[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:46

Gefeliciteerd yvank

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:26

nou als me chauffeur ook kan wil ik eind maart weer op wedstrijd dan hopelijk die rhino weg in de buurt.
Sowieso heb ik me plan om in mei outdoor beukers te gaan rijden een concours weekend van donderdag tot zondag en die weekend er na gaat ie lekker met zijn eigenaar weekendje naar de Veluwe.
In april een clinic geplant van jill huijberghts
We oefene nu erg thuis om nagevelijk en voorwaarts te blijven met het doorzitten en met schouderbinnenwaards actief en rond te blijven dat is soms nog erg lastig want je moet die benen natuurlijk ook nog gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:34

Gefeliciteerd yvank, jij gaat top!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:27

He topper, Jullie gaan echt lekker yvank!! Mooie set ook.
Zag ik nu goed, knot je de fjord z'n manen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:00

Bedankt!

Ja klopt die knotten we gewoon :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:44

Zo dat lijkt me best lastig zo'n dik pak heb al moeite met die van mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:48

Tof yvank! Toch maar mooi knap met een fjord! (ben gek op fjordjes) lekker zo doorgaan! :j

Vinden jullie het leuk om mijn filmpjes van mijn M1 debuut te zien?

Heb er zelf een beetje om gesnikt. Mijn houding is echt vreselijk achteruit aan het gaan (door spierzwakte dmv ziekte.) en ik heb ineens een klapperende linkervoet. (ik rij momenteel ook niet met spoortjes en dat gaat eigenlijk best goed) Teugels te lang. Paard niet helemaal van van achter actief en mist daardoor ook impuls en sprong en ze is wat gehaast en gespannen op sommige stukjes. Genoeg werkpuntjes dus maar vind het toch leuk om met jullie te delen, als jullie er interesse in hebben? :o

Ik kan eventueel ook de protocollen erbij leggen. :j

Voorlopig kunnen wij niet op wedstrijd. Ivm de rhino die heel dicht bij ons is uitgebroken, zijn wij voorlopig ook 'op slot'. Better safe then sorry. Geeft wel mooi kans om aan alles eens keihard te gaan werken en echt even technisch aan de gang te gaan. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:17

trysteffie, leuke plannen nog binnenkort, hopelijk is de rhino snel weg!

Euforie, filmpjes zijn altijd leerzaam, voor ons en voor jou misschien ook als we je tips kunnen geven. Vervelend zelf zo teleurgesteld was na het terugkijken.

Ik vanmorgen echt heerlijk gereden, ze liep zo ontzettend gedragen en actief <3 Mag van nieuwe instructrice geen compromissen sluiten dus eerste paar rondjes liep ze echt scheef omdat graag links minder verbinding pakt en ik wel bleef vragen, maar toen daar doorheen was, liep ze echt top! Deze week eens proefjes oefenen en hoop kan laten filmen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:13

Jij bent zo een fijne amazone Haike. Jij bent echt een van mijn voorbeelden op dit moment. Je maakt er zo een mooi proces van! Had ik maar een klein btje van jou talent hihi. :o
Fijn dat ze daarna zo fijn liep! Toppertjes! +:)+

Proef 15
https://m.youtube.com/watch?v=zZMfv4PZpjg

Proef16
https://m.youtube.com/watch?v=t3sSVmM4KJc

Tips vind ik heel leuk en leerzaam. Wel graag onderbouwend. We doen kei en keihard ons best. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:35

Ziet er netjes uit :) , ben het eens met je eigen punten. Wat ik daar nog aan toe kan voegen dat je wat meer een proef aan elkaar mag rijden. Zoals bijv eerste proef het halthouden doe je te laat dat is slordig en je verliest onnodig punten! Probeer de hoeken echt te gebruiken en er geen ovaaltjes van te maken. Dan kan je veel mooier uitkomen voor je oefeningen en deze hoeken gebruiken om de stelling, buiging en aanleuning voor elkaar te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:46

Dank je! Dat klopt helemaal,
De afwerking en op de letter rijden moet absoluut beter!
Ga ermee aan de gang :j

