Percy schreef:90cm. voor e-pony's is alleen als de ruiter nog geen 18 is. Anders moet je de pony tussen de paarden starten en dus 1 meter.
Mijn dochter rijd met een e-pony bij de pony's, straks in het L zal hij toch 1.00 m. / 1.10m moeten springen. Dat kan hij probleemloos maar het scheelt dus allemaal niet zo veel.
Met hoeveel punten moet je ook alweer over, 30 of 40? Dan kan je dus 30 of 40 wedstrijden rijden voor alsnog het doek valt want dan komt de 1 meter weer om de hoek kijken.
Met de nieuwe regeling die eigenlijk de oude is zit je ook al met een barrage die 10 cm. hoger is met als gevolg dat je wanneer je 80 á 90 cm. wilt starten je in de problemen komt in de barrage.
Losspringen gaat ook al lastig worden. Hoe vaak worden de losspringhindernissen niet 10 tot 20 cm. hoger gezet dan het parcours?
Maar je hoeft geen barrage te rijden toch? volgens mij is die niet verplicht. Het eerste resultaat is bepaald voor winstpunten.. toch?
. Mijn paard is nog niet helemaal barrage klaar
Een balk er af is maar 2 strafpunten maar een vlekje op je witte rijbroeken kost je wel 5 strafpunten.