Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:54

luve_rozes schreef:
Nou, er wordt idd gezegd, wees blij dat hij naar Duitsland verkocht is, en niet naar de Emiraten.

Niet dus, dat hij in Nederland slecht verzorgd zou zijn. Lees ik in ieder geval niet.

Wel wordt herhaaldelijk gezegd, dat MAR hem beter rijdt. Daar hou ik dus niet van. Ik ga MAR ook niet lopen af te kraken.

Ik vind zeggen dat iemand anders beter rijdt niet afkraken. :) Het is een mening, net als die hier veel verkondigd worden.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:54

maar waar ik ze wel in gelijk moet geven is dat we bij voorbaat al konden weten dat toot voor een mega bedrag weg zou gaan en snap dan ook niet dat wij als nederlanders geen syndicaat of dergelijks hebben opgezet om er te voor zorgen dat toot hier zou blijven.....

Needje

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:56

Omdat al het geld al in het voetbal zit. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:57

Jasmijn76 schreef:
maar waar ik ze wel in gelijk moet geven is dat we bij voorbaat al konden weten dat toot voor een mega bedrag weg zou gaan en snap dan ook niet dat wij als nederlanders geen syndicaat of dergelijks hebben opgezet om er te voor zorgen dat toot hier zou blijven.....

Blijkbaar wilde niemand dat. :)

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:58

Het steekt mij veel meer dat het plotseling haast een Duits Paard is. Vind dat pronken met andermans veren.

Een syndicaat om Toot te houden? Als je er goed over nadenkt, hoe snel een paard wat kan mankeren, kun je toch ook bedenken, dat je, als je om meer talentpaarden moet denken, hem beter kon verkopen?

Tenminste, rijdt en fokt Toot dat bedrag nog bij elkaar? Geen idee namelijk....

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:01

_San87_ schreef:
luve_rozes schreef:
Nou, er wordt idd gezegd, wees blij dat hij naar Duitsland verkocht is, en niet naar de Emiraten.

Niet dus, dat hij in Nederland slecht verzorgd zou zijn. Lees ik in ieder geval niet.

Wel wordt herhaaldelijk gezegd, dat MAR hem beter rijdt. Daar hou ik dus niet van. Ik ga MAR ook niet lopen af te kraken.

Ik vind zeggen dat iemand anders beter rijdt niet afkraken. :) Het is een mening, net als die hier veel verkondigd worden.

Ik vind MAR echt niet slecht rijden. Maar zoals al eerder gezegd, ze zijn geen eenheid nog. En dat moet de tijd leren. En dat zouden de schrijvers ih gastenboek van MAR ook moeten zien. De betovering is er nog niet, dat extra.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:02

Het is nu toch ook een Duits paard? Hij woont daar en heeft vast ook in ieder geval een verblijfsvergunning... Nou ja ben je met een verblijfsvergunning Duits???

Nu ik hier zit bedenk ik me... Waar maken mensen zich druk om? Het is een paard. Over een paar jaar is hij oud en doet niet meer mee in de topsport.
Natuurlijk snap ik wel een bepaalde commotie, maar krijg soms het gevoel, dat Totilas het belangrijkste is wat er in het leven van sommige mensen bestaat.
Dat is toch niet zo?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:03

Citaat:

Die berekening heb ik eens gemaakt... als zijn nakomelingen een beetje ok zijn en hij loop niet te veel schade op door dit gedoe dan fokt ie dat vrij rap bijelkaar. Het is een goede investering van PS. Anders had hij het waarschijnlijk ook niet gedaan.
Laatst bijgewerkt door Embe op 24-06-11 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:03

[quote="luve_rozes]Ik vind MAR echt niet slecht rijden. Maar zoals al eerder gezegd, ze zijn geen eenheid nog. En dat moet de tijd leren. En dat zouden de schrijvers ih gastenboek van MAR ook moeten zien. De betovering is er nog niet, dat extra.[/quote]

Geef hem een toverstok!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:05

_San87_ schreef:
luve_rozes schreef:

ik kraak in zekere zin MR niet af maar ik zie, hoe noemen ze dat in duitsland...dat fingerspitsegeful(heb ik dat zo goed??) niet heeft met paarden....ik heb nog geen kur of proef gezien waar ik van achterover slaat...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:06

Tendance schreef:
Het is nu toch ook een Duits paard? Hij woont daar en heeft vast ook in ieder geval een verblijfsvergunning... Nou ja ben je met een verblijfsvergunning Duits???

