Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Harvey1 schreef:Even een ego-post maar ik ben 2 happy om het niet te delen.
Ik heb vandaag twee proeven gereden en daarbij 4 WP's bepaald! 199,5 en 200,5! Ik ben zooo trots. Ik dacht eigenlijk dat we forever in de B zouden blijven omdat de oefendressuur en de eerste keer zo slecht ging maar als we dit kunnen doorzetten dan hoop ik dat we de B gauw uit zijn.super super super happy. Mooi jurycommentaar ook.
EdkingEnzo schreef:Charlotte wat een geweldige punten!!![]()
Hier ook een egopost! Even niet meer zo'n mega bijlees haha, sorry!
Vandaag ons debuut gehad, (wel HC, telt het?)
Hij vond het onwijjjjjs spannend binnen met de hekjes maar toch mooie punten 176 en 183
[ [url=m/58Hupf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rQ4oJP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/n8I4qH.jpg]Afbeelding[/url] ]
MonteKarlo schreef:Nou hier gaat t lekker![]()
Gisteren de hoefsmid erbij gehad en was echt een overwinning, alle 4 de hoeven kunnen doen! Vandaag pak ik m uit z'n stal, hartstikke kreupel op het harde en eigenlijk weer normaal in het zand. Komt dus door gisteren. Is eindelijk dat ijs weg kan ik dus nog niets.
Charlotte446 schreef:Even een ego-post.
Wedstrijddebuut ging heel goed, had niet beter kunnen verwachten
We zijn 2x 1e geworden met 203 en 202,5 punten. Ben heel erg trots op Pride![]()
[ [url=m/hqPkcV.jpg]Afbeelding[/url] ]
PrimaDonna_ schreef:Welkom!
Haha ik ben 25 en ga ook nu pas voor het eerst starten, gelukkig is paardlief nog maar 8 jaar
Je kan het beste de KNHS even bellen, want mail is echt zo rommelig. Ik ben ook 3 maanden bezig geweest en kreeg na 300 mailtjes eindelijk het antwoord dat ik moest hebben.
Dus gewoon bellen!
Of misschien kunnen wij je helpen, dus wat is het probleem
FleurSandro schreef:Ik was ook van plan eerdaags te starten weer, lessen gepland etc. Maar nu haat ik dit weer al helemaal! Gister rondje gewandeld met Sandro en toen plots ontzettend stijf en niet meer willen lopen dus ik zat al het zal toch niet... Ja hoor spierbevangen![]()
DA erbij geweest gelukkig was antibiotica, pijnstilling en even een vitamineshot genoeg nu dus een flesje metacam opmaken dus eerdaags starten zit er voor ons nog niet in, eerst hem weer helemaal op conditie krijgen
xVerax schreef:*Egopost, bijleespost bericht hieronder*
Ik heb vandaag dus 2 rondjes BB gesprongen, 80 en 90.
Inrijterrein ging allemaal super. Geen spanning en ze deed alsof ze er al 300x geweest was. Ze was er echter nog nooit geweest dus dat was al een super overwinning opzich. Lekker losgesprongen en toen de ring in....
Toen ik de ring in stapte gooide mijn voorganger net vlak voor mijn neus met een weigering alle balken van de hindernis omver... Kan zij niks aan doen, maar Symphony was er wel compleet van over de zeik. Ze vond toen opeens alles in de bak eng en was helemaal gestresst. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd de stress er uit te rijden en toen zijn we maar aan het parcours begonnen. Hindernis 1 t/m 4 gingen eigenlijk heel soepeltjes, we zaten lekker in de flow. Tot ze bij hindernis 5 bedacht dat de hoek waar ze naartoe moest springen toch wel heel eng was. Een stop op 5 waarbij ik heel charmant aan de rechterkant eraf gleed. Viel niet hard dus stond zo weer op. Terug naar de inrijring gelopen en daar weer opgestapt. Besloten om de 90 gewoon te starten omdat ik niet op deze manier wilde stoppen. Lekker wat hindernisjes gesprongen en daarna weer de ring in. Ditmaal kwamen we tot 8
. Op 8 twee stops (bleef wel zitten
) waarna de parcoursbouwer de bovenste balk eraf heeft gehaald. Toen sprong ze hem wel. Daarna uitgebeld op 9A. Kreeg nog een minuut om het parcours af te maken en dat is gelukkig binnen de tijd gelukt.
