Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luve_rozes

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:12

Volgend jaar, heb ik er minder moeite mee, als Rath er naar rijdt, verdiend hij het. Maar mijn ogen zijn ook op dit jaar gericht. En dan rijst bij mij de vraag; is het dus echt mogelijk, een goed paard te kopen, en als je dus een hele goede ruiter bent, enorm hoog te scoren? We hebben het altijd over eenheid en band met een paard, en jarenlang op weg zijn naar. Heb je dat dus dan, als je hoog scoort? Vanuit die stelling denkend dus wel.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:59

Nog nieuwe ontwikkelingen aan het front?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:05

Jahaa, lees het gastenboek maar van Rath. Daar gooit men meer olie op het vuur. Gal zou zelf de Kür gekopieerd hebben van een andere ruiter, dus mogen er geen verwijten gemaakt worden richting Rath.

Gal heeft namelijk, volgens de schrijver, de Kür al eerder gebruikt van niemand minder dan Minderhoud. Dat uitgelegd wordt dat dat levenspartners zijn, maakt niets uit. Kopieren is kopieren. Nou ja....

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:07

Proest... ja, dan mag Rath dat natuurlijk ook zonder toestemming doen :+

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:11

Er is plotseling ook iemand op gedoken, lijkt wel een insider, die zegt dat Totilas al lang te koop stond, en dat Gall een jaar de kans heeft gekregen, sponsoren te zoeken, maar dat niet gered heeft. En dat hij een lekkere commisie beloning heeft gekregen.Dus er moet niet zo gezeurd worden.

*ga effe kijken, of dat dezelfde schrijver is, en of het klopt wat ik zeg*

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:16

manubres schreef:
Meeste kippevel ever..."Song Song Blue..." Anky en Bonfire..... _/-\o_
Bij die Gansehaut is Rath bij mij nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet.....daar komt meer bij kijken dan meeliften met een goed beleerd paard.

Daaruit concludeer ik, dat jij vindt, dat iedereen die een beetje mee kan liften Totilas zo zou kunnen rijden en Rath er eigenlijk niet zo veel van kan.
Ik wil jou het wel eens na zien doen.
En als het zo niet bedoeld was, dan had je het anders moeten formuleren.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:18

De ultieme basisregel van de dressuur is, dat het beeld dat wij als resultaat van de training en samenwerking tussen paard en ruiter zien, er één is van harmonie en werkwilligheid. Complete 'ongedwongen' afstemming tussen paard en ruiter.

Iedere goede ruiter kan op een goed bevestigd paard gaan zitten en een heel eind komen. Maar dat betekent niet dat die ultieme afstemming die wij zo graag zien er dan ook meteen is. Noch voor de ruiter, noch voor het paard gaat het om 'ik weet het kunstje uit te voeren'- het gaat om véél meer dan dat: gevoel, aanvoelen, begrijpen, vooruitzien, afstemmen.. in harmonie zijn met elkaar. Van beide partijen.
Als dat punt tussen ruiter en paard bereikt is, zijn dat de momenten die ons kippevel opleveren.

Het is toch vanzelfsprekend dat die harmonie niet in korte tijd bereikt wordt - daar is veel tijd en hard werken voor nodig. Natuurlijk gaat dat ook op voor Rath - maar kijk ook naar anderen die een 'nieuwe' combinatie vormen: Isabelle Werth bv met haar nieuwe El Santo - de tijd gaat ons leren of hij over het talent en vermogen beschikt om een even harmonieuze combinatie te vormen met Totilas als Edward Gal.
Mocht dat ooit het geval zijn, dan is er geen enkele reden om niet je hoed af te nemen voor hem.

Ik zeg hier overigens niet mee dat het dus gerechtvaardigd is dat de prestaties van Rath tot nu toe dan ook maar met de mantel der liefde afgedekt moeten worden onder het mom van 'het heeft tijd nodig' .. daarvoor zijn de zaken die in hun proeven misgegaan zijn net een maatje te groot naar mijn smaak en die geven mij twijfels over de ware capaciteiten van deze jonge ruiter. En wat dat laatste betreft baseer ik mijn mening niet alleen op zijn verrichtingen met Totilas, maar ook op wat hij met andere paarden tot nu toe heeft laten zien.

