Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:41

bliksemflits schreef:
Er staat dat het bit en sporen duidelijk in beeld moeten zijn. 'Duidelijk in beeld' is in mijn ogen toch wel even wat dichterbij gaan staan

Maar dat is toch gewoon tijdens het rondje paard een paar stappen dichterbij zetten?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:53

Caritas schreef:
bliksemflits schreef:
Er staat dat het bit en sporen duidelijk in beeld moeten zijn. 'Duidelijk in beeld' is in mijn ogen toch wel even wat dichterbij gaan staan

Maar dat is toch gewoon tijdens het rondje paard een paar stappen dichterbij zetten?

Ja dat doe ik inderdaad ook, maar begreep dat dat ook niet gedaan was?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:01

Caritas schreef:
bliksemflits schreef:

Zo heb ik het ook gedaan

L_iek

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:24

Zullen er nog nieuwe wedstrijden komen? Mijn vereniging gaat morgen een ring leggen om proefjes te oefenen dus dat bied mogelijkheden om mee te doen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:26

Caritas schreef:
Er staat nu trouwens bij de uitleg dat de filmer de ruiter moet voorstellen, datum moet noemen en combinatienummer ivm verstaanbaarheid.

Ja dat zie ik nu ook, maar heb mijn video al ingediend. Was voorheen ook geen probleem. Ik ga het wel merken.

Vandaag mijn (hopelijk laatste) proef ingediend. In Koningsdag thema. :DE

Afbeelding

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:33

Afbeelding

Ik heb zo een rondje voor de camera gedaan.. was alleen nog niet naar behoren, dus morgen een nieuwe poging..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:38

Flevolander schreef:
[ [url=m/km8WI3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb zo een rondje voor de camera gedaan.. was alleen nog niet naar behoren, dus morgen een nieuwe poging..

Ik zou als je voor het echie gaat je hand naar voren doen. :)
Handen bij de schoft en waarschijnlijk komt de hals daardoor ook meer op lengte en de neus er meer uit.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:46

De spelregels worden wel steeds een beetje bijgesteld...
Hoe groot zijn jullie bestanden? Mijn telefoon is bijna vol en vroeg me af welke resolutie jullie gebruiken.
Je kunt de filmpjes zeker niet via de pc uploaden?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:03

L_iek schreef:
Zullen er nog nieuwe wedstrijden komen? Mijn vereniging gaat morgen een ring leggen om proefjes te oefenen dus dat bied mogelijkheden om mee te doen.

Morgen komt er sowieso weer 1 online

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:05

swatch schreef:

Ik vind dat eigenlijk best irritant := Tis best een lijst die je moet onthouden, en dat wisselen en veranderd van dingen brengt mij echt in de war of ik vergeet sommige dingen gewoon.

Ik film in de binnenbak en ben prima verstaanbaar, maar moet er nu echt aan denken dat m'n filmer mij voor moet stellen blijkbaar...

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:14

bliksemflits schreef:
swatch schreef:

Ik vind dat eigenlijk best irritant := Tis best een lijst die je moet onthouden, en dat wisselen en veranderd van dingen brengt mij echt in de war of ik vergeet sommige dingen gewoon.

Ik film in de binnenbak en ben prima verstaanbaar, maar moet er nu echt aan denken dat m'n filmer mij voor moet stellen blijkbaar...

Waar staat dat de filmer je moet voorstellen? Heb net de voorwaarden nog een keer doorgelezen maar daar staat alleen dat je filmpje moet beginnen met combinatienr, datum en je paard en ruiter. :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:16

bliksemflits schreef:
Ja dat doe ik inderdaad ook, maar begreep dat dat ook niet gedaan was?

Nee klopt. Alleen bij hoofd voor neusriem en bit.
Hopelijk deze week toch nog kans voor een herkansing..

Afbeelding
Wij hebben zo rondgereden vandaag :)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:36

Suzanne F. schreef:
Flevolander schreef:
[ [url=m/km8WI3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou als je voor het echie gaat je hand naar voren doen. :)
Handen bij de schoft en waarschijnlijk komt de hals daardoor ook meer op lengte en de neus er meer uit.

Bedankt suzanne, altijd fijn, gratis tips! Helemaal met je eens, paard was vandaag een beetje knijperig op de nieuwe witte bordjes langs de baan.. ga je toch wat eerder pakken aan de voorkant.. mijn valkuil is daarbij dat ik ook m’n teugels langer laat worden en m’n schouders achter mijn lichaam trek als het ware... ga er op letten morgen

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:27

Welke bepalingen zijn het veranderd als ik het vragen mag?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:41

Buxy schreef:
Welke bepalingen zijn het veranderd als ik het vragen mag?

