respect tijdens losrijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:56

Ik heb het wel eens gezien, heb zelf nooit wed gereden.

En dan heel arrogant nakijken -.-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:38

vorame schreef:
Is het dat ze denken dat ze meer zijn, of denkt een ander dat over hen?

Die zin staat een beetje krom. Even andere uitleg.
Een kind krijgt een bril en zegt thuis, iedereen keek naar me door die stomme bril.
Keek echt iedereen of had het kind dat gevoel zelf?

Ik keek vroeger ook op naar de mensen met een hoedje.
Want Z, wauw dat was wat.
Toen ik zelf Z was merkte ik dat het niet anders was dan de B, alleen je bent er langer mee aan het oefenen geweest. :)
En je gaat je echt niet ineens anders gedragen als je van de M naar de Z gaat.
Er gaat echt niet ineens een knop in je om, zo nu ga ik eens mensen van hun paard rijden en verwaand kijken :D

Ik mag het niet hopen dat je dat ineens gaat doen, als je wat hoger rijdt :D . Maar, ander voorbeeld; ik weet wel dat mensen die van manegepaard naar eigen paard gaan, wel eens die air krijgen. Tieners, jaja, ik ken ze, die dat zeker hebben. :D
Ik, als volwassen 30er (met eigen paard), lach daar hard om, maar ik zie het wel degelijk gebeuren bij die meiden onderling. En het zou mij helemaal niets verbazen als dat bij de dressuurruiters ook wel eens voorkomt. ;)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:45

Tieners doen wel meer dingen die je als volwassene niet meer doet.
Natuurlijk bestaan er altijd volwassene die rare dingen doen, dus air hebben naar een ander vast ook wel.
Maar die hebben ook echt die air wel als ze L rijden, want dan hebben ze wel een mooier jasje vinden ze zelf.
Dat is de persoonlijkheid van die persoon, niet de klasse die ze rijden. :)
En gelukkig merk ik toch wel dat de meeste gewoon aardig zijn tegen iedereen.
Onder het rijden hebben de meeste geen grote lach, maar met een hoop concentratie is dat wel het laatste waar je aan denkt.
Maar spreek ze eens als ze van het paard af zijn en beoordeel dan eens wie ze zijn.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:01

Er zijn ook volwassenen die zich zo nog gedragen, hoor ;) . Als ik alleen al denk aan bepaalde dames in het bedrijfsleven...... :=

Maar goed, natuurlijk kun je iemand niet meteen beoordelen op een geconcentreerde blik, maar ik neem aan dat we het daar niet over hebben. Gelukkig kan ik het over het algemeen prima vinden met de wedstrijdmensen bij ons. En voor verder gekonkel voel ik me eigenlijk ook wat te oud worden. :)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:34

Daarom zeg ik ook, die verwaande gasten hebben het ook als ze L rijden.
Die hoeven daar geen Z voor te zijn.

Toch merk ik wel dat mensen een geconcentreerde blik als chagerijnig bestempelen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:39

Ik heb die problemen niet zo hoor.
Ik maak eens een fout, de anderen maken eens een fout. Het loopt altijd goed af en meestal wordt er sorry gezegd en of hulpeloos gekeken. Of gewoon doorrijden als het niet zo'n groot incident was.

Voor de mensen die er moeite mee hebben: ga eens op springwedstrijd. de meeste dressuur ruiters kijken hun ogen uit. Nog veel meer paarden in dezelfde ring en dan ook nog hindernissen in het midden. De eerste keer schok ik me het apenzuur maar het went vanzelf. Daarna vind je de dressuur losrijbaan een walhalla.

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:06

Als ze mij dat flikken, ga ik hun juist extra in de weg zitten, dan weten ze waarom ik mij zo aan hun irriteer.
Meestal doen ze het dan niet weer
:=

XXX Ilsee

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:21

Ilseee12 schreef:
Als ze mij dat flikken, ga ik hun juist extra in de weg zitten, dan weten ze waarom ik mij zo aan hun irriteer.
Meestal doen ze het dan niet weer
:=

XXX Ilsee

Dat is goed voor je proef %)
Wat kinderachtig!
Kun je er niet beter wat van zeggen, dat is iig duidelijker.

pol013

Re: respect tijdens losrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:27

Ilseeee: ga jij wel voor je lol op wedstrijd?
Zo ja, denk je dat anderen dat niet doen dan?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:21

pol013 schreef:
Ik heb die problemen niet zo hoor.
Ik maak eens een fout, de anderen maken eens een fout. Het loopt altijd goed af en meestal wordt er sorry gezegd en of hulpeloos gekeken. Of gewoon doorrijden als het niet zo'n groot incident was.

Voor de mensen die er moeite mee hebben: ga eens op springwedstrijd. de meeste dressuur ruiters kijken hun ogen uit. Nog veel meer paarden in dezelfde ring en dan ook nog hindernissen in het midden. De eerste keer schok ik me het apenzuur maar het went vanzelf. Daarna vind je de dressuur losrijbaan een walhalla.

Ik vind het ook te gek voor woorden met hoeveel ruiters+paarden je op sommige wedstrijd in de losrijbaan (springen) moet rondscheuren op de linkerhand. Dat is gewoon geen losrijden meer en dan moet je daarna ook nog een parcours afleggen. Ik zou het in ieder geval niet voor m'n lol doen. Als ik weet dat ergens (indoor) een hele kleine losrijbaan is, dan rij ik thuis wel los.

