Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zimbabwe schreef:Met alle respect maar als ik naar de foto's kijk zie ik een ruiter in wedstrijd tenue en een pony die een keer gepoetst is en meer niet.
zimbabwe schreef:Met alle respect maar als ik naar de foto's kijk zie ik een ruiter in wedstrijd tenue en een pony die een keer gepoetst is en meer niet.
Gewoon een leuke goed getrainde bonte pony en ik denk dat de jury zich hier dan ook in vergist heeft.
zimbabwe schreef:Pony heeft op zijn achterbeen een dikke strontvlek, staart is gelig van de vlekken, de laarzen zijn niet schoon gepoetst, manen staan alle kanten op, beest is bezweet, hoeven zijn niet netjes gevet of geteerd...Zo netjes loopt hij er dus echt niet bij mi..

zimbabwe schreef:Pony heeft op zijn achterbeen een dikke strontvlek, staart is gelig van de vlekken, de laarzen zijn niet schoon gepoetst, manen staan alle kanten op, beest is bezweet, hoeven zijn niet netjes gevet of geteerd...Zo netjes loopt hij er dus echt niet bij mi..

Die lopen er genoeg rond.

Ninx schreef:Ik overwoog eens te starten met mijn IJslander, maar begin nu toch lichtjes te twijfelen.... vind het wel erg rigide allemaal....
En dat vind ik toch jammer, dat dit soort regeltjes mensen met 'paarden en pony's die anders zijn' af kunnen schrikken om te starten, terwijl ik het juist zo leuk vind als er wel fanatiek met deze pony's getraind wordt, ongeacht in welke tak van sport, omdat mens en dier daar ook gewoon veel plezier aan kunnen beleven.
Er wordt vaak veel te veel in hokjes gedacht, met name ijslanderruiters en dressuurruiters hebben vaak veel vooroordelen over en weer is mijn ervaring, en zo blijkt ook maar weer uit dit topic.

.