Heb ze nogmaals doorgelezen maar ook nog geen veranderingen kunnen ontdekken eigenlijk

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:46

Imaginaerum schreef:
xxPaige schreef:
Dit hadden wij ook. Je kan ervoor kiezen om je armen om de paal te slaan en dan dus te filmen. Maar ik ben gewoon zo strak mogelijk tegen die paal aan gaan staan. Ik wilde namelijk zelf nog wel kunnen zien wat ik aan het filmen was haha :')
Ingestuurd en geen commentaar op gehad :D

Dan zie je toch niets op de korte zijde bij C? Bijvoorbeeld aanspringen in galop? Of maak je de bak dan een paar meter korter met balken ofzo?

Aanspringen in galop is in de klasse B op de volte tussen X en C. Prima te zien dus.
Bak hebben we ook niet korter gemaakt en hebben geen commentaar gekregen op het filmen :D.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:04

Sakura789 schreef:
Hier ook een filmpje voor het event van morgen geupload. Ik kan hem alleen niet meer terug vinden. Wel deze melding ontvangen, dus ik neem aan dat het goed gekomen is.

Ik wil hier nog eventjes op inhaken. Ik heb gisteren voor de 1e keer een filmpje geüpload. En kreeg inderdaad ook die melding, maar kan hem verder ook niet terugvinden. Omdat het mijn eerste keer is weet ik niet of dat eerst wel zo was? Maar je bent dus niet de enige :+

Zie nu trouwens inderdaad de verandering, maar alleen in het stappenplan bij uitleg, en niet bij bepalingen. Ik heb dat hele stappenplan nooit doorgelezen... Doe ook eerst een rondje om het paard, en daarna pas paspoort. :')

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:28

Was het morgen niet vanaf 8:00 dat de nieuwe events online kwamen? Ik ga echt m’n wekker zetten dan, want anders zitten ze weer allemaal vol. :(

Spannend dames, hopelijk kunnen we morgen allemaal onze protocol en punten inzien!

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:31

mcjv schreef:
Was het morgen niet vanaf 8:00 dat de nieuwe events online kwamen? Ik ga echt m’n wekker zetten dan, want anders zitten ze weer allemaal vol. :(

Spannend dames, hopelijk kunnen we morgen allemaal onze protocol en punten inzien!

ik meende 09:00

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:35

SweetVanille schreef:
mcjv schreef:

ik meende 09:00

Nou dat word refreshen vanaf 8:00 :+

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:44

Deze vraag is misschien al eerder gesteld maar heb niet het hele topic doorgelezen ivm 60 blz haha, ik heb vandaag een proefje in het L1 voor morgen gereden. Mijn filmer stond op 1,5 a 2 meter afstand (tegen de muur aan), en ik vind het toch nog tegen vallen hoeveel van het paard nou te zien is bij C... Hebben anderen dit ook en is dit een probleem? Ik zie bijvoorbeeld bij flevolander dat die wel echt het hele paard in beeld heeft. Er zijn overigens geen onderdelen bij de C in deze proef.

Afbeelding

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:47

@Rainer ik rij ook L1 en sta er ook niet helemaal op, naja paard.
Ik ga woensdag opnemen, maar ga het gewoon zelf zeggen en zorg dat alles op een papiertje opgeschreven is, kan mijn filmer dat nog filmen.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:48

9u hebben ze inderdaad gecommuniceerd :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:50

Samy schreef:
@Rainer ik rij ook L1 en sta er ook niet helemaal op, naja paard.
Ik ga woensdag opnemen, maar ga het gewoon zelf zeggen en zorg dat alles op een papiertje opgeschreven is, kan mijn filmer dat nog filmen.

Als je geen oefening precies bij de C hebt is dat niet zo erg. Persoonlijk zou ik er dan wel voor kiezen wanneer je tussen M-C-H moet aandraven/galopperen het dit op tijd doet zodat dat wel goed te zien is voor de jury.

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:11

Dank voor de snelle reacties! Er zit alleen een overgang van draf naar stap die wel goed te zien is. Ik ga het gewoon proberen, heb toch geen tijd om nog een keer te filmen dus dit is het voor nu. Ben benieuwd!