Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Soraya is zijn favo'tje. Papa begint stilletjes aan te weten wanneer hij iets mag zeggen tegen mij en wanneer niet
Als hij direct vanaf het begin opmerking geeft (zoiets als: dit zou beter moeten, en dit,..) dan kan ik het hebben. Maar ik kan er niet tegen als ik al een half uur aan het rijden ben en dat hij dan pas afkomt met 'dit moet beter'. Dan kan'ie beter zwijgen
Op wedstrijd gaan mama en papa altijd een beetje verder weg zitten/staan. Ze kunnen mij dan beter laten doen. Maar ik heb wel liever dat ze erbij zijn. Papa moet altijd bij de A gaan staan als ik mijn proef rij
en mama leest voor als ze erbij is, anders rij ik m'n proeven uit m'n hoofd. Het heeft lang geduurd voor we wisten hoe het voor mij het beste werkt. Maar nu denken we het te weten
loveSaros schreef:Ik kom net terug van mijn les, heerlijk gereden!
We werken nu aan de verzameling in alle gangen en om dan de tact en losgelatenheid te behouden.
Wat ik zelf nog erg lastig vind is proberen zo stil mogelijk te zitten met mijn lichaam tijdens de galop. Ik heb (onbewust) de neiging met mijn zit de galopsprongen mee te volgen, en zo onbewust 'gas' te geven.
Meer mensen die hier last van hebben? En hoe hebben jullie dat opgelost?
Ik moet proberen lichter te gaan zitten, en me meer met mijn knieën in het zadel klemmen, om zo wat meer achterop het zadel te gaan zitten.
) En in training gaat het goed, maar of dat in de proef ook zo gaat lopen.
Eerst vond ik dat echt op te gieren! Tot ik m'n ereplaatsjes ging tellen, toen kwam het besef dat het afgelopen jaar echt mijn topjaar was tot nu toe
6x 1e, 7x 2e, 6x 3e, 6x 4e en 2x 5e. Antwerps kampioen Z1 van de winter, VOR-kampioen niveau 2, winnaar nevenklassementen van de VOR niveau 2 en op het IPK (is zo'n beetje het 'nationaal kampioenschap') een 2e en 4e plaats met over-all een eerste plaats. Jaaa, ik ben fier op mijn paard! 

horseyfries schreef:loveSaros schreef:Ik kom net terug van mijn les, heerlijk gereden!
We werken nu aan de verzameling in alle gangen en om dan de tact en losgelatenheid te behouden.
Wat ik zelf nog erg lastig vind is proberen zo stil mogelijk te zitten met mijn lichaam tijdens de galop. Ik heb (onbewust) de neiging met mijn zit de galopsprongen mee te volgen, en zo onbewust 'gas' te geven.
Meer mensen die hier last van hebben? En hoe hebben jullie dat opgelost?
Ik moet proberen lichter te gaan zitten, en me meer met mijn knieën in het zadel klemmen, om zo wat meer achterop het zadel te gaan zitten.
Je zegt twee dingen die in mijn ogen tegengesteld zijn: je wilt stiller gaan zitten, maar knijpt om dat te doen je knieën aan. Dan knijp je jezelf juist uit het zadel en zul je zeker niet rustiger zitten en minder gas geven, meer druk op je benen zorgt juist voor meer druk bij het paard.
Dus doe eens het tegenovergestelde, zodra je aangaloppeert probeer je vanaf de eerste galopsprong totaal ontspannen te gaan zitten, je benen echt even los zodat je echt op je kont gaat zitten.