[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:14

Alice13 schreef:
Wat voorn cijfers heb je er vaak voor dan?

Wij versnellen nog wel eens ipv verruimen O:)

Hier ook wel eens versnellen ipv verruimen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:10

Hallo, mag ik mij hier ook melden? Afgelopen weekend onze laatste L1 wedstrijd gereden en afgesloten met een 1e plek met 202, en 188 en een 2e plaats, en eerder dan verwacht zijn we ineens L2 startgerechtigd. Doel was om de L1 af te sluiten met dubbele punten en dat was dus gelukt. M'n wedstrijd over 2 weken heb ik inmiddels al gewijzigd naar L2, 't zat nog niet helemaal in de planning, maar we gaan het er maar gewoon op wagen :j Ben erg benieuwd hoe de overgang ons zal bevallen. L1 hebben we ongeveer een jaar over gedaan, maar zeer onregelmatig gestart wegens een paard die niet lekker in haar lijf zat, en zadelgedoe, zo hebben we zeker een halfjaar niet gestart. Inmiddels weer back on track, sinds een maandje weer gestart, en afgelopen weken ging het snel ineens.

Paard is Burana, een 9-jarige Cantos x Numero Uno merrie, inmiddels 5 jaar in m'n bezit en zelf opgeleid. Ikzelf ben Fleur, 23 jaar, had tot Burana nog nooit hoger dan B gereden, dus promoveren naar een andere klasse is allemaal nog een soort van nieuw en spannend :+ Thuis is ze momenteel ruim L2 klaar, wijken deed ze m'n laatste wedstrijden voor 7ens en 8en, achteruit zijn we sinds kort wat serieuzer mee begonnen en gaat eigenlijk al wel heel netjes, en doorzitten vind ik zelf alleen maar fijn. Punt waar we het meeste tegenaan lopen is de juiste balans tussen ontspanning en voldoende impuls, 't is nogal een gevoelig miepje (en ikzelf ook :Y) ), dus wanneer ik er teveel aan wil rijden kan ze de spanning nog niet helemaal lekker verwerken. Dit is echt een kwestie van km's maken, en afgelopen paar wedstrijden ging het eigenlijk echt bijzonder goed.
Ter illustratie, dit zijn wij tijdens de training een maandje geleden :)
Afbeelding

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:31

Welkom Fleur! Leuk paard heb je. Spring je er ook mee? (gezien haar bloed)

Hier niet zo veel te melden :P Volgende week twee rondjes B springen en eind december of begin januari weer dressuur starten. En in de les knutselen we alvast wat aan de M oefeningen.

annetm

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:48

Leuk Fleur! Fijn dat het nu wel weer goed gaat.

Ik heb ook niet zoveel te melden.. Ik zou L2 starten maar toch besloten nog selecties te rijden in de L1. Vind hem ook nog wat te slap voor de L2 dus gun hem nog even wat meer tijd.

Iemand nog tips of leuke oefeningen voor in de training om hem achter wat sterker te maken?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:47

Welkom!

Ik ben van weekend weer op cc geweest, bah echte tegen valler. Paard was geweldig, zo braaf en relax dat ben ik niet gewend. Nu hadden we impuls verlies en ff een miscommunicatie bij het wijken. Omdat voor m'n gevoel de proef verder wel goed ging had ik nog wel winst verwacht. Helaas 171 punten (diep geschokt) tweede proef mezelf bij elkaar geraapt paard ff wakker geschud en nog net dat beetje meer gegeven (of poging tot) 186 punten. Ik was wel teleurgesteld, algeheel liep ze gewoon goed en ze heeft goede gangen. Twas echt een zesjes protocol.
Terug gezien op film kan ik me er wel wat beter in vinden al vind ik het wel extreem streng gejureerd.

12 dec oefendressuur om eens gelijk wat te doen met het jury commentaar. Ben heel benieuwd :D

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:54

Mijn paardje is ziek...... -O- Maandag sloom, geen eetlust en koorts. Veearts geweest en die heeft antibiotica en pijnstillers/ontstekingsremmers gegeven. Het lijkt wat beter, maar ze heeft nog steeds koorts. Mijn les en onderlinge wedstrijd (eerste keer L2) maar afgezegd. Ze moet eerst beter worden, komen nog genoeg wedstrijden. Maar jammer is het wel....

