Aftrek verzorging, voor wp!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:52

Alane schreef:
precies en de jury vond de verzorging een 7 waard waardoor ts op 179 punten uit is gekomen en dus geen wp heeft gekregen...

Als dat zo is, dan is dat prima lijkt me :-)

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:18

heb het al eerder gezegd, afschaffen die verzorgingspunten,krijg je in de hogere klasses ook niet het probleem dat je bijna geen wp meer rijd omdat je na veel wedstrijden met je bij elkaar gescharrelde wp eindelijk m2 of z1 mag starten,kijk maar eens objectief op een willekeurige wedstrijd met veel deelnemers wat er in deze klasses rondhobbelt, de tranen springen je soms in de ogen.
zogauw je bijna standaard ruim 190 pt rijd kun je nadenken over het rijden van de volgende klasse en je zou dan je paard zo goed voor elkaar moeten hebben dat je daar ook weer makkelijk 180 of hoger kunt rijden maar voor veel ruiters is het kennelijk belangrijk om te kunnen zeggen ;ik ben Z, maar vermelden er niet bij hoelang ze er over gedaan hebben ,week in week uit.
natuurlijk heeft niet iedereen evenveel talent en even goede paarden,maar een gemiddelde ruiter met een gemiddeld paard kan echt wel wp rijden,het zijn in mijn ogen juist de mensen die een goed beest kopen voor veel geld en dan maar denken dat de Z gloort terwijl ze daar zelf vaak nog lang niet goed genoeg voor zijn, vaak zijn het ook deze ruiters waarbij de jury of het paard het altijd gedaan heeft en sluiten ze de ogen voor hun eigen tekortkomingen,helaas.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:13

Roxx schreef:
angelalala schreef:
wees blij dat je niet net zo als mij had laatst!,
ik had op 1 onderdeel een 7 toen kwamen ze erachter dat ik boven de 180 pntn uit kwam toen hadden ze er een 4 van gemaakt:S.
dat vind ik echt zielig!
en als ik nou slecht had gereden :S
de proef ging nog beter dan die andere en daar had ik 193 pntn op;)

maarjaa 179 is en blijft een rot aantal punten!!

Hoe weet je dat dat de reden is van het veranderen van het cijfer? En hoe weet je dat dat cijfer pas later veranderd is? Zou het niet zo kunnen zijn dat er per ongeluk een verkeerd cijfer bij dat onderdeel is ingevuld en dat gewoon direct hersteld is? Een jury gaat echt niet aan het eind van het lijstje ergens een 7 ineens in een 4 veranderen.

nou srry! hoor amar sowiets valt gewoon op!
en sommige jury's zijn wel zo gemeen!!!

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:20

Dit had ik laatst ook, ik was B+8 en moest dus nog precies 2 wp.
Ik ging naar wedstrijd, 2 proeven rijden, eerste proef: 7 voor verzorging en precies 180 punten, één wp dus, 2e proef 8 voor verzorging en precies 180 punten, precies 2 wp binnen dus..

Ik had echt zoiets van fieww... :P School maar een haartje als ze me daar ook een 7 voor hadden gegeven... was ik de sjaak geweest :P

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:22

@angelalala: moah, zal ook nog wel meevallen.. mischien vond ze het tijdens het onderdeel een 7 waard en maakte je toen een fout/ging er iets mis waardoor ze het liet corrigeren naar een 4...

Wat wordt een jury lid er nu beter of slechter van of jij met een winstpunt naar huis gaat of niet?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:20

angelalala schreef:

:') _O-

Zie je het al voor je? Jury stapt uit bed, stapt onder de douche, zet een kop koffie en denkt tijdens het drinken hiervan eens goed na. "Hoe gaan we de ruiters die vandaag bij mij langsrijden eens zo gemeen mogelijk aanpakken".

Een jurylid offert echt niet een vrije dag (of deel ervan) op om mensen te pesten en zo gemeen mogelijk te zijn hoor.

179 punten is 179 punten, hoe balen dat ook is. En kan zelf niet wachten tot ik van de hele verzorgingspunt af ben.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:34

_O- :') Gemene juryleden, is dat nieuw?