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:55

Lang geleden dat ik hier heb gereageerd... Inmiddels zijn wij aangekomen bij de overstap naar het M2. Sinds mei 2016 hebben we onze punten voor het M2 binnen, maar we waren nog lang niet toe aan de overstap. We zijn nog lekker M1 blijven starten. Eind 2016 hebben we gekwakkeld vanwege een fikse wormenbesmetting. In oktober nog wel gestart, maar dat ging al niet lekker meer. Gelukkig is hij er aardig snel weer bovenop gekomen en loopt hij nu super fijn. In januari weer gestart en toen reden we voor het eerst boven de 65% (201 punten en een 2e prijs) en kregen we zelfs een 9 voor het binnenkomen. Gisteren weer gestart. Voor mezelf besloten dat als het weer zo fijn ging, volgende keer M2 te starten. De oefeningen gaan inmiddels ook wel aardig. Gisteren dus weer gestart en het ging fijn! 194 en 201,5.We waren daarmee 2e en 1e. Er is gebleken dat wij erg goed zijn in rechte lijnen/afwenden. Voor het binnenkomen in beide proeven een 8,5. In de tweede proef zit ook een aantal keer een A-C lijn en ook daar scoorde we elke keer een 8 op.
Met 21 winstpunten sluiten wij een succesvol M1 af. Op naar het M2!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:55

Succes in de m2 Rubio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:28

Wat lief van je Euforie :o :o Ga straks je filmpjes bekijken!

Netjes Rubio, gefeliciteerd en succes vast in het m2, wanneer ga je voor het eerst starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:38

Veel succes in het m2, dat het maar een super fijn debuut mag worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:31

Bedankt voor alle pb-tjes met betrekking tot mijn filmpjes! Ik heb er veel aan. We gaan ermee aan de slag! +:)+

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:01

Hoi! Mag ik me hier ook melden?
In juni heb ik mijn laatste punten in het L2 gereden. Ik heb in het L2 bijna alle wedstrijden boven de 190 punten gereden en veel prijzen meegepakt. Paard was ook echt goed M1 klaar. Helaas kreeg hij na mijn wedstrijd in juni een blessure en hebben we er een tijd uit gelegen. Hij is sinds november weer helemaal in orde en we zijn weer hard aan het trainen. Helaas gaat spier er veel sneller af dan op :') Ik denk er nu voorzichtig weer aan om te gaan starten, ik wil in april mijn M1 debuut gaan maken. Ik lees hier graag mee voor tips en ervaringen :)

Dit ben ik met mijn paard (tijdens een SGW, helaas niet echt recentere foto's, hahaha). Hij heet Da Vinci, het is een 9-jarige KWPN'er van Van Gogh x Kigali x Houston.
Afbeelding

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:57

Wat een gaaf dier. Jammer van je blessure en vooral de bespiering die je weer moet opbouwen. Zijn wel veel ondersteunende middelen voor trouwens.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:00

Alice13 schreef:
Wat een gaaf dier. Jammer van je blessure en vooral de bespiering die je weer moet opbouwen. Zijn wel veel ondersteunende middelen voor trouwens.

Dankje!
We geven hem sowieso magnesium bij als ondersteuning. En hij zit nu gelukkig weer heel goed in z'n vel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:19

Welkom Sofie, wat een pech heb je gehad, je hebt er lang uitgelegen zo! Wij voeren na de blessure standaard msm, al is het maar voor het idee.

Wild gisteren of vandaag proefjes oefenen voor m2 maar helaas klein ongelukje met jonkie en nu met hand in verband. Baal want dus al 2 dagen niet gereden en ben bang les morgen dus ook niet lukt nog en wel binnenkort onze m2-wedstrijd al ;(

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:20

_Sofie schreef:
Alice13 schreef:

Dankje!
We geven hem sowieso magnesium bij als ondersteuning. En hij zit nu gelukkig weer heel goed in z'n vel :)

Myoplast heb ik gebruikt nadat m'n merrie door koliek heel erg was verzwakt. Werkte heel goed voor ons

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:14

Iedereen die dit weekend cc heeft heel veel succes gewenst!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:42

Succes idd! Wie gaat er allemaal op pad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:14

Iedereen veel succes.

Ik voorlopig nog steeds niet. De rhino is nog steeds actief hier in de omgeving. Dus wij blijven veilig thuis.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:42

Ik weet dat yvank cc heeft en ikzelf. Zelfde cc Hihi
Gaat er volgende week nog iemand nr Twente ros? Twente cup?