[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:05

Nee nee zo bedoelde ik 't niet!

Ik moet ze nog eens bellen voor mijn paard, ik denk dat hij niet genoeg ruimte heeft aan de schoft!

Oh Walcheren dan snap ik 't wel dat je graag naar De Kroo gaat ja :j
Ik zit nog stukkie lager, net over de grens.
Maar ga in de winter altijd graag naar Vermue!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:34

Zadelproblemen zijn zo vervelend. Zou een springzadel proberen, die zou in juni binnen zijn. Helaas is ie nog onderweg. Kan de zadelmaker niets aan doen, maar vervelend is het wel.

Start er van't weekend nog iemand in Friesland?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:02

Optiwolk! O echt? Wat grappig!! Daar start ik in de winter ook altijd!! :D

De kroo vind ik inderdaad onwijs fijn!!

Lithya, oh oliebol zeg!! Dan wacht je al lang w :(:)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:37

Wij hebben trauma's aan de kroo.
Ha wie weet rijden we deze winter dan wel tegen elkaar :)

Start je het kampioenschap?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:16

Oh nee? Waarom heb je trauma's aan de kroo? Hoe komt het?

Heb jij deze winter ook meegereden in heinkenszand? Ik heb volgens mij bijna alle wedstrijden daar gereden vd winter :Y)

Ik hoop dit keer voor het eerst wel kampioenschap te kunnen gaan rijden, het is me nog nooit gelukt maar nu heb ik echt Mn zinnen erop gezet O:) denk als ik over een paar weekjes Z start, dan ist hopelijk voor de kampioenschappen wel bevestigd genoeg :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:52

Soms gaan we daar op les (lesgeefster is van die kanten), en dan gaat alles prima, en als t competitie is gaat meneer staken.
Vorig jaar zo mogen afgroeten op t kampioenschap...
Dus trauma's. Zware zware trauma's. Want wel nette locatie anders.

Denk deze winter niet maar 2016 wel.
Deze winter waren er veel in Westdorpe, Nieuwvliet, Axel en das voor mij dichter (en goedkoper ivm tunnel...)

Ik ben al drie jaar op rij geselecteerd indoor en kan telkens niet gaan ivm skivakantie :')
Luxeprobleem zeg.
Dit jaar wil ik ook wel (proberen) gaan.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:41

WoW wat zonde!!

Van wie krijg je les?

Axel lijkt me ook een hele leuke locatie!!! Hoor dat van zoveel mensen!! Wil daar graag nog eens rijden :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:12

Je hebt pb!

Dan kunnen we hier ontopic blijven ;)

Het was vandaag heel fijn om te merken hoe het werken aan de galop toch ook bijdraagt aan de kwaliteit van de stap!
Hij begint mooi los te laten en halsstrekken in galop gaat steeds beter!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 17:13

Zo helemaal blij. Beetje rot week achter de rug en met losrijden ook geen fijn gevoel. Toch de proef maar in, ondanks dat ik liever naar huis was gegaan. Resultaat: 2x 1e met 217,5 en 206. Daarbij ook de enige met een winstpunt :o Wat was ik blij dat ik toch maar gestart ben.

Nu Z1+8. Dat had ik nooit durven dromen. Nog meer dan genoeg punten welke ik vind dat moeten verbeteren, maar zo komt de Z2 tenminste dichterbij.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:03

Wat leuk Lithya!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:08

Gefeliciteerd Lithya!!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:52

Gefeliciteerd! :)

Wij gaan er morgen weer aan geloven. Proeven niet geoefend, ook niet stukjes ervan, dus de voorbereiding is weer top. :+

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:03

Goed zo gefeliciteerd!!! *\o/*
Al begonnen met oefenen voor het Z2? Ik realiseerde me van de week dat ik ook nog maar 4 punten moet voordat we Z2 zouden mogen starten. Maar jee wat een moeilijke proeven zijn dat!! Van de week voor het eerst galopsappuyementen en vliegende wissels geoefend. De appuyementen deed ze in een keer en de wissels over een balk eigenlijk ook :Y) nu moet ik die wissels ook nog leren haha!

Succes morgen!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 07:24

Succes vandaag!

Nee totaal niet. Zijn wel eens met de wissel bezig geweest, maar dan voor het springen. Appuyement in galop heb ik wel gedaan, omdat hij dan niet wilde draven (hij heeft soms van die dagen...) maar vind dat er nog teveel punten in de z1 zijn waar ik aan moet werken om al aan de z2 te gaan denken. Nou ben ik wel een zeikerd eerste klas wat dat betreft. Toen hij 205,5 in de m2 liep had ik ook nog genoeg op te merken.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 08:25

Gefeliciteerd met je punten lithya en ook heel herkenbaar. Nette proef neerzetten met knappe punten en dan zelf denken, die travers daar, die had echt netter gekund bijvoorbeeld. :p

Niet dat ik dan niet tevreden met m'n punten ben hoor, maar er is altijd ruimte voor verbetering, de 100% is nog nooit gereden.

Succes voor degenen die vandaag nog op wedstrijd gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 13:49

Ik ook onvoorbereid op pad... krijg van mijn zadel enorme rugpijn dus maar minimaal gereden en al helemaal niet fijn gereden.

