Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:22

Ok, prachtig gebied tegen Zim! Wat ontzettend sneu voor haar dat haar paard is verongelukt! Ja, Afrika en de weg, het blijft een gevaarlijke combinatie...
Ik geef op verschillende plaatsen clinics, van Kaapstad, Johannesburg, Nelspruit tot Durban. In Durban kom ik het meeste, Calet de Vos is een bekende amazone daar en zij organiseert veel clinics.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:10

Wauw wat een heftige verhalen dames..

Gisteren met rijden heb ik echt genoten van de draf met Armani! Ging zo goed. Wat ik zelf wel heel erg moeilijk vind, dan probeer ik hem door te verzamelen, maar wil ik hem nog telkens opvangen in mijn schouders. Ik moet mezelf dan echt corrigeren en het vanuit mijn zit doen en mijn buikspieren aanspannen. En in de galop ging het niet zo, hij wordt erg sterk, terwijl ik het allemaal makkelijk wil houden aan de voorkant. Helaas liet hij mij dat niet toe, want ik ben alleen maar bezig geweest met tempo controle en overgangen. Denk dat hij toch teveel op de voorkant dook.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:15

Hallo dames, ik lees steeds mee, via m'n tel want onze computer heeft geen internetontvangst meer, heel irritant.
Want heb niet zo'n hele duidelijke tel, maar volg jullie wel hoor hihi.
Heftig horseyfries om je moeder te verliezen, lijkt me heel zwaar.
Iedereen die winst heeft gereden gefeliciteerd!!
Gister heeft paardje vrij gekregen. Vandaag ga ik denk ik ff naar de manege om te rijden, even geen natte benen.
Thuis is de bak nat, maar niet soppig. Soms zitten de spetters op m'n cap!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:34

Haha lekker miranda de spetters op je cappie..

Hier is de bak niet te rijden, 1 grote modderpoel. Op dit moment kan ik het me ook niet opbrengen om na mn werk nog even met Ur op pad te gaan om ergens anders te gaan rijden.
Ben wel blij nu met O`neill daar kan ik even lekker ongecompliceerd op rond tufen zonder na te hoeven denken.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:28

Wow Jenny, van de éne op de andere dag je moeder verliezen.. is niet niets! Heftig!

Ik ben héél blij met m'n ouders. Papa gaat echt altijd mee. Denk niet dat ik 5x op een jaar met Soraya rij zonder dat hij er bij is (ook thuis niet). Met Bono moet ik mijn plan wat trekken, :D Soraya is zijn favo'tje. Papa begint stilletjes aan te weten wanneer hij iets mag zeggen tegen mij en wanneer niet :P Als hij direct vanaf het begin opmerking geeft (zoiets als: dit zou beter moeten, en dit,..) dan kan ik het hebben. Maar ik kan er niet tegen als ik al een half uur aan het rijden ben en dat hij dan pas afkomt met 'dit moet beter'. Dan kan'ie beter zwijgen :D Op wedstrijd gaan mama en papa altijd een beetje verder weg zitten/staan. Ze kunnen mij dan beter laten doen. Maar ik heb wel liever dat ze erbij zijn. Papa moet altijd bij de A gaan staan als ik mijn proef rij :D en mama leest voor als ze erbij is, anders rij ik m'n proeven uit m'n hoofd. Het heeft lang geduurd voor we wisten hoe het voor mij het beste werkt. Maar nu denken we het te weten :D

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:42

Ik kom net terug van mijn les, heerlijk gereden!
We werken nu aan de verzameling in alle gangen en om dan de tact en losgelatenheid te behouden.
Wat ik zelf nog erg lastig vind is proberen zo stil mogelijk te zitten met mijn lichaam tijdens de galop. Ik heb (onbewust) de neiging met mijn zit de galopsprongen mee te volgen, en zo onbewust 'gas' te geven.
Meer mensen die hier last van hebben? En hoe hebben jullie dat opgelost?
Ik moet proberen lichter te gaan zitten, en me meer met mijn knieën in het zadel klemmen, om zo wat meer achterop het zadel te gaan zitten.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:43

Zo jenny , dan heb je al hele delen van ZA gezien. Ik zal het eens tegen haar zeggen.
Balen dat je internetverbinding eruit ligt MI!
Mooi dat je een fijne les hebt gehad Saros! Heb dat zelf niet ,kan je er geen tip voor geven.
Ben net bij een nieuw bijrijpaard wezen kijken. Hij loopt menwedstrijden en ze willen graag dat hij 1 a 2 x onder het zadel komt. As zaterdag ga ik hem voor het eerst rijden. Is een jaar niet OHZ geweest dus even afwachten hoe hij reageert... Veron is springen vanavond en morgen middag hebben we weer les.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:55

