastige lijnen te hebben! Vind ik zelf niet zo'n ramp, maar meer voor mijn vriend de voorlezer := Aankomende week maar een keertje oefenen voor de 18e..

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:45

Ik heb ook weer wat wedstrijden opgegeven, weliswaar twee bij mij thuis op de manege gewoon, maar toch :+ 15/02 en 08/03 mogen wij weer twee proeven rijden in Vinkega. Verder zit ik wat te kijken, er is nog twee keer thuis wedstrijd, maar die keren moet ik beide werken (boehoe). Kan naar Steenwijk en Sonnega voor een proef, maar ik vind dat zo'n gedoe voor die vijf minuten proefje rijden (verwend he).

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:46

heel raar om op het eind nog een keer aan te springen vond ik nu heb je 2x in ene galop en maar 1 x in andere galop....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:47

grote nadeel van maar 1 proef vind ik dat het zo druk is in de losrijbaan, en dan krijgt ze hem toch niet zo fijn voor elkaar.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:52

Als ik van huis ga longeer ik haar thuis sowieso altijd een half uur en zit ik er op locatie maar 10 minuten op anders heb ik een bom onder me haha
*bij nader inzien moet ik dit verbeteren in dit doe ik altijd, ook thuis. Win bouwt teveel spanning op in een inrijbaan met meer dan drie paarden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:54

die van mij is echt superbraaf, dat is het probleem niet, maar als ze constant aan het sturen is en lijnen aan het rijden, krijgt ze dr niet zo los als thuis als je met niemand rekening hoeft te houden.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:28

Welkom hier fokfanaat!
Leuk paard heb je :)
Ik heb de nieuwe proeven nog niet doorgelezen, binnenkort maar eens doen.
Ik vond de proeven van December niet zo lastig.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:58

Ja dat stukje wat jij bedoeld fokfanaat is inderdaad heel raar. Na je overgang galop-stap op de BXE-lijn ga je naar links, na enkele passen weer aangaloperen, paar galopsprongen en dan weer bij A in draf. Mijn proefjes zijn gefilmd gister ik zal zo eens kijken hoeveel galopsprongen ik heb gemaakt

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:01

Ik heb geteld, ik had 8 galopsprongen. En Zico galoppeerde dat stukje ook nog heel klein haha

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:41

Welkom fokfanaat! leuk paard :)

Hier nog steeds aan het stappen nog twee weken dan moet ik terug hopelijk kan ik er dan weer lekker mee aan de slag:)