Rubriek 18+ pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Een 18+ rubriek voor pony's is een goed idee

Ja, voor zowel springen als dressuur
136 (46%)
Ja, maar alleen voor dressuur
10 (3%)
Ja, maar alleen voor springen
107 (36%)
Nee, omdat ........
40 (13%)

Totaal aantal stemmen: 293

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:37

Moet ineens denken aan een verhaal van een vriendin welis waar is dat al heel lang geleden maar toch. Zo'n 10 jaar geleden of zelf nog langer reed ze wedstrijden met een Fjord tussen de paarden. (waren er toen nog helemaal niet veel koudbloeden in de dressuur) en er was één jurylid die gaf haar gewoon geen wp. Zij ging daarna naar de jury keer op keer en kreeg elke keer het antwoord hij hoort voor de kar niet hier :+ Later ging ze op een Fries verder en kreeg hier wel de punten, zij weer erheen. Ja, nu heb je tenminste een paard onder je kont :Y) Tegenwoordig rijdt ze met een kruising en dat vind hij het perfecte paard voor haar dus als ze nu goed rijdt krijgt ze de punten er ook naar.

Dus gewoon vragen of ze zo eerlijk zijn als deze jury is de vraag maar dan weet je het wel!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:40

ow, het was ook geen opmerking van balend ofzo...
was meer van dat het idd wel gebeurde...
ik bedoel maar, ik weet echt wel waar ik aan begon toen ik een tinker kocht...(alhoewel dat karakter heb ik me beduidend in vergist... de draak :')) en ik weet ook wel dat het moeilijker is als met de kwpner...
dat is ook een van de redenen dat ik haar er nu bij heb om uit te brengen :j

er zijn idd tinkerwedstrijden :j
die we ook graag bezoeken :') _O-

heb navraag gedaan bij de jury...
3 wilde geen commentaar geven op de door hun gegeven punten nu en in het verleden... ze stonder er volledig achter(ja, dat lijkt me ook wel anders geef je ze niet :'))
eentje heeft duidelijk gezegd dat ze vond dat ik een ander paard moest zoeken...
njaa van haar had ik ook niet anders verwacht want dat zeg ze steeds :') _O-

ik moet ook zeggen, dat het er met mijn merrie(kwpner) vaak makkelijker uit ziet dat met mijn ruin(tinker) terwijl dat dus absoluut niet het gevoel is, mijn gevoel vind de ruin makkelijker te rijden(als hij zich normaal gedraagt tenminste) als de kwpner...
maar zo ziet het er wel uit :j

mijn tink is gewoon qua gedrag veel moeilijker als mijn kwpner :')_O-

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:46

M_D_H schreef:
ik moet ook zeggen, dat het er met mijn merrie(kwpner) vaak makkelijker uit ziet dat met mijn ruin(tinker) terwijl dat dus absoluut niet het gevoel is, mijn gevoel vind de ruin makkelijker te rijden(als hij zich normaal gedraagt tenminste) als de kwpner...
maar zo ziet het er wel uit :j

mijn tink is gewoon qua gedrag veel moeilijker als mijn kwpner :')_O-

Kijk en daar heb je een goed punt denk ik :j Je gevoel kan heel anders zijn dan het oog!

M_D_H

Re: Rubriek 18+ pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:48

klopt :j
maar dat zijn ook moment op names zeg maar...
alleen die tinker wil nog wel eens in de staak gaan op concours...
het gedrag wat mijn kwpner hoort te hebben heeft mijn tink en anders om :')
karakterruil ofzo :') _O-

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:00

Ik vind het wel een leuk idee
_Esther_87_ schreef:
Wat doe je nou liever met je pony, volwaardig tegen alle paarden starten, of wekelijks starten in een rubriekje van 3 of 4 pony's? Dat is toch niet leuk...

