Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:47

Loetie84 schreef:
asjemenou schreef:
Heb nog net niet de computer uit het raam gegooid. :+

Niet doen hoor!! Je PC kan er immers niets aan doen :P

:') Die zit maar mooi met een digibeet opgescheept.. :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:53

Tis net als met paardrijden he, tis niet de schuld van het paard maar van de ruiter :P hihi

ponyparadijs

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:53

Dus het is niet mijn schuld maar die van het KNHS toch! Zo bedoel je dat toch Loetie?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:58

Hahaha, niet helemaal, maar nu je het zo stelt denk ik inderdaad dat alles de schuld van de KNHS is ja :P

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:59

Ik gooi me even in de discussie :o
Er is mij wel eens gebeurt dat er slordig werd omgesprongen met mijn startcoupon en dan was er zomaar een winstpunt weg, en dat moest ik bewijzen door een copy op te sturen van de coupon naar de knhs.
Maar hoe willen ze dat nu gaan doen? Is dan mijn winstpunt gewoon weg of moet ik maar hopen dat alle verenigingen zo netjes zijn om alles door te sturen en niet kwijt te raken <<)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:01

Hahahaha ik dacht ook wel dat je het niet zo bedoelde maar ik vindt wel de het KNHS de schuld heeft!

tellom schreef:
Ik gooi me even in de discussie :o
Er is mij wel eens gebeurt dat er slordig werd omgesprongen met mijn startcoupon en dan was er zomaar een winstpunt weg, en dat moest ik bewijzen door een copy op te sturen van de coupon naar de knhs.
Maar hoe willen ze dat nu gaan doen? Is dan mijn winstpunt gewoon weg of moet ik maar hopen dat alle verenigingen zo netjes zijn om alles door te sturen en niet kwijt te raken <<)

In principe moet jij verplicht je protocol na tellen. Daarnaast moet je de punten lijst die naar de knhs gaat controleren. Dat is de controle voor het KNHS. Verder kan je in geval van nood een kopie van je protocol op sturen!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:57

Volgens de voorlichting van gister(waar overigens niks nieuws voor onze secretariaten is verteld) gat er op de coupon een stempel en een handtekening komen van de jury. Bij elke minuscule wijziging moet een paraaf. En de vereniging moet na het invoeren een stempel erop zetten. Op die manier denken ze dat fraude maar een kleine kans krijgt nog. De jury krijgt het nog druk met al die krullen:p maarja anders heb je als ruiter natuurlijk sowieso geen bewijs of wat. Dus het is het een of het ander.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:42

Maar of ze nu een protocol of coupon aftekenen maakt natuurlijk niets uit. Alleen de uitslagen lijst wordt een extra paraaf. Tja of dat nou zoveel moeite is?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:47

Een coupon wordt niet door de jury afgetekend. Daar wordt alleen door de schrijfster het jurynummer en de naam op gezet. En voor zover ik weet wordt er alleen bij wijzigingen mbt de punten (als er bv verkeerd is opgeteld) een paraaf gezet door de jury (maar het is bij mij ook wel eens gewoon door de medewerkers op het secretariaat gedaan)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:55

De coupon behoort nu ook al door de jury afgetekend te worden, maar dat gebeurt niet vaak.
Alle wijzigingen en doorhalen bij d ecijfers teken ik ook af.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 16-11-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:55

Wij hebben altijd jury's die de coupon aftekenen maar goed dat is misschien niet gebruikelijk

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:29

Ik krijg eigenlijk altijd wel afgetekende coupons terug.

Het zal nog wel enige moeite kosten om die juryleden aanwezig te houden totdat de complete lijst bekend is dan. Want ruiters mogen tot een half uur na de uitslag nog protest aantekenen. Dus eigenlijk kan de jury daarna pas tekenen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:36

Ja volgens het reglement moet de jury toch tot een half uur na de prijsuitreiking blijven. Dus eigenlijk zou dat geen probleem moeten geven!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:03

Bij het mennen wordt dat wel lastig, dan zou de jury (die alle klasses jureert) tussendoor steeds gestoord moeten worden om de voorgaande klasses te controleren en ondertekenen. Dan haal je hem dus wel steeds uit de wedstrijd.Lijkt me niet bevorderlijk voor de concentratie bij het jureren. En menners allemaal tot het einde laten wachten is ook niet zo'n fijne optie. Kunnen ze indoor wel tot 16 uur moeten wachten als ze om 9 uur starten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 13:06

Scum schreef:
Ik krijg eigenlijk altijd wel afgetekende coupons terug.

Het zal nog wel enige moeite kosten om die juryleden aanwezig te houden totdat de complete lijst bekend is dan. Want ruiters mogen tot een half uur na de uitslag nog protest aantekenen. Dus eigenlijk kan de jury daarna pas tekenen.

