[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke_Mandy

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:53

Ja dat is de 2e proef (lange zijde aanspringen) :))

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:34

Oei, ineens zit ik hier thuis met een dubbel gevoel achter de computer.
Net te horen gekregen dat ik tweede reserve sta voor de regiokampioenschappen. Ontzettend gaaf om bij de top 8 van de 35 deelnemers te horen en te horen te krijgen dat je nog een kans heb.

Maar aan de andere kant, kan ik dan niet ons debuut naar het M1 maken.

Ik weet nu niet zo goed wat ik nu moet en denk dat ik de regiokampioenschappen maar afwacht op een telefoontje. Maar ben nog niet zeker van mijn zaak want ik wil ook graag M1 starten.

Och, wat is dit een dilemma.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:37

Aranel schreef:
Oh de tweede proef dan? :) Ik rij zaterdag maar 1 proefje en daar is het E afwenden, X aanspringen in andere galop.

ohja dat klopt!
ik heb inderdaad wel 2 proeven, die eerste vind ik wel de leukste met de gebroken lijn in contragalop :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:30

Met die middendraf ga ik eens proberen hoe het hier benoemd wordt.
Wat betreft galop op lange zijde rechts gaat altijd mooi en goed. Springt nooit verkeerd aan. Links ga ik teveel nadenken en drukt madame der kont naar binnen en springt ze fout aan. Denk ik er niet over na gaat het vaak beter.

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:29

Sharonaa_ schreef:
Met die middendraf ga ik eens proberen hoe het hier benoemd wordt.
Wat betreft galop op lange zijde rechts gaat altijd mooi en goed. Springt nooit verkeerd aan. Links ga ik teveel nadenken en drukt madame der kont naar binnen en springt ze fout aan. Denk ik er niet over na gaat het vaak beter.

Ik heb hem juist andersom!
Links altijd goed, rechts bijna standaard fout.
Dat b afwenden, x aanspringen naar andere hand gaat wel erg goed en de gebroken lijn en rechtsomkeert zijn ook prima te doen.

Had haar gisteren echt zo fijn aan het lopen *\o/*
Als we het zo volhouden met nog iets meer oprichting schat ik het wel zo in dat we een puntje zouden kunnen rijden in het M :)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:49

Lastige keuze Juuuuul_Xx. Als je nou 1e reserve stond zou ik sowieso de kampioenschappen afwachten. En ik denk dat je nu ook baalt als je tóch geplaatst wordt.. :P Heb jij je m1 debuut al opgegeven dan?

Ik vind in galop aanspringen ook makkelijker op x. Bij mijn oefenwedstrijd in oktober ging het aanspringen op de rechte zijde wel goed gelukkig, maar daar heb ik dan ook veel op geoefend toen. :P
Hier ligt het rijden momenteel sinds oktober wat stil. Ik rijd nu 1 keer, soms 2 keer per week, dus dat is helaas nog niet voldoende om voor ons M1 debuut te oefenen.. Ik hoop dat het iets kouder en droger weer wordt, dan wordt onze bak weer fijner en kan ik weer wat fanatieker gaan trainen.

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:13

Gisteren mn laatste punten in het L2 gereden, mag nu officieel M1 starten *\o/* !
Wat betreft doorzitten in middendraf ben ik echt een loser, ik hobbel alle kanten op haha.
Probeer daarom wel eens zonder beugels te rijden, wat dan weer spierpijn als resultaat geeft maar ook een betere zit :) .
Ik zag dat begin februari hier weer een M - Z wedstrijd is, zit te twijfelen of ik me ga inschrijven of niet.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:46

@Joosiien Ja ik had eigenlijk 12 januari ons debuut, maar dat moeten we maar doorschuiven naar 23 februari of later :( Ik ga het risico maar niet lopen door misschien toch nog gebeld te worden en dat ik dan niet meer mag, en nu gaan we nog beter trainen voor de M1 zodat we nog beter voor de dag komen samen. :D

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:54

Hi, mag ik hier ook mee komen praten?
Wij hebben in november onze punten voor het M1 gereden. Vanwege de kampioenschappen blijf ik nog in het L2. We staan nu nog 1e in de selecties en rij zaterdag onze 2e selectie. Ben benieuwd hoe het gaat!

Vind het wel vervelend om te moeten wachten om over te gaan! het gaat zo lekker en dan wil je eigenlijk snel door he! Contra en de schouderbinnenwaarts heb ik dus de laatste maand een beetje opgepakt en dat gaat goed! Na 9 feb zullen wij dus de overstap gaan maken. Als jullie benieuwd zijn naar onze proef dan heb ik hier 2 linkjes. zijn twee proeven van gisteren.

http://youtu.be/GM1nRNNl5Vo
http://youtu.be/FDE3jledqMM

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:02

jsofie schreef:
Wij hebben in november onze punten voor het M1 gereden. Vanwege de kampioenschappen blijf ik nog in het L2. We staan nu nog 1e in de selecties en rij zaterdag onze 2e selectie. Ben benieuwd hoe het gaat!