Ik zou het wel eens leuk vinden als me ouder komen kijken, maar die hebben niet zo veel met paarden en het zelf te druk. En de keer dat ze er dan zijn wil ik het te graag goed doen en dat werkt dan niet..
Vaak ga ik wat verder weg starten en start ik op me thuisbasis niet meer deels omdat er dan allemaal bekenden staan te kijken.
Daarnaast ben ik heel blij met me vriend. Hij voelt me goed aan en geeft kleine tips welke ik goed kan accepteren. Meestal rijdt hij de trailer, helpt met opzadelen, leest voor en filmt tegelijkertijd en let even goed op de kleine. Zo heeft hij tijdens het voorlezen en filmen een keer ook de kleine uit de kinderwagen gepakt omdat hij aan het mauwen was. Hoezo kunnen mannen niet multitasken haha

Me paard is trouwens vandaag behandeld aan zijn kies. Is niet via de makkelijke weg gegaan. De kies was zo poreus dat ze uiteindelijke een gaatje via de buitenkant van zijn wang gemaakt. Die ingreep is goed gegaan. De kies was erg verrot en het voedsel/troep zat in het puntje van de wortel al. De sinus was niet beschadigd. Hoor donderdag of hij misschien vrijdag weer mee naar huis mag..

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:17

Owh,ik had gisteren zo'n goede les met Saar. Voor het eerst sinds ik haar heb (4jaar ondertussen) heeft ze geen enkele keer verzet getoond in de les. Echt zalig! Voor het eerst ook een goede wissel van links naar rechts gesprongen. Echt fijn! Na anderhalve maand zien we toch al veel verbetering qua wissels dus ik zie het helemaal zitten! Moest ook mijn grote volte verkleinen tot een volte van tien meter, en ik kwam er wat veel aan met m'n buitenbeen denk ik want mevrouw draaide gewoon een pirouette, ik zat echt met een smile tot achter m'n oren op haar gisteren!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:46

loveSaros schreef:
We werken nu aan de verzameling in alle gangen en om dan de tact en losgelatenheid te behouden.
Wat ik zelf nog erg lastig vind is proberen zo stil mogelijk te zitten met mijn lichaam tijdens de galop. Ik heb (onbewust) de neiging met mijn zit de galopsprongen mee te volgen, en zo onbewust 'gas' te geven.
Ik moet proberen lichter te gaan zitten, en me meer met mijn knieën in het zadel klemmen, om zo wat meer achterop het zadel te gaan zitten.

Je zegt twee dingen die in mijn ogen tegengesteld zijn: je wilt stiller gaan zitten, maar knijpt om dat te doen je knieën aan. Dan knijp je jezelf juist uit het zadel en zul je zeker niet rustiger zitten en minder gas geven, meer druk op je benen zorgt juist voor meer druk bij het paard.
Dus doe eens het tegenovergestelde, zodra je aangaloppeert probeer je vanaf de eerste galopsprong totaal ontspannen te gaan zitten, je benen echt even los zodat je echt op je kont gaat zitten.

Vervolgens gebruik ik het volgende in mijn lessen: stel jezelf voor dat je buik een helemaal lege ruimte is, de organen zijn verdwenen, en er ligt één klein balletje onderin. Dat balletje moet rondjes draaien in je buik, van voor naar boven naar achteren naar beneden, en zo door. Wil je nu heel klein galopperen, dan laat je dat balletje hélé kleine rondjes draaien, maar het mag nooit stilvallen! Wil je naar middengalop of uitgestrekte galop, dan zorg je dat dat denkbeeldige balletje steeds grotere cirkels gaat draaien, en verzamel je terug, dan maak je die beweging weer kleiner.

Lienbono, wat super dat je wissels lukten! Het gaat echt de goede kant op hé? Ik vrees voor concurrentie volgend jaar... :P

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:52

Jenny, nee joh, ging jij niet M10 starten? (Zo nee, doe dat dan toch maar snel :P) En in training gaat het goed, maar of dat in de proef ook zo gaat lopen.

Trouwens nog wel iets grappig. Mijn club wil me voordragen om Sportvrouw van mijn gemeente te worden :') Eerst vond ik dat echt op te gieren! Tot ik m'n ereplaatsjes ging tellen, toen kwam het besef dat het afgelopen jaar echt mijn topjaar was tot nu toe :D 6x 1e, 7x 2e, 6x 3e, 6x 4e en 2x 5e. Antwerps kampioen Z1 van de winter, VOR-kampioen niveau 2, winnaar nevenklassementen van de VOR niveau 2 en op het IPK (is zo'n beetje het 'nationaal kampioenschap') een 2e en 4e plaats met over-all een eerste plaats. Jaaa, ik ben fier op mijn paard! :D
En ik heb mijn persoonlijke topscore gehaald van 75% :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:57

Ik stem voor! ;)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:01

Dat zijn toch mooie klasseringen Lienbono. En lijkt mij een grote eer om sportvrouw te worden!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:02

horseyfries schreef:
loveSaros schreef:

Je zegt twee dingen die in mijn ogen tegengesteld zijn: je wilt stiller gaan zitten, maar knijpt om dat te doen je knieën aan. Dan knijp je jezelf juist uit het zadel en zul je zeker niet rustiger zitten en minder gas geven, meer druk op je benen zorgt juist voor meer druk bij het paard.
Dus doe eens het tegenovergestelde, zodra je aangaloppeert probeer je vanaf de eerste galopsprong totaal ontspannen te gaan zitten, je benen echt even los zodat je echt op je kont gaat zitten.

