Hoe krijg je een 9 op verzorging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

witjepaard

Re: Hoe krijg je een 9 op verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:06

een witte schimmel kopen en dan met een spierwitte schimmel op wedstrijd, in de zomer lukt het keer op keer

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:45

Ik had vroeger een hele mooie zwarte A-pony met 4 witte benen en een witte bles. Op concours zorgde ik altijd voor spierwitte benen en een hele mooie glanzend zwarte vacht bij haar. Ook netjes ingevlochten en een mooi uitgepluisde staart met staartvlecht. Kreeg toen eens van een jury een 5 voor de verzorging!!! En dan ben je 7 jaar en kijk je alleen op je coupon naar het punt voor de verzorging, dan is toch je hele dag verpest!!!

Maar goed, hiermee zie je dat het maar net aan de jury ligt wat diegene wilt zien. Ik heb ook eens geschreven bij een jury en als ie aan het einde van de proef niet helemaal tevreden was over het aantal punten dat een combinatie had behaald deed hij weleens een puntje meer of minder voor de verzorging geven om het te composeren. Ja, niet eerlijk, maar het gebeurde wel.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:50

Juul_Ania schreef:
Maar goed, hiermee zie je dat het maar net aan de jury ligt wat diegene wilt zien. Ik heb ook eens geschreven bij een jury en als ie aan het einde van de proef niet helemaal tevreden was over het aantal punten dat een combinatie had behaald deed hij weleens een puntje meer of minder voor de verzorging geven om het te composeren. Ja, niet eerlijk, maar het gebeurde wel.

Bij 179 pnt en een winstpuntwaardige proef wordt meestal het punt voor verzorging aangepast.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:07

Onze Tinker heeft een keer een 9 gehad, ze heeft witte sokken en deze wassen we dus trouw altijd, maar de jury had nog nooit een dubbele hengstenvlecht gezien en was daar enorm van onder de indruk, want dat stond zo leuk bij de Tinker :) ze kwam daar zelfs de auto nog even voor uit: hoe hebben jullie die vlecht gemaakt? Later toen we de coupon kregen stond daar een 9, het was zonder die 9 ook een ruime wp geweest, dus ach, dan is het wel leuk!
Maar verder hebben we nog nooit op dat punt een 9 gehad. En dan zitten we en bij de menwedstrijden en bij dressuurwedstrijden en met verschillende pony's, mijn ouders mennen met dubbelspan bonte shetlanders, krijgen we altijd een 7 op de verzorging, of ze nu geel zijn of spierwit, het maakt niet uit... We hebben voor de dressuur een vos gehad met 4 witte benen, altijd voor gezorgd dat ze schoon en echt wit waren, maar nee, nooit een 9. Ook ooit een zwarte dressuurpony gehad, nooit een 9, ons huidige paard ook nooit een 9 (daar wasten we de hoefjes van, omdat hij witte hoefjes heeft, nu in de M kan het ons niet veel meer schelen en loopt ons paard ook met een hengstenvlecht :Y) ) en tja, alleen onze zwarte Tinker is het dus gelukt, puur omdat de jury het een leuk plaatje vond.

En ik maak het inderdaad ook vaak mee dat het cijfer wordt gebruikt om een twijfel gevalletje toch een wp of geen wp te geven. Genoeg jury's die dat zo doen... in de rekenkamer vallen zulke dingen best wel op bij het tellen ;) opeens een 8 of een 9 op verzorging zodat het net een wp is, of een 6 op verzorging zodat het 178 of 179 is... maar goed, daar is het een jurysport voor :D !

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:21

Heb altijd het idee dat je kan boenen wat je wilt en helemaal vlekkeloos en netjes kunt verschijnen en er dan gewoon nog een 7 of een 8 voor krijgen. Vraag me ook af of er nou echt een toegevoegde waarde is op je protocol...

ilonapakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:35

waarom een 9? die krijg je niet zo snel

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:36

misschien juist daarom??

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:46

in ieder geval netjes :jheb geen verstand van haflingers :o houd ik niet van dus verdiep me er ook niet in :n

wij wilen gewoon schoon en netjes op cc komen ;)

het is niet alleen voor de jury maar ook voor jezelf ;)

marnique2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:04

Ook bij de FNRS proeven slecht onderscheid, paarden mogen van de eigenaresse niet gewassen/ gevlochten worden en wij doen ons best, schoon, gevlochten ed en dan weinig verschil. Vreemd.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:11

