Actie Dressuurhoed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ro0sj

Re: Actie Dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:59

amondi schreef:
Absoluut geen problemen mee. Maar wat wil je zeggen, of je te ver naar achteren zit of dat de bakrand eng is?

Uh?? waar slaat dat op? Snap hem niet helemaal?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:03

amondi schreef:
Absoluut geen problemen mee. Maar wat wil je zeggen, of je te ver naar achteren zit of dat de bakrand eng is?

Nee. ik snap het ook niet helemaal, ik vraag gewoon of jullie dit nou raar vinden staan en dan krijg je zo'n antwoord, waar slaat dat op?

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:23

Omdat het helemaal nergens op sloeg. Het gaat er niet om dat jij vind dat dit niet raar staat, of dat je gewoon met je cap wil blijven rijden. Wij pleiten voor keuzevrijheid. Dus dat degene die met cap wil rijden dat kan doen en degene die met hoedje wil rijden dat ook kan doen. Voor veel mensen heeft het hoedje een symbolische functie. Het is iets om naar toe te werken.
En wat is er mis mee om wat traditie te bewaren...
Als jij graag met cap wilt rijden moet je dat vooral doen. Ik denk trouwens wel dat je foto ook weer een mooi punt maakt: na grondige bestudering van de foto zag ik je stang en trens en dat je dus waarschijnlijk Z rijdt, maar als het een L-combinatie was geweest had ik het ook geloofd. Met hoedje was het in 1 keer duidelijk geweest... (de dressuur gaat tenslotte toch voor een groot deel om het plaatje)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:32

Dank Miona, ik had ook niet begrepen dat de auteur serieus was.

Ze heeft geen eens een hoedje op! Ze draagt notabene een cap. Die zal zeker helpen als je van je paard afdendert en op die betonnen bakrand klapt.

Eigenlijk is dit dus inderdaad een heel goed voorbeeld waarom een cap schijnveiligheid biedt! Je kan er wel 3 tegelijk opzetten en vervolgens breek je je nek of rug omdat de omgeving gevaarlijk is!

Maar serieus commentaar op je paardrijden kun je beter bij HAW vragen.

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:33

Miona schreef:
Omdat het helemaal nergens op sloeg. Het gaat er niet om dat jij vind dat dit niet raar staat, of dat je gewoon met je cap wil blijven rijden. Wij pleiten voor keuzevrijheid. Dus dat degene die met cap wil rijden dat kan doen en degene die met hoedje wil rijden dat ook kan doen. Voor veel mensen heeft het hoedje een symbolische functie. Het is iets om naar toe te werken.
En wat is er mis mee om wat traditie te bewaren...
Als jij graag met cap wilt rijden moet je dat vooral doen. Ik denk trouwens wel dat je foto ook weer een mooi punt maakt: na grondige bestudering van de foto zag ik je stang en trens en dat je dus waarschijnlijk Z rijdt, maar als het een L-combinatie was geweest had ik het ook geloofd. Met hoedje was het in 1 keer duidelijk geweest... (de dressuur gaat tenslotte toch voor een groot deel om het plaatje)

Nouja, als je toch iemand met stang en trens ziet rijden weet je toch direct dat het geen L combinatie is?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:38

Ik vind het helemaal niet misstaan hoor Rosanne!
Ik zie veel liever iemand die er netjes verzorgd bij rijdt met een cap (zoals jij) dan iemand die persé een hoedje opwil en de rest verslonst.

(Moet wel zeggen dat ik die bakrand persoonlijk wel eng vind. Ik rijd er altijd los voor dat ik naar binnen ga, maar een veilig gevoel geeft het mij niet.)

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:59

Ro0sj schreef:

Nouja, als je toch iemand met stang en trens ziet rijden weet je toch direct dat het geen L combinatie is?

