Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:00

_Anneruth schreef:
xRoossie95 schreef:
Ja dat vond ik ook het vreemdste er aan NadjaNadja. Maar ja regels zijn regels.

Denk dat als ik duckttape gebruik, ik daarna alle verf van de bordjes trek? Of zal dat meevallen? Anders heb ik ruzie met de stal eigenaresse denk ik :') Maar als ik ze opnieuw moet verfen, kan ik wel stiekem de letters veranderen.. _O-

Als je ducktape gebruikt, kan je dat niet net niet op het bordje plakken maar op de rand van de bak ofzo? Ik heb begin vorig jaar in onze bak van die plastic bordjes tegen en betonnen wand aan geplakt met ducktape. Ze hangen nog +:)+

Wij gebruiken van die post elastieken over de bordjes. Dat gaat ook heel goed

xJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:01

Ik heb nog iedere keer de neiging om te refreshen maar dat is natuurlijk niet meer nodig op dit platform :j :P

tennan

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:25

Een stalgenootje en ik hebben zaterdag ook een proef ingeleverd, 1x B en 1x L2. Heel benieuwd naar onze punten!

Jennifer, ik snap je neiging tot refreshen wel, want dan heb je tenminste nog iets te doen in de tussentijd :')

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:25

Stille meelezer hier, maar wel met een tip voor het ophangen van papiertjes over de letters: Poster Buddies van Pritt. Werkt als een tierelier en je beschadigt er niks mee. Makkelijk op te hangen én af te halen :j

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:05

Vandaag ook een proef (B) opgenomen en ingestuurd. Gefilmd in een 60x20 bak welke met balkjes aan de C kant ingekort tot 40x20. Op de bestaande bakletters hen ik uitgeprinte en in plastic hoesjes gestoken letters geplakt met plakband. Bleven prima hangen.
Ik heb wel eens beter gereden, maar toch maar ingestuurd. Op een echte wedstrijd kan het ook niet zo lekker lopen.
Ik hoef nog maar 3 winstpunten.

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:02

Gefeliciteerd iedereen met de punten!

Ik pak ook 20x60 die ik bij de c inkort met 2 balken, Ik hang dan even 2 hoekletters op en de b/e. Op onze buitenbaan bleef dus geen ducktape hangen, het hout was behandeld, maar ducktape plakt wel op ducktape, dus een rondje rond de paal en het werkte :')

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:39

Dido2316 schreef:
Stille meelezer hier, maar wel met een tip voor het ophangen van papiertjes over de letters: Poster Buddies van Pritt. Werkt als een tierelier en je beschadigt er niks mee. Makkelijk op te hangen én af te halen :j

Oeh slim! Hoor goede tips hier. Handig!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:46

Net weer 10 B proefjes teruggestuurd :)!

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:01

Ik heb een hele discussie gehad met de knhs over het filmen achter c, dat dit niet meer mag omdat je dan de bakrand in beeld hebt. Wij filmde altijd op een verhoging. Je ziet dan alleen de benen niet. Ik kreeg de volgende reactie: Als je in de bak op de AC-lijn gaat staan ter hoogte van de letter G dan kan de ruiter de hele bak gebruiken. De ruiter hoeft dan dus niet vóór de filmer af te wenden, maar kan om de filmer heen rijden. De letters kunnen dan ook gewoon op dezelfde plek blijven hangen.
Wellicht zijn er meer die hier wat aan hebben.

Blacksquad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:09

RedRoses schreef:
Imaginaerum schreef:
Ik heb dat zo gedaan, dus op zondag twee keer de proef gereden en diezelfde zondag het eerste proefje ingestuurd voor betreffende week en vervolgens op de dag erna voor de nieuwe week het tweede proefje ingestuurd omdat de proef immers minder dan 7 dagen oud is.
Ik heb de uitleg, bepalingen en FAQ doorgenomen en het was me niet duidelijk dat dit niet mocht, ik werd er later vanuit Bokt op gewezen.
Mijn winstpunten zijn geregistreerd, maar omdat ik graag eerlijk ben, heb ik de situatie voorgelegd aan KNHS via Whatsapp. Ik kan het antwoord met jullie delen als ze me een antwoord hebben gestuurd.
Ik was me van geen kwaad bewust, maar ik wil niet illegaal bezig zijn. :) Mocht dit inderdaad verboden zijn, dan vind ik wel dat de KNHS dit duidelijker kan uitdragen in hun FAQ, uitleg of bepalingen.

Ik vind het ook heel erg onduidelijk. Ik hoor graag wat ze reageren!

Is hier al duidelijkheid over? Een tijd terug is dit gecommuniceerd via Facebook namelijk. Ideaaaal als het nu wel mag O:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:13

Janniek schreef:
Ik heb een hele discussie gehad met de knhs over het filmen achter c, dat dit niet meer mag omdat je dan de bakrand in beeld hebt. Wij filmde altijd op een verhoging. Je ziet dan alleen de benen niet. Ik kreeg de volgende reactie: Als je in de bak op de AC-lijn gaat staan ter hoogte van de letter G dan kan de ruiter de hele bak gebruiken. De ruiter hoeft dan dus niet vóór de filmer af te wenden, maar kan om de filmer heen rijden. De letters kunnen dan ook gewoon op dezelfde plek blijven hangen.