Een super slecht resultaat dus maar ik was eigenlijk super trots op haar en heb het echt met een goed gevoel afgesloten. Lekker verder oefenen, meer ritme maken en dan komt het vanzelf goed denk ik. Dit was voor ons allebei onze eerste 'echte' springwedstrijd.
Ghostattack schreef:Hier gaat onze lijn even niet de goede kant opZe eet sinds enkele weken het supplement over haar voer niet meer. Dus nu zonder dat supplement, maar het probleem is wel dat het merrie support is. Zonder dit supplement wordt ze met hengstigheid redelijk onhandelbaar in het voorjaar. Raad eens waar we nu last van hebben?
Gelukkig wordt ze best goed terug op dr plek gezet, maar het is ontzettend vervelend. Hierdoor liggen we er met rijden waarschijnlijk nog even wat langer uit.
Nu is het een kwestie van hopen dat het niet zo extreem wordt als vorig jaar. Dan wordt ze letterlijk levensgevaarlijk en mept ze je de stal uit. Dierenarts is er toen zelfs bij geweest omdat ik het niet vertrouwde.
Met rijden waren we echt richting B waardig aan het werken, maar door de enorme terugval met protest onder het zadel en hengstigheid ben ik bang dat we weer van voor af aan kunnen beginnen. Zit er op zo'n moment best wel doorheen, want ik doe ontzettend mijn best met deze pony en nu een jaar later kunnen we eigenlijk nog niks. Het blijft altijd een soort Russisch roulette en dat is zo jammer. Als we niet snel weer de positieve vibe te pakken krijgen, dan ga ik het plezier in het rijden kwijt raken ben ik bang.
Saaams schreef:Onze wedstrijd zaterdag ging gepaard met erg veel spanning helaas. Pony was veel tdh. Lage punten.
Ghostattack schreef:Ik moet en zal dit jaar minstens een wedstrijd starten met die rotknol van mij Mijn wedstrijdset is namelijk bijna compleet en het zou zonde zijn om hem niet te gebruiken. Verplicht op wedstrijd dus
PrimaDonna_ schreef:Ik heb vandaag EINDELIJK weer buiten kunnen rijden!!
De bak was dus al sinds het weekend beter, maar pas in de middag vanwege de zon.
Zaterdag les gehad, binnen. DRAMA!! Don hield rechts helemaal vast. Mijn instructrice was ook echt niet blij met het plaatje. Omdat de binnenbak klein is zijn er bijna geen momenten dat ik Don recht kan zetten. Voor ik het weet moest ze altijd de bocht om. En nou is dat ook niet altijd het beste voor een paard dat het al moeilijk vind om op 4 benen en tussen 2 handen te lopenDus dat niet echt lekker afgesloten..
Vandaag dus er buiten weer op gegaan na 2 weken niet in de buitenbak te zijn geweest.. jaa vorige week even 10 min. Nou.. de draak wist wel wat ze wilde; kop de lucht in en lekker bokken en sprintjes trekken. Ik was er zo klaar mee, slof om gedaan en hup lopen! Toen had ze niks meer te vertellenZe werd op een gegeven moment echt zuur omdat ik der flink liet galloperen en daarin veel schakel. Dit vind ze heel lastig maar is heel goed voor der achterhand. Toen dacht ze: Doei! Ik reageer gewoon niet meer op jou been, alleen was ze even vergetend dat ik nog een zweepje had. Toen liep ze ineens weer
Daarna liep ze de sterren van de hemel, heerlijk los in haar lichaam!
