[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:46

Marijkeeee schreef:
LinsxDot schreef:
Goed rondje idd! Zou der alleen iets meer laten springen als je snapt wat ik bedoel niet laten gaan maar iets meer eropaf nu zie je dat jij veel tegenhoud daardoor springt ze bij sommige oppervlakkig en op sommige die je dat je der wat meer laat springen en dan komt ze beter eroverheen

Begrijp wat je bedoeld, maar dan gaat ze redelijk snel duiken naar voren en vlak. Maar het is wel iets waar ik naar toe werk om met steeds meer gemak naar de sprong toe. Beetje bij beetje wordt ze sterker en kan ze dat makkelijker aan om met meer kracht van achteren af te zetten.
bedoelde ook erna toe werken aangezien ze nog jong is is inderdaad de achterhand nog niet sterk genoeg dat heeft tijd en oefenen nodig! Maar weet zeker dat het goed gaat komen! Ziet er nu al veelbelovend uit. Je ziet dat ze er rustig is en naar de sprong toe erg onstuimig waardoor jij inhoud al laat je der ietsje gaan dan komt helemaal goed

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:38

Mijne krijgt vanavond ook een dikkere deken op met hals, het was vanochtend erg koud ;(

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:03

Pantykous schreef:
Heiniger Xperience is een hele fijne machine :j

Dank je!
Ik heb vorig jaar een Heiniger geleend op het moment dat mijn Aesculap er na een half paard mee stopte.
De Heiniger werkte idd echt super vandaar dat ik daar aan moest denken (terwijl de eigenaar zei dat de messen weer geslepen moesten worden, deed hij het stukken beter dan mijn machine).

Pantykous

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:25

Ik vind niet alle machines fijn maar de Xperience is stil, krachtig, makkelijk af te stellen. Gisteren nog 6 paarden mee geschoren zonder problemen :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 15:39

Ik heb alles bijgelezen, maar echt even geen zin om een bijleespost te maken. :o

Zag goede resultaten voorbij komen en ook wat minder goede. En een hele brave 3 jarige en een mooi nieuw zadel!

Gisteravond weer springles gehad. Vriendinnetje reed voor het eerst weer mee met haar paard, maar we waren nu met een groep van 5 en ze hield met niemand rekening. :Y)
5 Personen is echt de max wat we willen hebben in de groep, en dan moet je wel rekening houden met elkaar. Dus iedereen tijdens het inspringen wachten op elkaar zodat we allemaal aan de beurt kwamen. Maar zij bleef stug doorrijden en keek nergens naar. Heb Gibbie 4x op de rem moeten trekken omdat vriendinnetje er dus snel aankwam en het anders fout zou gaan, en dat kan ik best 1 of 2 keer doen. Maar met 4 keer heb ik een heel boos paard. :=
Dus die ging lelijk toen tegen de andere paarden en wilde heel hard, want dan is haar geduld op. :x
Dus veel overgangen gemaakt en toen werd ze weer rustig. Ze sprong als een idioot met het warmspringen, maar toen we het parcours gingen springen en het werd hoger ging ze weer normaal doen.

Uiteindelijk laatste rondje gesprongen, en ik had wel gezien dat instructeur het eea omhoog had gezet, maar lette er niet zo op. Bleken er een stel op 1.10 en 1.15 gezet te zijn. Dat springt ze dus ook met gemak. :')

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:00

Fijn dat je paarden het zo goed doen @Marijke!
@Glenstorm, ook leuk, paard delen met moeders.
Ook mooie resultaten @Cioccolatto!
Mooi zadel @paljaslaura, hopen dat de mest snel beter wordt.
@Vibabu, jammer van vosje, wel super van de grote!
Haha leuk dat enthousiasme @Nann__, Macoemba staat straks acht weken stil.
@Benthevigox fijn van het goede gevoel bij Diabell, beter dat dan foutloos maar een vreselijk gevoel erbij toch? Mooi dat Edelweiss weer goed liep en dat hij er ieder geval wel graag over wou :') .
Ik heb mijn merrie nog nooit hoeven scheren, dit jaar is ze wel lekker teddy maar ze rijd dan ook niet.
Handig is dat @Kaitlyn, :7 in ieder geval heb je het goed af kunnen sluiten.

Op de pensionstal staan de paarden nu sinds een weekje niet meer op de wei, alleen nog een uurtje op de paddock. Opzich goed voor Macoemba's pees maar ze krijgt al weer last van dikke kogels achter.
Ze staat nu dan dus acht weken stil en maandag mag ik weer beginnen met tien minuten stappen, dat opbouwen en na twee weken mag ik ook voorzichtig de draf erbij pakken. Dat weer twee weken volhouden en dan mag ik er eindelijk weer op, voor tien minuten welliswaar maar goed. Die tien minuten in vijf weken uitbouwen tot een half uur en dan weer een controle.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:28

Super leuk/goed al het nieuws. Heb het momenteel zo druk dat ik niet bijgelezen kan blijven.