Lekker belangrijk die stang en trens, als of dat iets zegt. Verward
Iemand met een hoedje op en een trens heeft dan zeker het vooroordeel geen Z combinatie te zijn? maar "slechts"een L combinatie die de regelementen vanaf 1 April 2005 niet goed heeft gelezen? Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 15:25

nina62 schreef:
amondi schreef:

Nee. ik snap het ook niet helemaal, ik vraag gewoon of jullie dit nou raar vinden staan en dan krijg je zo'n antwoord, waar slaat dat op?

Ik vind heteen (beetje) raar staan omdat je een grijze veiligheidscap op hebt terwijl je alleen mag starten met een zwarte of blauwe veiligheidscap/helm!!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 15:26

WWWiske schreef:
Ro0sj schreef:

Iemand met een hoedje op en een trens heeft dan zeker het vooroordeel geen Z combinatie te zijn? maar "slechts"een L combinatie die de regelementen vanaf 1 April 2005 niet goed heeft gelezen? Haha!

ik heb vandaag ook gestart MET hoedje en ZONDER S&T oftewel gewoon op een trensje en dat ging super, ik had 194 en 181 en gister precies dezelfde omstandigheden en 194 en 188 punten, dus dat vind ik een stom vooroordeel echt waar !!!!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 15:34

VValar schreef:
Maar van die close up van Gert-Jan Bruggink in de nieuwe paard & sport schrok ik toch wel hoor. Kijk eens goed naar die mooie GPA... wat ze daar nou weer aangeplakt hebben......

EVEN ON TOPIC:

Niet alleen de GPA leent zich uitstekend als reclame "zuil" ook het hoedje is een uitermate goed reclame medium, het zal er op de volgende wereldspelen wel zo uit gaan zien voor het Nederlandse Team:

Afbeelding

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:07

WWWiske schreef:
Ro0sj schreef:

Nee dat zeg ik helemaal niet, maar er wordt hier gezegt dat ze dacht dat ik(op die foto) L was. Maar als je iemand met stang en trens ziet dan weet je toch dat die geen L is...meer zei ik niet.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:13

amondi schreef:

Ze heeft geen eens een hoedje op! Ze draagt notabene een cap. Die zal zeker helpen als je van je paard afdendert en op die betonnen bakrand klapt.

Eigenlijk is dit dus inderdaad een heel goed voorbeeld waarom een cap schijnveiligheid biedt! Je kan er wel 3 tegelijk opzetten en vervolgens breek je je nek of rug omdat de omgeving gevaarlijk is!

Sorry hoor, ik stel gewoon een normale vraag en dan wordt er hier wel erg overspannen op gereageerd. Mijn vraag was alleen maar of jullie dit raar vonden staan en volgens mij vroeg ik verder nergens anders om. WWWiske gaf tenminste een duidelijk antwoord!!
Maar laat maar hoor, ik hoef het al niet eens meer te weten! Boos!

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:14

Ik geloof dat hier sprake is van een misverstand, het is niet zodat ik vind als er iemand met trens Z rijd, wat ik zelf ook wel eens doe, dat dat niet kan of er stom uitziet, ik zeg alleen dat je aan die foto van mij wel kunt zien dat ik Z rijd, omdat ik met stang en trens rijd.

Het is dus NIET zo dat ik wat tegen combinaties heb die alleen met trens Z rijden, doe ik zelf soms ook wel is.

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:18

amondi schreef:

Ik hoef geen commentaar op mijn rijden, die bakrand is van een manege en heeft er niks mee te maken. De enige vraag is of jullie de helm raar vinden staan...

Ik snap alleen even niet waarom je zegt ze heeft NIET EENS een hoedje op?

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:21

Ik wilde helemaal geen discussie ontketenen met mijn opmerking over de stang en trens... Daar bedoelde ik ook niks mee, net als met de hele hoedje/cap discussie: vrije keus. Maar net wat je zelf het fijnst vind.
Ik snapte gewoon in eerste instantie het posten van de foto niet zo (in tweede instantie eigenlijk ook niet, wat wil je er nou eigenlijk mee bereiken? Zullen we nu allemaal maar met cap gaan rijden, omdat er iemand is die er netjes uit ziet met een cap op?), het had een combinatie kunnen zijn die in iedere klasse had kunnen rijden en op het eerste gezicht zag ik niet dat het om een Z-combinatie ging (toen had ik de stang en trens dus nog niet gezien).