Toch nog een puntje Alice13, maar vervelend dat je gevoel niet helemaal matcht met je punten.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:25

Wat heeft je paard Natasja? En beterschap

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:46

Bedankt!
We weten niet precies wat het is.....geen koliek of verstopping in ieder geval. En ze leek wat gevoelig bij de keel. Vanmiddag ff op ziekenbezoek geweest. Geen koorts meer en ff een vitamine boost gehad.
Nu maar even rust en herstellen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:04

Dankjullie voor het welkom :)

NatasjaS sterkte met je paard, gelukkig lijkt het al iets beter te gaan :(:)

Alice13, jammer van je punten, frustrerend wanneer je je niet helemaal kunt vinden in het jury commentaar, wel fijn dat je alsnog een puntje gereden had. Op naar de volgende wedstrijd dan ;) En veel plezier met je oefendressuur, lijkt me erg leerzaam inderdaad :j

Annetm, ik gebruik heel veel galop(schijn)overgangen om haar sterker van achter te krijgen.

Sofie, dankjewel! Springen staat op een zeer laag pitje, ambitie is er heel erg, maar ik heb afgelopen paar jaar eigenlijk altijd op stallen zonder hindernismateriaal gestaan, dus we hebben nog maar weinig ervaring samen. En aangezien ik geen eigen trailer heb kan ik ook niet heel makkelijk wekelijks op locatie lessen oid.

Ik had gister les, bedoeling was om even de proeven door te nemen, maar paard was ineens echt heel erg stug, hebben even hard moeten werken en creatief moeten denken om haar daar weer uit te krijgen, maar uiteindelijk liep ze fijn. Kon nog niet echt bedenken wat de reden ervoor was, afgelopen weken was ze juist ontzettend constant en fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:26

Welkom fleur, leuk dier!

Natasja, wat rot! Hoe gaat het nu?

Annetm, ik rijd zelf veel schuinovergangen en schakel korte stukjes, vooral in de draf.

Alice, wat jammer van de wedstrijd, vervelend als gevoel niet klopt met de punten!

Hier vorige week fysio gehad en merk duidelijk al verschil, veel fijner gaan bewegen. Vandaag weer op wedstrijd geweest, liep niet zo fijn vond ik zelf, al vanaf losrijden kreeg net niet zo als ik wilde. In eerste proef geen grote fouten maar vond haar wat slecht aan mn been, dus tweede proef zweepje erbij gepakt (en daar rijd ik normaal echt nooit mee) en toen was al stuk fijner. Wel beide proeven echt heel slecht met wijken, terwijl dat normaal een van de beste onderdelen is, dus daar echt even wat meer op gaan trainen komende periode.
Omstanders vonden het er goed uitzien, en jury's ook, beide proeven gewonnen met 208 en 196 *\o/* Van jury eerste proef naderhand in kantine ook leuke complimenten gehad, en 4 8-en en 9 voor halsstrekken dus ook leuke coupon. Zo eens kijken of film/foto's kan uploaden.
Nu ook maar eens gaan kijken waar we nog gaan starten, mag nog 4 punten in L1 en dan zal ik naar l2 moeten. Wil eigenlijk hele zomer L2 starten voor de selecties dus mag niet teveel weg denk ik, dus even kijken wat nog leuke wedstrijden zijn. Denk december niet meer start en misschien januari ook nog even niet, en wat meer oefendressuur uitzoek.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:18

Zo haike, dat zijn nog een mooie punten! Gefeliciteerd. Maar snel L2.

