Jonge dressuurruitertjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:15

Punt blijft natuurlijk gewoon dat paardrijden een betrekkelijk dure sport is, hoe je het ook wendt of keert.
En het is ook een sport waarin je met geld heel ver kan komen.

Voor degenen die dat in minder mate hebben is dat erg jammer, die zullen het altijd iets meer van hun eigen talent moeten hebben dan dat van de pony (of paard) waar ze op zitten.

En het is heel simpel: als iedereen hier in het topic ook datzelfde kapitaal zou hebben als sommige ponyouders, dan zou je daar toch ook een mooie pony voor je kind voor kopen?
Of het allerleukste paard voor jezelf?
Ik wel in elk geval :j

Maar wat ook heel simpel is: ik (net als veel anderen) heb dat geld gewoon niet, en dan zullen wij er net even een streepje harder voor moeten werken om aan de 'top' te komen dan sommige anderen.
Helemaal niks mis mee, daar leer je ook vooral erg veel van.
De echte talentjes die ook echt aan de top wíllen komen vinden die weg meestal toch wel.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:15

pietsie schreef:
winnietje, we zijn het allemaal met elkaar eens dat kinderen op jonge leeftijd het niet redden zonder hulp inzet van ouders.
Ze hoeven zeker niet rijk te zijn maar willen.
Heel verstandig dat je nu met je studie druk bent want juist door je studie krijg je een goede baan en straks creer je je eigen kansen.

Maar wat sommige ouders hier willen zeggen is dat ze van het vooroordeel af willen wat in het begin topic werd genoemd.
De kinderen die hoog rijden ,hebben dat niet cadeau gekregen maar hard voor gewerkt,alle dagen weer

Ja ik ben ook van plan om zelf meer te ondernemen, ik merk dat ik er zo met het ene uurtje op de manege niet zal komen en dus wil ik gaan overstappen op een lease paard, ik hoop daar meer van te leren.
En ik hoop dat inmiddels duidelijk is dat ik dat vooroordeel niet heb. Ouders moeten het er inderdaad wel voor over hebben. En als je ouders zelf niet de feeling met de sport hebben/er niet zo enthousiast over zijn als jij dan zal de wil er zoveel voor te doen voor je kind er ook wat minder snel zijn. Zo zit dat met mijn ouders, heb ik dan verder ook niet heel veel problemen mee (stiekem wel een beetje jammer omdat het een droom is maarja je kan niet alles hebben :P) Wie weet als mijn moeder wel 'in to the paarden'
was het wel anders was gelopen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:18

pietsie schreef:
Marian0557 schreef:
Staat het goed?

Rijke ouders?
Of puur geluk ?

Wat dacht je van hard trainen!!

En wat is de toevoegende waarde van de vette letters..?

Je moet maar net het geluk hebben dat je ouders een pony én ook nog eens peperdure lessen kunnen betalen.
Overigens vind talent zijn weg toch wel, anders wel op latere leeftijd.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:21

Bettine, je hebt gelijk, mijn dochter is 12 en heeft een 'houten pony' die noemen wij zo omdat die pony echt zo stijf was als een plank, nu rijdt ze Z1 met deze pony in iets meer dan een jaar tijd en de pony is geen topper, maar ohhhhhhh wat ben ik trots op de manier waarop het beest nu beweegt!! Maar het was een lange zware weg...............

Winnietje; Super idee van je dat lease paard zal jou een hoop leren, en als je ervoor gaat en ovewr een tijdje wel geld voor hebt wie weet....................

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:21

ik had al bijna ruzie met hubbie, je doet die belachelijke dure dingen toch niet aan naar de paarden...
Jawel , dat zijn de enige schoenen waar ik na 4 uur in de bak te staan nog voel dat ik tenen heb

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:23

Rijke ouders?
Of puur geluk ?
[/quote]

Wat dacht je van hard trainen!![/quote]
En wat is de toevoegende waarde van de vette letters..?

Je moet maar net het geluk hebben dat je ouders een pony én ook nog eens peperdure lessen kunnen betalen.
Overigens vind talent zijn weg toch wel, anders wel op latere leeftijd.[/quote]

peperdure lessen? Ja les is absoluut nodig maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt ;)

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:24

een goede instructie hoeft per defenitie niet peperduur te zijn hoor !!
en de toegevoegde waarde van dikke letters ,is dat het bij sommige mensen in dit topic misschien doorkomt

Niet iedereen hoeft zich hier voor aangesproken te voelen hoor

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:25

Winnietje natuurlijk is het zo dat als je ouders er volledig achter gestaan zouden hebben het ws heel anders was gelopen.
Maar ook jij kan er komen alleen zal je meer tijd nodig hebben omdat je het allemaal zelf moet doen.

