[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjaS

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:59

Hihi sorry december ofcourse.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:08

Ja ik dacht al hahaha.
Ik moet ook echt weer les afspreken maar Pff zo druk ik heb er zelf gewoon geen tijd voor.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:17

Natasja: fijn dat je lekker hebt kunnen trainen! Waarom hoop je te kunnen starten 17 januari? Ben je bang dat je er nog niet helemaal klaar voor bent?
Alice: december is altijd een drukke maand :P Gewoon weer lekker lessen als je tijd hebt! Mooie punten gereden op oefendressuur! Lekker trainen en in januari weer knallen :D
Elise: dat lijkt me wel onhandig, als je steeds een auto moet lenen. Maakt het lastig om regelmatig op wedstrijd te gaan. Met veel oefenen moet in- en uitladen uiteindelijk ook wel alleen lukken (is mijn ervaring). Wauw, wat een nette punten op je debuut, super! *\o/*
Fleur: fijn dat je tevreden bent over je debuut!
Haike: mooie foto, knap paard <3

Hoi :wave:
Zo, ik laat ook weer eens wat van me horen :P

Vorig weekend op wedstrijd geweest met Vic z'n mede-eigenaar. Ze hebben twee mooie punten in het L1 gereden! Zelf heb ik voorlopig nog niks gepland staan, maar heb wel het goede voornemen om volgend jaar minstens één keer per maand dressuur te starten. Het afgelopen jaar hebben we maar zes dressuurwedstrijden gereden :') Paard heeft nu even lekker een paar dagen verdiend vrij, want hij heeft heel hard gewerkt de afgelopen tijd. Morgen stap ik er weer rustig op en dan dinsdag een springlesje. We willen ook nog naar het bos en een keertje naar het strand deze vakantie, goed voor z'n koppie (en voor die van ons :P :D ).

Gisteren hadden we Vic alweer drie jaar, dus ik vond het wel de moeite waard een topic te maken: [EJL-ITP] Het 2015 van Da Vinci (Van Gogh X Kigali)

Hoe is het verder met jullie? Nog plannen voor de feestdagen?

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:26

@ Sofie, ik ben idd bang dat ik er nog niet klaar voor ben.
Klinkt heerlijk al je plannen. Lekker genieten.

Ik ga woensdag naar het ruiter balans centrum in Veeningen. Ritje op Otto :j Ben benieuwd.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:29

Oké, op die manier! Aan de andere kant heb je nog een aantal weken tot 17 januari, dus dan kan je ook nog even trainen :)
Wat leuk zeg! Ik heb laatst zo'n flexchair training gedaan, vond ik erg nuttig. Het lijkt ne ook nog wel leuk om een keer op Otto te rijden. Ben heek benieuwd naar jouw ervaring er mee!

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:37

Ik zal verslag doen hoe het was :P
Ja het is nog geen 17 januari en heb nu lekker vakantie, dus kan vaker rijden. Moet gewoon ff de stap nemen om te starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:05

Zo, liep weer heel wat achter zag ik, dus even goed bijgelezen!

Fleur-yen, dan wordt het inderdaad alweer een stukje prijziger! Gefeliciteerd met je winstpunt, jammer niet kon losrijden zoals je nodig hebt maar knap herpakt de tweede proef dus!

Alice, hetzelfde commentaar dus op de oefenwedstrijd, nu al kunnen verbeteren in training?

Elise ook haar L2-debuut gehad, jammer dat je het idee had dat de jury niet keek, maar toch een heel nette score zo gehaald!

Natasja, 17 januari is nog eventjes, hoe scoorde je in het l1?

Sofie heeft een mooi topic!

Ik door drukte op werk erg weinig gereden laatste tijd, nu gelukkig vakantie dus nu weer wat fanatieker aan de gang en woensdag les. Ook gestart met een viertal, dus dan rijd ik wel, maar minder echt aan het trainen, dus ook weinig wedstrijden opgegeven, denk 24 januari pas weer L1, in februari dan 2x viertal en dan vanaf maart l2.
Topic mijn knapperd: [ITP] Herst- knappe baret op de gevoelige plaat

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:09

Wat een leuk topic Sofie, 6 dressuur wedstrijden is niet heel veel idd haha. Maar ik denk dat jullie toch best een mooi algeheel wedstrijd jaar hebben gehad?

Veel plezier woensdag Natasja, laat je ons weten hoe het was?
En is geen schande om er nog niet klaar voor te zijn, je doet het voor je plezier, en concours is een toets moment. Het is geen schande om een keer een onvoldoende te halen. ;)

Haike, waarom starten jullie nog geen L2? (volgens je onderschrift al behoorlijk wat punten, dus nieuwsgierig waarom je nog L1 start en dan in maart pas L2 wil starten.O:) )
Ga zo je topic bekijken

Hier as. woensdag ook weer les, afgelopen tijd niet heel fanatiek gereden. Ik heb me een tijdje niet fit gevoeld, veel buikpijn klachten en dan deed rijden erg pijn. Maar ik hoop dat dit nu verholpen is (afgelopen 3 dagen niet gereden) morgen gaan we het weer proberen :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:36

Algehele wedstrijdjaar was zeker mooi, Alice! Eerste wedstrijd dit jaar was nog in de B en nu L2+2 en 6 prijzen gereden, dus ben heel tevreden :j

Wat vervelend van de lichamelijke klachten :(:) Hopelijk gaat het morgen goed met rijden!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:42

Dat hoop ik ook Sofie!

hoe heb je dat gedaan in 6 wedstrijden?! hoeveel winst moet je dan wel niet per proef rijden?

