Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:48

Op de kampioenschappen rijdt je de laatste proeven van de klassen. KNHS dacht, zo kunnen ze mooi oefenen daarvoor. :)*

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:04

Ik heb vanmorgen vroeg gefilmd, vanuit het juryhokje. Maar ben niet helemaal blij met het resultaat. Door weerkaatsing van het zonlicht en een paar vlekken op de ruit waarop de camera soms onverwacht scherpstelt is ze af en toe even uit beeld/wazig. Dit is niet tijdens de onderdelen maar voornamelijk de stukken tussen de M en de C. Twijfel nu om morgen opnieuw te filmen en dan op de bakrand bij C te gaan staan zodat ik dit niet heb.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:05

FriesWytske schreef:
Op de kampioenschappen rijdt je de laatste proeven van de klassen. KNHS dacht, zo kunnen ze mooi oefenen daarvoor. :)*

Geloof niet dat dat de opzet is geweest ;)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:21

Ik ga vandaag filmen voor het event van morgen. Vorige keer droeg ik wel wedstrijd tenue, maar ik denk dat nu met mijn oranje setje ga, het is tenslotte Koningsdag!

Misschien dat de jury daar ook wel om kan lachen haha.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:22

eva92 schreef:
Yvank_ schreef:
Maar als je de bak 2 meter kleiner maakt omdat de filmer ín de bak komt zoals de KNHS ook zegt wat je doen moet als je het niet goed kan zien. Dan kan die deur toch gewoon dicht blijven? Nu zie je inderdaad de oefeningen bij C niet heb meerdere gehoord die daar gewoon 4/5en voor kregen met als commentaar niet te beoordelen.

Ja maar ga niet de bak 2 meter kleiner maken dan komen de oefeningen niet uit oliebol happens dan maar een 5

Ik rij ook M1. Heb gelukt met open bakrand, maar een boom net naast C, dus mijn filmer kon ook niet veel verder achter C staan.
Ik heb er voor gekozen om bij de oefening C halthouden de hoek een paar meter korter te rijden en halt te houden dus een paar meter naast C (op a-c lijn), dan zie je echt al veel meer.
De rest vd proef rij ik wel gewoon de hoeken normaal door.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:35

xxPaige schreef:
Dit hadden wij ook. Je kan ervoor kiezen om je armen om de paal te slaan en dan dus te filmen. Maar ik ben gewoon zo strak mogelijk tegen die paal aan gaan staan. Ik wilde namelijk zelf nog wel kunnen zien wat ik aan het filmen was haha :')
Ingestuurd en geen commentaar op gehad :D

Dan zie je toch niets op de korte zijde bij C? Bijvoorbeeld aanspringen in galop? Of maak je de bak dan een paar meter korter met balken ofzo?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:36

PSvanLot schreef:
FriesWytske schreef:

Geloof niet dat dat de opzet is geweest ;)

Jij weet schijnbaar meer :j. Wat mij overigens helemaal niet uit maakt, want ik kan toch niet mee doen.
Ja, ik mag nog wel M2 starten, maar wil veel liever die Z1 proeven blijven rijden, zoals ik dat afgelopen winter heb gedaan. En wacht maar rustig af, of de KNHS die ook online uit gaat schrijven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:47

Dispar_Vulgo schreef:
eva92 schreef:

Ja maar ga niet de bak 2 meter kleiner maken dan komen de oefeningen niet uit oliebol happens dan maar een 5

Ik rij ook M1. Heb gelukt met open bakrand, maar een boom net naast C, dus mijn filmer kon ook niet veel verder achter C staan.
Ik heb er voor gekozen om bij de oefening C halthouden de hoek een paar meter korter te rijden en halt te houden dus een paar meter naast C (op a-c lijn), dan zie je echt al veel meer.
De rest vd proef rij ik wel gewoon de hoeken normaal door.

Dat vind ik in deze situatie een hele goede oplossing.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:21

Ik ben echt zenuwachtig voor mijn uitslag van donderdag, maar ik denk dat ik nog tot morgen of overmorgen moet wachten. :(

Nog meer mensen die afgelopen donderdag in de B hebben gereden?

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:32

mcjv schreef:
Ik ben echt zenuwachtig voor mijn uitslag van donderdag, maar ik denk dat ik nog tot morgen of overmorgen moet wachten. :(

Ik :wave:..
Ik wacht ook vol zenuwen.. Dacht eerst misschien vandaag, maar was vergeten dat het een feestdag is :')

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:58

mcjv schreef:

Jup. Dat zal woensdag of waarschijnlijker donderdag worden.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:02

MarleenM schreef:
mcjv schreef:

Ik :wave:..
Ik wacht ook vol zenuwen.. Dacht eerst misschien vandaag, maar was vergeten dat het een feestdag is :')

Nou kunnen we in ieder geval samen in spanning afwachten :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:41

mcjv schreef:

Ik heb in de M2 gereden donderdag, wacht ook nog op mijn uitslag, ben erg benieuwd!

