[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:52

Kom dit topic nu pas weer tegen :+

Heb hier wel eens een berichtje geplaatst maar ik zou graag met jullie mee praten als dat mag :P

Heb in juni mijn M2 debuut gehad.
Was een concours van 2 dagen en beide dagen gestart.
Ging erg goed en was erg tevreden! 1 dag had ik 194 en 183 en een 4 prijs van de 28 starts en de tweede dag ging het nog iets beter! Punten waren wel minder. De jury bij de 2e proef vond dat ik mijn paard ronder moest instellen. Terwijl de meeste jurys het enorm waarderen dat ik mijn paard op de loodlijn heb lopen :+ Had die dag 189 en 169 en bij de 1e proef een 1e prijs. Was een geslaagd debuut dus :D
Daarna nog 2 keer gestart en de hele maand juli geen wedstrijden gereden.
Stand staat nu op 6 winstpunten.
Heb aankomende zaterdag weer wedstrijd en volgende week vrijdag Drentse kampioenschappen.

Waar lopen jullie tegen aan in de proeven?

En hebben jullie je Z debuut al gepland?

Ik word 11 september geopereerd (keelamandelen gaan eruit) en daarna kan ik 2 weken niet rijden :(
Daarna wil ik voor het eerst Z1 starten. Voor mij en mijn paard allebei de eerste keer :P
Volgens mijn instructrice is mijn paard waarschijnlijk erg geschikt voor ST&trens omdat ze erg opgericht loopt, ben benieuwd.
Heb een poosje het gewonnen wedstrijd geld gespaard en daarmee dit hoofdstel gekocht:
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... dstel.html
Niet mijn eerste keuze. Maar mijn paard is erg gevoelig en dit leer is echt super zacht, ben er erg blij mee :)

Hier een foto van mij en mijn paard ( 8 jarige merrie van gribaldi)
Rij nu sinds februari 2013 wedstrijden en ben in de B begonnen
Hoe we begonnen (december 2012):
http://oi61.tinypic.com/1180rjt.jpg
En hoe het er nu uitziet:
Laatste M1 wedstrijd: http://oi57.tinypic.com/2mo2k2r.jpg
Eerste M2 wedstrijd: http://oi60.tinypic.com/aeobw9.jpg

Tsplendid

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:02

josje; Gaat ook hard met jullie, mooi zeg! Ik heb niet echt iets waar ik qua proeven tegen aan loop. Meer met het paard op concours, dat hij er dan nog meer doorheen moet wat thuis wel beter lukt :). Z debuut ga ik pas plannen als ik daadwerkelijk ook over mag. Gaat nu wel lekker maar voor hetzelfde geld krijgen we wel een dip met de wedstrijden/rijden dat het dan niet doorgaat, zou ook zo tegenvallen dan :P. Ik hoop stiekem wel op indoor seizoen.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:26

succes op de drentse kampioenschappen!

Ik heb het ook nog niet gepland, maar ik hoop 20 sept Z te starten. Weet niet of dat lukt hoor hahah.
Anders gewoon lekker binnen.
Heb volgende week zat de Friese kamp, daarna 23 aug Haulerwijk, en 30 aug Oudehorne. Ik hoop m'n punten dan bij elkaar te hebben.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:02

@josje4: welkom terug!
Gefeliciteerd met je debuut, goed gedaan ! :)
Positief verschil met het begin en nu mbt de spieren/conditie van je paard.

Hier deze week ff rustig aan gedaan. Maandag rustdag gehad en Dinsdag ook(rondgestapt en geknuffeld met neefje van 1 jaar en nichtje van 4 jaar) en Woensdag wat stap en klein beetje draf door mijn 13 jarig nichtje.
Gisteren weer wat opgepakt en vooral rond en laag gereden met de stang en trens.
Ze liep er super fijn en los op al moet ik zelf nog erg wennen aan 2 paar teugels in mijn hand.

