wat zijn jou doelen voor 2012?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:14

Nu 2012 bijna aan het eind is, ben ik wel benieuwd of iedereen hun doelen heeft kunnen halen?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:19

lisaislisa schreef:
Ik hoop in 2012 Z2 te gaan starten (na april) en winstpunten te behalen.
Ook hoop ik om lekker veel plezier te hebben met mijn pony, want dat is ook belangrijk :)

Ons doel is i.i.g. gelukt :)
Met mijn paard zelfs boven verwachting gereden, doel was L2 met winst, en we zijns M1 met winst :D

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:20

Appelflapje schreef:
Ik hoop in 2012 in ieder geval 1 B-wedstrijdje te kunnen rijden met mijn merrie. Mijn startkaart was net een paar dagen binnen, toen ze stil kwam te staan met een zware blessure. 10 maanden gestapt en nu, tegen alle verwachtingen in, weer voorzichtig aan het opbouwen. Wat zou het mooi zijn als het over een tijdje weer zo goed gaat dat we toch nog ons B-debuut kunnen maken. Al is het maar 1 wedstrijd, ik zou het helemaal fantastisch vinden!

Gelukt! *\o/* Onze eerste 2 winstpunten zijn inmiddels binnen. :D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:32

Faya__ schreef:
B starten en misschien zelfs wel BB-springen.
Wat oefencrossen en tripalons lijken me ook erg leuk :j

B dressuur starten en BB springen is gelukt :)
Helaas door een lelijke val, het jaar wél behoorlijk anders verlopen dan gepland. Een heleboel wedstrijden af moeten zeggen en geïmproviseerd op instructieweek, maar Faya is nu (al sinds augustus) helemaal beter :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:29

Kady1 schreef:
Ik wil Masarati eind winterseizoen / begin zomerseizoen Z1 kunnen starten en dan (hopelijk) eind zomerseizoen / begin winterseizoen Z2 :D

mijn andere paard wil ik " gewoon kunnen starten " maar dit is gewoon en erg moeilijk en getraumatiseerd paard, maar hij gaat vooruit dus never stop believing :D

owja en als de geldverstrekkende goden mij goed gezind zijn wil ik er nog een Allround (wat ouder) paardje bij zodat ik ook eindelijk kan gaan springen en cross rijden.
Echt geef mij de moeilijkste knollen om zadelmak te maken, maar als ik wil springen moet ie braaf zijn haha :D

2012 was een heel bewogen jaar voor mij. Door omstandigheden weinig wedstrijden kunnen rijden.
Maar... Ik heb in iedergeval mijn doel met Masarati gedeeltelijk gehaald, met de weinige wedstrijden die ik heb gereden toch nog Z1+1.
De rest is nog niet gelukt, maar... ik heb het gevoel dat 2013 na alle ellende van 2012 een goed jaar voor mij gaat worden :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:52

Pieteritus1 schreef:
Met Achilles M2 met winst te zijn en met Olivius de zomerselecties in het Z1 te starten en in het winterseizoen de selecties met hem in het Z2.
Hoge doelen, maar ze zijn wel haalbaar (als ik goed en genoeg train).

Achilles heb ik nu M1 gestart met winst, maar die heb ik maar 2x mee op wedstrijd gehad dit jaar.
Anders was het M2 wel haalbaar geweest.
Olivius is nog 1 punt verwijderd van het Z2. De winterselecties heb ik bewust niet meegereden door omstandigheden.
Maar ik ben zeker niet ontevreden.
In 2013 wordt het doel de punten voor het ZZL binnen te slepen en misschien zelfs al een keer starten?
Vooral wil ik in het komende jaar heel lekker ijrden en veel genieten van mijn paarden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:59

Aukelizzy schreef:
Gewoon een blessurevrij jaar hebben en dus gewoon zoveel wedstrijden kunnen starten als ik wil! Dan zou ik al heeeeel blij zijn. Maar daarnaast hoop ik toch stiekem dat ik met mijn 4 jarige ( die ik in januari ga starten) aan het eind van het jaar M1 startgerechtigd ben en met mijn merrie ( die ik in april in het L1 ga starten ) aan het eind van het jaar M2 startgerechigd ben.