Ik ga van het weekend maar weer is op dressuur wedstrijd, kijken of we het laatste puntje voor het startgerechtigd worden van L1 kunnen binnen krijgen.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:51

Gaat alweer hard hier, haha!

Mijn paard zal binnenkort toch ook geschoren moeten worden, hij begint nu toch wel een aardige vacht te krijgen. :+
Wordt weer een hele nieuwe uitdaging, haha! Hij is helemaal geen fan van rare en vreemde geluiden en dingen..

Ik ben ook opzoek naar een nieuw springzadel/goede zadelpasser, mijn springzadel ligt niet zo fijn meer rond de schoft.. maar wat een ramp om een goede zadelpasser te vinden. Als iemand nog advies heeft voor een goede zadelpasser omgeving Meppel, graag! :o

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:37

SimonDesteny schreef:
Gaat alweer hard hier, haha!

Mijn paard zal binnenkort toch ook geschoren moeten worden, hij begint nu toch wel een aardige vacht te krijgen. :+
Wordt weer een hele nieuwe uitdaging, haha! Hij is helemaal geen fan van rare en vreemde geluiden en dingen..

Ik ben ook opzoek naar een nieuw springzadel/goede zadelpasser, mijn springzadel ligt niet zo fijn meer rond de schoft.. maar wat een ramp om een goede zadelpasser te vinden. Als iemand nog advies heeft voor een goede zadelpasser omgeving Meppel, graag! :o

Den Besten uit Hierden is goede zadelmaker. Goede adviezen en goede service.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:38

Ali van het Gooische Zadelhuis! Fantastische zadelmaker. :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 06:42

Den Besten heb ik ook goede ervaring mee. Als je een stukje wilt rijden is de Country Mill ook een aanrader.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:53

Kailtyn, vervelend dat je vriendin niet oplette. Wel top dat je uiteindelijk lekker gereden hebt!
Spannend ponycrosser, wel balen van het vocht in de benen.
Zadelmakers vind ik ook drama :')

Nou Gismo is officieel B dressuur! Vandaag 1 proefje en 187,5 gereden. Had het rechter galop gedeelte wel echt goed verprutst maar toch nog een nette punt en net buiten de prijzen.
Morgen mogen we weer springen :D

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:06

Kaitlyn, dat klinkt vrij ruk inderdaad, kon je je vriendin er ook niet even op aanspreken? Ik moet er persoonlijk ook niet aan denken om met z'n vijven springles te krijgen. :o

ponycrosserr, wat fijn dat je vanaf maandag weer heel rustig aan mag gaan opbouwen!

Laura, gefeliciteerd! En veel succes vandaag. :)

Ik ben met Dior thuis weer een beetje fanatieker aan het springen, had het even op een wat lager pitje staan. Ben vooral in het lage veel bezig om hem handiger te krijgen en technisch wat beter. (Dus veel lage lijntjes, in- uitjes etc etc.) Hij is wel een klein beetje een klunsje met springen, hihi. Maar hij vindt het zó leuk!

Dressuurmatig gaat het echt top. 26 nov. eerste selectiewedstrijd, ben heel benieuwd!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:30

Hier nu officieel L1 startgerechtig met in beide proeven een winstpunt te hebben gereden. Nog wel even verder trainen, zodat de laatste dingetjes nog wat makkelijker gaan en wijken verder installeren. Heeft toch zo zijn voordelen als de juryleden clubleden van je blijken te zijn.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:18

:wave:

Leane, wat balen van je les.. Heb je er uiteindelijk iets van gezegd? Gelukkig daarna wel lekker gesprongen. Gaan jullie ook naar Woudenberg dit weekend?

Ponycrosser, onze paarden staan nu ook weer op de paddock. Ze staan er wel langer op, vanaf een uurtje of 8 tot 16:30u maar merk ook dat mijn paard alweer dikkere benen heeft..

Moonlight, gefeliciteerd! Lekker. En dat wijken komt nog wel. Moeten ze snappen en handig in worden en dan komt het helemaal goed.

Simondesteny, al een goede zadelmaker gevonden? :)

Laura, gefeliciteerd! Hoe ging het springen? En hoe gaat het met Mick?

Sanne, jaaaa ik had het filmpje voorbij zien komen! Leuk! Met je knappe super pony. <3 Wat rij je eigenlijk met dressuur met hem?

