[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:01

Da denk ik nie zalle, daar doen een paar goei VOR ruiters mee :P Maar soit, ik maak toch niet zoveel kans, mijn wissels gaan nog altijd niet zoals het moet :P

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:05

Daar gaat het helemaal niet om. Je hebt een goed paard en je bent jong, dat is hetgeen wat ze zoeken...

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:06

Ik ben altijd sceptisch (ofzoiets) daarin, ik denk altijd dat die mensen doorgaan die ze al kennen :D Dus ik niet :P

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:42

Ik ga ook niet door, weet ik nu al, te weinig talent zullen ze wel zeggen :') te weinig potentie.
Maar ik rijd mee omdat ik t leuk vind en omdat het kan :+
Puur voor mijzelf.

Hahahahah. Die foto is echt geweldig! Hoedje op en springen maar :')

Ik had op de opendag van de manege hier eens een demonstratie gegeven, daarna waren ze in dr losrijbaan aan het springen, dus ik nam ook een mini sprongetje mee,, maar idd met complete dressuur outfit.. ik kreeg hele leuke blikken toen, mensen lachen, etc :')

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:52

Ik doe ook mee aan de Mac Rider :=.

Ook nog aan de selectie voor de Rabotalentendag :)

Maar die worden bij mij allebei niets, maar vaak krijg je wel even handige tips!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:58

Webster, hahah cool die noodsprong, maar jij liever dan ik!

Mavantos, dit is hoe Alf diezelfde boom vanuit het water neemt:
Afbeelding

Je ziet m denken.....relax man! Heerlijk is dat, hoewel ie in het begin wel eens best hard over het terrein gaat maar tegenwoordig kan ik m aardig bij me houden!

Joslinn, stoer debuut met 201 punten, valt toch niets tegen!

En Macrider cup, ik heb vorig jaar meegereden als opvulling omdat ze Z combi's te weinig hadden maar ik zat er net goed en wel 2 weken op na 6 weken weide vakantie dus ach, we hebben lekker rondjes gereden
:D Moet wel zeggen dat de man die er toen stond wel fijne aanwijzingen gaf!

Ik ben zo heerlijk aan het rijden, gisteren wissel meegepakt na links/rechtsomkeert en dan eerst rechtuit en twee bochten contra en bij de derde bocht omspringen. Ging nog niet geheel vlekkeloos maar wel al stuk beter. Als ik nou zelf eens leerde om niet zo vreselijk mee te gaan hangen......

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:44

Wat een gave foto's allemaal. Leuk Webster, met je hoedje op ;)
Ik ga in juni MacRider cup rijden. Verwacht er niet veel van hoor. Maar lijkt me wel leuk. Moet hem van tevoren even flink heet rijden en dan wil hij wel gaan showen :P
Gisteren na een week niet erop gezeten te hebben weer gereden. Er was les dus ik heb de wissels niet kunnen doen. Heb wel heerlijk gereden. Hij had er zin in! De draf gaat echt fijn nu. Vandaag rijdt mijn zusje hem en vrijdag ga ik een buitenritje maken. Zaterdag heb ik les :)

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:48

Wat een leuke foto's komen er voorbij. Ben zelf een schijterd om te gaan crossen.
Ga zaterdag weer eens op wedstrijd, ben benieuwd of hij zich gedraagd
Daarnaast na 2 jaar niet gestart te hebben met me andere paard L2 ingeschreven voor de week erna, ben benieuwd!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:08

Leuk Carolien! Veel succes alvast. Hopelijk is Dinity braaf.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:27

Ben er weer :)
Ben een tijdje even heel druk geweest, dus wel meegelezen maar geen tijd voor reacties gehad.
Super gaaf al die foto's tussendoor, ook ik ben wel van het springen tussendoor dus die clinic houd ik me voor aanbevolen!