Hoe deden jullie dat toen jullie gingen beginnen met trainen met stang en trens? Gewoon af en toe gebruiken of langere tijd achter elkaar mee rijden?

Ik zit er aan te denken om het in het begin gewoon af en toe(2 x per week of zo) mee te trainen en het echte trainen pas in de les te doen.
Ben liever wat voorzichtig en dit is voor mij de 1e keer dat ik met stang en trens rijd.
Maar volgens mijn instructrice zijn we er allang klaar voor en kan het geen kwaad als ik thuis wat losrijd en train met stang en trens.
Maar nogmaals het echte trainen doe ik in de les :)

April heeft sinds vandaag weer een mooie chique nieuwe vliegendeken. Bijna te mooi om op te doen op de wei maar deze is extra ademend en luchtig.
Ik heb de deken moeten bestellen en bijna maand moeten wachten :P
Onder de rambo sweet itch hoody stond ze wat te zweten de laatste paar dagen.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:28

Hoi Iedereen!

Ik heb stiekem alles een beetje door zitten lezen vandaag.
Met mijn paard ben ik 3x in de M2 uitgekomen en 4 wp bij elkaar gesprokkeld.

Ik vroeg mij af vanaf wanneer jullie begonnen te trainen met Stang&strend, sorry als ik erover heen heb gelezen 59 pagina's door spitten ging af en toe een beetje globaal.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:38

Tamarant wat voor deken heb je nu?

Succes op het Friese kampioenenschap Tinkels!

Ik heb al een stang en trens hoofdstel maar die hangt nog steeds in de kast.
Eerst moet ik de onderdelen van de Z1 en Z2 onder de knie hebben en dan ga ik pas met stang en trens rijden om het te verfijnen..
Simpele wissel en vliegende wissel lukken al.
Woensdag voor het eerst geappuyeerd en dat ging al erg goed :)
Mij maakt het niet uit om eerst in de Z te starten op een trens.
Pas wanneer mijn instructrice denkt dat we er klaar voor zijn gaan we ermee beginnen.

Dus ik kan je niet helpen met een opbouw schema tamarant :P

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:27

@nouklime;Ik ben er recentelijk mee begonnen wanneer ik ruim Z1 startgerechtigd was en dus ook ruime winstpunten behaalde.(geen net net wp maar dikke wp) en thuis in de training loopt ze al een hele tijd de oefeningen uit het Z1/Z2.
Tevens daarna pas op advies van mijn instructrice.
Niet zelf mee aan gaan klooien.

@josje4: Nadat ik alle mogelijke merken en dekens heb gekocht en gepast en niks bleek te passen (alles te klein bij de borst) heb ik nu een (relatief goedkope ook :) )vliegendeken van HKM gevonden.
Ik had eerst maat 205 (winkel had geen 215 meer)en die zat redelijk op het lijf maar was voor bij de borst te klein en ging amper dicht.
Nu dus 215 en dit is de eerste keer dat een vliegendeken past en zelfs iets te groot is.
De voorkant sluit nu heel mooi en op lijf zit de deken ook erg mooi maar achter is de deken wel wat lang...
Maar ja :)
Kan niet alles hebben, hihihi
Ik vind de deken zelf erg mooi, heel fijn luchtig extreem zacht maar toch sterk materiaal. Erg chqiue voor op wedstrijd ook:
http://www.hkm-sportsequipment.eu/artik ... el&id=4487

En zo zit de deken bij April:

Afbeelding

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:32

@ josje, kampioenschappen zijn volgende week! :) Mag nog even oefenen dus!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:57

Tinkels; gaat je vast lukken!

tamaramt; dat lijkt mij ook het lastigst de 2 teugels := Mooie deken! Ik heb eergisteren ook een nieuwe gekocht, de ander zakte af en zat dan te strak om de borst. Heb nu de Amigo Bug Rug.

nouklime; welkom! ik ga bij het huidige M2 paard wss geen stang en trens gebruiken maar als ik het zou doen als ik ook zeker idd gewoon goede punten haalde in het M2 en Z1 startgerechtigd zou zijn

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:05

Dit is mijn nieuwe :D

Afbeelding

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:18

Die deken ziet er super goed uit tamarant!!
En deken van Tsplendid zie er ook goed uit!
Over de deken die ik nu heb ben ik niet echt tevreden (zwaar en baie krijgt er schuurplekken van..) dus volgend zomer komt er een nieuwe.

