[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:19

Bedankt beide

Dat bijelkaar ging de laatste wedstrijd wat minder := weinig kunnen trainen dus meneer hield zich wat langer en dan is de bak echt wel klein op zo'n joekel :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:34

Dan is het helemaal knap Marjolein, als je al een tijdje niet goed had getraind. Dat worden hoge punten straks als hij wel helemaal top in training is :))

ahh op die manier lucifertje. Heb je in ieder geval nog ruim de tijd je voor te bereiden :D

Zo zonde Setteli, dat je Dotan moest verkopen. Maar helaas kan je niet alles houden inderdaad :(:) Als je zelf zo klein bent is het alleen maar gunstig met een pony te dekken haha! Is je merrie dit jaar ook gedekt eigenlijk of niet?

Gefeliciteerd met de winstpunten Fleur *\o/* Klinkt als een paar fijne proeven en zo te merken heb je duidelijk wat speling als er wat foutjes inzaten en je toch die winst rijd! Super! Ook fijn dat de jury ook omhoog durfde te punten bij jullie sterke onderdelen, en van dat commentaar eronder wordt je inderdaad erg vrolijk :D
Haha wel heel balen van je auto, gelukkig waren ze snel ter plekke om te helpen.

Klinkt Leuk dat schrijven Willemijn. Vind het ook leuk dat de jury je dan zo'n kans geeft. Leer je denk ik wel eens anders naar die proeven kijken. Hopelijk kan je inderdaad binnenkort weer fijn rijden zonder gedoe met je zadel.

Hier vandaag gereden in de bak die ondertussen meer op een zwembad lijkt :') Ging opzich niet slecht. Ze wordt wel steeds erg groot in de beweging, wat natuurlijk niet erg is, maar daarbij ook een stuk te traag in dr beweging zeg maar. Dus we moeten weer even proberen dat ze wat vlugger wil worden.
verder zit Drieske een stuk beter in haar vel nadat ik haar psylliumvezels heb gegeven tegen het zand *\o/* Doet me goed haar een stuk vrolijker te zien

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:48

Dat is zeker zo m9ara

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:26

nee m9ara, dit jaar niet gedekt. Ik moest eerst even afwachten of ik Dotan wel kwijt zou raken. Maar de planning is om haar in het voorjaar weer te dekken. Ik neig weer sterk naar Don Cremello, maar misschien wordt het wat anders :D

Hier is de bak ook een zwembad. Heb nog geen tijd gehad om naar de binnenmanege te rijden. Komt wel. Gelukkig staat ze de hele dag buiten. Dus genoeg beweging

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:00

De longeerles was idd best interessant, Marloes! :j
Lijkt me ook super leerzaam, die cursus! Ik heb eventueel wel interesse, naargelang de prijs en wanneer het zou doorgaan.
Succes alvast met je wedstrijd!!

Welkom Marjolein!
Gaaf paard en gefeliciteerd met je WP. Ook zo'n grote zeg! :P

Ooh wat jammer dat hij verkocht is! Zo'n gaaf veulen is hij, Setteli!
Gelukkig wel een fijne thuis, maakt het net iets makkelijker :j

Gefeliciteerd met je winstpunten Fleur! Wat goed zeg!
Wel jammer dat je met een lege batterij stond :+

Hier gelukkig nog geen zwembad bak :)) Daar moet je nog een goed evenwicht in proberen te vinden, en dan komt dat helemaal goed met jullie Mara!

Ooh Setteli, ik zou dan weer sowieso volgen! <3 Don Cremello is idd wel een gave! Of mss die nieuwe cremello, Goldstar? Maar die was wat kleiner dacht ik, niet?
Du Bois heeft sowieso wel hele leuke sportpony's staan :))

Hier niet zoveel nieuws te vertellen. Hyrano gaat best goed. Vandaag naar Roosendaal geweest voor nieuwe ijzers, hij was best braaf :j
Thuis ging het trailerladen relatief gemakkelijk, stond er op 5 minuten op. Daar weer minder :+ Hij is ook bijna een keer gaan lopen, ik had hem nog net. Het heeft een halfuurtje geduurd, dus op zich 'valt het nog mee', maar het moet gewoon sneller.
Ik heb nu ook een blauw hand met een mooie tandafdruk van Hyrano, door de stress en zenuwen was hij iets te fanatiek aan het bijten naar de wortel waardoor hij mijn hand vast had. :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:46

Bedankt

Heb jij ook een grote anthea?
au hopelijk niet te veel pijn aan je hand

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:28

Ja de mijne is 1m80 :j
Mijn hand begint nu ook dik te worden :P als ik iets moet vastnemen, voel ik het wel...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:46

Ah even groot dus
Au even opletten dat het niet gaat ontsteken

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:33

Gaat die van jou nog groeien denk je?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:55

Hij was wel wat schraler weer dan gast hij veelal ook weer omhoog maar echt veel meer verwacht ik niet

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:30

Willemijn, heel tof dat je ook zelf stukken mocht jureren, en ook weer leuk dat jullie op 1 lijn lagen :) Hoe was het met de zadelmaker? Die prolite is de kunstleren fairfax variant toch? Merk je echt zo'n verschil daarmee?