Hier gaat het eigenlijk allemaal wel heel goed! Heb morgen weer les en dan wil ik toch even gaan overleggen hoe lang zij nog denkt dat ik moet wachten op mijn debuut :)
Vorige week ook op het wedstrijdpaard van mijn instructrice gereden, was wel een leuke ervaring. Kan je toch even voelen hoe een ander paard de oefeningen rijdt :)
Nu leek het haar ook wel heel gaaf om mijn paard binnenkort te rijden dus dat staat ook nog in de planning! Ben wel heel benieuwd wat zij van mijn paard gaat vinden. Kreeg in ieder geval wel het compliment dat we veel rust uitstralen :)
Vanmiddag ook gezellig met haar mee naar les, ze lest bij Johan Hamminga dus ben benieuwd wat ik daar nog van op kan steken!

Ook allemaal mooie debuten/wedstrijden! En iedereen gaat volgens mij ook wel lekker! Leuk om te lezen :)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:51

Leuk Do! Ben benieuwd wat je instructrice zal zeggen. Cool dat je op haar paard mocht rijden! Dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen :P Maar haar paard staat dan ook in Brabant ;)
Veel plezier bij Johan Hamminga.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:09

Ja ben ook heel benieuwd!! De les was iig erg leerzaam! Altijd gaaf om te zien wat je dan allemaal voor elkaar kan krijgen!
Nu even lekker Rhaps rijden en dan morgen weer de les in :-)
Waarom staat haar paard dan helemaal daar? Komt ze zo ver voor les of paard niet dicht bij?

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:55

ik strooi ook even een foto
we hadden afgelopen zondag onze grote jaarlijkse open dag in een sprookjeswonder thema.

ik en mijn collega reden de engelen pas de deux en stiekem ben ik best een beetje trots op deze foto.
mijn knappe manege knolletje wat toch echt bijna Z2 mag <3

Afbeelding

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:35

Aaaah wat leuk Rinc! Snap dat je trots bent!

Dominique mijn instructrice werkt bij Bartels en ze komt 2 dagen per week naar Haarlem "naar huis" en om les te geven :D

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:41

Wat leuk Mac rider cup, voor mij niet weggelegd.
Ga binnenkort iets minder intensief rijden, het wordt conditioneel wat zwaarder nu.
Maar blijf rijden zolang het gaat!! Mij krijgen ze er niet zomaar af.
Leuke foto Rinc, zou ik ook heel gaaf vinden maar paardlief niet ben ik bang.

Deze zaterdag weer wedstrijd, volgende week ook per toeval mag er ook Z gestart worden bij ons op de vereniging en ja dat is 5min van huis dus daar gaan we ook gewoon ff heen en dan de 27e onze laatste en eerste buiten wedstrijd voor dit seizoen.
Denk niet dat ik eind dit jaar alweer in de ring kan verschijnen.
En volgend jaar doen we ook rustig aan ivm als alles lukt haar dracht.
Succes voor degene die starten dit weekend!!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:56

Succes morgen! En weet je al waar je mee gaat dekken?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:10

Succes Miranda en anderen die gaan starten!
Hoosbuien hebben ervoor gezorgd dat mijn bosritje niet door ging :( Dus heb maar serieus gereden. Was alleen erg druk, dus weer geen wissels gedaan. Er reed een jong beest mee die niet zo goed te sturen was, dus het leek me niet verstandig. Verder wel fijn gereden :)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:35

Ik denk dat ik nooit meer in mijn hele leven ga starten. Het ging dramatisch. 1e proef afgegroet. 2e proef draf ging wel lekker, galop drama. Mensen aan kant waaren lyrisch over mn drafstuk. Vonden het erg fijn. vervolgens heb ik nog nooit in mijn hele leven zulke lage punten gehad (171) en voor mn draf alleen maar onvoldoendes. Gelukkig geen verlies maar een nog grotere deuk in mn zelfvertrouwen. Morgen krijgt paard lekker vrij. Van de week doen we rustig en we gaan gewoon lekker verder trainen. Verder waren er nog een paar grote ? die ik had bij onderdelen. Ik heb 2 wissels niet gesprongen = 4 ???? en 2 wel alleen laat en 1 na heb ik 2 ???? snap er allemaal niks van. Nu ga ik lekker eten en mijn verjaardag vieren en even niet meer denken aan deze zwarte dag.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 07:43

roosje78 schreef:
Succes morgen! En weet je al waar je mee gaat dekken?

