Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar als het een hoefzweer is isnhet gelukkig ook vrij snel.over 

Maar nu krijgt hij toch meer kracht en power en wordt hij echt knap! 
Ik heb ook een bitfitter laten komen, maar het bit wat zij mij aanraadde, daar liep hij helemaal niet goed op 
Maar ja, met wat er gisteren uitgevallen is, is dat ook best normaal...

Ga altijd graag die kant op met de trailer :-D
), merrie loopt met dubbelgebroken aurigaan watertrens prima! 
Ik reed ook altijd gewoon in zwembaden, waar stalgenoten me altijd voor gek verklaarden vond ik het geen enorme belemmering, zolang ze voldoende grip bleven houden. Als het nodig was paste ik m'n training er wel op aan, maar meestal ging het prima 

Dat bos mis ik wel, als ik ooit het geld heb voor m'n eigen trailer ga ik gezellig mee 
waar ik het zelf iets minder mee eens ben dan. Dus nu gewerkt aan 2 passen naar voren, en terug, door de hele bak heen en blijven schakelen, even iets meer terug naar de basis, en dat ging wel weer fijn

Man man, ik had het ijskoud toen ik er op stapte, en na 2 minuten kon ik mn jas uitdoen en dan was ik enkel maar aan het 'warm stappen' 
) goed door xD
Alleen heb ik een uur in de gietende regen kunnen rijden. Zowel ik, als Hyrano als de lesgeefster waren doorweekt
Ik had het echt ijskoud 
Hoe gaat het ondertussen, is het al wat minder dik?
Zoveel energie steeds dattie gaat schrikken. Gelukkig kan je het toch steeds goed oplossen!
zou inderdaad ook iets meer verwachten dan gewoon een antislip eronder. Hopelijk werken de andere dingen die voorgesteld werden beter. Fijn dat je ruin vooruit gaat! Wat had hij precies? of heb ik daar overheen gelezen.
Beeldmateriaal is ook heel slecht te zien en steeds maar een paar passen maar ik ga het toch even delen omdat ik zelfs op deze mindere middendraf nog best trots ben!
Heb je een lekker weekend gehad in Milaan? 

Wel frustrerend, dat gedoe met je zadel.
En gister lekker met bijzet gelongeerd, ze was nogal stuiterig dus ik heb d'r even hard laten werken, zodat ze haar energie op een goede manier zou gebruiken ipv springtjes trekken en bokken, en uiteindelijk liep ze erg fijn en was ze na afloop heerlijk voldaan
maar ik denk dat ik het gewoon moet doen! 
Top van de middendraf! 
Goeie manier ook van het longeren! Ik moet nog eens kijken welke hulpteugel ik wil gebruiken tijdens het longeren. Hyr ziet longeren momenteel als een moment waar hij zichzelf eens kan laten gaan en ik zou het eigenlijk ook best zoals jou kunnen aanpakken, dat hij iig iets doet 

Hij was zo lui, kon niets goed doen want hij kakte met elke oefening zo hard in. Dus uiteindelijk bestond mijn training uit voorwaarts, voorwaarts en nog eens voorwaarts 

De staleigenaar zei het ook deze ochtend 'wauw, Hyrano is braaf geworden he!'
Hij begint eindelijk wat zindelijk te worden! Ongelukjes waren sowieso al minder aan het worden omdat wij er gewoon heel vaak mee naar buiten gingen, maar de laatste paar dagen gaat hij aan de deur zitten blaffen en dan moet hij ook iets doen buiten (plasje of poepje).

Dus superveel overgangen, 2 passen galop, 1 pas draf en weer galop, of juist een paar rondjes achter elkaar door galopperen en dan net een rondje langer doorgaan dan ze eigenlijk had gewild. Ik was er ook nog wat zoekende in hoor, want die korte overgangen kon ze ook juist wat heter van worden, maar een simpele bok vind ik prima, maar niet eerst een rondje racen als aanloop en vervolgens even losgaan. Maargoed, ik kan dan ook alleen maar in de bak longeren, dus ik moet ook nog wat rekening met de bodem houden
Echte uitspattingen zie ik eigenlijk gewoon als ongehoorzaamheid, dus laat ik met m'n stem ook wel even weten dat dat niet zo de bedoeling is, maar Buraan weet dan ook dondersgoed wanneer ze van mij vrijheid krijgt om even lekker gek te doen, en wanneer ik dat dus niet wil
Het hielp ook om in stap kleinere rondjes te doen, en de achterhand wat uit te laten zetten, of juist even wat meer stelling te vragen, dan komt ze iets meer in de werkmodus zegmaar
Ik wil ook nog eens een lesje dubbele longe doen bij m'n instructrice, ze viel op links net wat door de binnenschouder, en dat soort dingen zijn toch fijner op te lossen met een dubbele longe
. 1 lijn is al teveel voor mijn onhandigheid. Gelukkig zijn we er samen best goed in geworden en hoef ik de bak niet af te sluiten of dergelijke, want hij blijft netjes om me heen lopen. Wij zijn met longeren meer bezig met ´stofzuigeren´. Zo lang mogelijk met je neus aan de grond!