Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:54

Maar nu was het toch ook al zo dat alleen door middel van het opsturen van je coupon de inschrijving officieel/definitief was? Ik heb de laatste tijd met springen gemerkt dat er heel veel verenigingen daar echt niet moeilijk over doen. "Neem m maar mee op de dag zelf". Zolang ze je combinatienummer hebben weten ze alles van je, dus kunnen ze je ook een rekening sturen als je niet op komt dagen.
Chessie schreef:
je hebt dat formulier nodig als bewijs van inschrijving..
Zo'n digitaal formuliertje is niet meer of minder 'bewijs van inschrijving' dan een gewoon mailtje naar de vereniging.

Daarnaast zijn er ook nog steeds mensen (ja, ze bestaan ECHT nog) die hun paard in de trailer trekken en gewoon naar een wedstrijd toe rijden. Eenmaal aangekomen vragen ze dan of ze nog kunnen starten. Mag dan zeker ook niet meer van de KNHS?!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:55

Nexus schreef:
Ow, als dat de enige reden is van het formulier dan zet ik Startlijsten weer open! :D

Ik zou voor de zekerheid nog maar even bij de KNHS navragen. Als je het via mail doet, kun je het bericht altijd weer eens opzoeken en heb je hun woorden op papier staan mochten ze later wat anders zeggen (net als met die bijeenkomsten waar hierboven over gesproken werd).

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:56

Loetie84 schreef:
Daarnaast zijn er ook nog steeds mensen (ja, ze bestaan ECHT nog) die hun paard in de trailer trekken en gewoon naar een wedstrijd toe rijden. Eenmaal aangekomen vragen ze dan of ze nog kunnen starten.

Serieus?? Dat heb ik nog nooit meegemaakt!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:58

Haha ja Fenny. Ik ken zo iemand :P
Ik stond de eerste keer ook even verbaasd te kijken (aangezien ik nu al weet waar ik half februari ga dressuren en springen...)
Deed ze natuurlijk alleen bij de wat grotere wedstrijden hoor, waar de kans op lastminute afmeldingen wat groter is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:07

Fenny schreef:
Loetie84 schreef:
Daarnaast zijn er ook nog steeds mensen (ja, ze bestaan ECHT nog) die hun paard in de trailer trekken en gewoon naar een wedstrijd toe rijden. Eenmaal aangekomen vragen ze dan of ze nog kunnen starten.

Serieus?? Dat heb ik nog nooit meegemaakt!

Bij springen doen ze dat heel veel. Op de wedstrijd dag zelf maakt dat natuurlijk niet uit. Tenslotte staan ze meteen aan het tafeltje om te betalen. Dus dat is geen probleem.
Dat digitale formulier heb je alleen nodig op het moment dat mensen niet betalen.
Maar dan kan ik er natuurlijk zelf ook wel 1 maken.
Is dat probleem ook op gelost.
Moet je alleen de adres gegevens van ruiters opvragen.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:09

Citaat:
Moet je alleen de adres gegevens van ruiters opvragen.

Staan die niet toevallig al in je concourssoftware?

ponyparadijs

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:09

Nope jammer genoeg niet!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:11

Jammer, op startlijsten is dat vaak wel ingevuld door de ruiter.

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:42

ponyparadijs schreef:
Nou wij waren gistereavond bij de bijeenkomst.
In het begin werd er dus al vermeld dat er inhoudelijk niet op de startpas werd ingegaan. Waarom we er dus heen zijn gegaan is mij een raadsel. De inhoudelijke kant zou in andere avonden worden behandeld in de kringen. Maar daar wist het kring bestuur dan weer niets vanaf. En iedereen wilde toch wel graag zo spoedig mogelijk weten hoe het nou allemaal gaat lopen.
Vervolgens waren er binnen 5 minuten al zoveel vragen dat het hele verhaaltje van de KNHS niet meer liep.
Uiteindelijk heeft een bestuurslid van de regio gezegd dat alle vragen achteraf moesten.
Leuk hoor. Maar als je dan niet de kans krijgt om je vraag te stellen is dat wel heel vervelend.