Wij hebben vandaag een heerlijk rondje op de hei gereden! Toen we weer terug kwamen op stal werd het droog. Beetje jammer :') Gisteren gedressuurd en hij is de hele week al zo fijn! Erg blij mee. Gaan maar eens kijken wanneer we weer een rondje gaan dressuren. Morgen Lammert even bellen voor een lesje deze week.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:48

Lekker bezig allemaal! Ik heb vandaag na een paar weekjes pauze weer een rondje L gestart. Voor mijn gevoel niet super fijn gereden, maar toch foutloos, helaas wel een balkje in de barrage door een stuurfout van mijzelf maar toch een 9e plaats

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:24

Ziet er goed uit Sanne!
Lekker moonlight :)
Netjes okdoei!
Klinkt goed Nann!

Springen ging goed! Had wel een stop in het eerste parcours. Hij werd stuurloos naar de dubbel toe en toen liep hij recht tegen de staander aan :') Tweede rondje 1 pech balkje :)
Ik heb gisteren na anderhalve week weer op Mick gereden :P Mijn bijrijder had 'm gedaan want ik had projectweek dus dan is 1 paard wel even genoeg werk. Maar ik ga erover na denken om mijn startpas gewoon stop te zetten en dan zie ik in het nieuwe jaar wel of ik nog ga starten of niet.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:27

Netjes allemaal !
Wat een gave pony sanne <3
Gefekiciteerd laura !
Kaitlyn van wie krijg je springles ? Vind met 5e zelf ook echt de max. Kun je het niet met je vriendin bespreken ?
Zadelmaker kan ik je niet helpen :p

Zijn er mensen die naar indoor de bergen gaan ? Ik ga vrijdag avond en zaterdag :) heb er weer erg veel zin in ! Paardjes nu 3 dagen rust gehad . Morgen weer oppakken !

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:31

En mijn bijlees post kan weer verder hahhaa ..ik ben echt jaloers dat je op de hei kan rijden <3 wil ik zelf ook graag een fotoshoot houden .. nann__
Gefeliciteerd okdoei!
Jammer van je stop en balkje laura . Wel fijn dat je fijn gereden hebt !

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:50

benthevigox schreef:
En mijn bijlees post kan weer verder hahhaa ..ik ben echt jaloers dat je op de hei kan rijden <3 wil ik zelf ook graag een fotoshoot houden .. nann__
Gefeliciteerd okdoei!
Jammer van je stop en balkje laura . Wel fijn dat je fijn gereden hebt !

Speciaal voor jou. :D

Afbeelding

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:51

Wauw erg mooi! In de zomer toch ook zo'n paarse bloemetjes ?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:53

Ja klopt haha. Vind de brede paden vooral echt heerlijk.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:19

Ah heerlijk! Ik mag 1x per jaar daar met een hele groep rijden. Kijk op de avond van vertrek alweer uit naar het volgende jaar. Net zoals het concours op schiermonnikoog. Heerlijk!

Vandaag gedressuurd. Jury wilde iets anders zien dan verwacht (juist geen oprichting en verzameling was ook niet belangrijk) en een serie wissels op de ac lijn werd ook niet gevraagd :') balen. Volgende keer beter.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:35

Zo ik ben weer bijgelezen. Om het een beetje bij te houden moet ik eigenlijk iedere dag wel even kijken, haha.

Capriootje jouw post van een paar pagina's terug bracht echt een glimlach op mijn gezicht, wat super fijn dat hij zo goed ging. Ik vind het ook een hele leuke foto, hij springt mooi!

Ik zag ook een mooi nieuw zadel voorbij komen van Paljaslaura.

En Nann_ wat moet het heerlijk zijn daar op de hei!

Zijn er nog mensen op Indoor Oosteind geweest om te kijken of te rijden afgelopen weekend?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:41

Nee heb er bewust niks over gezegd, ze vindt het allemaal heel spannend omdat haar paard erg lastig kan zijn. Heb wel besloten dat als het weer zo zou gaan ik er wel wat van zou zeggen.

Gisteren weer les gehad, meisje sprong ook weer mee, maar haar paard was erg lastig. Veel weigeren, omhoog komen, bokkerig. Na een half uurtje en wat brave sprongen is zij eruit gegaan en hebben wij fijn verder kunnen springen.
Voor Gibbie weer hindernissen wat hoger gezet naar 1.10 / 1.15 en dat sprong ze wederom super. Ze was wel even stout in het begin. Paard van die vriendin was voordat we de bak in konden al heel gek aan het doen en Gibbie wil dat nog weleens overnemen. Ben toen bewust ook op het erf gaan rondstappen, maar eenmaal in de bak vond ze het met het aandraven toch echt even nodig om een beetje bokkerig te doen en met het eerste sprongetje van een halve meter dacht ze dat het nodig was om eroverheen te gaan alsof er 1.20 stond ofzo. Daar had ze me te pakken, was even mijn balans kwijt. :')

Gibbie is afgelopen weekend ook weer geschoren, ziet er weer top uit. :j