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 14:57

Ik hoop gewoon op morgen uitslag, aangezien veel mensen en dus ook hopelijk juryleden vrij zijn. Misschien hebben ze wel iets meer tijd om te jureren :D
(zoekt voor zichzelf goede redenen waarom het niet pas woensdag word _O- )

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:20

mcjv schreef:

Ja, ik ook in de B paarden. Ik ben ook heeel nieuwsgierig naar de uitslag!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:43

MarleenM schreef:
Ik hoop gewoon op morgen uitslag, aangezien veel mensen en dus ook hopelijk juryleden vrij zijn. Misschien hebben ze wel iets meer tijd om te jureren :D
(zoekt voor zichzelf goede redenen waarom het niet pas woensdag word _O- )

De juryleden jureren vast wel, maar de KNHS is alleen op werkdagen open

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:49

Damn.. proef gefilmd. Totaal vergeten de datum te zeggen.. :roll:
Iemand ook al zoiets gehad en toch ingestuurd?

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:20

Ik hoop dat een jury die meeleest in dit topic mij moet jureren dan kan je het zelfs misschien nog een beetje nabespreken
Dat is denk ik nog wel wat mist dat je met vragen nog even op de jury kan afstappen daar is nog geen alternatief voor.

@pattypaard ik weet dat het wel iemand is gebeurd maar weet niet of die hem ingestuurd heeft en beoordeeld gekregen heeft. Maar het is een pilot dus een foutje zou wel moeten kunnen denk ik. Je gegevens van de film sturen ook de gemaakte datum mee dus als ze het echt niet geloven zouden ze het kunnen controleren.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:26

Geen mogelijkheid om nog eens te rijden? Als het de aller allereerste keer is, snap ik dat ze een oogje toeknijpen, maar inmiddels zijn we echt wel een aantal events verder. Dus een datum vergeten, peeskappen nog om, dan zou ik toch nog eens opnieuw gaan. Ook met de niet zichtbare onderdelen bij C zou ik wel wat op gaan verzinnen. Anders is het voor een jury ook geen doen om dat te becijferen.

Hier ook een filmpje voor het event van morgen geupload. Ik kan hem alleen niet meer terug vinden. Wel deze melding ontvangen, dus ik neem aan dat het goed gekomen is.

Afbeelding

Filmpje al een paar keer bekeken en ook terugkoppeling met mn instructrice over gehad. Ben heel benieuwd naar de beoordeling. Vind het een leuk initiatief en geeft me wel weer nieuwe focus om aan de slag te blijven gaan.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:47

Sakura789 schreef:
Geen mogelijkheid om nog eens te rijden? Als het de aller allereerste keer is, snap ik dat ze een oogje toeknijpen, maar inmiddels zijn we echt wel een aantal events verder. Dus een datum vergeten, peeskappen nog om, dan zou ik toch nog eens opnieuw gaan. Ook met de niet zichtbare onderdelen bij C zou ik wel wat op gaan verzinnen. Anders is het voor een jury ook geen doen om dat te becijferen.

Hier ook een filmpje voor het event van morgen geupload. Ik kan hem alleen niet meer terug vinden. Wel deze melding ontvangen, dus ik neem aan dat het goed gekomen is.

[ [url=m/saYqXr.png]Afbeelding[/url] ]

Filmpje al een paar keer bekeken en ook terugkoppeling met mn instructrice over gehad. Ben heel benieuwd naar de beoordeling. Vind het een leuk initiatief en geeft me wel weer nieuwe focus om aan de slag te blijven gaan.

Ik lees dit bericht en begin me af te vragen of ik mn peeskappen wel af had gedaan...even gekeken, nee dus := nou ja, volgende x beter.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:17

Ik rij met de wedstrijd altijd los zonder kappen, dus met het opnemen van het proefje heb ik ze ook niet om. Bewust want ik zie het gebeuren dat ik ze dus vergeet.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:31

Ik ben ze op een echte wedstrijd ook al is vergeten af te doen, nu voor die filmpjes doe ik ze überhaupt al niet om om deze reden :')

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:42

Zie net op het filmpje dat er ook niet ingezoomd is op de sporen. Das al de 2e fout :+.
Hoop het nog opnieuw te kunnen filmen... maar ben er bang voor met de voorspelde regen. (Gelukkig regen!!)
We rijden in de wei en een opgenomen proef in de regen is helemaal slecht te beoordelen lijkt me.

Peesjes doe ik sowieso niet snel om met dressuren, dat is onze redding daarbij anders hadden die er misschien ook nog om gezeten. :')

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:29

Pattypaard schreef:
Zie net op het filmpje dat er ook niet ingezoomd is op de sporen. Das al de 2e fout :+.
Hoop het nog opnieuw te kunnen filmen... maar ben er bang voor met de voorspelde regen. (Gelukkig regen!!)
We rijden in de wei en een opgenomen proef in de regen is helemaal slecht te beoordelen lijkt me.

Peesjes doe ik sowieso niet snel om met dressuren, dat is onze redding daarbij anders hadden die er misschien ook nog om gezeten. :')

Er staat nergens dat er moet worden ingezoomd op de sporen of het bit. Alleen na afloop, inzoomen op het gezicht van de ruiter.

Er staat nu trouwens bij de uitleg dat de filmer de ruiter moet voorstellen, datum moet noemen en combinatienummer ivm verstaanbaarheid.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:34

Er staat dat het bit en sporen duidelijk in beeld moeten zijn. 'Duidelijk in beeld' is in mijn ogen toch wel even wat dichterbij gaan staan