Nou tijdens mijn wedstrijden bij de pony's zijn die rubrieken ook niet groter vanaf het M2 hier in de buurt

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:03

Ik vind het voor het springen echt een super idee :)
voor de dressuur vind ik het een wat minder idee,
is ook wel lastiger natuurlijk, om met een pony tussen die grote paarden te dressuren.
maar als je gewoon technisch gezien een hele nette proef rijd,
waarom zou je dan geen winstpunt kunnen rijden? ;)

Met springen vind ik het een ander verhaal, ivm de afstanden en de hoogtes.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:13

wouterpaard schreef:
Moet ineens denken aan een verhaal van een vriendin welis waar is dat al heel lang geleden maar toch. Zo'n 10 jaar geleden of zelf nog langer reed ze wedstrijden met een Fjord tussen de paarden. (waren er toen nog helemaal niet veel koudbloeden in de dressuur) en er was één jurylid die gaf haar gewoon geen wp. Zij ging daarna naar de jury keer op keer en kreeg elke keer het antwoord hij hoort voor de kar niet hier :+ Later ging ze op een Fries verder en kreeg hier wel de punten, zij weer erheen. Ja, nu heb je tenminste een paard onder je kont :Y) Tegenwoordig rijdt ze met een kruising en dat vind hij het perfecte paard voor haar dus als ze nu goed rijdt krijgt ze de punten er ook naar.

Dus gewoon vragen of ze zo eerlijk zijn als deze jury is de vraag maar dan weet je het wel!

Weet je wat ij nou zo erg opvalt; dit heb je (bijna) alleen bij de paarden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik bij de pony's een jurylid tegen gekomen die extra lage punten gaf omdat je met een Haflinger, Fjord of Welsh Cob start. Bij de paarden hoor je zo vaak 'Start je met een Tinker/Fries/Koudbloed? Nou je kan net zo goed thuis blijven'..
Dat slaat toch nergens op? Het gaat er om of een paard de oefeningen juist uitvoert, niet of het zwart, wit, bont of bruin is en of hij/zij wel of niet geschoren is!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:20

Dat is makkelijk te verklaren, als ze dat tegen kinderen zouden zeggen zouden de ouders toch eens een hartigwoordje met de betreffende jury willen spreken denk ik zo.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:12

SunNDLM schreef:
wouterpaard schreef:

Weet je wat ij nou zo erg opvalt; dit heb je (bijna) alleen bij de paarden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik bij de pony's een jurylid tegen gekomen die extra lage punten gaf omdat je met een Haflinger, Fjord of Welsh Cob start. Bij de paarden hoor je zo vaak 'Start je met een Tinker/Fries/Koudbloed? Nou je kan net zo goed thuis blijven'..
Dat slaat toch nergens op? Het gaat er om of een paard de oefeningen juist uitvoert, niet of het zwart, wit, bont of bruin is en of hij/zij wel of niet geschoren is!

Sluit me geheel bij je aan

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:37

Ik heb ja gestemd, maar alleen voor springen.

Als je bij de dressuur een technisch goede proef rijd, dan kan je alsnog je punten rijden, maar bij springen word het qua hoogte/afstanden gewoon té moeilijk omdat pony's gewoon zelf hoogte missen.

Ik vind het een héél goed idee, alleen voor de dressuur dus niet echt nodig.

Oh en even over het animo, als je een groot cc organiseert zijn er wel meer minder gevulde rubrieken, en persoonlijk denk ik dat er dan heel veel ponymensen mét springambities dan wel gaan springen.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:59

IloveMickey schreef:
Ik heb ja gestemd, maar alleen voor springen.

Als je bij de dressuur een technisch goede proef rijd, dan kan je alsnog je punten rijden, maar bij springen word het qua hoogte/afstanden gewoon té moeilijk omdat pony's gewoon zelf hoogte missen.

Ik vind het een héél goed idee, alleen voor de dressuur dus niet echt nodig.

Oh en even over het animo, als je een groot cc organiseert zijn er wel meer minder gevulde rubrieken, en persoonlijk denk ik dat er dan heel veel ponymensen mét springambities dan wel gaan springen.

De Z en ZZ zijn inderdaad niet altijd goed gevult en laatste wat je wilt is nóg meer kleine rubriekjes lijkt me! En op wat voor concours moet je zoiets houden dan? Een ponyconcours? Een paardenconcours? Of wil je er speciaal iets voor organiseren?