Vandaag weer even gereden, ze brieste er op los. Gewoon even wat losrij werk, maar het voelde goed. Woensdag maar weer wat fanatieker. Ook even lekker aan het poetsen geweest, nieuwe vlecht erin. Heerlijk zo met mn paardje bezig. Heb mn studie bijna afgerond, dus ineens meer tijd.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:56

Natasja: fijn dat het weer beter gaat met je paard!
Haike: wauw, wat een punten :oo Gefeliciteerd!
Fleur: wat gek dat je paard opeens zo stug was, gelukkig uiteindelijk fijn kunnen rijden :)
Alice: toch weer een puntje er bij, netjes :) Oh, ik hou echt niet zesjesprotocollen :')

Hoi :wave:
Paard loopt dressuurmatig zo fijn de laatste tijd <3 Van de week verder gesleuteld met SB en travers en dat pakt hij erg goed op! Voor de afwisseling vandaag weer eens op springwedstrijd geweest. Hij pakte fijn aan, maar helaas in allebei de parcoursen een balk. De ene keer door mijn eigen stomme fout en de andere keer een pechbalk. Irritante is alleen dat ik dan echt boos kan zijn op mezelf, maar fouten maken hoort er natuurlijk ook gewoon bij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:23

Fijn Natasja nu meer tijd hebt! Lekker van genieten!

Sofie, ook fijn in vorm dus! Jammer van de balkjes maar toch hartstikke goed verder?!

L2 ga ik waarschijnlijk pas in februari ofzo, anders ben ik bang de zomer niet red qua punten of maar weinig weg kan. Fotootje van vandaag
Afbeelding

En films:
https://www.youtube.com/watch?v=DjwfsEmXD_I
https://www.youtube.com/watch?v=0RvYbVI_khE
let niet op mn klapperbenen :o normaal rijd met andere, veel stuggere, laarzen

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:27

Knap dier!!

Wij hebben in dec even een stop. Zo'n drukke maand voor mij niet fijn om te starten.
Januari staan er weer twee op de planning :D. Ik rij gewoon alle klasses uit maar blijf niet speciaal v selectie oid in een klasse rijden.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:45

Haike wat een super punten, heb je eerste filmpje gezien, ziet er keurig uit, leuk paard heb je :j
Natasja, fijn dat je weer gereden hebt, nu weer lekker oppakken :)
Sofie wat fijn dat hij zo lekker gaat, en fijn dat het springen ook goed ging, en foutjes gebeuren inderdaad, alsnog een mooi resultaat nu, en volgende keer beter toch? :)

Ik rij m'n klasses in principe niet uit, voor mij als student zijn wedstrijden gewoon echt duur, dus ik vind het dan eigenlijk zonde van m'n geld om te blijven starten in een klasse waarin ik m'n punten al heb. Dan train ik liever thuis even door wanneer ik het gevoel heb om nog niet helemaal klaar voor de nieuwe klasse te zijn.
Rijden van de week ging wel weer fijn, gelukkig niet meer stug.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:42

Meestal kosten de wedstrijden mij niet zoveel en ga ik met wedstrijd geld weer nr huis O:).
Daarnaast heb ik een paard wat je niet te lang thuis moet laten staan want dan wordt het drama regelmatig op cc werkt bij ons gewoon het fijnste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:53

Hier kosten de wedstrijden ook niet veel geld en vind het ook erg leuk om te doen, goede meting hoe je staat in de training. Voor de winstpunten hoef ik het sowieso niet te doen, maar om thuis te blijven tot z2-klaar is vind ik nog veel te lang duren. En dit ook leerzaam!

Denk ik ook pas eind januari weer start helaas, eerst door blessure niet op pad gekund en nu zo druk dat ook niet gaat lukken waarschijnlijk.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:33

Ik zit naast het inschrijfgeld nog met trailerhuur, moet ook nog altijd een veerpont over, geen enorme heftige bedragen, maar 't loopt wel sneller op daardoor ;)

