[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:12

Ik rijd voor mijn plezier, zie dat niet als tijd verdoen. Thuis liepen ze WP-waardig. In België krijg je mss sneller een verliespunt ofzo, hier moet je echt geen gekke dingen doen om 49% te rijden en dus een verliespunt. Als ik sommige topics zie wat bij jullie ruim winst rijdt ben ik ook wel eens verbaast.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:19

Ayasha schreef:
Ik rijd voor mijn plezier, zie dat niet als tijd verdoen. Thuis liepen ze WP-waardig. In België krijg je mss sneller een verliespunt ofzo, hier moet je echt geen gekke dingen doen om 49% te rijden en dus een verliespunt. Als ik sommige topics zie wat bij jullie ruim winst rijdt ben ik ook wel eens verbaast.

Daar ben ik sowieso wel eens verbaast over :')

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:21

Daar heb ik mezelf ook weleens over verbaasd en ook wel eens bij een eigen proef :)..
Ik zou ook niet zo gauw gaan starten voordat ik er een goed gevoel over heb :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:31

Ayasha schreef:

Maar dat is anders, dan heb je thuis een goed gevoel en gaat t op wedstrijd niet goed.
Maar als je thuis nog geen fatsoenlijk proefje kunt rijden dan zie ik het nut er niet van in om toch te gaan starten. (Tenzij je een jong paard ervaring wilt laten opdoen, maar even vanuit m'n eigen perspectief). Tenminste ik rijd ook voor mijn plezier, maar wanneer alles fout gaat vind ik het toch wat minder leuk dan als alles goed gaat :D :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:44

Nee, vind ik ook. Thuis moet het ruimschoots winst zijn. Ervaring opdoen kan ook onderling.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:51

Onderlinge wedstrijden zijn er bijna niet dus dan kun je nog niet echt ervaring op doen mi. Kilometers maken zul je toch officieel moeten doen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:51

Ik vind ze genoeg Lisanne... Vragender, Zevenaar (bijna ieder weekend!), van de club, noem maar op...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:57

Alleen al op ander terrein rijden, wil ook wel eens helpen :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:00

Ja klopt, doe ik ook altijd met de jonkies (of sowieso een nieuw pony/paard wat de wedstrijden (weer) in moet). Weet je gelijk hoe ze op ander terrein zijn.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:02

Denk dat we dan iets anders verstaan onder onderlinge wedstrijden. Dat noem ik oefendressuur en voegt niet veel toe aan officieel starten behalve het niet nodig hebben van een startpas. Kost evenveel en vraagt verder hetzelfde als officieel. Onder onderling versta ik meer clubkampioenschappen oid. Zoals zevenaar en vragender betaal je gewoon 10 euro per proef en dan zie ik niet het voordeel ten opzichte van officieel starten.

Op ander terrein rijden zonder wedstrijdentourage is altijd goed natuurlijk en doe ik ook regelmatig.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:04

In Ermelo (KNHS centrum) zijn ook hele mooie oefenwedstrijden waarbij je iemand met een camera naast de jury in het hokje mag neerzetten en iemand op een andere plek met een camera langs de baan.
Zo heb je dus een filmpje van je proef met commentaar van de jury eronder per onderdeel.
Werkt echt geweldig vind ik.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:12

Def, dat is nu ook het geval bij de oefendressuur in Vragender! Vind ik ook een erg goed concept idd!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:14

Mocht je het nodig hebben Lisanne, in het voorjaar is er in Wehl ook altijd oefendressuur, zelfde idee. :-)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:18

ff beetje offtopic maar toch:
Weet iemand hier of een pony geregistreerd in het B register het sportpredikaat (Z2+5 geloof ik) van het NRPS kan halen? Of geldt dat alleen voor het A register?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:25

Oefenwedstrijd in Ermelo wil ik ook nog steeds een keer heen. Club hier in de buurt heeft ook elk jaar een wedstrijd waar je na je proef direct naar de jury toe gaat voor feedback/tips enzo. Ook heel handig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:29

8 blz.. bijgelezen...
Nicolle, gave pony! En ook gaaf dekje, maar ahum, daar betaal ik dan liever mijn stalgeld van.

Pjotr versus Guusje (en ik gooi er nog 1 bij :D ) Gunther, ken ze allemaal van live optredens,
erger nog... Guusje en Gunther hebben wel eens samen gestart op mijn vorige vereniging.
Ik was uiteraard Gunther fan, reden, die kon strekken als een jekko en stond bij ons op stal :+
Guusje had stuk minder beweging, kan het paard ook niets aan doen en ik zag de ruiter van Gunther liever rijden.
Pjotr ken ik ook, die is van iets later, maar die vind ik ook leuker dan Guusje, qua beweging is hij echter ook wat minder dan Gunther was, maar wel weer veel beter gereden :D
Maar de ultieme reclame is dan wel Pjotr die echt gewoon met winst in het ZZl de baan uit kwam,
op de respectabele leeftijd van 18.

