Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 11:25

Autumnn schreef:
Ik heb ook niet alles gelezen. Gefeliciteerd aan degene met winst!

Mijne kan gelukkig vrij makkelijk wijken. Het is het lastigste dat hij eerst rechtuit moet haha. Hij wijkt altijd automatisch al bij het afwenden :Y)

Veel plezier op wedstrijd alvast :)

We hebben hetzelfde hier haha, Henk is een gewoontedier dus afwenden = wijken, diagonaal = verruimen en op wedstrijd gaan = op elke hulp fanatiek aangalopperen want we gaan toch springen :Y)

@Optiwolk dat is wel balen dat ene puntje, volgende keer moet het gewoon lukken :)

@Spaansepony gefeliciteerd met je winstpuntje!

We hebben gisteren ff spontaan 1 meter springen debuut gemaakt *\%/* Voor Henkie eerste keer ooit deze hoogte, voor mij niet en toch zat ik flink in de stress toen ik die hindernissen zag :') Vooral de oksers lijken ineens serieuze sprongen vergeleken met 80/90cm klasses zeg!

Afbeelding

Anyhow, echt hartstikke lekker gesprongen *\o/* zoooo blij mee :D

Helaas een pechbalkje op de laatste hindernis, ik was in mijn hoofd alvast iets te blij met een perfect foutloos rondje en mijn paard was op dat moment al een tikje te fanatiek ;)

Noukie

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:43

Super knap Fly! Jammer van dat balkje, maar dat gaat wel komen.

Spaansepony gefeliciteerd met je punt.

Hier even rustig, gister voor t eerst er weer op na de osteopaat. Deze week wat rijden en dan zelf weekje vakantie, is ze weer vrij. Daarna echt weer oppakken. Komt ook wel prima uit even pauze voor dr, soms vergeet je dat ze nog 5 moet worden

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:00

Alsnog knap gedaan Fly! Ik doe het je niet na :')

Ik heb zaterdag bij Indoor Brabant even gekeken hoe het echt moet, dus dat gaan we vrijdag proberen om na te doen :Y)
Wordt wel een late, pas 21.45 starten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:05

Zo zeg Fly! Knap hoor. Je naam past wel echt bij je :') Lijkt me stiekem ook wel echt heel tof hoor om zo goed te kunnen springen :D

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:32

robbie88 schreef:
Hier vorige week woensdag mijn paard te koop gezet, in 10 min 30 reacties..
Zaterdag de eerste 2 kijkers gepland en zondag mijn paard weggebracht.. ik was heel verdrietig, maar na het wegbrengen voelde het goed zo.. hopelijk kan ik in de toekomst ooit weer rijden. Nu eerst kijken hoeveel revalideren mogelijk is

Veel sterkte, maar fijn dat je gevoel hij de kopers wel goed is, dat maakt het allemaal wel weer wat dragelijker!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:51

Grappig om te lezen dat ze toch allemaal wel van die trekjes hebben, ze zijn echt allemaal anders he!

Gefeliciteerd voor iedereen met winst!! En goed gedaan Fly! Krijg ook spontaan zin om weer te springen :D

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:02

Eindelijk! Ik heb eindelijk de moed bij elkaar geraapt en ben officieel lid van de rijvereniging, nu mijn startpas nog aanvragen

Hoelang duurde het bij jullie voor je een startpas kon aanvragen? Bij mij op mijnknhs staat het kopje "paarden en startpassen" er nog niet tussen. Hoort dit er direct te staan of ben ik ongeduldig? Hahaha

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:05

FleurSandro schreef:
Eindelijk! Ik heb eindelijk de moed bij elkaar geraapt en ben officieel lid van de rijvereniging, nu mijn startpas nog aanvragen

Hoelang duurde het bij jullie voor je een startpas kon aanvragen? Bij mij op mijnknhs staat het kopje "paarden en startpassen" er nog niet tussen. Hoort dit er direct te staan of ben ik ongeduldig? Hahaha