Marjolein, dan mag je naar omstandigheden alsnog heel tevreden zijn toch :D

Fijn dat het nog wel goed ging Mara, balen van je bak alleen := En super dat Drieske beter gaat, dan heeft er wellicht toch al wat zand dwars gezeten?

Anthea, fijn dat Hyrano goed gaat, en gelukkig viel het laden nog mee, maar 't lijkt me wel onwijs lastig zeg. En oepsie, altijd leuk die paarden :Y)

Burana had even 2 daagjes rust, was zelf even iets te druk, vandaag weer gereden, ze geeft echt helemaal niks om die wind, echt ideaal :) Ze lijkt inmiddels ook steeds fijner en constanter in de aanleuning te worden, dat is voor ons nog altijd een zwakker puntje, ze maakte zich altijd graag lang en op de voorhand, nou is dit al wel over, maar afgelopen maanden vond ik d'r wat onrustig(er) in d'r mond ook, en dat begint weer minder te worden. Vandaag ook even bitje van m'n instructrice erin gehad, maar dat leek weinig verschil te maken.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:55

Ideaal idd, Fleur! Hyrano heeft ondertussen ook al 2 dagen rust, wou vandaag gaan rijden maar jeetje, wat een weer :n

En er staat een bekend paard bij uitgelicht! :D Leuk, Marjolein! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:07

Ja leuk he, vind het echt top heb de pagina opgeslagen als herinnering hihihi :D

Ik heb morgen praktijk examen dus zo druk dat extra ook ecen vakantie heeft en dat is ergens ook wel goed voor zo'n joekel

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:31

Leuk jaaroverzicht seven.

Wind is hier gelukkig wat minder. Uno moet straks toch echt even aan het werk. Morgen hebben we les en dan zaterdag wedstrijd. En aangezien hij door het weer al een paar dagen vrij is gaan we vandaag toch maar even rijden.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:40

Gisteravond weer fijn kunnen rijden. Ik had er na onze wedstrijd van vorige week niet meer opgezeten. Maar gelukkig is ze superbraaf. Weer wat fijne tips gekregen van m'n instructrice, daar kan ik weer mee verder. Wijken gaat nog niet zoals het moet, maar ze snapt het steeds beter.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:46

Bedankt :D

Wijken is hier ook nog wat wisselend ene keer denk ik yes wat doet hij dat top ander moment zit er genoeg werk in

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:49

ohjaa Setteli, die gedachte kan ik ook wel begrijpen over het eerst willen verkopen. Ben benieuwd welke hengst het uiteindelijk wordt. :D Top dat het wijken steeds beter gaat! Bij een jonkie is het ook helemaal niet erg dat daar de tijd voor genomen moet worden.

Oei Anthea, niet fijn zon blauwe hand.. Hopelijk is het al een beetje bijgetrokken. en dat half uurtje, we duimen maar dat dat even om in te komen was en hij er straks opeens als een zonnetje op loopt!

Ik gok inderdaad dat er wat zand dwars heeft gezeten Fleur, ga het nu gewoon elke maand doen. fijn dat je gewoon lekker kan rijden ook al waait het, en dat je ook weer vooruitgang werkt! Opzich fijn dat je geen verschil merkte, kan je het gewoon bij je huidige bit houden :D

Leuk van uitgelicht marjolein! En ik denk inderdaad dat rust voor zo'n grote helemaal niet slecht is. Die hebben toch wat meer tijd nodig. Ik heb hier thuis ook een 6-jarige staan van 1,80 en die begint nu pas een beetje minder slungelig te worden.

Dan is het slim toch even op te pakken Esther, succes vast!

Hier het rijden ook op een lager pitje. Gister wel gereden, en als ik haar een oormutsje opdoe is ze braaf in de storm. Maar de bak was echt helemaal niet fijn te rijden dus was met een half uurtje klaar. Wou geen risico lopen dat ze iets aan dr benen kreeg.
Vanaf morgen ben ik een weekendje naar milaan *\o/* :D Dus dan zal En Amour samen met mama aan het werk gaan!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:51

Ja 6 is net zo'n omslag leeftijd lijkt het wel :j hij word nu minder slungelig

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:00

ja misschien dat het komt omdat ze dan langzaam gaan stoppen met de hoogte in groeien, dan kunnen ze wat meer gaan uitzwaren etc.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:08

ja dat denk ik inderdaad ook, hij gaat nu meer de breedte in krijgt ook meer hals etc

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:18

Ik heb ook inderdaad prinscreens gemaakt van de hoofdpagina toen ik uitgelicht stond haha :D

Succes alvast met je wedstrijd Esther!