Nu ik hier zit bedenk ik me... Waar maken mensen zich druk om? Het is een paard. Over een paar jaar is hij oud en doet niet meer mee in de topsport.
Natuurlijk snap ik wel een bepaalde commotie, maar krijg soms het gevoel, dat Totilas het belangrijkste is wat er in het leven van sommige mensen bestaat.
Dat is toch niet zo?

wees niet bang, dit is afleiding.... :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:06

Tendance schreef:
manubres schreef:
Meeste kippevel ever..."Song Song Blue..." Anky en Bonfire..... _/-\o_
Bij die Gansehaut is Rath bij mij nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet.....daar komt meer bij kijken dan meeliften met een goed beleerd paard.

Daaruit concludeer ik, dat jij vindt, dat iedereen die een beetje mee kan liften Totilas zo zou kunnen rijden en Rath er eigenlijk niet zo veel van kan.
Ik wil jou het wel eens na zien doen.
En als het zo niet bedoeld was, dan had je het anders moeten formuleren.

Jouw conclusie is juist!
Ik denk dat als een paard goed is opgeleid en jijzelf een Grandprix ruiter bent je er zo mee weg kan rijden...
Dat was zeker te zien toen Rath de eerste presentatie had met Totilas, hoelang had hij hem toen?
Ik heb echter NIET gezegd dat IK het zou kunnen...ben geen GP ruiter. Maar heb zeker op paarden gezeten die hoger opgeleid waren dan ik en daar reed ik ook zo een wissel of passage mee.....

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:09

Sterker nog, wij hebben een oude 'leermeester' en daar hebben al heel wat mensen de series en pi en pa op geleerd. Als je het dan zelf al kan en je stapt dan op zo'n paard als Totilas dan is het elkaar leren kennen en finetunen geblazen. Kan best nog een tijdje duren voor dat je het helemaal lekker hebt lopen. En is niet gezegd dat het helemaal top wordt dat heeft ook nog met persoonlijkheid van ruiter EN paard te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:11

Jasmijn76 schreef:
_San87_ schreef:

ik kraak in zekere zin MR niet af maar ik zie, hoe noemen ze dat in duitsland...dat fingerspitsegeful(heb ik dat zo goed??) niet heeft met paarden....ik heb nog geen kur of proef gezien waar ik van achterover slaat...

Fingerspitzengefül. Ja, dat kan. Maar misschien ziet iemand anders dat wel. :) Meningen verschillen daarin.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:19

manubres schreef:
Jouw conclusie is juist!
Ik denk dat als een paard goed is opgeleid en jijzelf een Grandprix ruiter bent je er zo mee weg kan rijden...
Dat was zeker te zien toen Rath de eerste presentatie had met Totilas, hoelang had hij hem toen?
Ik heb echter NIET gezegd dat IK het zou kunnen...ben geen GP ruiter. Maar heb zeker op paarden gezeten die hoger opgeleid waren dan ik en daar reed ik ook zo een wissel of passage mee.....

Ik snap wat je zegt, maar je hebt nergens gezegd het over GP ruiters te hebben. Je hebt het gewoon over meeliften gehad en dat kan iedere ruiter.
Heb inmiddels door, dat je heel secuur moet zijn in je antwoorden hier. Vandaar mijn vraag... Eigenlijk misschien wat flauw

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:19

Embe schreef:
Sterker nog, wij hebben een oude 'leermeester' en daar hebben al heel wat mensen de series en pi en pa op geleerd. Als je het dan zelf al kan en je stapt dan op zo'n paard als Totilas dan is het elkaar leren kennen en finetunen geblazen. Kan best nog een tijdje duren voor dat je het helemaal lekker hebt lopen. En is niet gezegd dat het helemaal top wordt dat heeft ook nog met persoonlijkheid van ruiter EN paard te maken.