Alles bij elkaar zijn wij niets wijzer geworden. We zijn overigens wel tot het eind blijven zitten. Maar ook dat heeft niets uitgemaakt. Halverwege de avond gingen er al mensen weg. Dat tekent dan wel weer hoe de bijeenkomst werd gevonden.

Jeetje, belachelijk zeg. Dat is gewoon een bekende methode om iets erdoor te drukken. Ik heb het bij een bedrijf wel eens meegemaakt, door grote achterstand moest iedereen een aantal weken op zaterdag gaan overwerken. Toen werd er ook eerst een informatiebijeenkomst gehouden. Daarbij werd ook gezegd dat dit alleen voor de mededeling was en dat we erover konden nadenken en later met vragen konden komen. "Later" kwam natuurlijk nooit.
Maar hoe ging dat bij jullie aan het eind dan? Er was toch gezegd dat je dan vragen kon stellen? Werd het gewoon gestopt? Was het heel erg uitgelopen? Hoe ging dat als je dan een vraag wilde stellen?

En weet je wat ik los hiervan ook zo erg vind? De verenigingen draaien grotendeels op vrijwilligers die nu allerlei rompslomp op zich geladen krijgen. Dat vind ik echt vervelend voor ze, het is toch al lastig vrijwilligers te krijgen. Bij de KNHS wordt gewoon geld verdiend dus daar mag je ook iets van verwachten.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:52

Er zijn behoorlijk wat vragen beantwoord, hoewel ik tot 2x toe genegeerd werd..
We krijgen wel 4 hele euro's korting op de afdracht om het printen tegemoet te komen >;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:42

ponyparadijs schreef:
Dat digitale formulier heb je alleen nodig op het moment dat mensen niet betalen.

Oe, ik hoop niet dat je bedoeld dat je voor betrokken ruiter dan wel zelf een inschrijfformulier invult? Want dat lijkt me een klein beetje heel erg niet de bedoeling %) Als je dat bij mij zou doen, deed ik denk ik aangifte!
Werkt gewoon zelf als vereniging een acceptgiro sturen normaal gesproken niet dan? Ik heb toen gewoon netjes betaald, want ik wou de volgende keer wel graag weer daar kunnen starten (en het was idd 1 dag voor de wedstrijd dat ik mij afmeldde, maar ja blessures heb je niet altijd in de hand he...)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:17

Als mensen niet netjes digitaal inschrijf formulier invullen, heb je geen adres (in concoursprogramma zitten deze gegevens niet en met digitaal aanmelden via startlijsten heb je ook geen adres gegevens.). Dus dat formulier heb je wel nodig als mensen niet komen opdagen en je een rekening wilt sturen. Bij de ene discipline heb je dat meer nodig dan bij de andere, maar het is dus wel belangrijk om het te hebben.

En zoveel moeite is het toch niet om dat formulier in te vullen. Een keer doen en op je pc bewaren. Of je nu een mail stuurt of een mail met formulier als bijlage, dat maakt qua werk toch niet zo heel veel uit lijkt me.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:34

Het gaat er ook niet om dat het veel werk is om een formulier in te vullen. Het gaat er meer om dat verenigingen liever digitaal in laten schrijven via startlijsten.nl. Mij maakt het niet zo veel uit hoe ik me aanmeld, zolang het maar duidelijk is en ik toegang tot het programma heb waarmee het moet (het nieuwe programma van de wedstrijdkalender van de KNHS kan ik niet openen bv :( ) Het feit dat de KNHS de inschrijving digitaal nog niet voor elkaar heeft was alleen maar een argument om het afschaffen van de coupons nog heel even uit te stellen totdat alles goed werkte...