Bettine natuurlijk zou ik voor mijn dochter ook die hele goede mooie leerpony willen kopen, hoewel ze daar anders over denkt want ze wil het allemaal zelf doen ;)
Maar wat niet is dat is niet...

Voorlopig past ze nog op haar allerbeste maatje dus weg mag hij zowiezo niet en dan houdt het ook al op..

hahaha Fidele ik noem de onze altijd huis-tuin en keukenpony.. :D en ook ik ben supertrots op beide..

djoeka

Re: Jonge dressuurruitertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:27

Wij hebben ook geen peperdure lessen..dat gaat dus ook alweer niet op voor ieder kind..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:30

Ik heb een verschrikkelijke leerpony gehad, bloed zweet en tranen gekost.
En mijn lessen waren ook niet je van het.
En een gemiddelde privéles hier kost al gauw 20 euro voor een half uur.
En dat is voor mij (lees: 16 jaar) erg duur.
Inmiddels heb ik haar 8 jaar, en heb ik de verloren gebruiksaanwijzing zelf in mijn hoofd kunnen printen.
Deze dame gaat niet meer weg, maar ik weet zeker dat ik met een meer ervaren pony (deze zou automatisch duurder zijn) verder gekomen zou zijn. Geld speelt dus zeker een rol.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:31

wij hier ook geen peperdure lessen, maar het geluk dat ze in een talentenplan terecht is gekomen en daar vaak goede lessen krijgt .
Maar als ik moest kiezen tussen de bijzondere instructie van het talentenplan of de instructie thuis hoef ik daar geen moment aan te twijfelen en kind trouwens ook niet, hoe denk je dat ze in dat talentenplan is gekomen !!
DOOR DE INSTRUCTIE THUIS

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:32

juist door de moeilijkste pony´s leer je veel.als je die kan rijden kun je bijna overal op stappen

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:34

ik ken wel mensen die peperdure lessen hebben , maar wat moeten ze daar allemaal voor laten !!Dat weet jij niet ,kijk ook eens naar de andere kant.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:34

pietsie schreef:
wij hier ook geen peperdure lessen, maar het geluk dat ze in een talentenplan terecht is gekomen en daar vaak goede lessen krijgt .
Maar als ik moest kiezen tussen de bijzondere instructie van het talentenplan of de instructie thuis hoef ik daar geen moment aan te twijfelen en kind trouwens ook niet, hoe denk je dat ze in dat talentenplan is gekomen !!
DOOR DE INSTRUCTIE THUIS

Waarom kan jij niet gewoon in normale letters typen, waarom moet alles vet en groot..?
Ik heb het hier niet alleen over de instructie, maar ook over de pony.
Als ik zo het paard uit jouw profiel bekijk, weet ik zeker dat die een stuk meer gekost heeft dan mijne.
En dat is niet erg, maar om je talenten te tonen, moet je toch echt eerst iets onder de knie krijgen, en dit lukt met goede instrucie natuurlijk een stuk beter en sneller.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:35

ik denk dat het vooral heel belangrijk is dat het klikt tussen instructrice en kind.
Dat geldt voor een ouder iemand ook wel maar voor een kind in het bijzonder.

Ja Pietsie daar kan ik mij wel iets bij voorstellen, zo'n talentenplan is natuurlijk geweldig maar er gaat niks boven thuis want daar moet je het iedere keer weer mee doen.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:40

Bunga schreef:
pietsie schreef:
ik ken wel mensen die peperdure lessen hebben , maar wat moeten ze daar allemaal voor laten !!Dat weet jij niet ,kijk ook eens naar de andere kant.

Wat moeten die daar voor laten dan?

Die discussie moet je maar met je ouders voeren, en is trouwens hier al door verschillende mensen uitgelicht.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:41

Ik bedoel, de tijd die er in gaat zitten of wat?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:42

dat bedoel ik , je kan je geld maar 1 keer uitgeven

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:45

Bunga schreef:
Ik bedoel, de tijd die er in gaat zitten of wat?

\
Nee, ook al eerder toegelicht sommige dingen doen we gewoon niet het is maar net waar je het aan uitgeeft en dure pony's, nee hoor de Z pony van ons nog geen 2.... incl alle spullen!!

Dussssssssss..........................

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:46

Natuurlijk hangt het van je ouders af. Wat kun je nu als meisje van die leeftijd? Slechts ponyrijden, je hebt waarschijnlijk een spaarpot waar een niet noemenswaardig bedrag inzit dus daar heb je niks aan.

Je ouders hoeven niet per se erg rijk te zijn, maar ze moeten wel bereid zijn om te investeren. Mijn ouders zouden nooit een trailer voor mij hebben gekocht of mij elk weekend met pony en al naar wedstrijden of lessen brengen. Ook beter materiaal zou ik niet krijgen, want 'zo gaat het toch ook?' Niet dat ze het geld niet hadden, maar ze waren absoluut niet bereid om aan die 'poppenkast' mee te doen. Andere ouders wel, die vinden dat prachtig om te doen. Nou ja dan heb je geluk, en dat heb je nodig want op die leeftijd kun je zelf echt niet veel.

