Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:49

Ja dat vond ik ook het vreemdste er aan NadjaNadja. Maar ja regels zijn regels.

Denk dat als ik duckttape gebruik, ik daarna alle verf van de bordjes trek? Of zal dat meevallen? Anders heb ik ruzie met de stal eigenaresse denk ik :') Maar als ik ze opnieuw moet verfen, kan ik wel stiekem de letters veranderen.. _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:50

xRoossie95 schreef:
PSvanLot schreef:
Of je print 8 A4tjes met de letters uit, neemt een rol plakband mee en plakt ze op... Opgelost

Verwacht gewoon echt niet dat dat zal blijven plakken eigenlijk.. :x En als ie dan halverwege je proef op de grond valt kan je weer opnieuw beginnen :')

Het hoeft niet, je kunt het ook blijven doen zoals je deed...

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:53

Of ik volg het advies van de KNHS op en verklein de bak :o

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:36

En papier lamineren en dan met een punaise ophangen?

Bak verkleinen dat lijkt mij meer gedoe dan even de letters ophangen.

Hier na een wedstrijdsport van 2 jaar toch wel weer kriebels on te starten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:52

xRoossie95 schreef:
Ja dat vond ik ook het vreemdste er aan NadjaNadja. Maar ja regels zijn regels.

Denk dat als ik duckttape gebruik, ik daarna alle verf van de bordjes trek? Of zal dat meevallen? Anders heb ik ruzie met de stal eigenaresse denk ik :') Maar als ik ze opnieuw moet verfen, kan ik wel stiekem de letters veranderen.. _O-

Als je ducktape gebruikt, kan je dat niet net niet op het bordje plakken maar op de rand van de bak ofzo? Ik heb begin vorig jaar in onze bak van die plastic bordjes tegen en betonnen wand aan geplakt met ducktape. Ze hangen nog +:)+

xRoossie95

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:01

Bakt verkleinen kost geen extra moeite, je moet alleen eerder afwenden aan de kant van de C zodat je lezer niet plat rijd (iets wat mijn verzorgpaard als bonuspunten ziet overigens :') )

Rand van de bak is misschien wel een goed idee. Ben altijd alleen bang dat je dan dingen beschadigd, het is gelakt hout. Gok dat je dat niet er af kan trekken of beschadigen, dus dan is het wel het proberen waard

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:05

xRoossie95 schreef:
Mijn proef is afgekeurd :') je kan bij ons niet bij C filmen, dus we filmen bij A en doen net alsof dat de C is. Letters zijn helaas vast dus kan ik niet verplaatsen. Nog nooit commentaar op gehad maar nu toch reden om af te keuren. Vind het eigenlijk al knap dat de jury de bordjes kon lezen _O-

Ik vindt dit toch wel behoorlijk kinderachtig hoor... De proef veranderd er niet door... de bordjes hangen er nog steeds.. de jury kan nog steeds zien of je op de letter rijd...

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:45

xRoossie95 schreef:
Bakt verkleinen kost geen extra moeite, je moet alleen eerder afwenden aan de kant van de C zodat je lezer niet plat rijd (iets wat mijn verzorgpaard als bonuspunten ziet overigens :') )

Ik vind dit ook een lastige hoor... Ik moet dit ook doen maar kan de letters niet verplaatsten. Voor het beeld rij ik dus niet goed door de hoeken en heb daar al 2x commentaar op gehad terwijl ik niet anders kan

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:47

bliksemflits schreef:
xRoossie95 schreef:

Ik vind dit ook een lastige hoor... Ik moet dit ook doen maar kan de letters niet verplaatsten. Voor het beeld rij ik dus niet goed door de hoeken en heb daar al 2x commentaar op gehad terwijl ik niet anders kan

Daarom moet je eigenlijk wel balken oid neerleggen. Dat hebben ze ook ergens gezegd, dat je bijvoorbeeld bij in de wei rijden wel de hoeken moet markeren.

Dan liever de bak echt kleiner maken dmv balken of hekjes, want anders kan je de hoeken niet beoordelen.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:51

Oh toen ik het de KNHS vroeg zeiden ze dat je gewoon eerder moet afwenden. Heb ook wel eens in de binnenbak gereden, dat is een dichte 20x40, (op de zeldzame momenten dat ie vrij was :') ) en dan hadden we niks neergelegd. Niks over gehoord ook. Stalgenoten waar ik voor film hetzelfde. Maar die kunnen dus ook afgekeurd worden?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:53

xRoossie95 schreef:
Oh toen ik het de KNHS vroeg zeiden ze dat je gewoon eerder moet afwenden. Heb ook wel eens in de binnenbak gereden, dat is een dichte 20x40, (op de zeldzame momenten dat ie vrij was :') ) en dan hadden we niks neergelegd. Niks over gehoord ook. Stalgenoten waar ik voor film hetzelfde. Maar die kunnen dus ook afgekeurd worden?