Dat laat toch ook een beetje mijn punt zien van ergens naar toe werken en als je dan Z rijdt met een hoedje mogen rijden, en de traditie van de sport? Als Z-ruiter onderscheid je je dan toch, omdat je dan met hoedje mag rijden... In mijn ogen geeft dat gewoon iets extra's.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:58

Miona schreef:
Als Z-ruiter onderscheid je je dan toch, omdat je dan met hoedje mag rijden... In mijn ogen geeft dat gewoon iets extra's.

Sorry hoor, ik rijd ook Z, maar hoef me echt niet te onderscheiden van de rest en dat is nou net waar de discussie volgens mij over gaat. Ik voel me niks beter dan iemand die B rijd en vind het daarom dus ook niet erg als ik straks net als iedereen ook een veiligheidshelm zou moeten!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:09

Voorlopig is die keuze nog vrij en blijft ie hopenlijk ook vrij Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:16

nina62 schreef:
Ik voel me niks beter dan iemand die B rijd en vind het daarom dus ook niet erg als ik straks net als iedereen ook een veiligheidshelm zou moeten!!

Nee? zeker nog nooit een paar uur naar een stuk of 30 B-combinaties achter elkaar gekeken? Haha!

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:10

WWWiske schreef:
nina62 schreef:
Ik voel me niks beter dan iemand die B rijd en vind het daarom dus ook niet erg als ik straks net als iedereen ook een veiligheidshelm zou moeten!!

Nee? zeker nog nooit een paar uur naar een stuk of 30 B-combinaties achter elkaar gekeken? Haha!

Jawel...want ze is jury. Ik geloof dat hier wat mensen omlaag gehaald worden.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:34

Ro0sj schreef:
Ik geloof dat hier wat mensen omlaag gehaald worden.

Er wordt hier niets mee omlaag gehaald, het is gewoon de realiteit van de gemiddelde B ring. Daar heeft "naar beneden halen" niets mee te maken. Maar wel het feit dat we het over B hebben!!!!! de B van Beginner, niets mis mee overigens, maar er wordt in die klasse dus ook zo gereden, zo niet dan kan de B morgen nog afgeschaft worden.
Een helm in alle klassen omdat je je als Z ruiter niet beter voelt dan een B ruiter ( om deze uitspraak ging het tenslotte) vind ik wat lichtzinnig, want waarom zijn er dan verschillende klassen? dan kan je net zo goed alles in 1 ring stoppen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:47

WWWiske schreef:
nina62 schreef:

Jawel hoor, regelmatig , als jurylid. Die B( L en M) ruiters zijn net als de Z ruiters bijna allemaal enthousiaste mensen, die serieus met de sport omgaan en in mijn ogen niks minder voorstellen dan Z ruiters en dus dezelfde rechten en plichten hebben. Geen apartheid in de (paarden)sport dus!!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 23:04

Enthousiast zijn we allemaal toch? Knipoog

Er is echter een duidelijk onderscheid.... de meeste Z ruiters zijn bij de B begonnen.
Maar niet alle B ruiters redden het tot in de Z...

En als je jurylid bent dien je te weten welke kleur hoofddeksel je dient te dragen...en dat is niet de grijze variant....

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 23:14

[quote="Gerrie"]Enthousiast zijn we allemaal toch? Knipoog

Er is echter een duidelijk onderscheid.... de meeste Z ruiters zijn bij de B begonnen.
Maar niet alle B ruiters redden het tot in de Z...

quote]
En dus voelen we ons meer dan de rest??

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 23:15

Nee dat is gewoon oorzaak en gevolg meer niet...

Kleur bekennen mag hoor Haha! Knipoog

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 23:17

Gerrie schreef:
Enthousiast zijn we allemaal toch? Knipoog

En als je jurylid bent dien je te weten welke kleur hoofddeksel je dient te dragen...
en dat is niet de grijze variant....

Sorry kan het niet lezen!!