Urielle schreef:Dat vraag ik me wel eens af Annash. Ik rij in het M zo'n verrekt wisselende punten! Soms voel ik het zelf natuurlijk ook wat er fout gaat, maar soms voelen de proeven echt identiek aan en dan heb ik de ene keer net aan geen winst en de andere keer zit ik rond de 160. Of zelfs een uitschieter dat ik er gewoon vooraan bij sta. Maar ik kan er geen peil optrekken, ik heb 4 instructeurs, 2 individueel dressuur, 1 clubdressuur en 1 afdelingsdressuur, en ook die snappen niet waar het fout gaat met mij in de proef, 'want hij moet het gewoon met twee hoeven in zijn neus kunnen'. Kan ie ook, kan ik ook, en toch doen we het niet. Maar ik weet niet waar het aan mankeert want elke keer zijn de punten en het commentaar weer anders. Van achter het been gekomen, tot te weinig impuls, tot loperig en ongecontroleerd, scheef gaan, kantelen, te weinig lengtebuiging in sb en figuren of juist weer overbogen, maar het is geen wedstrijd hetzelfde en ik heb geen idee waar het nou fout gaat. Want het zijn allemaal punten waar het niet goed gaat maar zo verschillend dat ik er gek van word want ik heb geen notie waar ik op moet trainen!
Thuishouden zie ik het nut dan ook weer niet van in, want we kunnen het best, allebei. Maar iets loopt er spaak als we op wedstrijd zijn.
En zien ze de proeven ook? Dat kan een groot verschil maken. Ik sta regelmatig aan de zijlijn op wedstrijd bij mijn pupillen.
Het is dat je zover weg woont, anders had ik gerust mijn blik er ook eens op willen werpen voor je. Vervelend zoiets, zeker als je altijd ander commentaar hebt. Maar aan de andere kant: als iets écht goed is, kan een jury daar niet omheen. Tuurlijk tref je dan zo nu en dan ook wel iemand waardoor het anders uitvalt dan je dacht, maar mijn ervaring is dat het 'gemiddelde' dan toch goed is.
Laat je de proeven wel eens filmen zodat je het zelf terug kunt zien? Ziet het beeld eruit zoals het voelt? Klopt je idee van de uitgevoerde oefening wel met het beeld?
Edit: ik zie dat Def en ik hetzelfde denken. Echt Urielle, als het zó wisselend is, dan móet er imo iets zijn op wedstrijd.