[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:26

Ghostattack schreef:
De bak is hier alweer goed te doen, onderlaag nog wel erg hard maar de vering is weer terug! Vandaag dus gelijk maar weer met zadel gelongeerd. Normaal als ze een tijdje geen zadel op heeft gehad, dan krijgen we een rodeo feest. Dus ik had me al voorbereid op het ergste..

Niks.. 8)7 Ze gedroeg zich ontzettend goed, geen enkele bok gezien. Wel een paar keer bolling van de rug, maar als je dan snel genoeg reageert dan komt er geen bok uit. Af en toe proberen te versnellen in galop, maar ook dat had ik snel onder controle. Met andere woorden, super netjes getraind aan de longe! Lekker veel galoptraining meegepakt.

MonteKarlo, arm paard :') Die van mij is ook geen fan van welke behandelaar dan ook :+

Ahh super goed dat de bak weer oké is ! Haha gekke merrie, geeft misschien hoop voor als je er weer op gaat ? Ik ga er zondag denk ik weer op. Of morgen, even zien.
Wij gaan in de avond naar jumping Amsterdam dus moet even heel blijven :Y)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:30

Als ze onder het zadel is zoals aan de longe, dan kunnen we onze training oppakken waar we ooit zijn gestrand! Ze liep met de neus over de grond in galop, dus ze begint echt te ontspannen en het lichaam te gebruiken. Ze had een blokkade in de schoft en die is heel duidelijk verholpen, ze was erg flexibel en haar gangen waren ineens een stuk ruimer :j

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:32

MonteKarlo schreef:
Nou zou het dan vandaag ein-de-lijk... ? Dat de dooi doorzet ? *\o/*
Hoop het echt zo!
Vanmorgen de tandarts erbij gehad, wat een aansteller is het toch ook zeg.
Die man laadde zijn spullen uit en ik had alvast paard gevangen en in zn stal gezet. Hij ziet dus dat die man bezig is, maar opeens valt hem op dat er steun aan de deur vast gemaakt wordt (2 stallen verderop) en hij schrikt zo hard dat hij uitglijd in zijn eigen stal 8)7
Met verdoven was hij zo strak gespannen dat ze zijn hals-ader niet aangeprikt kregen.. serieus he. Toen maar even staan aaien en toen hij een seconde ontspande stak hij gelukkig direct raak.
Hij had wel wat scherpe randen op zijn kiezen dus die zijn weggehaald.
Nu staat hij bij te komen in de paddock.
Morgen de hoefsmid nog even, waar hij ook nooit echt vrienden maakt }:0 en dan hopelijk eindelijk weer gaan oppakken. Maar eerst een vrijwilliger vinden die hem vast wilt houden :))

[ [url=m/ut35jw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha wat een boefje :+.
Gelukkig is het wel gelukt , succes morgen bij de hoefsmid!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:34

Ghostattack schreef:
De bak is hier alweer goed te doen, onderlaag nog wel erg hard maar de vering is weer terug! Vandaag dus gelijk maar weer met zadel gelongeerd. Normaal als ze een tijdje geen zadel op heeft gehad, dan krijgen we een rodeo feest. Dus ik had me al voorbereid op het ergste..

Niks.. 8)7 Ze gedroeg zich ontzettend goed, geen enkele bok gezien. Wel een paar keer bolling van de rug, maar als je dan snel genoeg reageert dan komt er geen bok uit. Af en toe proberen te versnellen in galop, maar ook dat had ik snel onder controle. Met andere woorden, super netjes getraind aan de longe! Lekker veel galoptraining meegepakt.

MonteKarlo, arm paard :') Die van mij is ook geen fan van welke behandelaar dan ook :+

Fijn dat ze zo goed liep!

roosjenat

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:38

Hier helaas nog niet kunnen rijden hoefslag aan de linker kant is goed maar rechte kant ligt ijs helaas ijs op. Morgen hebben 4 pony's een fotoshoot en de andere 2 niet want die zijn al vaak op de foto geweest.
Hopelijk zondag weer rijden maar dat moet ik even kijken moet namelijk rustig aan doen want mijn medicijnen werken niet dus ben harstikke beroerd en ik heb nu ook nog een tentamenweek..