Wat me trouwens ook nog te binnen schoot is, hoe ga je straks aantonen dat je een startkaart hebt? Ik las dat de startpassen vanaf 1 april verzonden gaan worden. (Niet dat ik de afgelopen jaar ooit op wedstrijd gecontroleerd ben ofzo, dus ik verwacht het komend jaar ook niet echt, maar toch)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:25

Vanavond is er weer een bijeenkomst :)
Zou er eerst ook heen gaan, maar schoolwerk is toch belangrijker :P

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:01

Ik heb nu al zin in onze bijeenkomst. Weet iemand al hoe het zit met de afdrachtskostenvermindering (leuk scrabble woord ;) ) Dan kan ik daar mee rekenen en dat gelijk aan de KNHS laten zien?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:06

Misschien een idee om de kosten voor de vereniging qua printen te drukken: Deelnemers een eigen protocol op laten sturen (als vervanging voor de coupons) :P

@ Jasmijn1989: Dat was toch 25 % korting op de afdracht?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:18

Loetie84 schreef:
ponyparadijs schreef:

Oe, ik hoop niet dat je bedoeld dat je voor betrokken ruiter dan wel zelf een inschrijfformulier invult? Want dat lijkt me een klein beetje heel erg niet de bedoeling %) Als je dat bij mij zou doen, deed ik denk ik aangifte!
Werkt gewoon zelf als vereniging een acceptgiro sturen normaal gesproken niet dan? Ik heb toen gewoon netjes betaald, want ik wou de volgende keer wel graag weer daar kunnen starten (en het was idd 1 dag voor de wedstrijd dat ik mij afmeldde, maar ja blessures heb je niet altijd in de hand he...)

Sorry dat ik zulke frauduleuse ideeen opper. Maar ik bedoel inderdaad dat ik voor de betrokken ruiter een formulier invul. Niemand kan toch bewijzen dat jij het wel of niet hebt ingevuld?
Overigens heb ik er regelmatig 1 die ook na 3x een rekening van ons als vereniging te hebben gehad nog steeds niet betaald. En dan is dreigen van de KNHS al geweest. Dus dan kan ik alleen naar de KNHS als ik een coupon heb of straks dus een inschrijfformulier.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:35

:oo

(maar je reactie is wel degelijk begrijpelijk)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:39

Loetie84 schreef:
:oo

(maar je reactie is wel degelijk begrijpelijk)

Ik denk ook niet dat ik het ook inderdaad op die manier ga doen hoor. Want mensen die het al eens eerder hebben gedaan kunnen alleen inschrijven door middel van het formulier. En dan is geen formulier dus gewoon geen startplaats!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:40

Ja inderdaad. Zulke mensen vooral op de zwarte lijst plaatsen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:50

Nexus schreef:
Heeft een van jullie al eens online het vraagprogramma ingevuld via de nieuwe methode?!
Dat is pas echt een drama, vooral als je ook ponyruiters de kans wil geven te starten en je bij de inschrijfgelden bent beland...

Heb nog net niet de computer uit het raam gegooid. :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:22

Nexus schreef:
Heeft een van jullie al eens online het vraagprogramma ingevuld via de nieuwe methode?!
Dat is pas echt een drama, vooral als je ook ponyruiters de kans wil geven te starten en je bij de inschrijfgelden bent beland...

Heerlijk he! Wij als vrijwilligers hebben volgens de KNHS zat tijd om voor elke categorie en voor elke klasse de proeven er bij te zoeken.
Voor een wedstrijd met pony's is het echt een heerlijk drama.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:25

asjemenou schreef:
Heb nog net niet de computer uit het raam gegooid. :+

Niet doen hoor!! Je PC kan er immers niets aan doen :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:27

Bovendien heb je echt je pc nodig op de wedstrijden!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:46

Ja klopt, hij moet nog even mee. :j

Ik had vooral moeite met de goede knopjes vinden, bv waar ik ergens moest zijn om het prijzengeld aan te passen.