Gister ons debuut gehad, losrijden was op een stukje van 20x20 met 4 paarden vanwege een buitenbaan die blank stond, niet fijn dus. De oefeningen die ik normaal doe om Burana fijn soepel door haar lijf te krijgen en beter op het achterbeen had ik toch echt wat meer ruimte voor nodig. 1e proef was dan ook ronduit prut, alles wat mis kón gaan ging ook mis. Tweede proef hebben we ons kunnen herpakken en was ik naar omstandigheden tevreden. Punten waren 167 & 184, kon ik me ook helemaal in vinden, we kunnen nog veel beter dan we gister hebben laten zien, maar toch leuk dat we met een proef waarin we nog veel te verbeteren hadden wel winst konden rijden, dat biedt perspectief :D Nu nog een maandje lekker doortrainen, de proeven iets beter leren kennen en dan in het nieuwe jaar weer fanatiek gaan starten :j

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:55

Hier moet ik eigenlijk met regelmaat op een klein stukje los rijden, voor mijn gevoel zijn dat ook altijd de engste bakken :D (tenminste dat merk ik aan mijn paard haha)

jammer dat je niet hebt gereden zoals je had gehoopt fleur, maar idd biedt weer perspectief als ondanks geen top prestatie je toch winst hebt gereden.
Over kosten, idd als je trailer ed moet huren lopen de kosten voor een simpele wedstrijd wel op. Ik heb sinds nov een trailer daarvoor moest ik ook huren, dan kostte elke wedstrijd toch al 50 euro aan huur.

Ik heb gisteren voor de verandering deel genomen aan een oefendressuur. Ik heb de afgelopen twee wedstrijden gewoon niet dat er uit gereden wat ik wilde en ik hoopte met een proefgerichte clinic/oefendressuur aanwijzingen te krijgen, waardoor we een beter resultaat krijgen.

We hadden 187 en 191 punten, uiteindelijk naar huis gegaan met zelfde commentaar als op wedstrijd, onze midden gangen zijn nog onvoldoende. Ik vind het erg moeilijk deze er goed uit te rijden, hier moeten we flink aan werken thuis. Niet alleen de midden gangen rijden maar ook de overgangen. We hebben weer huiswerk, januari weer nieuwe concoursen gepland dus hopelijk kunnen we al een mooie verbetering laten zien.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:56

Wat vervelend dat je niet lekker kon losrijden Fleur! Maar het eerste puntje is binnen!

Ik ga trouwens als student ook niet zoveel weg, mijn chauffeur moet 120 km enkele reis rijden om bij mij te komen O:)

Hier gisteren ook L2 debuut gehad en was het vrij bijzonder allemaal := Paard kwam al een beetje spannend de trailer af, maar toen er even verderop ook nog vuurwerk af werd gestoken, was het zadel er op leggen net wat teveel gevraagd. Met het zadel op de arm dus naar de manege gelopen en daar het er op gelegd.
Ik kon gelukkig omdat ik vroeg was voordat de wedstrijd was begonnen even in de ring rijden, was wel fijn want er hing noga wat kerstversiering, maar dat ging vrij goed.
Proef was ook prima, mag nog wat flitsender, maar alle gangen op het juiste moment en ook nog best wel bij de letter. :+ Jammer alleen dat als ik in het juryhok keek, dat ik élke keer beide personen naar beneden zag kijken of zag kletsen, maar niet de bak in zag kijken. :\ Op een gegeven moment bij een overgang naar stap in die hoek, heb ik de hele overgang naar de jury gekeken, maar beiden hebben ze écht niet de bak in gekeken. Waar de cijfers dan op gebaseerd zijn... No idea :\

Maar goed, 192 (2e plaats ex equo) en 194. (5 combis met L1 in handicap, kleine wedstrijd). Dus je hoort mij niet klagen verder :D Fijn gereden en eerste L2 punten zijn binnen!

En het was ook nog eens droog :D

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:10

Wel leerzaam Alice, en je weet duidelijk je verbeterpunten, kun je weer fijn trainen :j Een eigen trailer staat ook hoog bovenaan het verlanglijstje hier O:)
Gelukkig heb ik geen kijkerig paard, maar wel een dieseltje, die echt even op gang moet komen. Zo steek ik normaal gesproken altijd een paar keer wijkend de bak over, dat heeft ze ook echt even nodig om soepel over de benen te komen en lichter voor mijn been, maar dat lukte nu dus niet, waardoor m'n wijken in de proeven ook echt nogal 'taai' ging :+ En daarbij ga ik mezelf ook lopen opwinden dat het niet helemaal lekker wil lukken, wat ook niet bevordelijk is voor m'n rijkunsten.