Niet afgekeurd maar er zijn juryleden die dan daar wat van zeggen en de hoeken zijn niet te beoordelen (wantbdie zijn er niet) 2 balken neerleggen lijkt mij het duidelijkst.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:58

Ik mag helaas geen balken neerleggen in de binnenbak, maar dat hoort toch niet uit te maken? Ik rij dan namelijk precies dezelfde bocht alleen nogsteeds niet op de letter, want dat kan niet

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:08

Ik had pylonnen neergezet om af te korten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:30

bliksemflits schreef:
Ik mag helaas geen balken neerleggen in de binnenbak, maar dat hoort toch niet uit te maken? Ik rij dan namelijk precies dezelfde bocht alleen nogsteeds niet op de letter, want dat kan niet

Tuurlijk wel, want dan is er een zichtbare hoek. Dus kan er beoordeeld worden of je door de hoek rijdt, dat heeft niks met de letters te maken daar. Maakt het wel duidelijk dat de hoek dus anders ligt en je niet gewoon slecht door de hoeken rijdt of de c ontwijkt.

Waarom zou je geen afzetting mogen neerleggen? Hoeft geen balk, maar de meeste hebben wel zoiets liggen dus makkelijk voorbeeld.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:08

Wij mogen ook niks in de binnenbak neerleggen hoor. Is net nieuw. We hebben bijna nog mazzel dat we er in mogen rijden :') Verder mag er geen balk, pion of anders iets op de bodem gelegd worden 8)7

(ik heb wel een keer 2 longeerlijnen gebruikt om als 'afrastering' neer te leggen. Dat maakt niet zo veel uit op de bodem)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:11

Nou idd mazzel dat je er mag rijden dan ja :') maar die longeerlijnen zijn een mooie oplossing dan toch?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:53

Dan hebben ze een bodem laten leggen met een zeer matige kwaliteit...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:07

Nou inderdaad, als er nieteens een balkje op mag liggen? :+

Ik zou toch ook proberen om de hoeken ergens mee aan te duiden of de bak omdraaien door letters te plakken.

Al vind ik het in jouw geval wel een beetje flauw hoor Roossie, volgens mij moet dat prima te beoordelen zijn :+

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:47

Ik zou gewoon voor het filmen bij A gaan en dan de dichtstbijzijnde letters en de C even wijzigen.kan ook in een hoesje en dan met een touwtje vastknopen oid. Ik heb in juni in onze 20*60 bak de 20*40letters geplakt en op 1 na hangen ze allemaal nog!

Ik heb 30 december heel lang moeten wachten op de uitslag maaaaaar uiteindelijk kwam daar ons eerste winstpunt in de M1! :# Super blij ben ik. Maar nu stop ik even met de online wedstrijden en hoop ik dat het outdoor seizoen gewoon kan beginnen.

Afbeelding

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:11

Gister ook weer 8 filmpjes binnen gekregen, net 3 beoordeeld straks hopelijk de rest :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:00

Ik heb mijn punten binnen van afgelopen zaterdag. Ik ben eventjes beetje stil, had deze punten niet verwacht. Tussen een 4 & 8 gereden en onze punten zijn 197,5

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:03

Ook hier uitslag, 173.5. Was een nette proef vond ik zelf, alleen wissels worden in de M1 niet gevraagd :') Wel erg blij met 7ens voor mijn zit en schouderbinnenwaarts. Zaterdag les en dan nemen we er weer 1 op :j

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:04

MyWishMax schreef:
bliksemflits schreef:

Tuurlijk wel, want dan is er een zichtbare hoek. Dus kan er beoordeeld worden of je door de hoek rijdt, dat heeft niks met de letters te maken daar. Maakt het wel duidelijk dat de hoek dus anders ligt en je niet gewoon slecht door de hoeken rijdt of de c ontwijkt.

Waarom zou je geen afzetting mogen neerleggen? Hoeft geen balk, maar de meeste hebben wel zoiets liggen dus makkelijk voorbeeld.

Stalregels misschien? Wij mogen geen dingen neerleggen/plaatsen in de binnenbak. Daar is de buitenbak voor maar die heeft geen goede afmetingen helaas (te klein).

PSvanLot schreef:
Dan hebben ze een bodem laten leggen met een zeer matige kwaliteit...

Heeft er niks mee te maken, zijn simpelweg gewoon regels waar we ons aan moeten houden. Beetje rare opmerking/conclusie...

11Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:58

Ook hier het protocol ontvangen ! 191 punten, maar buiten dat, goed/fijn commentaar dus weer aan het werk ! Is toch wel fijn dat we zo aan het rijden kunnen blijven !

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:59

Gefeliciteerd :)