[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:52

Goede tips, wat ik er nog aan toe kan voegen is dat ik onderscheid maak in schakelen en verruimen! Als ik schakel dan wil ik puur en alleen een snelle reactie op mijn been. Op het moment dat mijn paard dan naar voren of terug wil dan is ook het ook alweer klaar. Dus stel ik wil hem scherp in het achterbeen hebben en ik schakel naar voren dan wil ik direct een reactie dat het achterbeen aantrekt. Zodra hij daarin naar voren denkt hoeft die niet eens naar voren om te verruimen want het enige wat ik wil is dat hij aan de hulp is , zijn achterbeen aantrekt en direct paraat staat 'wat moet ik voor je doen'

Als ik ga verruimen dan bouw ik dit juist geleidelijk op omdat je dan grote mooie passen wilt of juiste kleinere passen en meer verzameling. Een diagonaal bijvoorbeeld dan wil je de mooiste grote passen in het midden van de diagonaal hebben.

Daar komt wel bij dat het ene paard meer aanleg heeft dan de ander. Mijn paard vindt verruimen in draf gewoon moeilijk, galop en stap geen probleem. Daarintegen kan de fjord enorm goed strekken in draf dat kost hem geen enkele moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:55

Vervelend, hopelijk snel weer beter met je schouder en drukte voorbij!

Geen idee waarom afgelast is, kreeg opeens afwijzing via mijnknhs en stond wegens omstandigheden geannuleerd. Alternatief nu wel stuk verder en onbekende locatie daar maar woensdag erna operatie en dan gaat het al snel tot de selecties beginnen.

Yvank, klopt ze de mooiste passen in het midden willen zien maar hier moet toch echt van letter tot letter en duidelijke overgangen weg en terug. Tijdens training bouw ik dus geleidelijk op om grens steeds verder te leggen maar op wedstrijden moet wel hele diagonaal.
En ene paard beter in dan andere, maar wel te leren/verbeteren bij de meesten gelukkig

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:14

Helemaal met je eens Yvank! Ik denk dat je eerst moet leren schakelen voordat je echt kan verruimen.
Schakelen in 5 nivs had ik nog nooit beschreven vond ik ook heel moeilijk maar dat heb ik dan misschien niet helemaal juist omschreven O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:17

Klopt maar ik had het ook over training :) , ik rijd sowieso altijd in een 20x60 bak dus dan kan je er ook al mooi mee spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:23

Yvank_ schreef:
Klopt maar ik had het ook over training :) , ik rijd sowieso altijd in een 20x60 bak dus dan kan je er ook al mooi mee spelen.

Dan zijn we het met elkaar eens! En heerlijk om 20*60 te hebben, daar ben ik wel jaloers op!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:29

Wij hebben buiten 20x60 maar binnen niet als het buiten goed licht is en droog dan kan ik ook weer heerlijk nr buiten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:39

Wij hebben ook alleen buiten hoor :D , maar ik heb ook geen binnenbak :P Ik vind hem heerlijk! altijd te rijden door de vlokkembodem die erin ligt. Paardlief vindt het soms wat minder _O- vooral savonds en met wind dan liggen er altijd monsters op de loer in de bosjes naast de bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:48

Ik heb alleen buiten geel zand in net geen 20*40 bak dus ben op jullie beide jaloers ;)
Wel heel braaf dier dus weinig last van wind ed en daardoor veel gewend qua spannende dingen en natte bodems dus als we op wedstrijden komen valt het eigenlijk altijd mee.

Zo stond ze er vanmiddag bij, heel fijn gewerkt maar beide doorweekt. Op dr aller charmantste :P
Afbeelding

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:31

Zielig paard!! Die van mij heeft vanmiddag zelfs in de binnenbak gespeelt ipv buiten hahahaha

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 07:54

ik heb thuis een 20x60 baan maar eigenlijk train ik alleen maar op de club met een 20x100, kan je heerlijke galop training in doen!

Met mijn drafveruimen oefen ik met balkjes of op de lange zijde veel schakelen.