Ik ben vandaag weer op concours geweest, warm!
Hadden veel water mee dus voor en na het rijden baie laten drinken en goed koelen.
Hadden tijdens de proef wel wat routinefoutjes, was natuurlijk ook alweer een paar weken geleden :+
1e proef ging goed totdat ik tijdens de galop-stap overgang even niet goed werd.
Was extreem warm en zag alleen maar sterretjes.
Daardoor het volgende onderdeel ,stap-galop, verkeerd aangesprongen (dit gebeurt echt nooit.. weet verder van dit stukje ook niet zo veel meer) :(
Tussendoor even ijswater gedronken en door naar de 2e proef.
Hier was ik er met mijn koppie er veel beter bij en ging een stuk beter.
Had de 1e proef 187 en de 2e proef 194, alweer M2 +8 :):)
Morgen en woensdag weer priveles en vrijdag DK :oo
Mijn bodybuilder, blij met haar <3 :
Afbeelding

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:44

Zo te zien was je in steenwijk! Gefeliciteerd met je punten!

Mooie denken Tsplendid, ik heb hem ook! Ideaal dat de hals eraf kan. Als we op reis zijn haal ik hem eraf.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:11

Mooie deken hoor, ziet er stevig uit :)
Dat probleem met te krap bij de borst heb ik met Willem ook altijd, maar als ik een maat groter neem is ie vaak te lang. Lastig lastig!

Ik haalde hem gisteren uit de wei en toen leek hij kreupel in stap, maar toen ik hem longeerde in draf op zachte en harde ondergrond was er niks aan de hand. Toen ik hem over het kavelpad weer terug bracht naar de wei liep hij weer raar in stap. Ik snap er niks van.. hopen dat het vandaag weg is.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:44

oe even oppassen met m dus.
Net bekapt toevallig?

Hopelijk valt het mee!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 10:47

Nee bekappen is 3 weken geleden gedaan. Hoop dat het een spierpijntje is van gek doen in de wei of van onze bosrit donderdag. We zullen het zien vandaag :)

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:49

Jeetje wat is er veel gebeurd! Ik heb t momenteel een beetje druk waardoor ik helaas niet meer veel tijd heb om op bokt te zitten.

Dus doe ik het even zo. Gefeliciteerd iedereen met de behaalde resultaten en het is echt verschrikkelijk ja hoe jaloers sommige kunnen zijn ik ken t..... helaas.

Verder zijn we weer lekker aan t trainen en gaan we weer de goeie kant op! Morgen komt kraker/fysio/Osteo weer langs. Hoop dat ze zegt dat we weer vol aan de training kunnen. Zadelmaker was geweest van de week en heeft zadel helemaal passend gemaakt. Het gaat dus allemaal weer de goede kant op! :)

Wedstrijden heb ik nog niet ingepland wacht eerst morgen even af. Ook gaan we morgen mooie foto's maken van de paardjes! Zal ik er wel opzetten morgen!

Verder heb ik een hele moeilijke beslissing moeten nemen.. ik ga mn paard verhuizen naar een andere stal. Ik weet dat ze t daar super krijgt. Maar ik vondt t wel moeilijk on de keuze te maken pff.. en ik zal de binnenbak enorm gaan missen!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:49

@tsplendid: dat is idd ook een fijne deken behalve de hals. Ik vind de hals tekort, die komt maar halverwege bij het grazen...

@josje4; Gefeliciteerd, super goed gedaan !! :) Leuke foto ook!

@aranel: wat vervelend, hopelijk niks ernstigs en loopt hij snel weer zuiver.