Als je de startpast aanvraagt heb je het vrijwel gelijk. Laat er misschien 1 werkdag tussen zitten

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:59

cocktailtime schreef:
FleurSandro schreef:

Als je de startpast aanvraagt heb je het vrijwel gelijk. Laat er misschien 1 werkdag tussen zitten

Afbeelding
Ik kan nog geen startpas aanvragen, het kopje "paarden en startpassen" staat er nog niet tussen...
Jaren geleden wel een startpas gehad dus mijn knhs werkte wel altijd gewoon alleen dus met minder opties, die moeten nu weer toegevoegd worden. Maar dat zal door de knhs nog wel gedaan worden denk ik?ik

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:59

FleurSandro: ben je door je rijvereniging wel aangemeld bij de knhs? Ik was dat toen niet. Kon wel inloggen bij MijnKNHS maar geen startpas aanvragen.

Hebben jullie wel eens dat je denkt dat het goed gaat en dat je terug komt van een les je je af vraagt of je het ooit gaat leren?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:01

SophievdV schreef:
FleurSandro: ben je door je rijvereniging wel aangemeld bij de knhs? Ik was dat toen niet. Kon wel inloggen bij MijnKNHS maar geen startpas aanvragen.

Hebben jullie wel eens dat je denkt dat het goed gaat en dat je terug komt van een les je je af vraagt of je het ooit gaat leren?

Ja ik ben aangemeld door de rijvereniging, kreeg ook vanuit de knhs een email dat ik aangemeld was.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:25

SophievdV schreef:

Ja, en toen dat gevoel elke week bleek terugkomen ben ik van lesgever veranderd.
Was een hele goeie, maar op m’n 30e bijna zitten huilen op m’n paard omdat ik afgebroken wordt, ik doe t wel voor m’n plezier hè.
Toegegeven, ze stak de stukjes die ze afbrak ook weer goed in elkaar maar het knaagde toch.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 23:11

Optiwolk: ja gelukkig word ik niet naar beneden gehaald. Ik word aangesproken op een stuk wat ik zelf heel moeilijk vind.. namelijk heel consequent en gedisciplineerd rijden. Mijn andere merrie heeft bijna extreem veel looplust en ze is bijzonder scherp. Een keer klikken is genoeg voor veel reactie. Daar hou ik echt van! De jongere merrie is veel nuchterder. Ze wil absoluut werken hoor, maar ik moet wel heel consequent zijn en blijven. Anders neemt ze dingen van me over :') geen gelanterfanter meer dus. Gelukkig hoef ik ook niet te huilen. Enige is dat ik mezelf bij tijd en wijlen een matige rijder vind en dat levert geen goed humeur op

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:18

@FleurSandro, dat is apart! Ik zou het KNHS even appen of bellen, die kunnen dat waarschijnlijk zo voor je goed zetten (of er moet een systeemfout zijn..)

@SophievdV consequent zijn vind ik ook echt super moeilijk! Vind het ook altijd frustrerend als mn instructrice dat roept want stiekem weet ik het wel hahaha

Gister in de les begonnen met appuyeren, thuis wel is mee gespeeld maar dat je instructrice ook vindt dat je er klaar voor bent geeft toch wel een boost zelfvertrouwen! Maar eerst nog even 2 wedstrijden M1 en dan naar 't M2 :Y)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 10:44

Autumnn schreef:
Zo zeg Fly! Knap hoor. Je naam past wel echt bij je :') Lijkt me stiekem ook wel echt heel tof hoor om zo goed te kunnen springen :D

Haha, gebruikersnaam komt eigenlijk doordat mijn vorige paard Fly heette ;) maar bedankt voor het compliment!

Noukie schreef:
Super knap Fly! Jammer van dat balkje, maar dat gaat wel komen.