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:06

Hier geen idee hoe de bak is. Gisteren was hij nog hard begreep ik van de eigenaresse. Maar zal vandaag wel weer goed zijn.
Morgen lessen dus ben benieuwd.
Ga nu vriendinnetje helpen met trailerladen van haar pony. Ze heeft een cursus, dus super interessant :)

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:30

Wow ik heb sinds december geen tijd gehad om te kunnen reageren wegens privé omstandigheden. Maar ben weer helemaal terug haha. Ik moet echt iets van 30 pagina's bijlezen maar ga ik doen :Y) .

Ik kan wegens mijn gezondheid paar weken niet rijden. Gelukkig word ie wel doorgereden hoor, want zolang kan ie niet stilstaan haha. Mijn spring B debuut is dus nog erg verweg.. :+

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:59

Even een ego-post.

Wedstrijddebuut ging heel goed, had niet beter kunnen verwachten :D

We zijn 2x 1e geworden met 203 en 202,5 punten. Ben heel erg trots op Pride :D

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:19

Charlotte446 schreef:
Even een ego-post.

[ [url=m/hqPkcV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super Charlotte! Gefeliciteerd met je eerste punten! Mooi! :)
Hoe was het starten op Bleiswijk?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:51

Van harte gefeliciteerd! :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:01

Charlotte446 schreef:
Even een ego-post.

[ [url=m/hqPkcV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow gefeliciteerd!!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:25

Gefeliciteerd! Droom debuut zeg!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:45

Gefeliciteerd wat een mooie punten!! :)F

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:47

Wauw mooi 4 punten op je debuut!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:23

Bedankt allemaal! Ben nog lekker aan het nagenieten :D

Evelien, het is een fijne locatie om te starten! Binnenbak was wel even wennen omdat de muren recht zijn.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:34

Gefeliciteerd zeg!!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:28

Charlotte446 schreef:
Bedankt allemaal! Ben nog lekker aan het nagenieten :D

Evelien, het is een fijne locatie om te starten! Binnenbak was wel even wennen omdat de muren recht zijn.

Lekker op je roze wolk haha!
Jaa die muren zullen wel even anders zijn. Don heeft daar vroeger gestaan dus moet het nog wel kennen.
Ik ga nu voor 19 februari!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:47

Gefeliciteerd wat een super punten!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:50

Nou hier gaat t lekker -O-
Gisteren de hoefsmid erbij gehad en was echt een overwinning, alle 4 de hoeven kunnen doen! Vandaag pak ik m uit z'n stal, hartstikke kreupel op het harde en eigenlijk weer normaal in het zand. Komt dus door gisteren. Is eindelijk dat ijs weg kan ik dus nog niets.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:50

Charlotte wat een geweldige punten!! :wow:

Hier ook een egopost! Even niet meer zo'n mega bijlees haha, sorry!
Vandaag ons debuut gehad, (wel HC, telt het? :') )
Hij vond het onwijjjjjs spannend binnen met de hekjes maar toch mooie punten 176 en 183 :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:56

Nette punten allemaal! Ik ben al blij als een beetje ontspant in de galop en dan mag ik blij zijn als hij nageeft in draf daarna haha.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:08

Montekarlo jeetje dat zit niet mee zeg!

Edkingenzo nette punten! Nu voor het echt!

Wij trainen lekker door. Gaat echt super goed de afgelopen weken. Lekker de oefeningen van de L1 meepakken.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:07

Dat is balen MonteKarlo... is hij misschien te kort bekapt of met ijzers de nagels te strak?

Edkingzo, op de foto's ziet het netjes uit! Heb je ondanks dat hij het spannend vond nog lekker kunnen rijden?

Theodora, komt vanzelf! Toen ik pride in juli ging rijden vroeg ik me echt af of het nageeflijk kon lopen zonder flink te hoeven trekken. Nu kan hij zo licht in je handen zijn :)

Mooi dat het trainen fijn gaat Shelly! Ga je binnenkort weer op wedstrijd?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:11

Charlotte446 schreef:
Dat is balen MonteKarlo... is hij misschien te kort bekapt of met ijzers de nagels te strak?

Edkingzo, op de foto's ziet het netjes uit! Heb je ondanks dat hij het spannend vond nog lekker kunnen rijden?

Theodora, komt vanzelf! Toen ik pride in juli ging rijden vroeg ik me echt af of het nageeflijk kon lopen zonder flink te hoeven trekken. Nu kan hij zo licht in je handen zijn :)

Nee, 17 februari voor de lol carnavals springen op de vereniging. Misschien als het lukt 11 maart weer dressuur en 26 maar de finale van de tinker winter competitie.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:39

Charlotte446 schreef:

Te kort bekapt inderdaad, paar daagjes wachten.