[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kaat_x

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:23

snap ik :j het rijden opzich is geen ramp, maar dat in de trailer gedoe... dat is niet te doen voor zo'n paard met temperatuur boven de 27 graden

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:05

Klopt hoor! Daarom wacht ik ook nog even af :) maar het ziet er nu prima uit voor zondagmorgen

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:11

Oh jee gevoelstemp. vandaag hier 44 graden :') pfff

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:23

Pff. Dat is verschrikkelijk aniek :')

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:24

En hier is het al 24 graden. "Jeej"

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:09

Ik ging echt dood tijdens de toets :') zoooo warm

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:32

ja man het is heeet :P stal deze morgend al gedaan en paardlief lekker afgespoten om te verkoelen :P

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:11

Ja echt niet normaal de hitte..
Ik heb mijn paarden maar dag en nacht op de wei staan, in de nacht is het lekker op de wei en overdag en is het overal zo heet... Toevallig heb ik ze nu wel eventjes op stal gezet natte vliegendeken op en de stallen zijn nu nog in de schaduw met een paar uurtjes weer naar buiten..

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:41

ik heb extra veel water gegeven en paardlief mag zelf kiezen waar hij staat :P stal staat in wei en de deur staat open :j

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:18

Hier gaan 's ochtends vroeg en in de avond naar buiten. Op stal is het redelijk koel gelukkig maar hoop dat die hitte snel over is..
Hoop ook dat het zondag blijft zoals voorspelt :') tussen de 21 & 25 graden is nog te doen met veeel water en regelmatig van de trailer halen om in de schaduw te zetten en af te sponzen. Heb gelukkig beide maar 1 proef ingeschreven

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:59

Vanmorgen lekker gereden! Heerlijk :) nu maar even leren en naar school voor m'n toets :')

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:37

Ik ga 2x per dag naar mijn paarden om te kijken of het goed gaat(gaat momenteel wat lastig omdat ik veel werk) en Vera zweet en m'n 2 shetjes ook. Zweten is het ergste niet, toch? Ze hijgen niet, doen niet heel duf. Verder vind Vera water een beetje eng :p. En m'n shetjes zijn er ook geen fan van.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:08

Hoihoi! Geen idee of ik me mag aanmelden maar ik ga toch een gokje wagen ivm ik zag dat Lisanne hier ook in zat en ik haar voorbij zag komen met een berichtje over Sep. :o Bij deze ik ben nu nog de eigenaar van Sep en wij zijn van plan te ruilen ,en kijken of deze beslissing ons beide gelukkig maakt. Ik reed vroeger veel wedstrijden maar nu een stuk minder vanwege het gewone weg te weinig tijd jammer genoeg! Maar als Vera mij bevalt en het wedstrijden rijden weer begint te kriebelen ben ik het zeker weer van plan! Ik ben zelf trouwens 17 jaar ,17 oktober word ik 18 en ik woon in Limmen bij Castricum! :j

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:19

Heeyheey! Ik heb vanmorgen lekker heerlijk gereden van het begin zonder martingal wat heel goed ging! buiten die kleine dingetjes en details (wijken iets minder vlot, loopt sneller weg, komt nog wel regelmatig tegen de hand in/tegen de teugel aan en ik moet veel rustiger galop vragen want anders gaat die kop in de lucht en loopt ie weg :o )
veel werkpunten dus! maar ik ben in het algemeen wel tevreden over de goede stukken die ertussen zitten!
Nog heel veel ruimte voor verbetering dus :j maar ook nog veel tijd om daarin te steken en veel motivatie om eraan te werken! :D *\o/*
ik ga zowiezo elke morgend en avond eten geven :j
ik spuit hem ook elke dag goed met water af met dit weer!
Morgen f*** 40 graden hier :wow: >;) en meestal als ze zeggen 40 graden in Limburg is dat dus 42 graden in Diepenbeek _O-

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:22

paardje87 schreef:
Hoihoi! Geen idee of ik me mag aanmelden maar ik ga toch een gokje wagen ivm ik zag dat Lisanne hier ook in zat en ik haar voorbij zag komen met een berichtje over Sep. :o Bij deze ik ben nu nog de eigenaar van Sep en wij zijn van plan te ruilen ,en kijken of deze beslissing ons beide gelukkig maakt. Ik reed vroeger veel wedstrijden maar nu een stuk minder vanwege het gewone weg te weinig tijd jammer genoeg! Maar als Vera mij bevalt en het wedstrijden rijden weer begint te kriebelen ben ik het zeker weer van plan! Ik ben zelf trouwens 17 jaar ,17 oktober word ik 18 en ik woon in Limmen bij Castricum! :j

Voor mij is het goed! :D
Nu let wel op: laat dit topic natuurlijk wel niet jullie beslissing beinvloeden van jullie ruil hee ;)
Niet dat we hierna dan prul hebben ofzo :o of dat een van jullie leest hoe blij de ander met het paard is en daarom maar beslist dat het goed zo is maar je hebt zelf geen klik ofzo

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:51

Haha nee dat moet helemaal goed komen ! :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:12

toppie! :D

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:20

Super kaat! Hier staan ze gelukkig thuis dus makkelijk even naar de stal lopen om te kijken hoe het met ze is en evt af te spuiten!
Ik vind het ook goed hoor!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:22

binnekort staat Amigo ook thuis :D alleen nog even die stallen afmaken en de piste enzo :')
lijkt me zalig! dan zou ik zelfs wat vaker even hem gaan afspuiten om te verkoelen denk ik :D

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 07:44

Hier gaat het gelukkig goed met iedereen zo te lezen!

Ik heb helaas minder goed nieuws...

Ik kreeg dinsdag telefoon dat er iets met just was en woensdag zijn we naar de kliniek gegaan voor hem te bezoeken.

De eigenaren waren er helemaal stuk van.

Er bleek botulisme in het hooi gezeten te hebben. (Bij 8 paarden waaronder just)

En just kon in de ochtend goed staan en leek vordering te maken maar na 2 uur had hij niet meer gestaan en ging hij hard achteruit, ook ademen ging steeds moeilijker.

Dus woensdag hebben de baasjes die just amper 6 weken hebben gehad hem ik moeten laten slapen.... |(

Geen een paard heeft het overleefd.

Stomme kl*te ziekte! :x

Het was verschrikkelijk om hem daar zo gefrustreerd te zien liggen met stuiptrekkingen...

Hij wou zo graag maar hij kon gewoon niet meer opstaan.

Ben er zelf ook stuk van...

Paard moest nog 6 worden. |(

Nu gaan we die mensen in september als alles een beetje verwerkt is helpen zoeken naar een nieuw paardje.

En omdat just hun perfecte paardje was gaan we een winningmood zoeken omdat just heel erg op zijn papa leek. (Zowel innerlijk als uiterlijk)

De kans dat je de loterij wint is nog groter dan dat je paard dit krijgt.

Een ander paard dat woensdag is ingeslapen die had zondag nog het m2 gewonnen (regiokampioenschap), zo zie je hoe snel het kan gaan.

(Dit os de rede waarom ik even niet meer heb gereageerd)

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:12

Ach jeetje wat heftig.. Wat ontzettend rot. Heel veel sterkte! :(:)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 10:52

oh neee :n bah wat rot is dat!! Heel erg veel sterkte :n Dat is echt kl*te :n
:(:)

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:32

Wat vrselijk... sterkte :(:) :z

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:40

pfff het is hier heeeeeeet |o

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:58

Jaa hier ook echt te erg.. Vanmiddag maar zwemmen denk ik haha. Pony vanmorgen al lekker gereden in het ochtendzonnetje