themuisje schreef:jesito schreef:Het is niet alleen je proefje, maar paarden staan soms ook nog een behoorlijke afstand op die warme trailer en moeten vaak nog wachten op de trailer.
Je maakt mij niet wijs dat zo'n paard dan nog lekker loopt.
Ook ik vind het oneerlijk, je paard staat toch liever in een koele stal of in een wei met schaduw, dat weet ik zeker.
klopt. maar wij hoeven zaterdag maar een halfuurtje in de trailervoor hij er opgaat spons ik hem lekker af. als we er zijn gaat hij er direct af en stap ik even in de schaduw met hem. dan draaien we de proppen er in en gaan weer even grazen. dan mezelf klaarmaken etc en dan water er over heen. opzadelen. 10 minuutjes warm rijden en je proefjes rijden. na de tijd brengen we hem direct weer terug om het zo dragelijk mogelijk te maken. we hebben die oefening gewoon nodig voor de selecties
Dat is mooi dat jullie dat zo doen maar geloof me de meeste staan toch veel te lang in dat warme rijdende hok.
voor hij er opgaat spons ik hem lekker af. als we er zijn gaat hij er direct af en stap ik even in de schaduw met hem. dan draaien we de proppen er in en gaan weer even grazen. dan mezelf klaarmaken etc en dan water er over heen. opzadelen. 10 minuutjes warm rijden en je proefjes rijden. na de tijd brengen we hem direct weer terug om het zo dragelijk mogelijk te maken. we hebben die oefening gewoon nodig voor de selecties