Ja ga haar laten dekken door Astrix! Zwarte hengst.

Sorry Daisy dat het niet wou en dat ik nu een hele blije post ga plaatsen.

Wij hebben gisteravond gestart in Woudenberg.
Losrijden ging lekker, toen de proeven nog.
Eerste proef ging wel, vond het een fijne proef om te rijden, wat drafwerk dan stap en galop en weer stukje draf.
Tweede proef daarintegen is heel veel draven aan het begin en ik hield het amper vol, waardoor we inpuls verloren.
Maar was ook tevreden over de tweede proef.
Wachten op de prijsuitreiking zijn we 1e met 224!! en 2e met 212.
Zo blij!! Gewoon ZZL startgerechtigd na 13 proeven!!

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:15

Balen daisy, nog wel lekkere verjaardag kunnen vieren?
Wat goed Miranda, gefeliciteerd!

Hier ook erg lekker wedstrijd gehad, 2 keer 1e met 206 en 213

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:00

Wauw, wat een super punten!!

Ik ga vandaag wat cavaletti's lopen met zwartje! Hij mag niet springen, maar cavaletti's zijn niet zo'n probleem.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:35

Ah dat is niet leuk Daisy! Maar geef niet op hoor! Dat kan iedereen overkomen. Lekker doortrainen en weer wat opgeven vind ik! En gefeliciteerd met je verjaardag!! :D :D

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:00

Komt goed Daisy! De kop is er nu af en nu weet je waar je (extra) op moet oefenen.
Wat een punten komen er verder weer voorbij! Miranda ZZL startgerechtigd, wat gaaf!!

Ik heb gisteren voor het eerst van mij nieuwe instructrice les gehad. Heel simpel gereden, maar wat liep ze heerlijk! <3
Vandaag de bossen in geweest. Deze keer voornamelijk dressuurmatig gereden (normaal ze lekker met een lang teugeltje) In het bos is ze nog kijkeriger dan in de ring en zet nog meer d'r nek erop omdat ze alles wilt zien. Normaal heb ik dan mijn handen vol aan d'r, omdat ze er dan niet goed doorheen wil komen. Vandaag hoefde ik mijn kuit maar wat aan te drukken en ze liep meteen in een lichte en ontspannen aanleuning! Ik wil niet te vroeg juichen, maar als ze in het bos al zoveel makkelijker is na één les dan zou het in de ring toch (uiteindelijk) ook moeten gaan lukken..*hoop hoop*

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:35

Wow, ZZL startgerechtigd, cool!!!
Daisy, wat balen zeg. Geniet nog maar lekker van je verjaardag en vergeet je proeven. Het komt wel goed, schatje....

Hier vandaag ook wedstrijd gehad, eerste proef ging niet zo lekker voor mijn gevoel en ik had daar 201 punten. Tweede proef ging veel fijner en had ik hem ook veel meer aan het lopen. Daar was ik 5e met 210 punten. Hoera, al 2 punten in het Z2!!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:56

Wate balen zeg, Daisy. Niet te lang stil staan bij de punten van de jury en zeker niet bij deze wedstrijd. Even laten rusten en er weer invliegen, dan komt dat goed!!! :j

Miranda, sjiek joh!! goed gedaan!

luv, soms is simpel zoooo moeilijk... maar heerlijk als het goed volet. Super voor jou.

Pieteritus, nette uitslag, en de punten komen overeen me het gevoel.

Gisteren les gehad en een beetje gewerkt aan de galop. Hij galoppeerde op den duur zo berg op, dat de wissel super goed gingen.
Daarna nog wat lijnen zitten uitdokteren voor een kür. Niet simpel....