Maar goed, we wachten het af en zoals ik ooit al eerder schreef: ik laat me graag verrassen.
En wat de laatste drie posten bóven mij ( muv Tendance) betreft: het koektrommeltje met speculaasjes zit weer vol!

LoodyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:19

luve_rozes schreef:
Er is plotseling ook iemand op gedoken, lijkt wel een insider, die zegt dat Totilas al lang te koop stond, en dat Gall een jaar de kans heeft gekregen, sponsoren te zoeken, maar dat niet gered heeft. En dat hij een lekkere commisie beloning heeft gekregen.Dus er moet niet zo gezeurd worden.

Als dat zo zou zijn is het nog zuurder voor Gal... geen Sponsoren kunnen vinden voor je Toppaard.
En dat hij er ook aan verdient heeft is allang bekend ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:20

luve_rozes schreef:

Sowieso moet hij niet zeuren. En doet hij volgens mij ook niet?!?!
Paard was niet van hem, hij mocht er op rijden en dan weet je dat het paard verkocht kan worden.
De paardenwereld is nu eenmaal hard.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:22

An alle E.G.-Fans und Besserwisser: die Totilas-Kür gabs doch schon vor Totilas und E.G.! Tja, liebe Holländer und diejenigen, die hier über eine Kopie der Kür von Matthias Rath von E.G. sprechen: Mal die Kür von Peter Minderhoud aus 2009 mit der von E.G. aus 2010 vergleichen...hmmm, seeeeeehr ähnlich, oder!!!!!? Vielleicht sollten die Holländer die beiden Küren mal nebeneinanderstellen. Und plötzlich kehrte Stille ein! Damit sollte das Thema Kür druch sein.
(die dem Peters Kür)

an Natalie T. und alle anderen:
Endlich Frau Natalie T.!!!!!! Endlich spircht jemand das mal an was wirklich Sache ist! Es ist doch auch eine Sauerei, dass sich ein Holländer Millionen einsteckt und ein anscheind so trauriger Reiter Namens EG eine millionenschwere
Provision einsteckt! Diese holländishe Heuchelei ist doch zum kotzen! Der Reiter Namens EG hat 12 Monate Zeit gehabt einen Käufer, bzw. holländische Sponsoren zu finden, die er ANGEBLICH nicht gefunden hat! Auf den Gedanken auf seine Provision zu verzichten kam er nicht?!?!
Also Herr Rath ich erzähle wahrscheinlich nichts unbekanntes aber das musste jetzt mal sein weil ich es unglaublichschlimm finde wie einige Menschen sie hier beleidigen!
Liebe Grüße aus Münster und ich freue mich auf Aachen!
(sonja)

Ich verstehe überhaupt nicht, warum hier ständig auf dem Punkt "gekaufte Leistung" herumgeritten wird. Klar, hier wurde ein sehr gut ausgebildetes Pferd erworben. ABER: Es stand nun mal zum Verkauf!!!! Warum beleidigt ihr die Familie Linsenhoff u. Schockemöhle? Wir erinnern uns: Gal hat damals Zeit bekommen Sponsoren zu finden - ohne Erfolg! Warum schimpft ihr eigentlich nie auf den Vorbesitzer? Der hat sich doch ne goldene Nase verdient- wo es euch ja so um den finanziellen Aspekt geht? Hätte dieser sich mit weniger begnügt, dann hätte Gal evtl. doch einen Sponsor gefunden! Habt ihr darüber mal nachgedacht? Im Springsport werden ständig Pferde an andere Reiter verkauft, die dann damit Erfolg haben. Da beschwert sich keiner!!!

Aber jetzt steht Toto nun mal in Kronberg und ich persönlich freue mich für das Pferd!!!

Matthias, mach weiter so!!!
(Nathalie)

Zo, nou, zoals ik al eerder zei, ik ben me pas in Totilas gaan intereseren, door het Kür verhaal, maar klopt het, dat Totilas zelf te koop aangeboden is, al lang terug?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:23

Jannepauli schreef:
De ultieme basisregel van de dressuur is, dat het beeld dat wij als resultaat van de training en samenwerking tussen paard en ruiter zien, er één is van harmonie en werkwilligheid. Complete 'ongedwongen' afstemming tussen paard en ruiter.

