Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:28

Janientje schreef:
Marije_jiplover schreef:
Wat een deel van de leden hiervan vindt.
Spreek aub niet voor alle leden, want dat is niet zo :n

Ik heb het toch ook over de meningen van alle leden in dit topic?

Je hebt het in de reactie waar ik op reageer over 'de' leden.
En 'de' os veralgemeniseerd. Het is de menung van een deel van de leden.

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:43

Marije_jiplover schreef:
Janientje schreef:

Ik heb het toch ook over de meningen van alle leden in dit topic?

Je hebt het in de reactie waar ik op reageer over 'de' leden.
En 'de' os veralgemeniseerd. Het is de menung van een deel van de leden.

Ik heb het helemaal nergens over 1 mening van een bepaald persoon/lid/leden, ik heb gezegd dat ik hoop dat de KNHS meeleest in dit topic met alle verschillende meningen.
Maar goed, ik denk dat je mijn post gewoon niet zo hebt begrepen als ik hem bedoelde.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:08

Ik heb er ook een ontzettende hekel aan dat je dingen verplicht opgelegd worden.
Heb niet eens meer een startkaart ivm blessure paard maar moet dat stomme ding wel blijven ontvangen en betalen...

Super brief trouwens voor Kassa _/-\o_

criollolover

Re: Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:38

Qizz, dat snap ik niet, je hebt geen startkaart meer en toch verplicht P en S?? zover ik weet ben je alleen verplicht het blad te nemen als je een startkaart hebt.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:19

Ik begrijp ook helemaal niet waarom je voor een paardenpas veel meer moet betalen als voor een ponypas.
De administratiekosten zijn toch voor een paard en ponyruiter gelijk.
Rare regels heeft de KNHS. Ook vind ik het niet fijn dat ons dure lidmaatschap bedoeld is voor die paar ruiters die de topsport bedrijven. Die kunnen over het algemeen heel goed zelf hun wedstrijden bekostigen. Zij hebben bijna allemaal een sponsor en verdienen door het geven van clinics, lesgeven enz. een behoorlijk riant salaris. Waarom moeten wij betalen voor deze ruiters en voor de bobo´s van de KNHS die zonodig naar EK´s, WK´s en OS willen gaan kijken als zogenaamd afgevaardigde van de KNHS.
Er valt nog genoeg te verbeteren wat transparantie betreft bij de KNHS.

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:42

Helemaal mee eens, wat betreft de topsporters Doma_clasica.
Waarom zouden wij gewone mensen, die hartstikke hard werken om onze hobby te bekostigen, betalen voor topsporters??? Laat ze maar een betaalde baan zoeken en hun eigen hobby daarvan bekostigen! Ze kunnen toch lesgeven, daar wil ik best voor betalen.
Ik lees net op de voorpagina dat Raf Kooremans zijn toppaard heeft verkocht. Een tijd geleden las ik een artikel dat Kooremans naar Nederland kwam omdat het hier zo fijn was dat er zoveel voor hem bekostigd werd door de KNHS. Eh, dan hebben wij toch met z'n allen in dat paard geinvesteerd? Moet er dan niet wat geld naar de KNHS en terugvloeien naar de leden? >;)

Weten jullie of de financien van de KNHS openbaar zijn? Kunnen we dat misschien opvragen, of staat dat ergens online? Of in de Paard en Sport? _O-

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:44

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:48

Hee bedankt, wat goed! Ik ga hem even rustig bestuderen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:54

Aan de ene kant snap ik het probleem van de P&S wel, maar er is toch ook maar één voetbalbond, één hockeybond en één volleybalbond?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:03

Is er iemand die tussen Apeldoorn en Zwolle woont en die van zijn/haar "oude" P&S af zou willen? Ik heb dan wel belangstelling, gooi ik ze daarna wel bij oud papier. ;) Pb dan maar even. :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:34

Ik heb echt een enorme stapel voor je Myfairytale. Blij dat ik er op een nuttige manier vanaf kom! +:)+ Dat gaan we regelen...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:51

Dat is op zich heel leuk, dank voor je aanbod, maar je woont niet echt in de buurt... -O- Wil er uiteraard wel een paar km voor rijden om ze op te halen, maar dit wordt tever vrees ik... :o

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:38

Ik reis heel wat af door het land, en kom ook in die regio. Misschien kom ik wel bij je in de buurt. Laten we verder even pben, ik ben benieuwd waar je woont.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:47

criollolover schreef:
Qizz, dat snap ik niet, je hebt geen startkaart meer en toch verplicht P en S?? zover ik weet ben je alleen verplicht het blad te nemen als je een startkaart hebt.