Mooie punten Elise, vervelend dat je die jury niet zag opletten. Klinkt lekker hectisch allemaal :D Maar gefeliciteerd, mooi debuut *\o/*
120 km voor de chauffeur is ook niet makkelijk nee, ik heb gelukkig sinds een jaar m'n BE, ideaal, want ik ben volledig onafhankelijk, kan paard sinds een paar maanden ook alleen in-en uitladen, dus ga soms ook wel eens helemaal alleen op wedstrijd, dat m'n lezer op eigen gelegenheid komt, voel me altijd bezwaard dat mensen zoveel tijd kwijt zijn om met mij mee op wedstrijd te gaan :o

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:31

Sorry Alice, ik had je even gemist, we plaatsten bijna tegelijkertijd! Zo'n oefendressuur lijkt me dan inderdaad wel een oplossing, als je elke keer blijft steken op dezelfde dingen. Gelukkig heb je nog een maand om daar dan hard aan te trainen voor je volgende concours: Moet goedkomen dan toch?!

Fleur, ik zou een klein bakje ook niet zo kunnen waarderen hoor. Soms "moet" er bij de mijne even wat energie uit, en in zo'n klein bakje bots je dan al snel op een ander paard. Met losrijden in een "gewone" bak heb ik al vaak dat ik mijn bedachte oefening niet kan rijden omdat er dan weer iemand doorheen draait. Misschien kun je dan, als je paard er niet beter van gaat lopen, volgende keer wedstrijden uitzoeken met wel een fijne inrijdbak? Dat van te voren even navragen?

Mijn wedstrijd was inderdaad redelijk hectisch := Maar ach, we hebben lol gehad! Ik heb onlangs zelf een trailertje gekocht, en dat scheelt al heel veel. Niet zo'n zware dus al snel te rijden zonder BE. Was zeker ideaal toen mijn ouders 3 weken op vakantie gingen, kon ik mooi 3 weken hun auto lenen en 3 weken met de trailer op pad :D Helaas is die auto verkocht en hebben ze er 1 zonder trekhaak teruggekocht.... Bij mij is dus vooral de auto lenen het probleem :+
't is echt wel ideaal als je alleen op wedstrijd kunt! Zou je zelfs eventueel nog wel de proefjes uit je hoofd kunnen rijden, of alleen naar een (oefen)springwedstrijdje! Ik heb helaas nog wel een handje nodig met inladen en het zadelen. (uitladen kan ik wel alleen). Toen ik dus de auto van mijn ouders had ging ik ook wel alleen op pad, maar zorgde ik dat er op locatie iemand was om mij even te helpen. Nu moeten er inderdaad wel veel mensen hun dag vrijmaken om met mij op wedstrijd te gaan :o Vriendlief moet naar mij toekomen en chauffeuren en een vriendin van de studentenpaardrijvereniging helpt met opzadelen, geeft aanwijzingen met losrijden en leest voor. Ik plan het dan ook max 1 keer per maand, en we maken er een leuk dagje weg van. Traditioneel afgesloten met Mc Donalds :D :+

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:45

Mc Donalds maakt altijd heel veel goed :9
Gefeliciteerd met jullie punten!

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:52

Gefeliciteerd met jullie winstpunten! Toch goede debuten.

Alice wat goed dat je een oefendressuur wedstrijdje met commentaar hebt gedaan. Staat ook nog steeds op mijn lijstje om dat de doen.

Deze week alweer 3 keer goed kunnen trainen. Lopen weer tegen wat nieuwe dingen aan. Ze wordt nu een beetje pittig doordat ik haar er achter meer onder heb. Moet zelf weer even leren hoe ik dat uit kan zitten. Maar blij dat ze weer beter is. Stiekem hoop ik 17 januari L2 te starten. 24 oktober weer priveles.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:07

Oktober?