Iedere goede ruiter kan op een goed bevestigd paard gaan zitten en een heel eind komen. Maar dat betekent niet dat die ultieme afstemming die wij zo graag zien er dan ook meteen is. Noch voor de ruiter, noch voor het paard gaat het om 'ik weet het kunstje uit te voeren'- het gaat om véél meer dan dat: gevoel, aanvoelen, begrijpen, vooruitzien, afstemmen.. in harmonie zijn met elkaar. Van beide partijen.
Als dat punt tussen ruiter en paard bereikt is, zijn dat de momenten die ons kippevel opleveren.

Het is toch vanzelfsprekend dat die harmonie niet in korte tijd bereikt wordt - daar is veel tijd en hard werken voor nodig. Natuurlijk gaat dat ook op voor Rath - maar kijk ook naar anderen die een 'nieuwe' combinatie vormen: Isabelle Werth bv met haar nieuwe El Santo - de tijd gaat ons leren of hij over het talent en vermogen beschikt om een even harmonieuze combinatie te vormen met Totilas als Edward Gal.
Mocht dat ooit het geval zijn, dan is er geen enkele reden om niet je hoed af te nemen voor hem.

Ik zeg hier overigens niet mee dat het dus gerechtvaardigd is dat de prestaties van Rath tot nu toe dan ook maar met de mantel der liefde afgedekt moeten worden onder het mom van 'het heeft tijd nodig' .. daarvoor zijn de zaken die in hun proeven misgegaan zijn net een maatje te groot naar mijn smaak en die geven mij twijfels over de ware capaciteiten van deze jonge ruiter. En wat dat laatste betreft baseer ik mijn mening niet alleen op zijn verrichtingen met Totilas, maar ook op wat hij met andere paarden tot nu toe heeft laten zien.

Maar goed, we wachten het af en zoals ik ooit al eerder schreef: ik laat me graag verrassen.
En wat de laatste drie posten bóven mij ( muv Tendance) betreft: het koektrommeltje met speculaasjes zit weer vol!

Ik weet dat ik een paar kilo's te veel heb, maar waarom mag ik geen koekje???

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:26

Vind ik ook flauw....*grijpt in de koekjestrommel*

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:30

Moet ook te veel terugbladeren om erachter te komen, waarom mensen ook alweer een speculaasje moesten nemen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:33

Van mij mogen jullie je helemaal klem eten hoor, hoewel speculaasjes wat dat betreft enigzins ' out of season' zijn. Ik moet daarbij overigens meteen denken aan het feit dat in het engels nog wel eens gesproken wordt over 'humble pie' - misschien is dat voor sommigen ook wel een aanrader }:)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:35

Tendance schreef:
luve_rozes schreef:

Sowieso moet hij niet zeuren. En doet hij volgens mij ook niet?!?!
Paard was niet van hem, hij mocht er op rijden en dan weet je dat het paard verkocht kan worden.
De paardenwereld is nu eenmaal hard.

Juist omdat hij wist wat hij voor een geweldig dier hij te rijden had heeft hij dat van de commisie in het contract op laten nemen (toen de verkoop net rond was in een intervieuw gelezen)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:40

luve_rozes schreef:
An alle E.G.-Fans und Besserwisser: die Totilas-Kür gabs doch schon vor Totilas und E.G.! Tja, liebe Holländer und diejenigen, die hier über eine Kopie der Kür von Matthias Rath von E.G. sprechen: Mal die Kür von Peter Minderhoud aus 2009 mit der von E.G. aus 2010 vergleichen...hmmm, seeeeeehr ähnlich, oder!!!!!? Vielleicht sollten die Holländer die beiden Küren mal nebeneinanderstellen. Und plötzlich kehrte Stille ein! Damit sollte das Thema Kür druch sein.
(die dem Peters Kür)

an Natalie T. und alle anderen:
Endlich Frau Natalie T.!!!!!! Endlich spircht jemand das mal an was wirklich Sache ist! Es ist doch auch eine Sauerei, dass sich ein Holländer Millionen einsteckt und ein anscheind so trauriger Reiter Namens EG eine millionenschwere
Provision einsteckt! Diese holländishe Heuchelei ist doch zum kotzen! Der Reiter Namens EG hat 12 Monate Zeit gehabt einen Käufer, bzw. holländische Sponsoren zu finden, die er ANGEBLICH nicht gefunden hat! Auf den Gedanken auf seine Provision zu verzichten kam er nicht?!?!
Also Herr Rath ich erzähle wahrscheinlich nichts unbekanntes aber das musste jetzt mal sein weil ich es unglaublichschlimm finde wie einige Menschen sie hier beleidigen!
Liebe Grüße aus Münster und ich freue mich auf Aachen!
(sonja)