Maar ze kunnen toch geen protest aantekenen tegen de gegeven punten? Over de beoordeling kan niet geprotesteerd worden, dus een complete protocol kan gewoon afgetekend worden.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:10

M_Vainqueur schreef:
Volgens de voorlichting van gister(waar overigens niks nieuws voor onze secretariaten is verteld) gat er op de coupon een stempel en een handtekening komen van de jury. Bij elke minuscule wijziging moet een paraaf. En de vereniging moet na het invoeren een stempel erop zetten. Op die manier denken ze dat fraude maar een kleine kans krijgt nog. De jury krijgt het nog druk met al die krullen:p maarja anders heb je als ruiter natuurlijk sowieso geen bewijs of wat. Dus het is het een of het ander.

Ik neem aan dat je het protocol bedoelt?
Is een handtekening van het secretariaat ook voldoende of moet het echt een stempel zijn?!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:11

kleinvosje schreef:
Maar ze kunnen toch geen protest aantekenen tegen de gegeven punten? Over de beoordeling kan niet geprotesteerd worden, dus een complete protocol kan gewoon afgetekend worden.

Maar wel tegen verkeerde invoer in de concourssoftware (verschil protocol tov invoerlijst).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 13:14

Maar als dat goed gecheckt is, zal dat weinig voorkomen denk ik....

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:32

Loetie84 schreef:
Een coupon wordt niet door de jury afgetekend. Daar wordt alleen door de schrijfster het jurynummer en de naam op gezet. En voor zover ik weet wordt er alleen bij wijzigingen mbt de punten (als er bv verkeerd is opgeteld) een paraaf gezet door de jury (maar het is bij mij ook wel eens gewoon door de medewerkers op het secretariaat gedaan)

Oei, gevaarlijk hoor. Omdat de deelnemers van de eigen vereniging vaak bekenden van het secretariaat zijn zou dat de indruk kunnen wekken dat er vals gespeeld wordt.
Serieus, ik ken een organisatie waar de coupons van de manegehoudster wel eens verdwenen als ze slecht gescoord had. Dat zou nu ook al niet moeten kunnen maar ze zijn er toch mee weggekomen. Hopelijk wordt dat in de toekomst onmogelijk...

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:05

Nexus schreef:
M_Vainqueur schreef:

Is een handtekening van het secretariaat ook voldoende of moet het echt een stempel zijn?!

Ja foutje, allemaal wat onwennig:P
Zoals ze gister zeiden was het eerst een herkenningspunt van de vereniging en toen ze verder vertelde zei ze dat er eigenlijk stempels moesten komen voor de vereniging en dat die erop moest. Net zoals een stempel voor elke jury.
Een stempel is toch iets moeilijker na de maken dan een krabbeltje.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:12

Maar moet de vereniging dan stempelen? Of is het een combie van vereniging en jury?
Wij hebben al een verenigings stempel dus dat is geen probleem.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:15

KasparovX schreef:
Loetie84 schreef:

Oei, gevaarlijk hoor. Omdat de deelnemers van de eigen vereniging vaak bekenden van het secretariaat zijn zou dat de indruk kunnen wekken dat er vals gespeeld wordt.

Het ging in dit geval gewoon om een vertelling van punten, kan me niet voorstellen dat mensen daar moeilijk over gaan doen als een dergelijke wijziging door het secretariaat gedaan wordt, na de prijsuitreiking (waar ik toch al niet in voor kwam) Maar ik snap je punt...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:17

[quote=]
Is een handtekening van het secretariaat ook voldoende of moet het echt een stempel zijn?![/quote]
Ja foutje, allemaal wat onwennig:P
Zoals ze gister zeiden was het eerst een herkenningspunt van de vereniging en toen ze verder vertelde zei ze dat er eigenlijk stempels moesten komen voor de vereniging en dat die erop moest. Net zoals een stempel voor elke jury.
Een stempel is toch iets moeilijker na de maken dan een krabbeltje.[/quote]

Wel vreemd dat ze bij iedere bijeenkomst andere informatie geven aan de mensen. Ze weten zelf blijkbaar ook nog niet hoe het moet.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:18

Die stempel is maandag ook inderdaad niet ter sprake gekomen. Maar goed het zal wel!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:18

ponyparadijs schreef:
Maar moet de vereniging dan stempelen? Of is het een combie van vereniging en jury?
Wij hebben al een verenigings stempel dus dat is geen probleem.

Jury een handtekeningen en stempel(is nog niet verplicht volgens mij maar hier willen ze naartoe hebben ze gister gezegd) en een paraaf bij elke wijziging op het protocol.
En de vereniging een stempel of herkennings'ding' waarneer het is ingevoerd en dus juist op het protocol staat.