Wat een bijzonder antwoord. Dan ga je dus meedraaien met de ruiter?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:15

PSvanLot schreef:
Janniek schreef:

Wat een bijzonder antwoord. Dan ga je dus meedraaien met de ruiter?

Daar heb ik 1 proefje van gehad. Was prima te beoordelen!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:17

Huh wat gek, uit de bepalingen lijkt alsof dit niet mag.

En bijvoorbeeld de B proef, daar zit C afwenden in, waar ga je als filmer op dat moment staan dan? Dan moet je heen en weer lopen oid?

Ik zie hier regelmatig dezelfde verwarring terugkomen op een aantal punten, en de antwoorden van de KNHS zijn vaak wisselend. Denk dat ze hier nog wat eenduidiger in moeten worden :+

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:25

Mijn volgende vraag was ook inderdaad hoe dat zit met binnenkomen? Kreeg toen deze reactie: Je kan er voor kiezen om bij C te staan met binnenkomen dat de ruiter voor je langs rijdt en dan na het binnenkomen je de ac lijn op loopt.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 07:27

Janniek schreef:
Mijn volgende vraag was ook inderdaad hoe dat zit met binnenkomen? Kreeg toen deze reactie: Je kan er voor kiezen om bij C te staan met binnenkomen dat de ruiter voor je langs rijdt en dan na het binnenkomen je de ac lijn op loopt.

Ja zo had deze ruiter het gedaan. Zoveel mogelijk bij C op de hoefslag gestaan met filmen.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:03

Wij plakken bordjes altijd over met van dat kneedgum van pritt :) alleen op nat is dat wel wat lastiger ..

Morgen gaan we weer filmen! Laatste keer is wat langer geleden dus ben benieuwd wat ik van dit systeem vind, moet eerst zoiezo even gaan uitzoeken hoe het nu werkt .

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:06

Janniek schreef:

Hele rare reacties als je de regels zelf leest... Maar als dit dus mag is dit wel echt een uitkomst!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:24

Oh toen ik toch voor de zekerheid maar ging navragen of het echt niet goedgekeurd zou worden als je de letters verkeerd had (omdat je niet bij C kan filmen) :+ Toen kreeg ik dit ook als antwoord;
Als het niet mogelijk is om achter C te filmen, omdat de combinatie dan niet volledig zichtbaar is, ga dan vóór de letter C staan in de bak ongeveer ter hoogte van de letter G op de AC-lijn.

Maar omdat vroeger altijd was vóór de C en dan eerder afwenden maakte mijn hoofd dat er gewoon van. Vond het wel een omslachtige omschrijving dat met de G. Maar dan moet de filmer dus voortaan meedraaien? En mag dan tegen de C aan en een stukje afsnijden niet meer dan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:36

En als de ruiter achter de filmer langs rijdt dan is de combinatie dus een paar seconden niet in beeld?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:39

Verwarrend dat wij als juryleden daar niets van gehoord hebben. Ik keur een video er op af. Al een aantal keer gedaan. Vind het een erg raar beeld geven als een filmer mee gaat draaien.

Het is ook geen moeite om over de binnenhoefslag te rijden als je voorlezer bij C staat?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:49

Precies! Ik keur er ook op af. Je ziet echt niet hetzelfde als iemand om de filmer heen rijdt. Als iemand over de A-C lijn rijdt en de filmer gaat ineens opzij om ruimte te maken zodat de ruiter er omheen kan kan ik bijna niet meer beoordelen of de lijn recht blijft bijvoorbeeld. Als de KNHS dat graag zo wil moeten ze het iig delen metde juryleden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:53

Ook raar,dat ze dat nergens opschrijven en expliciet alle situaties / oplossingen melden ivm bak afkorten etc .

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 08:59

Wat ik raar vind is dat wij dit soort info alleen maar via bokt lezen.... het staat niet in de regels van knhs en er is ook niets over gecommuniceerd (ook niet aan deelnemers)...
Net zoals dat je hoort te filmen in week van ma tm zondag en niet op zondag 2 filmpjes mag opnemen om er ook een op maandag in te kunnen sturen... wij weten het inmiddels via elkaar, maar het staat niet in de regels omschreven... hoe onduidelijk :roll:

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:14

Kom het gelukkig maar sporadisch tegen dat mensen niet op de juiste plek staan met filmen.

Vraag me soms ook wel af hoe mensen er bij komen om op een andere plak te gaan staan. Had er laatst een die zat in de hoek tussen C en H.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 09:14

MerelV schreef:
Precies! Ik keur er ook op af. Je ziet echt niet hetzelfde als iemand om de filmer heen rijdt. Als iemand over de A-C lijn rijdt en de filmer gaat ineens opzij om ruimte te maken zodat de ruiter er omheen kan kan ik bijna niet meer beoordelen of de lijn recht blijft bijvoorbeeld. Als de KNHS dat graag zo wil moeten ze het iig delen metde juryleden.

Dit vertelt de KNHS inmiddels aan meer mensen dat het gewoon mag. Dus ik denk je als jury dat ook niet meer afkeuren mag.