Dat was ook mijn eerste gedachte!

Zo Liebono, daar mag je trots op zijn!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:04

Wauw Lien! Je hebt een super jaar achter de rug.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:16

Ja, toen ik het gisteren allemaal aan het bekijken was kon ik het eigenlijk niet geloven. We gaan héél erg hard ons best moeten doen om zo'n jaar te evenaren. Gelukkig is ze nog maar 7 en kan ze hopelijk nog heel veel jaartjes mee om het te proberen :D

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:06

super lien!

Ik baal heel erg. Paardlief zit in de lappenmand. Had les en het ging eindelijk weer een beetje beter. Er kwam iemand heel onverwacht binnen en toen daarna liep die niet meer goed. In stap loopt die zuiver alleen in de draf is het ver te zoeken.

Dierenarts was gelukkig aanwezig en heb hem gelijk nalaten kijken. Het is geen peesblessure waarschijnlijk zijn rug of linkerschouder. Met advies de ostheopaat maar te laten komen en heb van dat ontstekend remmende spul gekregen.

Ik vond hem al een tijdje erg scheef en moeilijk bewerkbaar dus had al ostheopaat gebelt. Die kon pas 8 januari komen waarvan ik al ontzettend baalde. Ook mijn zadel moet weer nagekeken worden.

Dus nu hopen dat het weer goed komt. Ik ben ontzettend bang dat het iets ergs is en dat ik hem heb overbelast terwijl ik juist de laatste weken rustig aan heb gedaan.

Ik zit er over na te denken om weer foto's te laten maken van zijn rug en schouders maar ik twijfel. Pas geleden hebben ze nog foto's van hem gemaakt en toen was er niks te zien. Misschien ben ik wel te overbezorgd maar ik ben gewoon nu heel bang dat het iets heel ergs is waardoor die niet meer bereden kan worden ofso.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:09

Oei seg, dat is ook schrikken! Hopelijk is het niets erg! Wel stom dat de osteo pas 8 januari kan! Wat gaf de DA als advies voor evt foto's te nemen?

En bedankt allemaal :D

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:10

ja hij denkt dat het niet nodig is omdat hij daar veel te goed voor loopt maar als ik het echt zou willen hij me niet tegen zou houden

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:18

Mijn debuut staat ook gepland..... 13 Januari in Oudkarspel..... even een wedstrijdje aan de overkant

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:21

spannend men_sven!
Ik heb even stiekem in je profiel gekeken en daar zag ik dat onze paardjes ver weg familie zijn hihi
Die van mij is namelijk ook een Nabuur

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:23

Succes Men_Sven!

Tgoh, als de DA denkt dat er niets is zou ik er nog geen foto's van laten maken en wachten op de osteo. Maar ja, dat is een persoonlijke keuze hé.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:25

Ik zou ook niet te snel foto's laten maken. Ik zou ook eerst kijken wat de osteo zegt en hoe het verder gaat, maar als je je daar prettiger bij voelt moet je het gewoon doen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:38

Succes Men_Sven, super dat je ook al Z2 gaat starten!

Daisy, misschien gewoon even een paar daagjes laten rusten en kijken hoe het dan is? Daar kun je eigenlijk nooit geen kwaad mee doen, en dan kun je nog andere onderzoeken laten doen als het niet beter is. Ben er persoonlijk niet zo'n voorstander van om een osteopaat te laten werken als je niet weet wat er aan de hand is, dus eigenlijk is het wel goed dat het pas 8 januari kan. Als het dan nog niet beter is met rust zou ik eerst verder laten onderzoeken waar het probleem zit voor de osteopaat er iets aan doet.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:53

Ik ben fan van G.uy B.lom, dat is de fysio die Rocky met regelmaat bekijkt al vanaf zijn 3e jaar. Hij ziet het heel goed, en is ook niet flauw als hij denkt dat er een DA aan te pas moet komen! Hij komt bij Rocky meestal 3 keer per jaar, klinisch keuren en tips hoe ik bepaalde dingen het beste kan verbeteren! Ik vind dat echt heel prettig. En het is ook leuk te horen, dat bijna elke keer het paard er beter uit gaat zien. In Januari ga ik hem weer bellen.