Ik spring ook veel en wat ik daar nog wel eens wil doen is veel drafbalkjes voor de hindernis leggen stuk of 5/6 en daar achter een hindernis, hij trekt dan wat naar de sprong toe zodat je iets meer natuurlijke impuls hebt maar moet bij elkaar blijven om de balkjes te lopen. Met die balkjes kan je een beetje spelen met de ruimte ertussen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:39

Hahaha hij kijkt ook gewoon enorm zielig haike :(:)

Hier alleen een buitenbak die iets groter is dan 20 x 40. Ligt wit zand in maar bodem moet eigenlijk eens vervangen want hij is heel snel zwaar en nat. Nu heb ik dus ook een groot zwembad in de tuin..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:58

Dat scherp stellen is voor mij heel lastig omdat ik niet altijd genoeg kracht en controle heb over mijn eigen benen. Dus ik probeer dat met zweep op te lossen doormiddel van tikje geven. Alleen vind hij dat moeilijk en wil dan om er onderuit te komen aanspringen in galop.

Ik ga de 5 niveaus gewoon proberen heb geen haast we doen het voor de lol maar wil het wel goed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:46

Kracht ben je opzich ook niet nodig. Tikje geven is ook een optie maar bedenk dan wel dat je op concours geen zweep mag. Je ziet heel vaak paarden die dan wel aan de zweep zijn maar niet aan het been.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:26

Ik heb dispensatie en mag wel zweep gebruiken. Kracht is misschien niet het goede wordt meer moteriek om op juiste moment iets te doen ik ben vaak te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:02

Ook bij ons in de omgeving Rhino... Getsiederrie...

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:03

Bah nog meer rhino!
Bij mij gaat de wedstrijd van as zondag voor als nog door.. spanbroek is niet heel ver weg van daar.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:35

Vervelend hopelijk hebben niet al te veel mensen met rhino te maken lijkt me vreselijk.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:28

Lastig Laura dat je net wat beperkt bent in je beenhulpen. Vind het wel echt heel knap dat je dan zo mee kan rijden! Lekker doortrainen en dan komen jullie er vanzelf ook!

pff.. die rhino is maar niks.. Gelukkig nog niet heel dicht bij ons in de buurt. Hopelijk krijgen jullie er ook niet mee te maken.

Ik heb gisteren een meeegafijne les gehad. Ze ging zo gaaf :D :D Vind het jammer dat er niks is gefilmd haha. Nu nog zo voor elkaar krijgen op wedstrijd!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:54

m9ara schreef:
Lastig Laura dat je net wat beperkt bent in je beenhulpen. Vind het wel echt heel knap dat je dan zo mee kan rijden! Lekker doortrainen en dan komen jullie er vanzelf ook!

Dank je wel ja vandaag weer naar les geweest en we hebben er samen ook echt lol in. Gelukkig een hoop lieve mensen om me heen die helpen zodat ik kan blijven genieten van het zwarte monstertje.

Fijne he als je les zo goed gaat dan weet je dat het lukt en dat op wedstrijd vast houden gaat je lukken hoor.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:11

Altijd fijn als je gevoel totaal anders is dan de jury opschrijft.. eerste proef voor mijn gevoel veel netter En actiever, 173.. 2e proef miste ik heel veel activiteit en daardoor kwam ik in de knoei bij mijn sb middengangenen contra177,5 punten... ook had ik in beide proeven exact dezelfde storing. Bij de een een 6 en hij de ander een 4.5..

Ach we trainen gewoon nog even lekker verder :Y)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:59

Ja cheminee heel lastig verschillende jury of 2 x dezelfde

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 15:34

Laura1982 schreef:

2 keer dezelfde en daarom voelt het nog vreemder omdat ik bij mijn eerste proef echt wel tevreden was. Achja jury sport, over 2 weken gaan we weer :) ooit komt dat eerste winstpuntje wel Haha!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:05

Ja zo denk ik ook hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:14

Cheminee schreef:
Laura1982 schreef:

2 keer dezelfde en daarom voelt het nog vreemder omdat ik bij mijn eerste proef echt wel tevreden was. Achja jury sport, over 2 weken gaan we weer :) ooit komt dat eerste winstpuntje wel Haha!

Wat jammer! Maar de moed niet opgeven en lekker doortrainen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:22

Jammer!

Ik heb vandaag M2 debuut gemaakt met de fjord. In een hele sterke rubriek 8e van de 20 geworden met 185 :)

Super tevreden!
Afbeelding