Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:52

Welkom Dames,

Ik heb gister weer gelest met Urrie en het ging heel fijn. Zijn wat dieper ingegaan op de pirouettes. Moest eerst vanaf de hoefslag een kwart piroutte rijden, dat ging eigenlijk erg goed. Daarna een keer de diagonaal oprijden, wat zetten en kijken of ik de piroutte kon draaien. Ging echt boven verwachting goed. Zit zelf nog wel wat te hannessen hoor, maar het moet allemaal nog een beetje eigen worden.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:10

Welkom dames.

Gefeliciteerd Odenxia!

Ik had gisteren privé les en hij liep erg fijn, heb wel vertrouwen richting zondag. Enige lastige lijn vind ik die grote gebroken lijn in galop met wissels op de middenlijn. Kan hem dan nog net niet goed genoeg op het achterbeen houden, zodat mijn wissels ook echt mooi opwaarts gesprongen zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:14

Gefeliciteerd Odenxia!

En welkom nieuwerds!

Jullie zijn lekker aan het werk!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:38

Dank jullie wel.

Wanted: Die vind ik juist weer makkelijker als afwenden op de lange zijde en op de middenlijn een wissel. Urban komt dan vaak wat terug en probeert te wringen in zn lijf waardoor hij hem na springt of met kruishoog.
In de gebroken lijn kan ik hem net wat meer voorwaarts houden waardoor hij de wissels wel netjes door springt en wat rechter blijft in zn lijf.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:58

Goedemorgen!

@Udo: al een voorlezer gevonden? Waar ga je eigenlijk starten?

@Odenxia: leuk, pirouettes. Super stoer!

Zondag mag ik ook eindelijk weer op mijn paardje! Ik hoop dat hij er niet al te veel onder heeft geleden dat hij zo lang niets heeft gedaan. Tot die tijd longeer ik hem lekker. Krijg er wel weer zin in als ik jullie leuke verhalen allemaal lees!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:58

Leuk dat er zoveel weer gaan starten dit weekend. Ik moet vroeg m'n bed uit! Kwart voor 10 starten. Op zich wel lekker, kan ik ook niet de hele dag zenuwachtig zijn :P

Hij gaat wel fijn! Morgen dagje longe en zaterdag nog les. Heb alleen een jury waar ik niet zo blij mee ben. Had vorige maand een fijne proef gereden en 196 punten gekregen. Vaak ben ik het wel eens met de punten die ik krijg, maar dat vond ik toen wel onterecht! Had ook niets aan het commentaar. Maar ja, we zien wel!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:26

Hoi, ik kan gaan hoor zaterdag *\%/* Beetje de kriebels heb ik wel, maar eens moet het gebeuren.. Ik neem een heel rustig persoon mee, en mijn instructrice waar ik deze hele week op training ben is in de buurt! Slik, ben benieuwd :=

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 20:44

Iedereen alvast succes!
Fijn dat bij (bijna) iedereen het rijden goed ging!
Ik heb vandaag ook dresssuurles gehad, hebben ook de proeven geoefend.
Dat ging wel goed, maar zitten een aantal rare wendingen in :=

@sharon_quiz: Daar heb ik ook zo'n hekel aan, als er geen commentaar staat & je hebt geen winstpunten!
Ik mag zaterdag als laatste :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:53

Odenxia gefeliciteerd! :)

Ben benieuwd of we dit weekend weer succesverhalen kunnen uitwisselen met elkaar! Ik hoop het! Zet hem op allemaal!!!!!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:32

Dank jullie wel. Ik ben verschrikkelijk verwend ondanks dat ik het niet gevierd heb. :-p Mijn ouders,oma,broer,schoonouders en natuurlijk vriendlief wilde toch een bakkie komen doen. Veel bloemen en geld gehad.

Udo: Spannend de eerste keer zeg. Komt vast wel goed. Eerste proef gewoon zien als oefenrondje en dan kan je er de tweede proef vast wel meer aan rijden en zijn hopelijk de zenuwen wat weg gezakt. Dit was in ieder geval mijn ervaring.

Ik heb dit weekend geen wedstrijden op de planning staan. Volgende week pas weer.
Degene die wel moeten starten dit weekend alvast veel succes en we horen hier natuurlijk graag de verhalen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:19

Beetje laat maar nog Gefeliciteerd! (bokt mobiel weet t niet wanneer er iemand jarig is)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 21:35

Hoe ging het bij jullie vandaag ?
Ik was vanochtend toch erg zenuwachtig ..
Met losrijden liep hij heel fijn, helaas liep het weer uit.
Toen ik de baan in kon, was hij dus al moe. En we hadden een paar miscoummunicaties.
Meneer moest bij x verzamelde draf, dat lukte pas bij c enz.
Toen las mijn moeder ook nog verkeerd, dus toen heb ik maar afgegroet.
Voor de tweede proef heb ik hem nog even aangepakt, en die gingen stukken beter!
Ik had ook nog een winstpunt, 246 is een wp en ik had 248 en een eerste prijs *\o/*