Ik zou zeggen, allemaal op jurycursus en dan praten we wel weer eens verder. Kritiek leveren op juryleden is veel makkelijker dan er zelf gaan zitten!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:18

_10_ schreef:
Caatje1986 schreef:
Ik rijd een jonge schimmel en kreeg een 7 voor de verzorging en had daarmee 179 punten. Ik had het attent van de jury gevonden als ze me na het was en vlechtwerk van paard en tuig een 8 hadden gegeven. Helaas was dit niet het geval en doe ik het ermee. Ik snap best dat dit teleurstellend is ze zullen het alleen vast niet express doen. en nu neit gaan roepen dat ik dan maar niet op een schimmel moet gaan rijden :D

Maar waarom 'verdien' jij extra punten voor de verzorging? Omdat je een schimmel hebt? :?
:n

Goed lezen dat zeg ik niet. Dat maak jij ervan, ik had het attent gevonden. De verdere discussie ga ik niet in mee er zijn al zoooooveel kinderachtige dingen gezegd door al die betweters hier bah.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:44

Alane schreef:
@angelalala: moah, zal ook nog wel meevallen.. mischien vond ze het tijdens het onderdeel een 7 waard en maakte je toen een fout/ging er iets mis waardoor ze het liet corrigeren naar een 4...

Wat wordt een jury lid er nu beter of slechter van of jij met een winstpunt naar huis gaat of niet?

als jij zo'n coupon onder je neus krijgt, zou je ook wel anders reageren;)

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:45

Leonoor schreef:
angelalala schreef:

:') _O-

Zie je het al voor je? Jury stapt uit bed, stapt onder de douche, zet een kop koffie en denkt tijdens het drinken hiervan eens goed na. "Hoe gaan we de ruiters die vandaag bij mij langsrijden eens zo gemeen mogelijk aanpakken".

Een jurylid offert echt niet een vrije dag (of deel ervan) op om mensen te pesten en zo gemeen mogelijk te zijn hoor.

179 punten is 179 punten, hoe balen dat ook is. En kan zelf niet wachten tot ik van de hele verzorgingspunt af ben.

Ik heb het hier niet over een verzorgings punt ;( *D

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:46

IrisLove schreef:
_O- :') Gemene juryleden, is dat nieuw?

Ik zou zeggen, allemaal op jurycursus en dan praten we wel weer eens verder. Kritiek leveren op juryleden is veel makkelijker dan er zelf gaan zitten!

en er gaan zitten is ook iets anders dan zelf rijden;)
|(

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:32

Wat wil je daar mee zeggen??

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:54

Caatje1986 schreef:
_10_ schreef:
Ik rijd een jonge schimmel en kreeg een 7 voor de verzorging en had daarmee 179 punten. Ik had het attent van de jury gevonden als ze me na het was en vlechtwerk van paard en tuig een 8 hadden gegeven. Helaas was dit niet het geval en doe ik het ermee. Ik snap best dat dit teleurstellend is ze zullen het alleen vast niet express doen. en nu neit gaan roepen dat ik dan maar niet op een schimmel moet gaan rijden :D

Maar waarom 'verdien' jij extra punten voor de verzorging? Omdat je een schimmel hebt? :?
:n

Caatje1986 schreef:
Goed lezen dat zeg ik niet. Dat maak jij ervan, ik had het attent gevonden. De verdere discussie ga ik niet in mee er zijn al zoooooveel kinderachtige dingen gezegd door al die betweters hier bah.

Attent gevonden?? Denk dat iedereen het attent vind een extra puntje voor verzorging te krijgen als ze hun best hebben gedaan, heeft er niets mee te maken dat jij 'toevallig' een schimmel hebt!
Daar kies je tenslotte zelf voor ;)
(en ik snap heus hoe je het bedoeld, heb zelf ook schimmels *check m'n profiel* maar ik vind het gewoon onzin dat ik meer verzorgings punten zou moeten krijgen puur omdat ik een schone schimmel start)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:56

angelalala schreef:
|(

Denk dat jij 'vergeet' dat de meeste jury's zelf ook nog gewoon wekelijks starten en bovenal minimaal dat niveau gereden moeten hebben eer ze het mogen jureren ;)

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:38

_10_ schreef:
angelalala schreef:
|(

Denk dat jij 'vergeet' dat de meeste jury's zelf ook nog gewoon wekelijks starten en bovenal minimaal dat niveau gereden moeten hebben eer ze het mogen jureren ;)

denk je dat ik achterlijk ben ofss?
ik bedoel,
elk paard is anders hun weten niet hoe mijn paard onder het zadel is of andere paarden;)
maar laat maar;)

Alane

Re: Aftrek verzorging, voor wp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:18

@Angelala en precies daarom waarderen ze wat ze te zien krijgen.
En jij moet je paard zo trainen dat het er super simpel uitziet...

en net zo min de jury weet hoe moeilijk/makkelijk jouw paard is weet jij dat niet van je concurenten , en allemaal moeten ze dezelfde proef laten zien onder dezelfde voorwaarden....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:21

angelalala schreef:
Alane schreef:

als jij zo'n coupon onder je neus krijgt, zou je ook wel anders reageren ;)

En dat is geen antwoord op mijn vraag :D
Waarom zou een jury van een 7 een 4 maken, om jou als ruiter te pesten? Dat heeft toch geen meerwaarde..
Jurylid krijgt heus geen extra centjes als combi's geen winstpunt krijgen of aftrek als teveel combi's een winstpunt hebben...