En vergeet de smaak van de toeschouwer niet!!!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:31

_San87_ schreef:
RM94 schreef:
Zover bij ons gewone stervelingen bekend was Totilas niet openlijk te koop maar Visser heeft altijd gezegd dat als er 10 miljoen geboden wordt dat Totilas te koop was. Schockemöhle heeft dat geboden.

Waar ik me aan stoor in het Gästebuch is dat er steeds gezegd wordt dat Totilas nu eindelijk goed verzorgt wordt nou geloof me een vriendinnetje van mij heeft bij Hans Peter stage gelopen er werd geen paard meer verwend als Totilas

Waar lees je dat dan? :)

Ik deze berichten lees het als ' blij dat hij daar terecht is gekomen en niet in een slechtere omgeving', als je me snapt. :)

De berichten in het Gästebuch van MAR zijn er genoeg waarin gezegd wordt dat Totilas het eindelijk goed gaat krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:33

Om nog even terug te komen op de emoties, ik heb laatst nog zitten snotteren bij de beelden van Sydney2000 waar Dubbeldam en Voorn goud en zilver wonnen. Bij de laatste sprongen hield ik het al niet meer droog, maar toen iemand een microfoon bij Albert onder zijn snufferd hield al helemaal niet meer. Dat was pas emotietelevisie van de allerbovenste plank! Wanneer twee underdogs medailles winnen :).

In Aken, Rotterdam en London komen de verrassingen straks van de vossen, let maar op.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:33

Tendance schreef:
Verwennen is ook niet goed hè.... ghegheghe

Ik verwen mijn paardje ook altijd hij is beresterk super gezond en al weer 17 ???? Overigens ook een tijdje mee naar Dld geweest (Stuttgart) en daar waren ze weg van hem maar heb hem na een half jaar toch maar weer mee terug genomen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:37

RM94 schreef:
_San87_ schreef:

Waar lees je dat dan? :)

Ik deze berichten lees het als ' blij dat hij daar terecht is gekomen en niet in een slechtere omgeving', als je me snapt. :)

De berichten in het Gästebuch van MAR zijn er genoeg waarin gezegd wordt dat Totilas het eindelijk goed gaat krijgen

Oke. Dat slaat natuurlijk nergens op. :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:38

Embe schreef:
Citaat:

Die berekening heb ik eens gemaakt... als zijn nakomelingen een beetje ok zijn en hij loop niet te veel schade op door dit gedoe dan fokt ie dat vrij rap bijelkaar. Het is een goede investering van PS. Anders had hij het waarschijnlijk ook niet gedaan.

ik heb het genoegen gehad een hele dag met PS op pad geweest te zijn (paarden kijken-jaren geleden) het is echt een fantastische man en een echt paardenmens. Zelfs als Totilas zijn aankoopbedrag er niet uit zou halen is dat geen probleem. Hij heeft het zelf gezegd "ik moest hem hebben" op de eerste foto's waar hij op staat met Totilas zie je het ook zijn trots :)

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:00

Embe, heb je zijn speciale verzorging ook meegerekend :D Hij schijnt bodyguards te hebben :7

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:02

luve_rozes schreef:
Embe, heb je zijn speciale verzorging ook meegerekend :D Hij schijnt bodyguards te hebben :7

Chips, wist dat ik iets vergeten was.... >;)

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:10

Wat mij opviel was de reactie van de stiefmoeder van Rath. Ze bleef hem knuffelen en feliciteren voor de camera alsof hij een wereldproef had neergezet. Ik vond het een erg overdreven en erg gemaakt omdat ze wist dat de camera op hun gericht stond. Zo bijzonder was de prestatie van Rath nu ook weer niet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:23

Dressage4U schreef:
Wat mij opviel was de reactie van de stiefmoeder van Rath. Ze bleef hem knuffelen en feliciteren voor de camera alsof hij een wereldproef had neergezet. Ik vond het een erg overdreven en erg gemaakt omdat ze wist dat de camera op hun gericht stond. Zo bijzonder was de prestatie van Rath nu ook weer niet.

Oh, das wel een erg presoonlijke interpretatie van een paar beelden van een vrouw die jij (neem ik aan) helemaal niet persoonlijk kent...?