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 03:43

Wow! Top! Gefeliciteerd!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:26

Nou hier een enorme baaldag gehad. Ik had hem fijn. De eerste proef ging gewoon goed, tja ik moet gewoon meer afwerken. Dat weet ik, dus daar zit mijn punt! Gewoon vaker doen. 2e proef beide door de inspanning wat moe, dus slordig, en 2 wissels niet correct. Maar de punten sloegen echt alles! 191 & 170... Ik vind het zeer onterrecht, want zulke punten horen thuis bij een paard dat staakt, de ring niet rondkomt of onregelmatig is. Helaas was de jury nog een andere rubriek aan het doen, anders had ik het gevraagd. Mijn zelfvertrouwen is gedaald tot het vriespunt.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 14:20

Udo2001 schreef:
Nou hier een enorme baaldag gehad. Ik had hem fijn. De eerste proef ging gewoon goed, tja ik moet gewoon meer afwerken. Dat weet ik, dus daar zit mijn punt! Gewoon vaker doen. 2e proef beide door de inspanning wat moe, dus slordig, en 2 wissels niet correct. Maar de punten sloegen echt alles! 191 & 170... Ik vind het zeer onterrecht, want zulke punten horen thuis bij een paard dat staakt, de ring niet rondkomt of onregelmatig is. Helaas was de jury nog een andere rubriek aan het doen, anders had ik het gevraagd. Mijn zelfvertrouwen is gedaald tot het vriespunt.

Pff dat is inderdaad laag! Heb je dan nu een verliespunt? :oo

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:29

Nee net niet! Vind het echt absurd, maar gebeurd is gebeurd!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:48

Dat is goed balen Udo. En kan het me voorstellen dat daardoor je zelfvertrouwen weg is. Maar de aanhouder wint.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:12

Zo dat is balen, en inderdaad erg laag voor een proef waar geen rare dingen in gebeuren.

Wij hadden ook behoorlijk lage punten, 192& 182.... maar wel terecht, ze deed alles wel braaf, behalve de keertwendingen, maar was te mat en veel impulsverlies. Hierdoor ook niet kunnen afwerken en slecht eenvoudige wissels kunnen rijden. Tis lastig afwerken als je erg druk bent met je paard voowaarts te houden ;)

We hadden vandaag als doel (slechte periode met veel spanning achter de rug), ontspannen voorwaarts rijden, het eerste is te goed gelukt, het laatste dus niet ;(

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:36

Jeetje, wat balen allemaal van de lage punten.

@Udo: wat stond er op je coupon? Ik kan me niet voorstellen dat een jury zulke lage punten geeft, zonder de coupon te voorzien van commentaar.

@Romy: Nou de volgende keer de focus op het voorwaartse en dan de wedstrijd daarna een combi maken van die twee :+

@Lisaislisa: gefeliciteerd met je winstpunt!

@Odenxia: ook vanaf hier nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Vandaag weer voor het eerst op mijn paardje gezeten! Ik ben helemaal blij! Nu weer lekker optrainen en dan kunnen we weer een start maken met de vliegende wissels.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:17

Wat jammer Udo en Romy. Maar net als Roosje vraag ik me af of er echt niets bruikbaars op stond. Lag het aan impuls/verzameling of aan bijvoorbeeld de uitvoering van de oefeningen? Die punten zijn wel heel erg laag.

Lisa van harte met je wp en prijs!

Roosje wat fijn dat je weer bent begonnen.

Ik had gisteren ook mijn debuut. De eerste proef ging goed, behalve de wissels. Die sprong hij echt niet goed. Daar had ik 200 punten.
De tweede proef ging voor mijn gevoel echt heel erg fijn en toen had ik 204 en was ik eerste. Ik vond het punten verschil tussen de twee proeven voor mijn gevoel wat weinig, maar dat mag de pret niet drukken. We zijn officieel Z2!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:53

Gefeliciteerd, Wanted! Super voor je!

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:55

Ik was btw nog geen z2 gestart hoor....had ik misschien even moeten vermelden... Ze heeft nog teveel moeite met de galopappuyementen naar links, en mijn lijf zit even in de dikke sh*t, dus dat moet eerst opgelapt!

Gefeliciteerd met je punt, en je officiele Z2 klassering, top!

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:59

Ik denk dat het voor ons verstandig is om een keer HC te starten met zweepje erbij, want we lopen met regelmaat tegen impulsverlies aan in de proeven, terwijl ze dan tussen de proeven door wel goed loopt. Zeker met het oog op de Z2, moet er meer power in!

Gister had mn merrie ook gewoon last van haar dikke vachtje, en de tijd van het jaar, en dan ook nog losrijden in de binnenbak. Voor de volgende wedstrijd is ze als het goed is geschoren. Ze is nu al met een kleine 20 minuten lang-laag losrijden drijfnat.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:13

:j Herkenbaar. Bluemans wordt bijna een shetlander met zijn pak haren. Mijn streven is om het laatste weekend van oktober te scheren, maar ik denk dat ik dat dit jaar niet ga halen... :(

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 09:56

Dat had ik dan verkeerd begrepen Romy.

Ik moest Armani vorig jaar ook scheren, maar tot op heden heeft hij gelukkig nog geen dik pak haren.
Gisteren heb ik er 1,5 uur opgezeten, omdat het uit liep. Armani was moe, maar voorheen liet hij me vallen als een baksteen. Gisteren bleef die zo goed doormarcheren dat ik eigenlijk daar nog meer blij mee ben dan met mijn punt.