Als je dat dan hebt, dan hangt het wel af van o.a. talent en doorzettingsvermogen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:17

Ik denk gewoon puur geluk en vanaf jongs af aan gewoon het talent ervoor hebben gehad.
En ja sommige hebben ook gewoon het geluk erbij dat de ouders of de opa en oma voldoende geld ervoor hebben :o

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:28

Wij hebben een meiske in de familie, tien jaar oud, die met een totaal niet luxe C-pony als een straaljager door de L1 is gevlogen. Ze krijgt 1x in de week gewoon les op haar club en thuis oefent ze nog 1x in de bak. Verder gebruikt ze de pony vooral als vervoermiddel en speeltoestel :D

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:37

Hmmmmm wat ga ik hier eens zeggen :)* . Ik denk dat het een combi van alles is. Kijk je moet ouders hebben die 1000 % achter je staan, elke keer weer willen rijden, in de kou willen staan, uren op wedstrijdterrein doorbrengen terwijl ze er soms ook geen zin in hebben. De pony's mee verzorgen, want ja de kinderen hebben ook nog school enz.

Maar en nu ga ik toch een paar bekende (sorry dames, vermoord me niet) tegen me in het harnas jagen, er is echt ook geld voor nodig. Je hoeft niet de rijkste te zijn, maar echt zonder enige pingping kun je het gewoon niet betalen. Dus al willen wij graag ontkennen (ja ik maak me er ook schuldig aan) er is ook veel geld mee gemoeid. Maak anders maar eens een kleine optelling voor jezelf en schrik onder aan de streep niet van wat we eigenlijk op jaarbasis aan die leuke hobby van ons besteden. Ja, onze hobby, want willen ze zover komen (en die van mij is zeker niet zover) dan moet het onze hobby zijn, want alle inzet die van ons nodig is maakt dat het echt een hobby van het hele gezin is.

Maar andere dames ( :D voelt zich heel komisch) deze kleine dames van die bekende zijn echt niet zover gekomen omdat de ouders er veel insteken, neee die trainen zich suf. Hun leven bestaat uit deze hobby en dat is hard werken wil je op niveau meedraaien. Maar wij verliezen niet uit het oog dat ze lol met hun knol moeten hebben en ik weet van allemaal dat ze leuke buitenritten, kampen enz. doen. Dus het draait erom dat je een middenweg vindt, waardoor ze echt reuze plezier aan onze hobby beleven. En wat is er nou leuker dat al die trainingen beloond worden door het steeds op een hoger niveau kunnen gaan presteren.

Ik snap de jaloezie van degene die dit alles niet krijgen ook wel, ik heb zelf in mijn jeugd niet die kans gehad. Dat ging toen niet, maar ik heb met veel inzet wel op paarden van een ander mogen rijden en daar echt zo ontzettend veel van geleerd. Dus zoek een leuk verzorgpaard, heb je aanleg, dan wordt je toch wel eruit gepikt. En ja die leren op maat gemaakte laarzen in twee kleuren en scapa spulletjes heeft mijn dochter ook, maar daar betaald ze zelf aan mee, dus wie zijn jullie om je daar druk over te maken. Sterker nog, ze heeft zelf haar pony's betaald, hebben jullie dat allemaal er ook voor over, dat je echt al je geld in je hobby steekt?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:28

Echt lachwekkend hoe de "rijke hoogrijdende kindertjes" hier zo'n stempel opgelegd krijgen. Want blijkbaar mensen met een GPA cap en Petrie laarzen zijn rijk en hoogrijdend? Dan hebben jullie blijkbaar niet goed opgelet, want tegenwoordig rijden ze allemaal met een Charles Owen cap en die zijn stukken goedkoper :D

Mensen moeten gewoon eens iets minder letten op wat de ander heeft, en wat meer concentreren op zichzelf.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 10:51

Fidele schreef:
Bettine, je hebt gelijk, mijn dochter is 12 en heeft een 'houten pony' die noemen wij zo omdat die pony echt zo stijf was als een plank, nu rijdt ze Z1 met deze pony in iets meer dan een jaar tijd en de pony is geen topper, maar ohhhhhhh wat ben ik trots op de manier waarop het beest nu beweegt!! Maar het was een lange zware weg...............

Winnietje; Super idee van je dat lease paard zal jou een hoop leren, en als je ervoor gaat en ovewr een tijdje wel geld voor hebt wie weet....................

Maar ik zie wel dat het paardje al Z heeft gelopen, dus dat maakt het allemaal toch wel weer makkelijker.
Ze heeft hem niet zelf moeten opleiden.

En zoals de dochter van pietsie, leid nu zelf al jonge paarden op.