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:53

@ Haike, in de L1 scoorde ik eigenlijk altijd in beide proeven een WP, meestal rond de 185 soms wat hoger, soms wat lager. Maar was wel klaar met de L1, nu met drie paarden L1 gereden en steeds strande ik bij de L1 (pony was te oud, kon niet meer, was oude pony van mn vriendin), toen KWPN van mn vriendin, maar daar had ik geen klik mee, scoorde wel super punten in het L1 en 1x L2 gereden met winst, toen kwam Welmoed (fries op mijn pad) weer B begonnen en dus daarna L1. Nu wil ik graag door naar het L2 en friese blijft gelukkig ook nog even en is nog oud :P

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:01

Alice, elke proef 1 WP rijden (wedstrijden hier kan je altijd twee proeven starten) en twee keer 2 WP's per proef en toen waren we er. De eerste wedstrijd die ik dit jaar reed was trouwens wel m'n laatste B wedstrijd hoor, had begin dit jaar al 9 winstpunten, dus moest er nog maar eentje bij (anders zou ik wel erg snel zijn gegaan, had ik misschien wat beter moeten verwoorden :P ).

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:24

3 winstpunten per proef ik ook mogelijk :P wel een uitdaging :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:32

_Sofie schreef:
Alice, elke proef 1 WP rijden (wedstrijden hier kan je altijd twee proeven starten) en twee keer 2 WP's per proef en toen waren we er. De eerste wedstrijd die ik dit jaar reed was trouwens wel m'n laatste B wedstrijd hoor, had begin dit jaar al 9 winstpunten, dus moest er nog maar eentje bij (anders zou ik wel erg snel zijn gegaan, had ik misschien wat beter moeten verwoorden :P ).

ooooh ik dacht B debuut, L1 debuut en dan L2 in 6 wedstrijden, ik kan wel rekenen maar dat lukte me niet hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:28

Alice13 schreef:
Haike, waarom starten jullie nog geen L2? (volgens je onderschrift al behoorlijk wat punten, dus nieuwsgierig waarom je nog L1 start en dan in maart pas L2 wil starten.O:) )
Ga zo je topic bekijken

wil de zomer nog L2 selecties starten en dat zijn waarschijnlijk 6 wedstrijden (12 proeven), dan vooraf paar keer weg en hopelijk mag ik kampioenschap rijden dus dan daarvoor ook nog een keer weg. Zijn dan dus al hoop proeven en dan ga ik het niet redden qua 30 winstpunten ben ik bang. En nu nog zat huiswerk ook, in februari al 2 keer op pad met viertal dus dan ook al zat van huis.

Hoop jij nu weer beter bent en blijft!

Natasja, dan gewoon lekker kilometers gaan maken en ervaring opdoen. Vind je het nadat zo strand met de anderen in het L1 niet juist fijn gevoel dan eerst in L1 even dikker te gaan scoren en dan pas over te gaan?

Sofie is goed gegaan afgelopen jaar!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-15 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:34

Haike, goede reden! Wat een hoop selectie wedstrijden trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:37

Alice13 schreef:
Haike, goede reden! Wat een hoop selectie wedstrijden trouwens!

Meestal hier, 5 of 6 waarvan dan de beste 4 tellen (alleen de eerste proef dan, maar vind het zelf vaak zonde om maar voor 1 proef te gaan).

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:39

Nee ik heb nu ook telkens twee proeven gedaan hoor maar hier nu 3 selectie wedstrijden en dat is al best veel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:46

Haha tellen dan wel alle zes de proeven of ook niet? Qua punten dat wel fijner, hoef je minder te letten op maximaal aantal punten per klasse. Maar met zoveel wedstrijden ook wel weer spannend bij ons.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:57

Nee alleen de eerste proef telt mee voor selectie dus drie proeven. In de zomer weet ik even niet zo goed hoeveel wedstrijden er worden gereden.
Ik zit in kring Salland. Ik weet dat Twente maar 1 selectie wedstrijd heeft deze winter

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:01

@ Haike, ik ben niet gestrand in de L1 omdat het niet ging, meer omdat het tijd was voor wat anders. Met de KWPN haalde ik bijna altijd 2 WP in een proef. Wil gewoon nieuwe uitdaging in een proef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:11

NatasjaS schreef:
@ Haike, ik ben niet gestrand in de L1 omdat het niet ging, meer omdat het tijd was voor wat anders. Met de KWPN haalde ik bijna altijd 2 WP in een proef. Wil gewoon nieuwe uitdaging in een proef.

OK dan had ik het verkeerd begrepen, sorry!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:09

Gisteren onze laatste wedstrijd van het jaar gereden. Eerste proef 189 punten en tweede proef was de power een beetje op toch 181 punten! Dus tevreden het jaar kunnen afsluiten.

Hebben jullie al een klasse die je graag eind volgend jaar wilt rijden? Of kijk ik dan wel heel ver vooruit :+

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:26

M2!!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:04

Netjes gereden, Galeo!

Ik wil eind volgend jaar M1 starten met hopelijk al een flink aantal punten richting het M2. Heb als lange termijn doel om Z te starten voor Vic 10 is, dus dan heb ik nog twee jaar :P