Vandaag liep het behoorlijk passend allemaal.

Eerste proef 217 en 2e proef 227.5 daarmee stond ik 26.5 punt los!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:08

Wij hadden een typische 6jes jury. Ik weet dat we nog wat foutjes in de proef hebben, maar ook de stukken waar wij hoge punten mee scoren waarmee we dus altijd de foutjes compenseren. Vandaag geen 7ens of hoger, dus ook niks te compenseren helaas. :+
Normaal geef ik geen jury de schuld oid, maar was over t algemeen echt laag gepunt terwijl ik wel een paar hele nette proeven heb gezien. Wel fijn gereden zelf! Zaten ook echt fijne stukken in. Nu meer ritme opbouwen door gewoon weer te gaan.
Hierboven wel mooie punten zeg! Gefeliciteerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:50

Jeetje Vonneke, wat een afstand!

Jammer Abque Dubio! Op naar de volgende keer hoor, zal niet de eerste en enige jury zijn die je tegenkomt die zo punt.

Ik heb vrijdag fijn gelest, instructrice was tevreden. Vond dat ik me niet moest gaan focussen op het commentaar van de jury's vorige week dat hij meer bergop moet. Hij loopt niet compleet op de voorhand zegt ze, dus niet kapot maken wat heel is. (fijn over de rug) Wel actiever/scherper/sneller maken in het achterbeen. Dat was mijn eigen conclusie ook al :)
Helaas nu onverklaarbare pijn in mijn rechterknie, wat rijden niet echt fijn maakt. Hoop dat het morgen over is, maar het zit er al sinds gisteren en ik heb niets raars gedaan, het is niet dik en niet warm ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:50

Thanks! Hij liep ook wel echt goed.

Idd niet teveel aantrekken van een enkele opmerking van de jury!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:05

Janine moet je ook zeker loslaten hoor. Je bent niet voor niets zo ver gekomen. De rest blijven toch verbeterpuntjes die elke ruiter op elk niveau blijven houden. :D

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:51

Gefeliciteerd Lithya en Vonneke! Jammer Abque Dubio, volgende keer beter, jammere van een jurysport altijd, maar wel fijn dat je gevoel goed was!

Ik ben ook blij! *\o/*

Zaterdag gestart en fijn gereden. 1e proef wel beter dan de 2e en had een vergelijkbaar gevoel als met ons debuut van 3 weken terug waar we 2x 193 voor hadden. Hij liep wel iets fijner dan toen en ik zat een stuk beter met mijn nieuwe zadel. Had ik 221 en 213! Was wel een erg gulle jury vond ik zelf. Had zelf 10 punten lager gedacht. Jury was in de M2 en M1 niet zo gul dus dan toch wel soort van verdiend. Dus super leuk!

Gisteren ook gestart en 1e proef was niet zo fijn. Hij kreeg kramp in zijn oor ofzo tijdens de eerste eenvoudige wissel dus hij trok en heel zijn hoofd scheef en naar links en toen moest ik nog rechts aanspringen :+ . Is wonderbaarlijk nog gelukt. Had wel een 2 met verzet, en terecht ook. Verder durfde ik daarna in de galop iets minder te rijden. In de 2e proef met het idee van alles of niets gereden en het ging heel fijn! Had 200 en 208 en was het er helemaal mee eens. Vond het wel fijn om even een gemiddelde jury te hebben want ik wist het echt even niet meer. Dus we zijn nu ook alweer Z1+4!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 18:53

Gefeliciteerd!
Wij mogen zaterdag weer.
Mijn dochter start eerst met paard in de L1 en anderhalf uur later mag ik.
Vind ik wel fijn want dan is hij lekker los, moet hem wel even wat scherper krijgen als mijn dochter eerst heeft gereden weet ik uit ervaring, maar dat is niet erg.
Ik heb vandaag een Z ring uitgezet in de wei dus kan deze week lekker oefenen :)
Volgende week komt de osteo, hij houdt rechts wat vast en heeft wat last met lengtebuiging.
Ik rij met een k&k dubbel gebroken maar vandaag gereden met mijn longeerhoofdstel waar hetzelfde bit in hangt maar iets dunner, hij liep er ontzettend lekker op, wat een verschil kan een millimeter malen :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:27

Iedereen gefeliciteerd met de punten
gisteren zelf voor de 2e x Z1 gestart met onze merrie. Alle draf onderdelen ging vreselijk. Plakken aan mijn been niet zijwaarts willen en dan echt tegen je been inhangen. Galops onderdelen gingen wel beter maar had er een hard hoofd in. Uit eindelijk bleek ik 2x het Z1 gewonnen te hebben. Vond het een hele eerlijke jury. De dingen die slecht gingen waren ook echt 4en maar de dingen die goed gingen werden ook beloond met 7,5 en 8. Ook twee winst punten.
Vanochtend toen ik aan kwam op stal was mevrouw zo hengstig als wat. Bij iedere grasspriet die bewoog spoot het er uit. Dus wist meteen waarom ze zo plakkerig aan het been was gister ;) al met al heel tevreden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:03

Gefeliciteerd Kady!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 07:47

Wat een goeie wedstrijden allemaal zeg!

Winst bij een debuut is echt wel goed!