[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLiz

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:50

@L_iek. Gewoon rijden hoor!! Het ging bij mij vorige week ook echt niet goed deze week is ze gelukkig weer omgedraaid (kwam volgensmij ook door haar hengstigheid) en nu gaat het weer heel goed dus misschien gaat het bij jou volgende week ook weer beter!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:26

Heb er wel van genoten hoor volgende keer zijn de zenuwen denk ik wel minder

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:35

Als ik het zo hoor, hebben jullie allemaal joekels waar jullie op rijden _O- Gipsy is inderdaad een stevige, vandaar dat het wellicht niet zo opvalt. Ik behoor helaas ook tot de minder grote van de wereld met mijn 156 :P Iedereen bedankt voor de complimenten!

@Fleury; Wauw wat een verschil! Ziet er goed uit :D

@Lindor92; Ik vind die van jouw wel erg knap hoor :o Die A-C lijn..... dat is ook niet een hele makkelijke oefening.

@xLiz; Welkom! Ze ziet eruit als het ideale dressuurpaard :D Wat is je doel met haar? Ik ben benieuwd naar je eerste wedstrijd!

@yfkelover: Gefeliciteerd!

@KirstenHorse; Starten met een manegepony is nog uitdagender dan met je eigen paard! Wel knap hoor :D

Ik heb gisteren eindelijk privéles gehad. Nadat ik mijn beklaag had gedaan, gingen we aan de slag. Instructeur zag vrijwel meteen waar het aan lag. Hard geoefend en hij lief als een zonnetje {:} Gipsy vond het minder geslaagd, die was het duidelijk niet eens :P Ik ben in ieder geval weer blij en kijk uit naar de volgende wedstrijd. Waarschijnlijk weer eind deze maand :)

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:28

Het B-debuut is een feit! Vandaag gestart en pony was zo erg aan het klooien bij de eerste ruiter (ik start samen met iemand anders een manegepony), had het al een beetje opgegeven :Y) Toen was het mijn beurt, na wat ruzie tijdens het inrijden liep ze uiteindelijk wel prima. En dit heeft geresulteerd in 2 winstpunten en 2x de tweede plaats! Volgende keer iets brutaler rijden, maar nu al super blij en trots voor mijn debuut <3
B+2 voor nu, in oktober mogen we weer!

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:41

Hoi hoi, ik heb me een tijdje geleden afgemeld hier, maar ik wil me hier graag weer melden! 4 november heb ik mijn (onofficiële) wedstrijddebuut.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:28

Hoihoi meld me weer :d

Iedereen gefeliciteerd met de punten :D

Ik ga zaterdag 22 september weer een wedstrijdje doen, hoop dat ik weer wat puntjes kan binnen slepen.
Met voorkeur een proefje 195 :')

Wil graag naar de L1 :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:53

Gefeliciteerd met de punten!

195 is wel lekker, had bij mijn debuut 194,5 :')

Ik ga deze week voor het eerst binnen starten, ook wel even weer afwachten!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:58

sterreke98 schreef:
Ik ga zaterdag 22 september weer een wedstrijdje doen, hoop dat ik weer wat puntjes kan binnen slepen.
Met voorkeur een proefje 195 :')

Wil graag naar de L1 :)
hihi dat wil ik ook graag! Ik kan niet wachten tot ik door mag zitten in de proef. Ik zit er stiekem ook aan te denken om gewoon L1 te starten zodra ik de punten heb, ook al kom ik daar echt nog niet mee. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik eerst een keer 2 winstpunten in een proefje moet kunnen rijden, maar ik weet niet of ik nog zo lang kan wachten. Dat lichtrijden vind ik echt zo vervelend.... tijdens mijn trainingen pak ik alleen de eerste tien minuten lichtrijden erbij en daarna blijf ik doorzitten.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:32

Ik heb ook een pesthekel aan lichtrijden haha.

Ik kan m veeel beter voor elkaar rijden met doorzitten. Best gek haha.

Mijn debuut was 193 en 189.5. De laatste was dacht ik 186 en 181?
Als nou de volgende 195+ zijn <<) Kan ik een beetje snel door haha

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:04

ik heb een hekel aan doorzitten haha mijn dochter snapt dat ook niet

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:07

Echt DE rede dat ik over zou gaan naar de L1 is dat ik dan zou mogen doorzitten :D Ik kan mijn hulpen dan zoveel beter geven en haar op mn zit rijden! Tijdens de training doe ik ook bijna niet anders.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:10

Dank je Hananass:)

Netjes Yentaah!

