Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:58

* Instructeurs die denken dat hun leerling voorrang heeft en heel hard schreeuwen.

* Ruiters die bang zijn voor hun paard.

* Ruiters die je afsnijden of ZELFS TEGEN JE OP KNALLEN.

* Ruiters die hun paard aftuigen.

* Jurys die een duidelijke voorkeur hebben. (voor paard/ruiter/rijstijl)

Isaa_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:44

Je singel vergeten!! of je voorlezer belt een paar minuten voor je proef af... dat ze nog in dr nest ligt...:S dan mag je er daar een zoeken....

Laux

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:09

Dat je ineens 30/45 minuten eerder moet starten omdat de helft niet is komen opdagen en zich niet heeft afgemeld. :(

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 07:32

volgens mij mag je dan wel aangeven op je eigen tijd te willen starten. (of het gewaardeerd word is ten 2e)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:48

Snoevie schreef:
volgens mij mag je dan wel aangeven op je eigen tijd te willen starten. (of het gewaardeerd word is ten 2e)

Er stonden op startlijsten.nl geen starttijden, alleen nummers. Dus de tijden had ik zelf uitgerekend (8/9 per uur). ;)
En dan mag je dat niet aangeven, je hebt tenslotte geen 'eigen tijd'.

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:34

Nou er zijn er wel een aantal :

- Als het inloopt of juist extreem uitloopt (vind ik eigenlijk erger)
- Als de prijsuitreiking enorm lang op zich laat wachten.
- Als ik wat vergeet mee te nemen (gelukkig nog niet zo vaak gebeurd)
- Als ik mijn proef vergeet : rijd deze altijd uit mijn hoofd (gelukkig ook bijna nog niet voorgekomen.)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:02

Hihi, ik rijd bijna iedere wedstrijd wel een keer verkeerd. Ik rijd de proeven ook uit het hoofd. Gewoon stom, kost je iedere keer -2 en heeft me ook al een paar keer een wp gekost, maar goed, dan was het ook niet goed genoeg voor dikke punten denk ik dan maar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:34

Dan rijden jullie nog uit je hoofd! Ik krijg het dus echt niet voor elkaar om proeven uit mijn hoofd te leren, ik lijk wel een vergiet! De eerste M-proef van de maand ken ik nu wel, omdat die zo logisch is, maar de tweede krijg ik dus niet erin gestampt, laat staan alle proeven van de B tot en met de M1 :o
Leest mijn voorlezer laatst toch maar liefst VIER keer verkeerd in een proef, en ik geen flauwe notie waar ik naar toe moest! Ik weet dat het mijn eigen verantwoording is maar ik krijg ze dus echt niet geleerd, ook al doe ik echt moeite ervoor, dus ik was alsnog spinnijdig. Had wel een schat van een jury trouwens, met drie keer een drie op het protocol en maar een keer -2. Die mens zal ook gedacht hebben... :o

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:36

mezelf :) als ik weet dat ik niet net nog ff iets meer moet vragen aan m'n paard als hij al super reageert, maar t dan toch stiekem doe grrrrrr

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:18

Snoevie schreef:

dat mag niet en meestal staat op een startlijst ook wel dat bij uitvallers de tijden doorschuiven en je gewoon optijd moet komen.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:26

Nimmy schreef:
Snoevie schreef:

dat mag niet en meestal staat op een startlijst ook wel dat bij uitvallers de tijden doorschuiven en je gewoon optijd moet komen.

Tja, ik was ook ruim op tijd. Maar als ik een 30/45 minuten eerder moet starten wordt het wel erg krap.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:59

ok dat wist ik niet,ik dacht dat je mocht aangeven op je eigen tijd te willen starten

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:46

Juryvoorkeuren (met een bekende naam en een niet goedgerede proef eerste worden en met een onbekende naam en een keurig gereden proef niet eens je PP kunnen halen)

Voorlezers die niet op tijd afzeggen of een vervanger zoeken.