Blessurevrij jaar is het absoluut niet geworden helaas...

Met de 4 jarige heb ik een ontzettend succesvol jaar achter de rug. Veel mooie wedstrijden gereden, heel veel gewonnen en we zijn ruim m startgerechtigd. Daarnaast heeft hij afgelopen jaar een groei doorgemaakt die ik niet voor mogelijk had gehouden dus wat dat betreft is het een ontzettend succesvol jaar geweest.

Met de merrie is het helaas anders gelopen, die is met een hoop kunst en vliegwerk L2 + Winst geworden waarna we heel veel ellende gehad hebben met een verdrietige afloop. Paard is ongeschikt verklaard als rijpaard en kan alleen nog functioneren als fokmerrie/grasmaaier. Wat dat betrefd een heel verdrietig en teleurstellend jaar.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:17

Helaas is 2012 een jaar van blessureleed geworden. Halverweg het jaar koliek en maag ellende en nu deze maand een rugbandblessure....

2013 zal dus in het teken staan van revalideren en er alles aan doen dat mijn jonkie weer helemaal hersteld.

Ondanks dat geniet ik enorm van mijn beide paarden en ben ik blij dat mijn pensioenpaard (afgekeurd) het zo goed doet :D

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:29

_clau_1991 schreef:
Mijn doel voor 2012 is nog meer vooruitgang boeken met mn verzorghaffie en misschien (onderlinge) wedstrijden te starten. Dat zal dan zijn 1e wedstrijd zijn, dus ik begin nu al met duimen ;) Voor de rest hoop ik veel naar mn veulen te gaan en hem op te zien groeien tot een geweldig leuke jaarlinger! :+:

Ook mijn doel is gehaald! Heb inderdaad 3 onderlinge wedstrijden gereden. 4x eerste en 8 winstpunten rijker. Paardje was echt super tijdens de wedstrijden :D Wel erg kijkerig maar eenmaal bezig heel fijn te rijden. Echt een topper! Hij staat nu helaas met een blessure maar we hopen komend jaar weer lekker op te kunnen bouwen.

Mijn veulen van toen is nu een zeer knappe en leuke 20 maanden oude ruin. Maart volgend jaar komt hij naar huis zodat ik hem beter leer kennen en hij mij. Heb er al helemaal zin in!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:53

Urielle schreef:
Wrangler gaat in januari beginnen in de klasse M1, ik zou graag eind 2012 M2 willen zijn met de punten voor het Z.
Devdan loopt nu L2 en gaat in het buitenseizoen beginnen in de klasse M1, die wil ik eind 2012 starten in het M2 of toch in elk geval de punten hebben om in die klasse startgerechtigd te zijn.

Nee, want ik bleek kort na deze post onverwacht zwanger te zijn van mijn derde kind.
Met Wrangler heb ik dus nog enkele punten kunnen scoren in het M1 maar ik ben niet eens M2-startgerechtigd geworden laat staan dat we de punten voor het Z bij elkaar hadden.
Devdan heb ik ook geen M meer gestart.
De doelen schuiven nu dus op naar eind 2013 want ik heb praktisch dezelfde uitgangspositie als vorig jaar :=

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:43

CinTwiZo schreef:
2011 --> paardje weer gezond krijgen
2012 --> trailer laden en eindelijk die B uitrijden

Bij mij is het ook gelukt.
Zora is bijna heel 2012 gezond geweest en we zijn de B uit met inmiddels 4 winstpunten in de L1.

*\o/* *\o/* *\o/*

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:03

monica08 schreef:
Pfoeh.. misschien te hoog gegrepen maar misschien een BB laag of hoog parcourtje springen :):)
En L2 startgerechtigd zijn, moet zonder tegenslagen lukken!

Helaas zijn onze doelen niet behaald.. eind januari heb ik m'n merrie moeten laten gaan door koliek ;(

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:18

Wat leuk om te lezen dat toch bést een heel aantal van jullie zn doelen (en meer) heeft gehaald! *\o/*
Ook vervelend dat 2012 voor sommigen heel anders uit heeft gepakt -O-

Inge_Zorro schreef:
Mijn doel voor 2012 is een winspunt in het L1! En misschien wel zoveel dat ik naar het L2 mag of is dat teveel gevraagd? We zijn in een paar maand door de B gevlógen, maar tegen de L1 zie ik nog wel een beetje op... We zullen het zien, gaan volgende week voor het eerst starten, spannend!