@kb_horse: ja jaloezie is echt een smerig iets vind ik :(
Ik snap het ook niet, heb dat zelf nu dus echt nog nooit gehad. Ik kan me echt niet druk maken over een ander zijn resultaten of wat dan ook. Ik kijk naar mezelf en leer van mezelf en als ik het niet goed heb gedaan dan is dat mijn eigen schuld waarschijnlijk en moet ik de keer erop nog kritischer naar mezelf kijken.

Deze betreffende persoon voelt zich in ieder geval wel aangesproken want ik kreeg te horen van meerdere wedstrijdconcurrenten dat ze na mijn andere laatste bericht direct haar boktnaam helemaal aangepast had en heel haar profiel leeggehaald.
Denkende dat ze daarmee niet meer te vinden is, terwijl deze mensen haar direct weer vonden :D :D
Laat wel zien hoe ontzettend dom en zielig ze is .
Ik heb het inmiddels zelf ook gezien :P
Heel triest!!
Nog triester is dat ze nog minimaal 3 x per dag mijn profiel /mijn berichten checkt en leest. Dat kan ik dus allemaal zien en zo dom is ze ook nog dat ze dat zelf niet in de gaten heeft.

Fijn dat je weer lekker aan het trainen bent en alles weer keer goed gecheckt word. Dan kun je er weer een tijd tegenaan.
Verhuizen is idd moeilijke keuze maar als het beter is voor je paard dan is de keuze makkelijker gemaakt!
Wat is de reden dat je gaat verhuizen?

Ik heb vanochtend een heerlijke buitenrit gemaakt met stalgenoot en daarna nog les gegeven.
Stalgenoot heeft een draver waar ze hoop problemen mee heeft en waar ze al 3 jaar niet mee gegaloppeerd heeft ivm heftige ongelukken.
Ik heb hem 2 weken getraind in haar vakantie en het is een heel ander paard geworden en ik heb hem zelfs leren galopperen op een rustige manier.
Nu is hij respectvol, werkwillig en luisterd erg goed.
Vanochtend was hij ff lastig(bazin uit zadel trekken, bit vast en ervandoor racen.)
Ik heb zelf al tientallen moeilijke paarden ingereden/gecorrigeerd en doorgereden tot paar jaar geleden maar dit paard is echt een hele moeilijke en gruwelijk sterk....
Dus Ik ben er zelf weer op gegaan en na een "gevecht"van 5 min liep hij heerlijk ontspannen en los.
Daarna heeft hij zelfs weer gegaloppeerd onder de man.
Ik geef haar nu al een tijdje les en help haar paar keer per week nu ik nog vakantie heb en ze lest ook nog 1 x p 2/3 weken bij mijn instructrice.
Super leuk om de vooruitgangen zo te zien :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:07

Heel apart zulke mensen :=
Zie het maar als een compliment dat ze je zo interessant vindt maar ik kan me voorstellen dat het irritant is.

Willem liep weer helemaal goed vandaag *\o/*

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:57

Ja idd! Brr heb er ook zo'n hekel aan. Maar niet alleen met paardrijden is het helaas.... en zoals Aranel zegt zie t als een compliment idd!!

Nja t is dichterbij en ze komt overdag lekker buiten en t is goedkoper waardoor ik toch wel wat kosten kan besparen en meer opzij kan leggen voor t geval dat ik echt naar de DA moet omdat ze kreupel is bijvoorbeeld... ga de leuke mensen en fijne stal wel erg missen en de binnenbak uiteraard. Maar ze hebben daar wel goede buitenbak met goede bodem. Paardje lief komt meer op t land dus inprincipe voor haar beter. En voor mn portemonnee. Dus voor allebei ist positief! :)

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:18

Josje4, super gedaan zeg en respect met dit enorm warme weer. Ik kijk met rijden nu wel wat uit want ik heb altijd zo een zonnesteek te pakken. Mooie foto ook !
Aranel, oeh jakkes hopelijk valt het mee
Edit; over een berichtje heen gelezen. Mooi dat ie weer goed loopt!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:38

@aranel: hihihihi, idd heel apart. :P
Ach ja als zij er gelukkig van word om mijn hele hebben en houden in de gaten te houden en te volgen dan heeft ze gewoon een triest leven en heeft ze schijnbaar dus verder ook helemaal niks in haar leven.
Fijn dat Willem weer helemaal goed liep!!