Heerlijk laag, rond en laag afgesloten en toen was ik weer verliefd op Don
![]()
![]()
Hopelijk is de bak morgen ook goed want moet echt kilometers gaan maken...
En ben zoooooo blij dat ik zaterdag niet mee doe met de wedstrijd.. als ik zie hoe ze nu reageerde, laat staan op de manege
Imaginaerum schreef:Nog bedankt voor alle welkomstwensen!
Er werd gevraagd naar nadere info, dus daar gaan we.![]()
Ik ben Charlotte, 22 jaar, student, docent, moeder en eigenaresse van een lieve bijna-zesjarige merrie van Ustinov, roepnaam Genève.
Ik heb haar sinds ze drie jaar is en we zijn sinds oktober 2016 fanatiek aan het trainen. Vanaf haar derde heb ik haar eerst heel weinig aan het werk gehad zodat ze hopelijk nog wat zou groeien (niet gebeurd), daarna kwam mijn zwangerschap en vervolgens een blessure van haar.
Genève is nuchter en zachtaardig, maar begint de laatste tijd wel steeds meer haar eigen mening te ontwikkelen.In de training zijn we vooral bezig met rechtrichten en goed aan het been krijgen en houden.
Blue_Berry schreef:Deze week zoveel progressie gemaakt, echt onwijs fijn. Door de vrieskou eigenlijk alleen maar binnen kunnen rijden, en dat is nog best pittig in een kleine binnenbak. Vooral het recht richten is me een uitdaging . Op dit moment ben ik heel erg bezig met een weekschema opstellen (en me er aan houden ) , vooraf bedenken wat ik wil trainen en erna reflecteren wat goed ging, en wat beter kan. Zondag als het goed is eindelijk weer les na 3 weken, man wat heb ik daar zin in even weer wat ondersteuning en een frisse blik. Hoe staan jullie trainingen ervoor nu het weer wat aan het dooien is?
Tevreden na het rijden
mcjv schreef:Heel veel succes zaterdag Charlotte! Waar ga je starten?
Nog even een update van hier. We wouden weer gaan opbouwen maar het toch even uitgesteld omdat ik haar toch nog heel erg voorzichtig vond. Over een weekje gaan we weer opnieuw beginnen met opbouwen, dan weet ik zeker dat ze er geen last van heeft. We stappen zon 4/5 x in de week ohz en de rest doen we een beetje wandelen en een beetje grondwerken zodat ze geen 7 dagen een zadel op d'r rug heeft.
Volgende week komt de hoefsmid weer en besloten haar toch op ijzers te zetten voor aangezien haar hoeven meer slijten dan groeien.
MonteKarlo schreef:Nou zou het dan vandaag ein-de-lijk... ? Dat de dooi doorzet ?![]()
Hoop het echt zo!
Vanmorgen de tandarts erbij gehad, wat een aansteller is het toch ook zeg.
Die man laadde zijn spullen uit en ik had alvast paard gevangen en in zn stal gezet. Hij ziet dus dat die man bezig is, maar opeens valt hem op dat er steun aan de deur vast gemaakt wordt (2 stallen verderop) en hij schrikt zo hard dat hij uitglijd in zijn eigen stal![]()
Met verdoven was hij zo strak gespannen dat ze zijn hals-ader niet aangeprikt kregen.. serieus he. Toen maar even staan aaien en toen hij een seconde ontspande stak hij gelukkig direct raak.
Hij had wel wat scherpe randen op zijn kiezen dus die zijn weggehaald.
Nu staat hij bij te komen in de paddock.
Morgen de hoefsmid nog even, waar hij ook nooit echt vrienden maakten dan hopelijk eindelijk weer gaan oppakken. Maar eerst een vrijwilliger vinden die hem vast wilt houden
![]()
[ [url=m/ut35jw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Charlotte446 schreef:Even een ego-post.