Ook lijkt het me práchtig om een B-parcoursje te kunnen springen met mn paard, maar daar moet ik nog een heleboel moed voor verzamelen... Maar zou wel een overwinning op mezelf zijn!

Verder wil ik nog naar het strand, ons jaarlijkse weekendje weg met vriendinnen&paarden en een tripalon rijden. Uiteraard staat gezondheid en plezier voorop, zowel voor mij als voor Zorro :-)

Oeh, als ik dit zo opschrijf krijg ik er al helemaal zin in :-)

Zorro en ik zijn inmiddels L2 + 5 :o Dus óók wij hebben het gehaald! *\o/* *\o/*

Het B parcoursje is nog niet gelukt, wél hebben we deze zomer een parcoursje gesprongen op een recreanten concours. Dit ging eigenlijk bést wel goed, dus de stap naar het B parcoursje is weer ietsje kleiner...

Het strand was he-le-maal GEWÉLDIG en ook de oefencross in Broekland was een overwinning op onszelf. Al met al was 2012 een top paardenjaar! Hopelijk kunnen we deze lijn in 2013 voortzetten :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:48

lonniejj schreef:
Dat mijn merrie eindelijk na 1.5 jaar blessureleed weer opknapt. Dat is eigenlijk het grote doel van 2012 :)

Helaas vanaf hier minder nieuws.
Het is ons niet gelukt. Het is alleen maar erger geworden en heb ik door de blessures mijn merrie in augustus moeten laten inslapen.. ;(

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:56

monica08 schreef:
monica08 schreef:
Pfoeh.. misschien te hoog gegrepen maar misschien een BB laag of hoog parcourtje springen :):)

Helaas zijn onze doelen niet behaald.. eind januari heb ik m'n merrie moeten laten gaan door koliek ;(

:(:)

lonniejj schreef:
lonniejj schreef:
Dat mijn merrie eindelijk na 1.5 jaar blessureleed weer opknapt. Dat is eigenlijk het grote doel van 2012 :)

Het is ons niet gelukt. Het is alleen maar erger geworden en heb ik door de blessures mijn merrie in augustus moeten laten inslapen.. ;(

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:08

Gecondoleerd voor allen die hun paardje hebben verloren afgelopen jaar :(:)

CCCCC schreef:
B-niveau waardig zijn! En wellicht het B-debuut!

Dit is gelukt! Met veel buiten de hekjes belanden en van de ene kant naar de andere kant in rengalop, maar we zijn gestart!

Daffodil77

Re: wat zijn jou doelen voor 2012?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:13

Überhaupt een wedstrijd durven rijden is voor mij al een goal, maar ik heb het met mezelf afgesproken.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:56

eridinges schreef:
Ik zal mijn post nog even aanpassen, klopte niet helemaal :o

L2 met winst worden
Endurance klasse 1 gaan starten
Sportpredicaat
Opgenomen worden in het stamboek en hopelijk een goede premering krijgen :D

En verder allebei gezond blijven en veel van elkaar genieten!

Grappig om te zien, voor een deel gelukt!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:58

monica08 schreef:
monica08 schreef:

lonniejj schreef:
lonniejj schreef:

Sterkte vor jullie beide! :(:)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:48

Wat een paardeleed hier :(:) naar om dan je doelen terug te lezen......

Hier zijn de doelen behaald, zelfs beter want ik heb echt een goed zomerseizoen gehad, heel veel prijzen
en mooie punten binnen gesleept en zelfs bij de Brabantse kampioenschappen voorraan erbij mogen rijden, wie had dat gedacht *D

listiglistje schreef:
In het M1 vooraan erbij rijden met goede punten en mezelf selecteren voor de Brabantse Kampioenschappen,
na de Brabantse Kampioenschappen M2 starten + 10 zodat ik 2013 Z1 kan starten :)

Nu in maart/april de laatste puntjes pakken (nu winterstop en pas 3 wedstrijden M2 gestart)
zodat ik eind april als de selecties beginnen Z1 kan gaan starten!