Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Men_Sven schreef:Ik zit net de M2 proeven door te lezen vind dit raar stukje....Na de C keertwending om de achterhand naar links
Je heb dus steun van de bakrand, maar de jury moet helemaal uit ze hokje komen om te zien wat er daar gebeurd
pearlie schreef:KarinvdM schreef:Ik blijf het jammer vinden dat de rijvaardigheid en het effect van de hulpen samen één punt is.
Bij een stout of bang maar kan het effect van de hulpen onvoldoende zijn, maar de rijvaardigheid kan gewoon goed zijn als je een handige ruiter hebt die alles heel netjes oplost.
Je kan ook een minder handige ruiter treffen met een verschrikkelijk braaf paard dat alles braaf doet wat de ruiter op lompe of onhandige wijze van hem vraagt.
Ben het met je eens, maar aan de andere kant vind ik het helaas pindakaas. Je wordt ook afgestraft op een paard wat wat minder getalenteerd is maar de oefeningen technisch wel goed uitvoert. De mensen met een showpaard krijgen toch meer punten... vind dit een vergelijkbare situatie.
Cru gezegd; dan moet je maar een ander paard kopen. En nee dat vind ik helemaal niet terecht, maar helaas zo zit het wel. Anky haar rijvaardigheid komt er vast ook minder goed uit op een boerenknol..
am_vanes schreef:er staat letterlijk in het bit :
" een talentvol paard met een goede stap, draf en galop, dat door onervarenheid fouten maakt,zal nu ondanks een paar onvoldoendes toch winnen. Een kwalitatief minder paard, dat wel goed is afgericht en geen fouten maakt, kan nu lager eindigen. Het gaat om het talent" citaat van Bart bax. Dit baart me toch wel zorgen, men gaat nu dus jureren naar talent?
pieteritus schreef:Met andere woorden: je word min of meer verplicht een talentvol paard aan te schaffen van €€€€€€€ want anders ben je de eerste van onderen?
Dat is toch te bezopen voor woorden, zo jaag je 'recreatie-wedstrijdruiters' op kosten, willen ze nog enigszins mee kunnen komen in de basissport.
Volgens mij is basissport toch niet voor niet BASIS? Dat je gaat jureren op talent in de (sub)top vind ik dan veel eerlijker, dit vind ik toch even verneukeratief.
Janine1990 schreef:Maar het kan aan mij liggen, maar het is toch logisch dat een 'goed' paard hoger wordt beoordeeld dan een 'gewoon' paard?
asjemenou schreef:Janine1990 schreef:Maar het kan aan mij liggen, maar het is toch logisch dat een 'goed' paard hoger wordt beoordeeld dan een 'gewoon' paard?
Klopt, is ook logisch.
Maar dan moet dat goede paard wel een nette proef lopen.
Nu komt het over alsof het goede paard niks meer op de letter hoeft te doen voor hoge punten, en dat het mindere paard alles perfect (voor zijn doen) moet doen en dan nog geen punten meer kan halen.
Loopt een goed paard dezelfde proef als het mindere paard, dan staat het betere paard uiteraard hoger.
am_vanes schreef:Een goed paard scoort hoger, dat is logisch. Maar een Goed paard wat fouten maakt en dan dus wint van het minder goede paard die een foutloze fijne proef rijd kan ik idd niet begrijpen? Het gaat toch om de manier van rijden? Of het paard Goed aan de hulpen staat, en prettig gereden wordt? Schiet mij maar lek