Wedstrijddebuut ging heel goed, had niet beter kunnen verwachten
We zijn 2x 1e geworden met 203 en 202,5 punten. Ben heel erg trots op Pride![]()
[ [url=m/hqPkcV.jpg]Afbeelding[/url] ]
EdkingEnzo schreef:Charlotte wat een geweldige punten!!![]()
Hier ook een egopost! Even niet meer zo'n mega bijlees haha, sorry!
Vandaag ons debuut gehad, (wel HC, telt het?)
Hij vond het onwijjjjjs spannend binnen met de hekjes maar toch mooie punten 176 en 183
[ [url=m/58Hupf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rQ4oJP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/n8I4qH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb vandaag twee proeven gereden en daarbij 4 WP's bepaald! 199,5 en 200,5! Ik ben zooo trots. Ik dacht eigenlijk dat we forever in de B zouden blijven omdat de oefendressuur en de eerste keer zo slecht ging maar als we dit kunnen doorzetten dan hoop ik dat we de B gauw uit zijn.super super super happy. Mooi jurycommentaar ook.
_Desiree schreef:Vandaag mijn debuut in de B, met 194,5 en 187,5 punten![]()
Ben ontzettend trots op mijn kleine vriendje.
Ik rij hem nog maar twee maanden, dit is een beloning voor ons harde werken.![]()
[ [url=m/JxPiSa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Charlotte446 schreef:Theodora, komt vanzelf! Toen ik pride in juli ging rijden vroeg ik me echt af of het nageeflijk kon lopen zonder flink te hoeven trekken. Nu kan hij zo licht in je handen zijn
_Desiree schreef:Vandaag mijn debuut in de B, met 194,5 en 187,5 punten![]()
Ben ontzettend trots op mijn kleine vriendje.
Ik rij hem nog maar twee maanden, dit is een beloning voor ons harde werken.![]()
[ [url=m/JxPiSa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pien1989 schreef:Wat een goede punten Allemaal! Super leuk!
Vandaag was de bak eindelijk sneeuw vrij! Yeeey!
Trainen weer oppakken en over twee weken eindelijk ons B debuut.
FleurSandro schreef:wauw wat een punten!! mijn hoogste ooit met Sandro is 194, en toen baalde ik ook nog dat ik 1 punt van de 2 wp zat hahaha
Ik heb mijn inschrijving voor equiday officieel gemaakt, filmpje is gestuurd incl een mai te bevesting dat ze hem hebben ontvangen! dus nu hopen dat ik door de jury wordt uitgekozen en anders via socialmedia aan de meeste stemmen komen.
Sandro gaat de laatste tijd weer steeds beter! het lijkt echt alsof ik gewoon kan opstappen en wegrijden maar ik ga hem wel gewoon rustig aan weer oppakken. met wandelen is hij echt een hel! hoofdstel in en de hengst uithangen... in het weekend hem voor het eerst eens even heel rustig longeren (voor zover hij rustig blijft) maar zoals het er nu naar uitziet zal ik er sneller opzitten dan verwacht, ik had er 2 maanden voor gerekend ik denk dat ik er over een mand weer opzit! jeej!
venivedivici schreef:Wow jullie gaan echt hard. Kan het niet meer bijhouden!
Zag zowel leuke dingen als niet zo leuke dingen voorbij komen.
Heb vandaag weer is gereden en dit keer met me dressuurzadel! Hij liep echt top maar toch moet ie even pubberen. We hebben het goed kunnen afsluiten gelukkig.
[ [url=m/d9SNyP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wss hebben we 4 feb oefendressuur
mcjv schreef:Gelukkig ging het goed! Leuk paard heb je daar
Zaterdag of zondag hebben we weer onze eerste les voor dit jaar, nu gaan we echt(!!!) weer opbouwen! Eindelijk weer draven op m'n knappe paardje. Dat is al weer een maand geleden