Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tine10 schreef:Ik gooi de handdoek in de ring. Mijn paard loopt goed, technisch goed voor elkaar, maar ik krijg niet de punten. Jury's geven aan moeite te hebben met het beoordelen van een IJslander in de dressuur. In de training zijn we bezig met Z. Ik doe het voor de lol, en die is er echt wel af. Kost veel tijd en geld, dus onze startpas is afgezegd. Genoeg andere leuke dingen om te doen.
rien10 schreef:tine10 schreef:Ik gooi de handdoek in de ring. Mijn paard loopt goed, technisch goed voor elkaar, maar ik krijg niet de punten. Jury's geven aan moeite te hebben met het beoordelen van een IJslander in de dressuur. In de training zijn we bezig met Z. Ik doe het voor de lol, en die is er echt wel af. Kost veel tijd en geld, dus onze startpas is afgezegd. Genoeg andere leuke dingen om te doen.
Ik snap je. Rete frustrerend af en toe. Welk niveau rijd je nu? KNHS zou een rubriek “pony met 18+” moeten maken.
Vandaag had ik wel het idee: dressuur rijden is een kwestie van een rete goed (=duur) paard kopen. Een beetje achterover aan de teugels hangen En dan dikke punten rijden.
“Fijn voorgesteld” staat er dan op mijn protocol. Ja, uiteraard. Hangen en trekken heeft niets met dressuur te maken. Ik weiger er aan te trekken.
absque_dubio schreef:Zo eens in de zoveel tijd heb ik ook zo’n zjury. Wat ik zei, volgens mij heeft iedereen die eens in de zoveel tijd. Gewoon lekker naast je neerleggen en op naar de volgende wedstrijd! Al weet ik dat op het moment zelf het enorm balen is..
afkepieteke schreef:Hier al een tijdje niet meer gepost, maar wij gaan ook nog steeds vrolijk verder. Vorige week 2x gestart,
200,5 en 212. De 200,5 was terecht, moesten binnen inrijden en daarna buiten de proef. Het waaide hard dus de pony dacht wiehooo we gaan als een jekko. Tweede proef rust herpakt en dus 212 gereden! Bij een jury waarbij ik op voorhand dacht, dit gaat m vandaag niet worden dus super trots!
Afgelopen zondag 214 en 194,5 gereden, wat ons Z1+ 10 maakt!! Na de eerste proef, de 214 kwam de jury uit de auto, dus ik dacht foute boel. Nouja heel wat feedback dat ik in mijn eenvoudige wissels mijn benen veel te ver naar achter deed en veel te veel aan het drijven was, en dat kwam wellicht wel om dat ik te groot ben voor de pony?!?!?!? dat heb ik nog nooit gehoord... En over dat drijven, dat doe ik ook niet, want je moet toch terug naar stap dus dan ga je niet drijven toch? Oke misschien heb ik wel een beetje een handje van dat ik mijn been wat ver terug leg naar achter, maar drijven doe ik niet..
In elk geval, tweede proef was ik er dus helemaal af en ging ik helemaal opletten wat ik dan natuurlijk deed... dus die 194,5 was wellicht wel terecht want nu ging elke eenvoudige wissel mis![]()
De afgelopen tijd zijn we stiekem al een beetje met de vliegende wissels begonnen te oefenen, dus hoop eind van dit outdoorseizoen nog wel mijn Z2 debuut te maken met mijn 20 jarige knollie[ Afbeelding ]