Urielle, ken dat met die punten, wordt er ook gek van, op wedstrijd weet ik echt alles te verknallen :o
Wat we thuis prima kunnen, hoop dat ik het ooit nog eens leer.

Afgelopen maandag de dressuur juf nog even gesard.
Of ik nog op wedstrijd was geweest (ik had die zondag geen les gehad, dus meestal heb ik dan wedstrijd), dus ik zeg: Ja! 2 ballen....
Ze snapt het niet kijkt als oorwurm en zegt: wat??
Ik dus weer: 2 ballen....
(publiek langs de bakrand snapt hem al)
Wat???
2 balletjes!!!
Aangezien ze ondertussen nog steeds in denail (iets anders dan dressuur is vloeken...) was.
Ik maar bekend: Heb vaardigheid gereden, met mijn zwarte pony bij de paarden (hij is toch nog ergens paard!)

Overigens was ik best blij met die 2 ballen, vorige keer dat ik startte had ik er aanzienlijk meer ;)
Waren 2 stuurfouten van mijn kant, maar het stond ook heel lastig.
En wel eens geprobeerd in te rijden in een bak van 20 x 40 met 6 aanspanningen? OEF... ik dus ook niet...(tot afgelopen zondag)

Dressuur ging erg origineel, had de verkeerde proef, werd dus gestopt, jury gooide goede protocol naar beneden uit het raam (dwarrel dwarrel) en ik mocht overnieuw beginnen met aftrek.
En nadat hij eerst van paar grondspoken schrok, viel ie vervolgens dood bij de overgang naar stap,
aanleuning was toen ook niet meer jedattum. Punten volkomen terecht, figuren gingen op zich wel goed, maar dus onvoldoende impuls>aanleuning.
Eindresultaat 177, voor mijn HC rondje dressuur. (was daarmee 2e geweest als ik echt had gestart).

Ben overigens met zwartje ook eerst eens oefen dressuur gestart en een keer een F proefje bij de kinderboerderij :+

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:46

Zooo dat is even een lange bijleespost :)).
Lekker druk weekend gehad zo te lezen? :D gelukkig toch nog door kunnen rijden en wie weet als je de goede proef had, je wel winst hebt kunnen rijden. Mennen lijkt mij erg lastig!
Vorig jaar wel wezen kijken bij haflingerdag en daar moesten 2 combinatie's hetzelfde parcours afleggen. En diegene die het snelste was won! :)) echt super gaaf om te zien, ik ben alleen de naam vergeten!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:49

Ik zou ook erg graag willen mennen.
Maar ik ben daarin echt een groentje en mijn pony ook.
Het plan is wel om er werk van te gaan maken, les te nemen en pony te laten betuigen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:50

Def schreef:
Ik zou ook erg graag willen mennen.
Maar ik ben daarin echt een groentje en mijn pony ook.
Het plan is wel om er werk van te gaan maken, les te nemen en pony te laten betuigen.

Gewoon doen! Het is leuk! Enigste nadeel, je hebt altijd groom nodig, is ook weer voordeel want het is gezellig :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:53

Def: dan heb je wel een erg mooie pony voor de kar :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:58

Ja ik ben altijd een beetje huiverig geweest om met haar te gaan mennen, omdat ik zo groen ben en mijn pony echt een heethoofd is. Maar ze is het laatste jaar echt rustiger geworden en ik heb laatst mijn broer aan het werk gezet door hem een pallet te laten slepen achter haar (voor het geluid) terwijl ik met haar in de lijnen liep buiten. Ging eigenlijk gewoon heel goed.
Ja, de groom is inderdaad nog even een probleem, maar goed misschien vind iemand het wel erg leuk om het samen met mij te doen.

knetterhard: dankje :D

Ik wandel heel veel met mijn pony in de lange lijnen buiten en dan kom ik heel vaak van die oude boertjes tegen die dat geweldig vinden en vragen of ik haar aan het beleren ben voor de wagen! Soms kom ik dezelfde tegen en dan zeggen ze: 'staat ie dr nou nog steeds niet voor' haha!
Maar ik vind dat gewoon lekker wandelen zo :P

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:05

Waar loop jij dan altijd langs? Ik ben bang, dat als ik dat doet en paard schrikt en ik er op de buik er achter aan :')

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:09

Ik loop dan gewoon in het bos en over de landweggetjes hier.
Mijn pony gaat niet rennen als die schrikt, die springt opzij en dat is ook mede de reden waarom ik er liever achter loop met wandelen :P
En ik kan dressuuroefeningen doen ondertussen.
Daarnaast heeft ze een flink tempo erin, dus ik kan dan iets langzamer lopen erachter.
Iedereen blij.

edit: ik zou trouwens ook prima zo langs de weg kunnen lopen hoor, ook wel gedaan op vakantie. Maar ik vind het bos mooier!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RYJIF6R6-D.jpg zo zegmaar.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:25

Afbeelding

Wij mensen doen maar moeilijk hoor..

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:26

Haha ik zag hem ook voorbij komen op fb!