B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:21

mijn moeder knipt zijn manen, want ik ben daar echt niet goed in (mama is hondenkapper, dus die kan dat wel :D ). Maar als hij dan een stapje doet is het echt van: oeehh, vind het eigenlijk niet leuk dat hij dat doet :P

Ik vind het wel echt jammer dat mijn ouders niet zoveel met paarden hebben, mijn vader vind Kane leuk, en die komt soms nog wel eens kijken of brengt me ergens heen, maar echt steun van hun kant... Lijkt me zo handig als je moeder gewoon een keer meegaat om mee proefjes te oefenen ofzo :P

Janine001

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:26

Mijn ouders hebben er beiden niet veel mee, maar mijn vader word langzamerhand wel steeds iets meer paardenfan. Ze zijn er beiden ook niet bang voor, ze staan regelmatig mijn pony te knuffelen.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:00

ik heb wel altijd iemand mee hoor :) in mn uppie op stap vind ik maar niks, en ook ik heb een voetje nodig hahah

voor degenen die hun E rijbewijs willen gaan halen, vanaf 19 januari worden de regels veranderd en heb je minder snel een E rijbewijs nodig. Wel raad ik aan om een paar lessen te nemen

@annet, net even je filmpje bekeken, die van jou draaft echt leuk!!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:14

ik heb gelukkig een hele lieve leasemama (jaja, lang verhaal) en die gaat gelukkig altijd heel graag mee. Ze heeft zelf Kane zijn moeder gereden =D. En ze geeft me een voetje :o

ik snap echt niet hoe sommige mensen op hun paard komen hoor :+

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:18

haha een leasemama, cool ;)
ikzelf ben 1.63 en paard is 1.64 en ik kan zelf opzich wel mn paard komen (lees: wel half in de spagaat) maar dan vind ik dat mijn zadel krom gaat liggen omdat je je daar toch aan op moet hijssen, en het schijnt beter voor de rug te zijn met een voetje

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:30

precies, mijn paard is 1.71, en ik ben 1.69, dus het scheelt niet erg veel, maar toch.
Hij staat om te beginnen niet stil, en ik ben niet lenig genoeg om snel op te stappen. En hij blaast zijn buik op als ik wil aansingelen, dus dat kan pas als ik al een paar rondjes heb gereden, dus als ik dan aan dat zadel ga hangen... ja dan schuift het mee. En het schijnt slecht te zijn voor zijn rug. En voor de beugelriemen :+
Verder gebruik ik alles om er mee op te klimmen... hekken, hindernissen, poetskist... ik ken zelfs iemand die een ladder in een boom had en vanaf die ladder op het paard kon klimmen :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:53

Mijn pony is 1.54 dus daar hups ik zo op :P. Behalve met bodyprotector dan moet ik nogal acrobatische toeren uit halen. Probeer ook wel met opstapje op te stappen (wij hebben bij bak handige boomstronk daarvoor) maar vergeet het meestal omdat ie toch niet zo groot is :P.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:13

ik ben er buiten wel eens afgevallen, maar aan mijn springzadel zit gelukkig een heel tuig dat het zadel op zijn plaats houd, dus ik kon ook redelijk goed weer in het zadel klimmen. Paardlief was zo geschrokken dat hij perfect stilstond :+

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:24

oh help, ik heb mijn foto's van de wedstrijd van zaterdag binnen.... oke, de fotograaf heeft hele ongunstige galop momenten gefotografeerd, maar ik schrik er wel van dat we in de galop zover naar voren vallen dat het wel lijkt alsof hij door het gras heen wil duiken :+

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:27

mijn pony is 1.56 en ik 1.74. kom er best makkelijker op ;)
(behalve vandaag)

vandaag weer les gehad, ik dacht toch maar proberen met mijn knie. en dan kon ik altijd nog afstappen. maar het ging eigenlijk best wel goed ! :D
maar toen ik moest opstappen dacht ik, nou ik probeer aan de andere kant op te stappen, omdat ik anders die knie met die wond erg moest buigen. dus ik proberen, nou paard snapte er niks van en rende weg (mijn voet zat nog in de beugel) maar gelukkig was mijn voet er optijd uit. en toch maar gewoon aan de goede kant opgestapt.

sow dat is een heel verhaal :')
Laatst bijgewerkt door Majken op 30-05-12 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:27

