Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
loveSaros schreef:Ik kom net terug van mijn les, heerlijk gereden!
We werken nu aan de verzameling in alle gangen en om dan de tact en losgelatenheid te behouden.
Wat ik zelf nog erg lastig vind is proberen zo stil mogelijk te zitten met mijn lichaam tijdens de galop. Ik heb (onbewust) de neiging met mijn zit de galopsprongen mee te volgen, en zo onbewust 'gas' te geven.
Meer mensen die hier last van hebben? En hoe hebben jullie dat opgelost?
Ik moet proberen lichter te gaan zitten, en me meer met mijn knieën in het zadel klemmen, om zo wat meer achterop het zadel te gaan zitten.
horseyfries schreef:loveSaros schreef:Ik kom net terug van mijn les, heerlijk gereden!
We werken nu aan de verzameling in alle gangen en om dan de tact en losgelatenheid te behouden.
Wat ik zelf nog erg lastig vind is proberen zo stil mogelijk te zitten met mijn lichaam tijdens de galop. Ik heb (onbewust) de neiging met mijn zit de galopsprongen mee te volgen, en zo onbewust 'gas' te geven.
Meer mensen die hier last van hebben? En hoe hebben jullie dat opgelost?
Ik moet proberen lichter te gaan zitten, en me meer met mijn knieën in het zadel klemmen, om zo wat meer achterop het zadel te gaan zitten.
Je zegt twee dingen die in mijn ogen tegengesteld zijn: je wilt stiller gaan zitten, maar knijpt om dat te doen je knieën aan. Dan knijp je jezelf juist uit het zadel en zul je zeker niet rustiger zitten en minder gas geven, meer druk op je benen zorgt juist voor meer druk bij het paard.
Dus doe eens het tegenovergestelde, zodra je aangaloppeert probeer je vanaf de eerste galopsprong totaal ontspannen te gaan zitten, je benen echt even los zodat je echt op je kont gaat zitten.