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:52

Afgelopen weekend had ik ook een geval geen respect tijdens het losrijden ;) Op de kampioenschappen van onze kring reed ik met mijn 4 jarige los. Het losrijterrein was dmv greppels in tweeen gedeeld. Ik zat er net op en draafde half op de hoefslag en half op de binnenhoefslag vanwege die o zo enge greppel ;) En dan komt er een amazone achter mij langs gegaloppeerd :( Levensgevaarlijk, ze zat bijna in de greppel of bij mij op schoot :+ Ik schrok enorm van haar achteloosheid :o Zelf ben ik met losrijden erg attent op waar ik wil EN kan rijden. Toen ik haar er op aansprak, schrok ze wel :Y)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:07

Tsja, het lijkt me uberhaubt vervelend, maakt toch niet uit welk niveau de ruiter rijdt?

jerommeke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 01:06

Jammer dat er zo veel afgunst en asociaal gedoe is bij wedstrijden. Vind ik onbegrijpelijk. Zeker als het ook gaat om veiligheid, wat dus het geval is bij het losrijden.

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:33

Maar het was bij deze amazone meer dat ze gewoon niet door had hoe gevaarlijk het was... Asociaal gedoe, dat kom je overal tegen. Maar zo achteloos omgaan met je eigen paard en andere combinaties :(

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:31

... dit fenomeen kom je helaas tegen bij (bijna) elke sport ... Het is jammer dat er mensen zijn die nog steeds op een andere wijze moeten laten blijken, dat ze de "meerdere"/"betere" zijn ... m.i. is het juist een teken van zwakte ...

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:15

Het valt mij idd. ook op. Je hoeft heus elke x aan de kant te gaan anders kan je niet normaal meer inrijden. Maar een beetje respect is toch niet te veel gevraagd. Ik heb eigenlijk niet zo vaak van die 'ongelukjes' en mocht er toch een onrespect volle ruiter/amazone zijn. Zit er gelukkig een goede rem en stuur op mijn paard. :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:36

volgens mij heeft aso gedrag of het niet kennen van de rijbaanregels niet echt niets te maken met niveau,type paard wat diegene rijdt(ik las eerder in het topic; mensen met een simpel paard???)

jammer dat er arrogante mensen tussen zitten,maar dat hou je overal en altijd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:07

dat was ik Snoevie en dat heeft praktijkgewijs zeker wel met elkaar te maken. In mijn regio en vast ook wel elders in Nederland zie je soms nog best wat van die ponyachtige paardjes, koudbloedjes, tuigers, etc. waarvan het overduidelijk is dat het gaat om een meisje die die beestjes rijdt voor opa of een oudere hobbyfokker in de buurt. Niks mis mee verder, maar je ziet overduidelijk dat het een echte recreant is, waarbij vier concoursen op het jaar veel zijn en dus gewoon nog niet zo handig is met losrijden. Zijn altijd degenen die instappen op de hoefslag, voorrangsregels niet kennen of gewoon nog niet zo vaardig zijn in mensen ontwijken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:26

oke dat was jij idd,was het even kwijt.
maar ik vind de term simpele paarden alleen een beetje jammer.
dat wilde ik ermee zeggen alleen.

maar het is zeker vervelend als iemand niet op de hoogte is van de regels,helemaal mee eens.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:21

Wat een heerlijke hobby hebben we toch ;)
Als iedereen een beetje respect heeft voor een ander komt het wel goed.
Iedereen rijdt wel is in de weg of wordt in de weg gereden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:52

Snoevie schreef:

Is niet denigrerend bedoeld hoor! Over het algemeen gaan die gave dressuurbokken van fokkers naar ervaren sportruiters en de aangekochte zijn vaak voor mensen die veel starten en dus in no time alle regels kennen en handigheid opdoen dus daar zie je dat fenomeen niet zoveel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:21

Moet zeggen dat ik meer last had tijdens het losrijden van een regiokampioenschap in de M2, dan een normale wedstrijd.
Mensen waren daar té gestresst naar mijn idee.
Ik ga daar iig niet meer zo snel aan mee doen... vond het totaal niet gezellig...
En er werd onderling elkaar niks gegund, zoals ik het heb ervaren.
Tijdens de prijsuitreiking vond ik het applaus voor de eerste plaats ook erg tegen vallen, terwijl er genoeg volk in de kantine was :n

samantha_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:12

het is ook vooral heel lastig omdat je ook niet weet wat ze doen,, ze kunnen opeens naar rechts of opeens naar links dus heel onhandig ..
xx

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 06:50

Urielle schreef:
Snoevie schreef:

Is niet denigrerend bedoeld hoor! Over het algemeen gaan die gave dressuurbokken van fokkers naar ervaren sportruiters en de aangekochte zijn vaak voor mensen die veel starten en dus in no time alle regels kennen en handigheid opdoen dus daar zie je dat fenomeen niet zoveel.

oke tuurlijk dat is ook waar!
ik begrijp nu dat je het niet zo bedoelde,maar ik had iets anders gekozen voor de term simpel.
tussen de echte dressuurcracks en de mensen die af en toe eens starten zitten ook nog heel veel mensen in.

verder ben ik het met je eens,hoor!

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 07:15

Oooh,
ik kan er ook echt niét tegen als me iemand voor de neus rijd !
en dan meestal nog arrogant oook :=