Hier even rustig, gister voor t eerst er weer op na de osteopaat. Deze week wat rijden en dan zelf weekje vakantie, is ze weer vrij. Daarna echt weer oppakken. Komt ook wel prima uit even pauze voor dr, soms vergeet je dat ze nog 5 moet worden

Thanks, dat balkje was echt een klein foutje van mijn kant, maak ik me niet zo zorgen om voor de toekomst ;)

Vakantie is ook belangrijk, zeker voor een jong paard :j

Enzo_Ollie schreef:
Alsnog knap gedaan Fly! Ik doe het je niet na :')

Ik heb zaterdag bij Indoor Brabant even gekeken hoe het echt moet, dus dat gaan we vrijdag proberen om na te doen :Y)

Dankjewel!

Ik doe het je ook niet na, appuyeren klinkt voor mij als ff naar de maan vliegen :') _O-
Wel gaaf dat jullie als combinatie daar al aan toe zijn, lijkt me idd mooie egoboost :D

SophievdV schreef:

Elke les ongeveer? :')

Het is allemaal zo logisch en het lukt zo goed als ik rijd zoals mijn instructie het wil zien, en dan ga ik op wedstrijd en rij ik weer helemaal krom door alle slechte gewoontes die door de jaren heen ergens in mijn hoofd zijn ingesleten. Dat vind ik zo moeilijk met springen, het zijn vaak beslissingen die je in een fractie van een seconde neemt, heel aanlokkelijk om dan op je instincten af te gaan ook al kloppen die instincten voor geen meter.

Consequent zijn nooit moeite mee gehad, maar ik ben ook wat vlottere paarden gewend en het is mijn valkuil om Henkie teveel op te jagen doordat ik hem graag wat meer voorwaarts wil zien dan wat nodig is. Mijn instructie zegt altijd dat ik rijd alsof ik sloten wil springen := voorwaartse afstanden, grote sprongen, mijn paard blijft het pikken want hij heeft er ook genoeg vermogen voor maar het is echt een rijstijl zonder toekomst |o want als het een keertje dichtbij uitkomt is het een en al drama :')

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:49

Enzo_Ollie schreef:
@FleurSandro, dat is apart! Ik zou het KNHS even appen of bellen, die kunnen dat waarschijnlijk zo voor je goed zetten (of er moet een systeemfout zijn..)

@SophievdV consequent zijn vind ik ook echt super moeilijk! Vind het ook altijd frustrerend als mn instructrice dat roept want stiekem weet ik het wel hahaha

Gister in de les begonnen met appuyeren, thuis wel is mee gespeeld maar dat je instructrice ook vindt dat je er klaar voor bent geeft toch wel een boost zelfvertrouwen! Maar eerst nog even 2 wedstrijden M1 en dan naar 't M2 :Y)

Een dagje wachten was de truc :j :') moest gewoon even geduld hebben, nu staat alles er! *\o/*

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:07

Wat een mooie punten zijn er allemaal weer gehaald!
Ik zie ook weer wat nieuwe binnenkomers, welkom! Hopelijk gaan jullie ook veel plezier beleven aan het wedstrijden rijden.

Ik herken de dingen die jullie zeggen ook wel. Ik heb een pony die heel slim is, maar die dus ook heel snel doorheeft wanneer ik niks doe. Ik moet heel consequent rijden, anders heeft hij echt geen zin om zijn achterbenen te blijven gebruiken.

Wij zijn afgelopen zondag weer op wedstrijd geweest. Locatie waar ik al 2 keer geweest was, dus hij herkende het al. Wel een kleine en drukke losrijbaan, en mijn pony is dat niet zo gewend. Daar werd hij dus een beetje rillerig van, maar hij bleef heel braaf! Eerste proef ging heel fijn, we hadden wat opstartproblemen waardoor hij zelfs een beetje onregelmatig werd, bijvoorbeeld in de middendraf. Maar, goed herpakt en we hadden 190,5 en zelfs een 1e plaats! Tweede proef was hij echt tegen mijn been in, zowel links, rechts als naar voren. Hierdoor sprong hij rechtsom steeds verkeerd aan en kon ik hem na 2 oefeningen pas herstellen. Hij wordt dan heel sterk en omdat ik mijn been niet kan gebruiken om hem daaruit te rijden werd het een beetje slordig. Alsnog 181 punten gereden en dus naar huis met 2 winstpunten!