Fijn dat het goed ging Setteli, kon je Dotan makkelijk verkopen? Heb geen idee hoeveel vraag er naar een mooi gefokt klein paardje is namelijk, wat verwachtte je qua maat van hem?

Fijn dat een oormutsje helpt tegen wat spanning Mara, en geniet ervan in Milaan :D En wisselen naar het bitje wat ik gister probeerde is idd niet nodig, maar ik heb het idee dat m'n huidige bit iets te dik is voor d'r. Maar bit van instructrice is in alle opzichten anders m'n eigen (bus vs watertrens, enkel vs dubbelgebroken, rvs vs aurigan) dus eigenlijk niet te vergelijken, maar een keer proberen kon geen kwaad ;)

Het vervelendste van die wind vind ik het feit dat ik er zelf doorheen moet fietsen om bij m'n paard te komen, 6km met tegenwind is toch niet m'n favoriete hobby, zit heel hard moed te verzamelen thuis :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:54

Helpt zo'n oornetje goed m9ara? Phoebe kan met wind ook altijd zo spooky doen. Gisteren in de binnenbak rammelde het dak ook behoorlijk, maar dan vindt ze het allemaal wel best. Maar buiten hoort ze alles en is ze echt heel schrikkerig. Ik kan het eens proberen.

Ik heb ook veel bitjes geprobeerd. Ben begonnen met een dubbelgebroken watertrens. Maar ze wilde het bit elke keer niet aannemen. Veel achter de teugel, had echt niets in m'n handen. Daardoor ontspande ze haar rug ook niet en was doorzitten ook een ramp. Ik heb er nu al een tijd een ongebroken appelbitje in hangen en dat gaat super. Heb tenminste weer iets in m'n handen. Ik ben wel weer een keer terug gegaan naar het watertrensje, maar dat was geen succes. Dus dan blijven we hier maar bij.

Ik had Dotan binnen een paar dagen verkocht. Eerste kijkster heeft hem gekocht. Ik schat dat hij iets boven de 1.60 gaat worden. Phoebe is nu 1.59 en zal nog iets groeien. Dotan was een stuk groter dan haar op die leeftijd. Maar we zullen het zien als ie 3-4 jaar is!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:03

Thanks fleur! Oeh ja misschien is het dan slim je rustig wat te orienteren wat betreft nieuwe bitten, heb je meer mensen in de buurt waar je eventueel wat van kan lenen? En ja als ik zou moeten fietsen nu bleef ik ook liever thuis :') sterkte haha!

Tot nu toe lijkt het bij mij te werken setteli. En amour ziet minder dus is op geluid heel gevoelig en snel schrikachtig, zo ook bij wind. Tot nu toe is ze elke keer wel braaf geweest met mutsje op. Kwn toeval zijn natuurlijk. Er bestaan ook speciale silence mutsjes, dat zou je ook nog kunnen overwegen!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:14

Bij de paard & lifestyle masterclass was ook een bitfitter aan het woord, die vertelde dat paarden die sneller diep willen lopen over het algemeen meer baat hebben bij een bus op d-trens, en paarden die zich juist sneller lang willen maken over het algemeen fijner lopen op een watertrensje, dus in jouw geval klopt dat verhaal ook wel. Burana wil zich liever lang maken, en als ik gister een verschil moest noemen die ik voelde qua bit, was dat ze een fractie hangeriger was. Maar niet genoeg om meteen te durven zeggen dat ze nou een enorme voorkeur heeft voor een watertrens. Reed haar eerder op een dubbelgebreken rvs bustrens, en vond m'n aurigan watertrens wel een verbetering, maar of dat nou vanwege het materiaal was of dat het door het model kwam, ik heb geen idee :D
Nieuw bit heeft geen haast, ben niet per se ontevreden, maar ik heb in m'n hoofd zitten dat ze meer baat heeft bij wat meer ruimte in haar mond, dus een dunner bitje, wil ook ooit nog wel eens een bitfitter laten komen, maar 't kost me al zoveel geld allemaal dat ik dat niet op stel en sprong wil doen.

Dat zijn nog wel fijne maten, helemaal gaaf in zo'n kleurtje als Dotan :D Ik wilde destijds niet dat m'n paard veel groter dan 1.65 zou zijn, met Burana van 1.72 lukte dat niet helemaal, en het bevalt super, maar mocht ik ooit een paard zoeken zou ik kleintjes niet per se laten staan, met mijn 1.67 hoef ik ook niet per se een enorme te hebben.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:32

Ik heb het juist andersom, ik heb een kk dynamic (D trens/bustrens) en extra maakt zich liever in de hals wat langer maar vind een bustrens minder prettig.
Hij vind dat draaien blijkbaar scherper want met watertrens duikt hij er snel achter

Vind dat altijd reuze interessant, wat werkt voor welk paard