_10_

Re: Aftrek verzorging, voor wp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:04

@Angelalala, lees het antwoord van Alane, daar sta ik volledig achter ;)

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:58

Angelalala, zoals al gezegd rijden de meeste juryleden ook zelf wedstrijden, of hebben ze dat in ieder geval gedaan. Dus in die zin weten ze hoe het er in de ring aan toe gaat. En tuurlijk weten ze niet hoe moeilijk/makkelijk jouw paard te rijden is, maar ze beoordelen wat ze zien en dat is voor iedereen gelijk...

Maar bovenal: JIJ als ruiter onderwerpt je proef aan de beoordeling van een jury!! Als je het daar niet mee eens bent, dan moet je geen wedstrijden rijden!! De jury zit er voor jou en niet omgekeerd!!

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:46

Alane schreef:

als jij zo'n coupon onder je neus krijgt, zou je ook wel anders reageren ;)[/quote]

En dat is geen antwoord op mijn vraag :D
Waarom zou een jury van een 7 een 4 maken, om jou als ruiter te pesten? Dat heeft toch geen meerwaarde..
Jurylid krijgt heus geen extra centjes als combi's geen winstpunt krijgen of aftrek als teveel combi's een winstpunt hebben...[/quote]

nou, ik bedoel, ik heb een tijdje een fries gereden en op wedstrijden uitgebracht, die jury zij later tegen mij, want jammer dat je een fries hebt:S.
en baamm gelijk al lage punten ,

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:48

IrisLove schreef:
Angelalala, zoals al gezegd rijden de meeste juryleden ook zelf wedstrijden, of hebben ze dat in ieder geval gedaan. Dus in die zin weten ze hoe het er in de ring aan toe gaat. En tuurlijk weten ze niet hoe moeilijk/makkelijk jouw paard te rijden is, maar ze beoordelen wat ze zien en dat is voor iedereen gelijk...

Maar bovenal: JIJ als ruiter onderwerpt je proef aan de beoordeling van een jury!! Als je het daar niet mee eens bent, dan moet je geen wedstrijden rijden!! De jury zit er voor jou en niet omgekeerd!!

whahaa ;(

wat ik er mee bedoel te zeggen!>
het is en blijft een jurysport;)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:49

Gewoon goed rijden meid, dan kan de jury niets anders dan jou goede punten geven.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:54

.
Laatst bijgewerkt door angelalala op 08-07-09 22:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:55

Angelalala, ik begrijp niet wat er grappig is aan mijn reactie, hoor...

Dressuur IS een jurysport, helemaal waar! Maar nogmaals, JIJ als ruiter onderwerpt je aan een beoordeling! En voor de volledigheid herhaal ik dan ook nog maar een keer dat je geen wedstrijden HOEFT te rijden, dat is JOUW eigen keus!

Maar kennelijk begrijp je niet helemaal dat het zo werkt, of misschien wil je of kun je het gewoon niet begrijpen. Nou ja, dan zul je altijd een tikkeltje gefrustreerd blijven...

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:57

IrisLove schreef:
Angelalala, ik begrijp niet wat er grappig is aan mijn reactie, hoor...

Dressuur IS een jurysport, helemaal waar! Maar nogmaals, JIJ als ruiter onderwerpt je aan een beoordeling! En voor de volledigheid herhaal ik dan ook nog maar een keer dat je geen wedstrijden HOEFT te rijden, dat is JOUW eigen keus!

Maar kennelijk begrijp je niet helemaal dat het zo werkt, of misschien wil je of kun je het gewoon niet begrijpen. Nou ja, dan zul je altijd een tikkeltje gefrustreerd blijven...

ik begrijp en snap het heel goed!.
ik kan er niks aan doen dat jij mij niet begrijpt met mijn antwoord maar het zal zo wel zijn *D

zullen we er een probleem over maken ;( :9