Toch leuk, als je met je Spaanse pony tussen de (jonge) grote dressuurpaarden rijdt. Ze vinden hem ook allemaal heel leuk, en vonden dat we netjes gereden hadden. Heel leuk om dat te horen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:22

Gefeliciteerd Binkie! Mooie punten

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:38

Pff, ik zit op dit moment op zon dieptepunt dat ik nu echt definitief denk aan stoppen met de sport. Ik krijg die linkergalop gewoon niet onder de knie. Heb al van alles geprobeerd en merk gewoon dat mijn energie echt op is.

Ik krijg morgen nog hulp van een jurylid. Maar zelfs daar zit ik tegenop. Ik heb er geen plezier meer in dat het gewoon niet beter gaat.
Ben echt ten einde raad wat ik er mee aan moet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:41

cocktailtime schreef:
Pff, ik zit op dit moment op zon dieptepunt dat ik nu echt definitief denk aan stoppen met de sport. Ik krijg die linkergalop gewoon niet onder de knie. Heb al van alles geprobeerd en merk gewoon dat mijn energie echt op is.

Ik krijg morgen nog hulp van een jurylid. Maar zelfs daar zit ik tegenop. Ik heb er geen plezier meer in dat het gewoon niet beter gaat.

Wat is je probleem met de linkergalop? Meestal zit het probleem niet daar maar in het rechtrichten en gebrek aan kracht.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:52

cocktailtime schreef:

Hoe kan een jurylid je hierin helpen?

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:53

Suzanne F. schreef:
cocktailtime schreef:

Wat is je probleem met de linkergalop? Meestal zit het probleem niet daar maar in het rechtrichten en gebrek aan kracht.

Hij schiet weg, ik ben hierdoor ook wel bang geworden omdat ik weet dat hij ontzettend hard gaat. Ik moet m echt op de teugel terug nemen, ja het is fout maar heb gewoon geen mogelijkheid om het anders te doen. Hij onttrekt zich al vanaf het moment van aanspringen. Heb een paar keer geprobeerd om de teugels los te laten, maar dan doet die het ook.

Afgelopen zondag ging het voor eventjes heel goed door gewoon kleine stukjes te doen en op de volte te blijven.

Morgen komt iemand mij wel even helpen, maar eigenlijk zit ik er al tegenop omdat ik het gewoon beschamend vind hoe slecht het gaat voor een L2 combinatie

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:57

Psvanlot: hij heeft mij vorige week gejureerd en toen had ik 171.5 en 186 punten.
Maar ik heb zoveel spanning dat ik op wedstrijd vergeet te rijden. Hij zij ook dat ik echt meer moet genieten en mijn spanning moet loslaten.

De stap en draf onderdelen gaan wel prima. Maar die galop is nog geen b proef waardig.
Kom er net weer jankend vanaf. Dan merk ik gewoon dat ik t allemaal niet meer zie zitten

Sorry voor jullie voor mijn negativiteit

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:10

Mijn galop gaat hier ook nog drama hoor zeker 1 kant op. Altijd of nouja heel vaak verkeerd aanspringen. Dit is een stukje kracht wat de pony mist en met combinatie te weinig stelling en begrenzen aan buitenkant. Dus stukje ruiter en stukje pony combi wat het soms lastig maakt. Door het verkeerd aanspringen gaan ze inderdaad sneller galopperen want ze hebben slecht balans. Tja oefenen en oefenen zullen we maar zeggen maar komt vanzelf goed joh, gewoon hoop houden

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:11

Geen sorry zeggen hoor, ook je twijfels moet je kunnen uiten. Medisch alles goed gezien het alleen links is?