@ilse, zien ! :)
hoe wist je dat ze daar fotos maakte? en waar was dat?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:35

thuis kan ik er wel zelf op komen, maar vind het niet zo goed voor zijn rug. op wedstrijd kan ik er niet op komen, mijn laarzen zijn te hoog. ik zelf ben 164 en mijn paard is 170 dus dat scheeld ook nog wel een beetje

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:48

ik doe ook alles zelf, me moeder is bang voor paarden haha, ze wast wel me spullen.
ze heeft er een keer opgezeten en ze komt bij me wedstrijden kijken, maar verder niet .
lijkt me soms wel handig als je moeder helpt met alles, maar ben toch blij dat ik alles zelf mag bepalen over m'n paard

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:49

annet , wat een leuk paardje heb je, mooie gangen heeft die.
en ? hoe was je wedstrijd gegaan?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:51

mijn moeder heeft ooit op mijn B pony gezeten ( uit mijn profiel pancho) en toen zij ze dat is best hoog, haha en die was pas 1,27

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:18

@Ilse, ben benieuwd naar je foto's! :)

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:33

Zo ik ben weer thuis! Pff wat een avond, ik was aan het wachten op de prijsuitreiking en toen werd er omgeroepen dat Ulriecke over haar voorstang heen was gesprongen! Gelukkig kon ze zelf terug komen toen ze los was en ik het tussenschot opzij deed.. 2 oppervlakkige wondjesnen waarschijnlijk nogal spierpijn maar ze liep de trailer gewoon weer op alsof er niks gebeurd was +:)+ ik had het voor deurtje open gelaten voor wat meer frisse lucht en dat doe ik dus nooit meer! |o

Het lostijden ging super goed, kon haar ontspannen rijden tussen minstens 15 andere paarden *\o/*
In de proef veel spanning maar toch nog 187 punten met heel veel commentaar op m'n protocol. Ik ben dus super tevreden!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:35

Ik heb ook mijn foto's te zien gekregen :P. Staan online en mag er eentje uitkiezen maar weet echt niet welke ik wil :P.

Annet: Netjes hoor! En dat was vast schrikken, gelukkig is ze er goed vanaf gekomen!

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:38

pfoe zeker schrikken zeg! volgende keer maar de raampjes open?
gefeliciteerd met je punten!

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:49

Ja dat stond ook allemaal open maar het was zo warm.. Stom! Maar gelukkig wilt nu toe weinig aan de hand, morgen even kijken hoe ze loopt.. Bedankt voor je complimentjes patty! *D

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:55

haha graag gedaan, hoop dat ze er niets aan over heeft gehouden

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:02

Wat vervelend zeg! Gelukkig kwam ze er nog braaf vanaf. Maar je hebt iig wel je punten! :)

Ik heb aanstaande vrijdag weer springles en over twee weken springclinic. En dan vanaf de 24e 5 weken achter elkaar wedstrijd. Dan kunnen we even in het ritme komen want dat ontbreekt nu een beetje.

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 00:28

ik was twee en un half jaar terug B gestart met mijn eerste paard. ik reed zelf 6 maanden en ik had haar ook 6 maanden. ik ben toen gestart en ik haalde 159 punten en werd laatste maar na 3 wedstrijden had ik al 180 tot 185 punten en ik zat altijd bij de eerste 10. ik ben binnen begonnen want als ze weg rennen dan ben je binnen veiliger dan buiten :p nu heb ik een ander paard dat geschikter is voor de dressuur en daarmee heb ik de limburgse kampioenschappen gereden en ik werd 5de. na die wedstrijd ben ik L1 gestart en werd meteen 1ste de tweede keer werd ik ook 1ste en van de week had ik ook cocour en werd ik ook 1ste. in de B zat ik met zhippo werd ik erg vaak 3de en 5de ook werd ik met hem 2de en 1ste :0 en zenuwen had ik nooit! wel had ik 1 beginners fout gemaakt en dat was door voordat de proef begon te gaan galopperen in de ring, hier had de jury me voor aangesproken en daarvoor zou je gediskwalificeerd worden en ook reed ik tog best vaak fout in het begin omdat ik mijn moeder niet hoorde xD

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:26

@ Annet, zo gelukkig heeft ze verder niks ernstigs!
maar je hebt wel nette punten !
moest je trouwens geen 2 proeven rijden?

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:17

mijn moeder helpt met alles mee, trailer rijden, vasthouden, opzadelen, poetsen, wassen, vlechten, proeven voorlezen. alles eigenlijk :o
maar ze kan ook paardrijden en ze houd ook van paarden dus dan scheelt.