lesgever mee nemen op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Re: lesgever mee nemen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:16

Ik vind het huist fijn als mijn instructeur me helpt met losrijden. (mennen)

We gaan dan naar naar een rustige plek en daar rijden we dan los. En dan herhalen we alles nog even snel. De proef rij ik natuurlijk zelf. :P En na de proef bespreken we hoe het is gegaan en wat beter kon ect. Ik leer er alleen maar van. Het is echt niet zo dat mijn instructeur mij uitgebreid lesgeeft, we herhalen gewoon alles en zonderen ons af van andere deelnemers, want die kunnen er last van hebben.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:20

Ik vind het verschrikkelijk irritant, als ze ook nog staan te blèren en de mensen echt nog even privéles nemen. Dan daarnaast ook nog een stuk grond opeisen en je lelijk aankijken als jij daar rijdt.

Laatst zag ik iemand met een oortje in, die was gewoon aan het rijden en de instructeur stond aan de kant op een normaal volume nog les te geven door een soort telefoon. Dat kan dan nog, als een ander er maar geen last van heeft.

Maar inprincipe vind ik niet dat je nog les moet gaan nemen op het moment van de wedstrijd.

esther96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:01

mijn instructrice is zelf meestal op wedstrijd als ik wedstrijd heb, maar als ze een keer meekan vind ik dit erg fijn! mijn zenuwen zijn dan ineen keer verdwenen. meestal zegt ze niet eens iets, zegt alleen een paar kleine dingen voordat ik de bak inga, maar scheelt meestal wel heel erg omdat ik dan geen zenuwen heb,

cinderellaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:04

Het krijgen van les op concours vind ik niet de bedoeling van op concour gaan. Op wedstrijd laat je je kwaliteiten beoordelen en het enige wat je voor een proef hoeft te doen is zorgen dat je paard losgereden is. Als er een instructeur bij is om te kijken waar hij de volgende les aan kan gaan werken begrijp ik dat volkomen. Is een paard gespannen op vreemd terrein, laad je hem in en ga je op oefenparcours of bij een stal in de buurt trainen met je instructeur.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 19:07

mijn lesgever vind dat als je op wedstrijd gaat,
dat je er dan gewoon klaar voor moet zijn, dat je geen hulp meer nodig hebt en alles.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:04

Daar ben ik het niet mee eens. Natuurlijk moet je wel klaar zijn voor alle dingen die je in de proef moet uitvoeren. Maar wedstrijdrijden is meer dan alleen een proef rijden. Het is ook voor het eerst naar een groot open terrein of voor het eerst op een enorm losrijterrein losrijden met B, L en Z ruiters door elkaar.

Ik wil maar zeggen dat je het rijtechnische van het wedstrijd rijden thuis heel goed voor elkaar kan hebben, maar voor andere delen is het misschien best fijn om nog eens een trainer erbij te hebben.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:09

Mijn instructrice gaat mee, aangezien ik op een pony van haar rijd en dan mijn proef voorleest..
Maar met losrijden geeft ze geen tips meer, wel geeft ze soms aan wanneer wijken moet inzetten en wanneer ik in galop mag (hoewel ik dat zelf ook wel weet en doe..) Ze blert dan niet de hele bak door, maar zegt het gewoon wanneer ik langs haar rijd..

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:24

ik snap het wel.... maar het ligt aan de persoon en hoeveel ervaring die heeft en aan de pony!

TVerheijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:10

ik vind dat een lesgever je goed kan helpen bij het losrijden van het paard,
om je te verbeteren voordat je de ring in gaat

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:37

Mijn moeder helpt me thuis zeer regelmatig. Zij gaat altijd mee op wedstrijd en helpt me daar ook.
Ik vind dat erg fijn, aangezien ik me niet zo goed concentreer, en dat beetje hulp dan echt nodig heb.
We proberen dan een rustig plekje uit te zoeken, en goed los te rijden, dat mijn pony helemaal bij mij is.
Dan gaat het goed :D

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:50

Ja, ik ben groot voorstander van dat je THUIS je paard voor elkaar moet hebben vóór dat je op wedstrijd gaat. Dus dat je niet nog eens "les" moet krijgen in bepaalde dingen vijf min voordat iemand de baan ingaat.
Maar als jij je paard netjes voor elkeer hebt en daarnaast je instructie mee hebt voor net dat ene beetje extra en/of aanmoediging (zoals ik nodig heb) of bevestiging hoor je mij niet zeuren.
Zolang je daar dan geen andere mee in de weg rijd of lastig valt.