Tja zo sta ik mijn schimmel altijd te schrobben met vanish hij is rood schimmel en heb altijd standaard een 8
Als ik in de winter geen zin heb om te wassen en hij heeft een mest vlek krijg ik ook gewoon een 8 dan kijken ze er vaak door heen
In de zomer vind ik het leuk om te doen :P

met mijn Tink heb ik 2 keer gepresteerd om een 9 te krijgen
Mag ook wel als ik in de zomer ga wassen ben ik soms alleen met zijn sokken al 2,5 uur bezig en een uur met de staart :=

Laterna niet meer toen kreeg ik geen punt meer voor de verzorging

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:12

Ik kreeg ook wel negens met mijn palomino's.
Goed schoon paard, schoon en bij elkaar passend harnachement en zelf ook in bijpassende correcte outfit. :j
Lichte paarden, met witte staart/manen en witte voetjes levert toch wel wat op denk ik. En als je een mooi paard/pony hebt toont natuurlijk ook best wel.

Ik zie de flessen shampoo en uren schrobben ook al weer aankomen met mijn cremello die over een jaartje ook aan de bak mag. := (En dat is er zo eentje die zelf eigenlijk liever bont had willen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel :+)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:12

Ik heb met mijn haflinger wel eens op een haflingerwedstrijd gestart. Iedereen had een 8 voor de verzorging, behalve ik... ik had een 7.. :+ boehoeh.... ;(

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:21

ik heb al een keer een negen voor verzorging gehad :D
maar kreeg gisteren een negen voor achterwaarts. :D
dat was beter :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:05

Dat geeft denk ik toch iets meer voldoening *D

Ik krijg nog wel eens een 9 voor m'n uitgestrekte stap :Y)

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:28

Had met mijn vorige pony ook wel eens 9-ens voor de verzorging, had 4 halfwitte benen die ook spierwit waren. Maar ook voor de middendraf. Maargoed, hier gaat hem om verzorging.

Heb al een paar keer, denk 2/3 keer met mijn huidige pony een 9 gehad, die glimt heel erg, knotten er strak in, maargoed, heb wel altijd alles strak eruit zien benen schoon, staart gewassen, schoon dekje, tuig ingevet, staart ingevlochten :) maar wat ook heel erg scheelt, dat mijn pony zich heel erg toont, heeft volgens juryleden veel uitstraling (wel eens als commentaar gehad). Het is gewoon persoonlijk, heb denk ik heel weinig 7ens gehad, eigenlijk alleen maar 8en. :)

edit: ook ken ik een jury als je hier de staart invlecht geeft hij eerder een hoger cijfer, zegt hij :P

famw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:43

Je krijgt bijna standaard een 7 of 8..

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:46

Volgens mij maakt het echt niet uit of je nou goed poetst of wat dan ook, iedereen krijgt gewoon hetzelfde cijfer is mijn ervaring :+

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:41

Als je een keurig verzorgd proefje rijdt met een superschone pony die goed luisterd en je op een ontspannen, losse teugeldruk rijdt, krijg je een 9 ;)

(Heb zelf toen ik nog B en L reed, altijd 8en, 9ens en zelfs 10en ontvangen :) )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:45

nou dan wil ik wel weten waar jij wedstrijden hebt gereden(verzorging heeft trouwens niets met ontspanning/teugeldruk te maken volgens mij)
want ik schrijf weleens een 8,maar een 9 of 10 nog nooit genoteerd.
en ik schrijf toch wel vrij veel

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:13

Stravero schreef:
Als je een keurig verzorgd proefje rijdt met een superschone pony die goed luisterd en je op een ontspannen, losse teugeldruk rijdt, krijg je een 9 ;)

(Heb zelf toen ik nog B en L reed, altijd 8en, 9ens en zelfs 10en ontvangen :) )

Dit hoort denk ik bij het punt aanleuning & impuls. ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:14

ja idd!

volgens mij wordt vanaf de M het cijfer verzorging niet meer gegeven

famw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:52

sharintje1 schreef:
spunky_lover schreef:
probeer de hele les op te letten en sta niet ergens naar te staren: 1 punt erbij.
probeer elke keer in de les 1 ding te onthouden: 1 punt erbij.
laat zien dat je iets hebt geleerd: 1 punt erbij.
probeer niet nerveus te zijn, het kan helpen: mss 1 punt erbij.
en als laatste: geef een compliment aan je leraar, mss helpt dat.

:+ :+ :+ :+ spunky_lover :+ :+ :+

Ik snap niet wat je bedoelt....

Ze moet aan haar 25 berichten komen.. :+

Oreokoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:54

Ja klopt, ze plaatst in meerdere topics onzinnige berichtjes :')

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:55

Ha! lol! das nog best een verhaal als je aan je 25 wilt komen _O-

famw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:59

nirkes schreef:
Ha! lol! das nog best een verhaal als je aan je 25 wilt komen _O-

Ja inderdaad :')