@KB_horse: Ja, dat is waar :P
Als je paard het beter krijgt en meer op het land komt dan is het het zeker wel waard om zelf wat luxe in te moeten leveren mbt geen binnenbak.

Ik snap het ook nooit als mensen gaan verhuizen naar een mooie stal met veel luxe maar de paarden amper buitenkomen. 2 uur op een zandpaddock in de winter en 2/4 op een grasweide in de zomer vind ik echt not done als je ook kan kiezen voor een stal met minder luxe maar wel hele dagen op de wei en fijne grote stallen met veel zicht bv.
Het is anders als je bv. richting Amsterdam of zo zit, daar heb je nu eenmaal bijna geen weides maar als je wel in een omgeving zit waar weides zijn en paddocks dan zal ik altijd kiezen wat het beste is voor mijn paard en hetzelf met minder luxe doen.

@cindy1000: ik heb ook snel last met dit warme weer.
Ik rijd dan ook altijd sochtends vroeg voordat ik moet gaan werken.
Dan is het qua temperatuur nog goed te doen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:33

Snap ik ook niet hoor tamaramt! Meer luxe voor de ruiter maar of het paard er gelukkig van wordt?
Ik ben afgelopen januari ook verhuisd van een luxe stal voor mij naar een boerderij met buitenbak. Willem vindt het super hier gelukkig, hij komt veel meer buiten en het bos is op loopafstand :D en het scheelt mij 75 euro pm :=

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:56

josje; wauw goed hoor! En begrijpelijk dat je zelf ook zo last hebt van de warmte dan! Heb je eerst niet door tot het dan bijna mis gaat he :P!

Tinkels; Ja dat zag ik later pas := maar idd echt ideaal!

Aranel; hopen dat het mee valt! Gelukkig loopt hij weer goed :D!

tamaramt; ja de hals blijft niet tot het halster met grazen idd. Leuk is dat idd vooruitgangen te zien ook bij een ander :D! Ik help ook regelmatig een aantal stalgenootjes, ooit wil ik de Orun nog wel eens gaan doen.

KB_Horse; wel jammer aan de ene kant maar ook een goede beslissing uiteraard!

Wij hebben het nog aardig luxe en zeker voor die prijs (zo ongeveer de goedkoopste met binnenbak in de buurt) en ze komen alle dagen het hele jaar door van 9 tot half 4 buiten, 3x daags hooi etc.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:01

@aranel: klinkt als een goede keuze :)

@tsplendid: wat betaal je in jullie omgeving eigenlijk aan stalgeld dan als jou stal de goedkoopste is??
Gewoon benieuwd :P

Vanochtend weer heerlijk getraind met de stang en trens. Ze loopt er echt heel fijn op. Ze is altijd wel fijn en zacht in de aanleuning en komt met kleine ophouding ook mooi terug op het achterbeen. Maar met de stang en trens is dit nog makkelijker en hoef ik bijna niets te doen om haar bv vanuit middengalop weer meteen in een kleine verzamelde galop te krijgen.

Iemand trouwens nog op zoek naar een fijn dubbelgebroken watertrens aurigan mondstuk met rvs ringen van kk sprenger? Model Ultra ; maat 14/14,5
nieuwprijs € 109,99

Mag vandaag weg voor € 25 i.v.m. verkeerde maat gekocht:

http://www.bokt.nl/markt/ad/279850/wate ... 2%82%AC-25

KB_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:31

Gisteren heeft mn paardje een shoot gehad! Hier een foto! Let niet op mijn hoofd was niet de bedoeling dat ik ook op de foto ging:p :

Afbeelding