Oh hier gaat doorzitten nog niet geweldig. Laatst eigenlijk ook pas voor het eerst even gedaan. Maar dat vond mn paard erg raar haha. Ze wilde hele tijd terug naar stap. Maar ik zit ook niet zo makkelijk.

Nog kleine 2 weken tot mijn debuut. Aftellen kan nu beginnen. Hopen dat mn paard alleen dan wel weer goed de trailer in wil. Gisteren is het misgegaan tijdens de heenweg naar mn instructeur. Ze is omhoog gekomen en heeft haar hoofd gestoten. Nu is ze dus wat angstig. Ze was dus moeilijk te laden daarna. Vandaag dus weer geoefend. Ze heeft wel weer op de trailer gestaan.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:11

Gefeliciteerd Yente :Y)

Welkom terug murphylover!

Succes de 22e Sterreke! Mijn voorkeur gaat ook uit naar de 195+ nu ik richting het L1 ga :D

Dat is een mooie score voor een debuut Sakura! Ik moest het doen met 177 en 179,5 :')

Jij ook succes binnenkort Lindor!

Ik heb gister dan eindelijk sinds juni weer een wedstrijd gereden. Ik heb de pony twee maanden geleased van de zomer en hij is echt mega vooruit gegaan. Helaas was hij de afgelopen week erg lui voor het been en wilde het niet helemaal lukken. Daardoor toch mijn verwachtingen van 195+ naar rond de 190 bijgesteld. Dat is jammer, maar het is wel een pony die voornamelijk beginnerslesjes loopt. Daar kan ik met een uurtje in de week niet altijd tegenop :Y) Goed, met het inrijden was hij dus zoals verwacht erg lui. De eerste proef wist ik hem nog redelijk actief te rijden, maar de tweede proef was het voor mijn gevoel echt verschrikelijk! Heb constant been moeten geven en ik heb de ergste spierpijn ooit :))

MAAR, 193 punten voor mijn eerste proef en 190,5 voor de tweede! *\o/* Met twee eerste plaatsen maakt dat ons B+8 en in oktober zullen we als het goed is de B uit zijn!

lara1510

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:18

Gefeliciteerd KirstenHorse! Klinkt heel erg als mijn vorige wedstrijd haha, zelfs hetzelfde aantal punten in de 2e proef. Succes met je laatste puntjes en natuurlijk het trainen naar de L1!

Ik mag volgend weekend weer, dan is er ook open dag op stal dus ik vrees dat ik in de kleine buitenbaan moet inrijden en dat is niet mijn sterkste punt maar aan de andere kant gaat de aanleuning wel al wat beter!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:28

Nou, dit weekend is het zo ver voor ons. De zenuwen beginnen te komen en vraag mezelf af waarom ik ons ook weer ingeschreven had. Hoeveel tijd van te voren hebben jullie nodig en hoe lang rijden jullie los enzo?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:04

Ik probeer er ongeveer een uur voor mijn starttijd aanwezig te zijn :)
Rijd +-20 minuten in.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:09

L_iek schreef:
Nou, dit weekend is het zo ver voor ons. De zenuwen beginnen te komen en vraag mezelf af waarom ik ons ook weer ingeschreven had. Hoeveel tijd van te voren hebben jullie nodig en hoe lang rijden jullie los enzo?

Ik wil minimaal twee uur de tijd hebben. Ik ben niet de snelste met knotten en als ik ook nog eens tijddruk ervaar zien de knotten er niet uit. Dus ik neem een uur voor knotten, poetsen, zadelen. Dan heb ik nog 20 minuten om mijn laarzen, jasje etc. aan te trekken en eventueel nog wat te drinken. Met ongeveer 40 minuten loop ik naar de bak en stap ik op, wat meestal ook al zo’n 10 minuten kost. Je moet ook rekening houden dat je soms ongeveer 5 minuten voor je proefje opgehaald wordt, dus ik heb nu nog 25 minuten om in te rijden en dat vind ik heerlijk :) Ik stap veel, pak de voltes in draf en galop aan een lange teugel erbij. Dan een rondje stappen en vervolgens pak ik hem nog even op en check ik of hij echt wakker is. Dan lekker stappen tot ik aan de beurt ben! Ik zie veel mensen nog een heleboel dingen oefenen, maar imo zou dat op dat moment niet meer nodig moeten zijn. Heel veel succes!!