Ich verstehe überhaupt nicht, warum hier ständig auf dem Punkt "gekaufte Leistung" herumgeritten wird. Klar, hier wurde ein sehr gut ausgebildetes Pferd erworben. ABER: Es stand nun mal zum Verkauf!!!! Warum beleidigt ihr die Familie Linsenhoff u. Schockemöhle? Wir erinnern uns: Gal hat damals Zeit bekommen Sponsoren zu finden - ohne Erfolg! Warum schimpft ihr eigentlich nie auf den Vorbesitzer? Der hat sich doch ne goldene Nase verdient- wo es euch ja so um den finanziellen Aspekt geht? Hätte dieser sich mit weniger begnügt, dann hätte Gal evtl. doch einen Sponsor gefunden! Habt ihr darüber mal nachgedacht? Im Springsport werden ständig Pferde an andere Reiter verkauft, die dann damit Erfolg haben. Da beschwert sich keiner!!!

Aber jetzt steht Toto nun mal in Kronberg und ich persönlich freue mich für das Pferd!!!

Matthias, mach weiter so!!!
(Nathalie)

Zo, nou, zoals ik al eerder zei, ik ben me pas in Totilas gaan intereseren, door het Kür verhaal, maar klopt het, dat Totilas zelf te koop aangeboden is, al lang terug?

Zover bij ons gewone stervelingen bekend was Totilas niet openlijk te koop maar Visser heeft altijd gezegd dat als er 10 miljoen geboden wordt dat Totilas te koop was. Schockemöhle heeft dat geboden.

Waar ik me aan stoor in het Gästebuch is dat er steeds gezegd wordt dat Totilas nu eindelijk goed verzorgt wordt nou geloof me een vriendinnetje van mij heeft bij Hans Peter stage gelopen er werd geen paard meer verwend als Totilas

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:41

Vind dat ook nergens op slaan.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:42

Needje schreef:
Vind dat ook nergens op slaan.

wat???

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:43

RM94 schreef:
Zover bij ons gewone stervelingen bekend was Totilas niet openlijk te koop maar Visser heeft altijd gezegd dat als er 10 miljoen geboden wordt dat Totilas te koop was. Schockemöhle heeft dat geboden.

Waar ik me aan stoor in het Gästebuch is dat er steeds gezegd wordt dat Totilas nu eindelijk goed verzorgt wordt nou geloof me een vriendinnetje van mij heeft bij Hans Peter stage gelopen er werd geen paard meer verwend als Totilas

Waar lees je dat dan? :)

Ik deze berichten lees het als ' blij dat hij daar terecht is gekomen en niet in een slechtere omgeving', als je me snapt. :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:45

Dat Toot het bij Rath beter zou hebben. :)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:51

luve_rozes schreef:

Lijkt mij dat Gal er best een centje voor heeft gekregen, vind ik niet meer dan normaal hoor. Of hij bezig is geweest om een consortium bij elkaar te krijgen zou ik niet weten. Er wordt inderdaad over een jaar gesproken...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:51

Verwennen is ook niet goed hè.... ghegheghe

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:52

dat toot het daar beter zou hebben is natuurlijk maar giswerk van de andere kant....net zoals wij niet weten of die het daar slechter heeft, qua rijden heeft ie het nu iig slechter...niet dat dat aan MR ligt maar meer dat ze elkaar nog niet aanvoelen en dat verschil zie je nu in de ring....denk niet dat toot het veel uitmaak of er kroonluchters in stal hangen..zolang zn eten goed is, geloof die er wel in......en natuurlijk heeft EG er aan verdient..maar dat is toch geen geheim??...dus de 'tegenpartij'moet geen rare dingen gaan zeggen.....

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:52

Nou, er wordt idd gezegd, wees blij dat hij naar Duitsland verkocht is, en niet naar de Emiraten.

Niet dus, dat hij in Nederland slecht verzorgd zou zijn. Lees ik in ieder geval niet.

Wel wordt herhaaldelijk gezegd, dat MAR hem beter rijdt. Daar hou ik dus niet van. Ik ga MAR ook niet lopen af te kraken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:53

Jij misschien niet, maar een heeeeleboel andere mensen wel hoor. :D