Vind het wel vervelend om te moeten wachten om over te gaan! het gaat zo lekker en dan wil je eigenlijk snel door he! Contra en de schouderbinnenwaarts heb ik dus de laatste maand een beetje opgepakt en dat gaat goed! Na 9 feb zullen wij dus de overstap gaan maken. Als jullie benieuwd zijn naar onze proef dan heb ik hier 2 linkjes. zijn twee proeven van gisteren.

Heel erg mooi paard! Ziet er allemaal netjes uit :)

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:35

jsofie schreef:

Ziet er goed uit, mooie combinatie samen!

Ik heb vandaag weer super fijn gereden, de oprichting zelfs al stukken beter.
Hoe minder of dat ik er aan de voorkant aan ga zitten frunniken hoe meer ze uit zichzelf opricht.
Ook het zweepje weg gelaten vandaag, die had ik er nog bij omdat ze af en toe haar achterbenen nog wel is wil vergeten maar dat ging ook erg goed!
Kortom, ik ben weer helemaal trots :D

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:11

Hi jsofie :D Ga zo je fimpje even bekijken!! :D

Chantal; Fijn dat het goed ging!

Ik heb alleen gewandeld... :+ Kan niet wachten tot ik er weer op mag (as donderdag) erg altijd, dat als je niet mag rijden je niets liever wilt dan rijden :') Helemaal vanwege dat vandaag m'n nieuwe cap is binnengekomen en daarmee ik nog maar 3 dingen hoef aan te schaffen voor m'n nieuwe wedstrijdtenue compleet is :D (edit; creme handschoentjes, nieuw creme dekje en een nieuwe plastron) Rij normaal nooit met cap, maar nu ga ik dat denk ik toch maar doen.. Gewoon voor de zekerheid... :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:17

Mag ik mij (alvast) melden hier? :)
Het doel is om april M1 te kunnen starten met mijn tinker hengst.
Onze stand nu is L2+8. Afgelopen weekend 4 winst in 4 proeven gereden. Het gaat lekker maar we moeten nog veel werken aan de galop, daarin mist hij nog wat kracht.

Wijken gaat zozo, maar dat hebben we in het M1 gelukkig dan niet meer :) Achterwaarts, 5jes of 6jes. Ene keer slepend en andere keer gehaast. Dat moeten we dus nog even wat perfectioneren :)

Dit zijn wij
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:20

Wat een gaaf beest zeg!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:22

MioEnTia schreef:
Gisteren mn laatste punten in het L2 gereden, mag nu officieel M1 starten *\o/* !
Wat betreft doorzitten in middendraf ben ik echt een loser, ik hobbel alle kanten op haha.
Probeer daarom wel eens zonder beugels te rijden, wat dan weer spierpijn als resultaat geeft maar ook een betere zit :) .
Ik zag dat begin februari hier weer een M - Z wedstrijd is, zit te twijfelen of ik me ga inschrijven of niet.

Gefeliciteerd met je punten.

Het doorzitten in middendraf ga ik ook echt niet redden := Doorzitten überhaupt op die van mij is een kunst :')

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:37

Gave tinker hoor! Hij lijkt niet zo zwaar gebouwd? Ik vind dat mooi.

oja pff doorzitten in middendraf 8)7 veeeeeel oefenen daarop nog denk ik!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:08

Haha dat vertekend denk ik want het is een medium tot zwaar type :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:22

Pfffffff doorzitten.... na mijn herseninfarct is mijn coordinatie soms een beetje verdwenen en mis ik ook links 40% minder kracht dus ik moet echt bij koppie erbij houden en af en toe goed gaan zitten anders stuiter ik alle kanten uit _O-

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:55

cp112 schreef:

Oww nee dat heb ik er duidelijk niet uitgehaald nee!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:08

Was een erg confronterend lesje gisteren,
Eerst mijn proefje gereden, zodra Mando en ik de voorlezer horen dan gaat hij zijn eigen ding doen en ik lift mee. _O-
joh...
Dus even flink wat strenger geworden en dan ineens kan hij het wel... ben soms te lief
2e proefje oefenen ging wel erg goed. We komen er wel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:17

Oh ja doorzitten.. kon ik ook echt niet hoor. Nu gaat het wel aardig, alleen heb ik het idee dat mijn paard nog steeds wat korter loopt als ik doorzit. En hij is al niet te ruim in zijn gangen :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:01

jsofie schreef:
cp112 schreef:

Oww nee dat heb ik er duidelijk niet uitgehaald nee!

Beetje vies maar zo zie je wel de massa
Afbeelding

En schoon :P
Afbeelding

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:06

ooohja die heeft een lekker gezond lijf ;-).

Wiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:18

Gave tinker joh! gisteren weer begonnen met de schouderbinnenwaarts, en ze pakt het goed op. nu flink oefenen, dan kunnen we het buitenseizoen M1 gaan starten! Iemand nog tips voor de schouder binnenwaarts?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:57

Is het trouwens nog steeds zo dat je vanaf de m niet meer de ring in mag maar er omheen moet rijden tot je begint? :o