Als je wel lid bent van de knhs, krijg je wel de p&s. Dan hoef je nog geen startkaart te hebben. Als je je startkaart afzegt, zeg je nl de knhs niet automatisch op. Dat moet echt apart.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:03

Annemeik schreef:
Als je wel lid bent van de knhs, krijg je wel de p&s. Dan hoef je nog geen startkaart te hebben. Als je je startkaart afzegt, zeg je nl de knhs niet automatisch op. Dat moet echt apart.

Dan hoor je geen P&S meer te krijgen maar P&L (paardenleven). Die is "gratis"...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:45

Nee, die is weer alleen voor de leden van de SRR. Heb ik namelijk ook nog eens erbij. :+
Lidmaatschap bij de KNHS is automatisch een abonnement op P&S. En als je bij meerdere verenigingen lid bent moet je ook nog oppassen dat je de P&S niet dubbel betaald en krijgt (heb daar zelf ook behoorlijk wat moeite voor moeten doen bij de LRV om die te overtuigen dat mijn 1ste lidmaatschap al bij de VHN liep).

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:07

P&S kún je een abonnement op nemen als je lid bent van de KNHS. Daar betaal je dan 30,= voor. Dan krijg je geen P&L meer. Bij het standaard lidmaatschap van de KNHS hoort echter vier keer per jaar het blad P&L:
Citaat:
De verrassende voordelen van het KNHS-lidmaatschap:

Korting op je paardenverzekering via paardenverzekeraar.nl
Vier keer per jaar het informatieve blad Paard&Leven
Exclusieve kortingen op paardensportevenementen en KNHS producten
Deelname aan KNHS opleidingen
Belangenbehartiging van jou en je paard!

Citaat:
Wenst de maandeditie van PaardenSport in plaats van het kwartaalblad PaardenLeven te ontvangen*:
*29,90 extra Ja Nee

Aldus de site van de KNHS...
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 06-12-11 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 15:12

Waarom kun je P&L gratis krijgen en P&S niet? :?
Ik krijg sinds begin dit jaar ook ineens P&L erbij. Heb al 8 jaar mijn ruiterbewijs en 6 jaar mijn koetsiersbewijs enkel- en dubbel ...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:15

De P&L is een kwartaalblad, P&S is maandelijks.
Ik heb ook mijn ruiterbewijs, maar krijg geen P&L...

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:18

MelanieB schreef:
Vind beetje onzin om helemaal af te schaffen, aangezien er ook mensen dat blad lezen, oa ook ik.
Wel vind ik dat het verplicht ervoor moeten betalen afgeschaft moet worden voor degene die niet lezen/willen :j

ben het met je eens melanie, ook ik lees gewoon de paard en sport (:

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:22

Het hoeft ook niet afgeschaft te worden, de verplichting voor wedstrijdruiters, die moet verdwijnen!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:25

Vanmorgen nog maar eens gebeld en nu hoefde ik geen paard en sport meer vanwege mn geannuleerde startkaart. Vaag hoor. De 1 zegt dit de ander dat... Als ik m maar niet meer hoef. Maar dat moest de vereniging weer afmelden. Heel apart. Ik moet m ook zelf betalen dus wil ik m ook zelf afzeggen.
Onzin gedoe... Heb m in september al afgemeld via de club via mail en telefonisch... maar is nog niet doorgekomen na 3 pogingen...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:48

Gefeliciteerd Qizz! Nu wij nog... :D

Ik zag net ook weer eens die "sportpas" liggen. Hoe zat dat ook al weer? Dat was toch ook zo'n raar verhaal, dat je korting kreeg in sportzaken maar niet in een ruitersportzaak? Die moesten we ook verplicht nemen. :roll:

Ik heb het net even nagekeken in mijn mail. We kregen hem in 2006, ik heb er hier één liggen geldig t/m 2009 en heb er al jaren niets meer over gehoord, behalve afgelopen juni, dat m'n tegoed kwam te vervallen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:55

Ik loop ook nog steeds met dat ding rond :') Is ie uberhaupt nog te gebruiken?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:14

Ik heb een tijdlang geen abonnement op P&S gehad. Gewoon opgezegd en zit er hard aan te denken om dat weer te doen. Betaalde er toen ook niet voor. Lees alleen tuchtcollege en verder vind ik het een waardeloos blad met vaak achterhaald nieuwd en informatie.