& af en toe 't paard die niet mee wil helpen met vlechten (in de stal) en waardoor ik een lamme arm krijg haha.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 11:07

Mensen die op het losrijterrein nog les moeten krijgen en chagerijnig worden omdat je over het stukje rijdt waar zij bezig zijn.
Als je op concours nog les moet krijgen, dan kan je imo beter thuis blijven. Een tip of een andere opmerking ok, maar sommige mensen krijgen gewoon letterlijk les op het losrijterrein.
Het is zeer storend voor andere ruiters en amazones.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:00

- Ruiters die op een klein losrijstuk eindeloos blijven uitstappen
- Mensen die midden in de bak les gaan staan geven
- Mijn eigen stress

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:23

- Mensen die met losrijden laten zien dat ze hun paard al zeker 2 niveau's hoger loopt, en je hoort dat ze de punten hebben om een klasse hoger te gaan starten. Maar nog in die klasse starten en dan natuurlijk hoog in de prijzen komen.
- Met springconcoursen; als je de hindernis roept die je gaat springen, en mensen die dan kort achter de hindernis afwenden waardoor je paard er tegen op springt. En dan heb jij het gedaan.
- Jury's die haflingers karrepaarden vinden die niet in een dressuurring thuishoren, maar voor de kar. Waardoor je bij voorbaat al geen winstpunt krijgt.
- Mensen die denken dat ze voorrang hebben.
- Paarden die slaan, maar geen rood strikje hebben.
- Al vaker genoemd, de instructeurs.
- Mensen die de bakregels niet kennen.
- Mensen die hun paard niet voor elkaar hebben, en dat paard dus overal rondscheurt, zonder dat de ruiters controle hebben, en dat iedereen daar last van heeft, behalve hun zelf. (tuurlijk, een paard moet het op wedstrijd leren, maar een verontschuldiging mag er ook wel af als ze tegen je aan rijden, toch?)
- Mensen die ruw met hun pony omgaan
- Mensen die alles afreageren op het paard, en hun ouders totaal afsnauwen.
- Je voorlezer kwijt zijn.
- Proeven die in / uitlopen.
- Ringmeesters die je te laat laten komen
- Een 6 krijgen voor de verzorging terwijl je uuuuuren hebt lopen wassen en witten om je paard schoon te krijgen.

Pff dit was het wel zo'n beetje..

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:26

Oja, de ruiters die met z'n 3/4en naast elkaar gaan stappen op een springconcours, waardoor je vlak voor de hindernis moet aangalloperen en alles wil je kunnen springen.

En als ruiters vooral achter de hindernissen moeten opstappen enz, waardoor je na de hindernis je paard meteen op de rem moet trekken, aangezien je anders nergens heen kunt..

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:48

Ruiters die de bakregels niet kennen, of zich er in ieder geval niet aan houden, vind ik inderdaad ook vreselijk irritant!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:42

tja van de zenuwen kan je ook heus een regel een keer vergeten,en ik vind mensen die dan ondanks je excuses kwaad worden,ook heel frustrerend

naomifalkena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:57

Ik heb een keer gehad dat ik in een parcours aan het rijden was. Dit moest zo snel mogelijk. Ik moest nog 1 hindernis springen en ik was vrij snel. Ik maakte een korte bocht. Ik weet niet precies wat er gebeurde maar toen knapte het rubbertje van mijn veiligheidsbeugel, dus toen viel ik eraf. Ik baalde echt!!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:59

- mensen die de bakregels spontaan vergeten zijn en je dus van je sokken rijden (en dan nog verontwaardigd zijn als je paard een lel geeft als ze er bovenop knallen)
- heeeeeeeeel lang wachten op cpoupons op prijsuitreiking (heb een keer 4 uur gewacht op een prijsuitrijking in de brandende hitte)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:29

Je coupons die zouden klaarliggen er niet zijn als je ze komt halen..

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:09

Het meest toch wel mensen die de hele tijd stappen op de hoefslag... _-:(

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:07

Dat er mensen, na de proef, gaan uitstappen in de losrijbak..
Dat vind ik altijd zó frustrerend, vooral het feit dat 9 van de 10
ruiters dan niet op hun omgeving let. En, het is ook niet echt
fijn als de inrijbak klein is :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:14

Nou, als het buiten sneeuwt, stap ik liever binnen uit dan buiten :=

Ik had gisteren serieus een echte 6jes proef. Had zelfs een 6 voor verzorging en 180 rond }:0
Meisje wat als eerste moest starten in de M2 had 179 en baalde flink...

En ik vind het frustrerend als mensen hun paard niet onder controle hebben. Goed, ik heb het ook lang niet altijd, maar als er een konijn/hertje/paard langs me heen komt hupsen, ga ik ook de lucht in :=
En als de bak op 1 persoon na leeg is en je stapt naast iemand op de binnenhoefslag (bak is overigens 30 bij 80) en die persoon begint te klagen en te schreeuwen dat we in de weg rijden.. }:0 Tja, je zit ook op een paard, die je niet kan sturen? }:0