Toevoeging: ik start met een manegepony en ik start alleen maar op dezelfde manege. Dus ik heb geen reistijd etc.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:06

Ik zou dit weekend ook weer gaan starten na ruim tien maanden. Jammer genoeg is mijn paard niet fit. ;(
Ze heeft verschijnselen van lichte gaskoliek, niet heel heftig maar ik neem (in overleg met de dierenarts) liever het zekere voor het onzekere.
Ik heb mijn merrie al meer dan de helft van haar leven en ik weet hoe hard ze is voor zichzelf, dus toen ze vanmiddag heel erg veel darmgeluiden had, iets stond te kreunen/brommen en iets afwezig leek, vertrouwde ik het niet helemaal.
We houden haar goed in de gaten, haar welzijn staat voorop en er komt op een later moment vast wel weer een wedstrijd. Wel zuur, ze ging zo goed en dit was de enige wedstrijd in het jaar bij ons op stal, maar helaas..

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:55

Kirsten: je bent echt door de B gevlogen, nu lekker gaan trainen voor het L1!
Lara1510: succes met je wedstrijd! Fijn dat de aanleuning al beter gaat, dat rijdt toch prettiger en geeft meer controle.
L_iek: zenuwen zijn vervelend, maar ook gezond! Zolang je een ontspannen proef kan neerzetten, komt het helemaal goed :) Ik doe een uur over knotten en poetsen, 30 minuten over opzadelen en mezelf klaarmaken en ga dan 30 min voor de proef naar de bak. Als er iets is waar ik een hekel aan heb, is dat haasten op een wedstrijddag dus hoe meer tijd ik kan nemen, hoe beter :Y)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:52

L_iek schreef:

Hihi, ik was de eerste keren ook ontzettend zenuwachtig en ook nu nog steeds af en toe. Ik vind het altijd zo stom, waarom zou ik zenuwachtig zijn? Het maakt echt niet uit of ik het verpruts. Braaf is het paard vast ook wel en anders blijf ik er vast ook wel op zitten. En toch... zenuwen!
Bij mij wordt het vooral erg als het terrein erg druk is en je van die slagschepen met van die wapperende voorbenen langs ziet komen...

Ik maak trouwens altijd lijstjes met tijden waar ik me aan houd. Die van de laatste wedstrijd was deze:

11.00 uiterlijk op stal
11.35 vertrek stal
12.10 daar en aanmelden
12.20 omkleden en opzadelen
12.25 stappen
12.35 losrijden
12.45 uiterlijk draven, Mark laat weten wanneer dat is
13.00 uiterlijk galopperen Mark laat weten wanneer dat is
13.12 proef 5
13.27 proef 6
13.45 Uitstappen
14.00 Afzadelen en gloria op de wagen
14.45 prijsuitreiking (laatste rijdt om 14.09)

Ondertussen is dit te veel tijd geworden, dus de volgende keer ga ik er tien minuten later op.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:27

Ik zal weer eens actief mee gaan doen hier! Volgende week zaterdag sinds mei weer op wedstrijd.
Ik hou me ook aan een lijstje, zo ongeveer zoals hierboven! Ik pak 45 minuten voor opzadelen en losrijden, en een kwartier voor aankomen aanmelden aankleden etc.
Dus 15:00 proef,
14:00 ongeveer er zijn, liefst wat eerder.
Voor vlechten en wassen etc trek ik 3 uur uit :') heb een schimmel die altijd vies is en ik vlecht zeer langzaam.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:31

Ik was mijn schimmel de dag van te voren haha. Net zoals knotten :')

Heb voor mijn laatste dressuur wedstrijd 4 uur over gedaan :=

Ik zal eens mijn lijstje pakken :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:59

Morgen is het zover. Ik ga er voor om in ieder geval in de ring te blijven dan ben ik al tevreden.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:18

En vooral; genieten! Ook al spring je de bak uit, blijven lachen :)

En adem halen :j

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:56

Zo, mijn debuut zit er op. Dik tevreden! Brave pony en punten die ik nooit verwacht had. 176 en 178. Op naar morgen.