Gelukkig maar voor mijn jonkie hoef het ook allemaal niet te moeilijk
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pearlie schreef:KarinvdM schreef:Ik blijf het jammer vinden dat de rijvaardigheid en het effect van de hulpen samen één punt is.
Bij een stout of bang maar kan het effect van de hulpen onvoldoende zijn, maar de rijvaardigheid kan gewoon goed zijn als je een handige ruiter hebt die alles heel netjes oplost.
Je kan ook een minder handige ruiter treffen met een verschrikkelijk braaf paard dat alles braaf doet wat de ruiter op lompe of onhandige wijze van hem vraagt.
Ben het met je eens, maar aan de andere kant vind ik het helaas pindakaas. Je wordt ook afgestraft op een paard wat wat minder getalenteerd is maar de oefeningen technisch wel goed uitvoert. De mensen met een showpaard krijgen toch meer punten... vind dit een vergelijkbare situatie.
Cru gezegd; dan moet je maar een ander paard kopen. En nee dat vind ik helemaal niet terecht, maar helaas zo zit het wel. Anky haar rijvaardigheid komt er vast ook minder goed uit op een boerenknol..
KarinvdM schreef:Ik blijf het jammer vinden dat de rijvaardigheid en het effect van de hulpen samen één punt is.
Bij een stout of bang maar kan het effect van de hulpen onvoldoende zijn, maar de rijvaardigheid kan gewoon goed zijn als je een handige ruiter hebt die alles heel netjes oplost.
Je kan ook een minder handige ruiter treffen met een verschrikkelijk braaf paard dat alles braaf doet wat de ruiter op lompe of onhandige wijze van hem vraagt.
Draflinger schreef:ik hoop trouwens nog steeds dat de jury's op de hoogte zijn van de veranderen...
er is mijn overkomen dat ik starte in het M1 paarden zonder sporen want dat was vorig jaar april niet meer verplicht. komt de Jury uit het hokje, ja in het M1 moet je sporen, nee hoor mevrouw, dat hoeft niet meer ze zijn niet meer verplicht in het M1 maar ze mogen. Oww ow sorry
*vindt ik best heel erg schandalig,* ik heb het niet meer aangedurft zonder sporen te starten, straks was me proef bezig en kreeg ik andere punten omdat ze dachten dat ik afweek van de regels...
Daisies schreef:Draflinger schreef:ik hoop trouwens nog steeds dat de jury's op de hoogte zijn van de veranderen...
er is mijn overkomen dat ik starte in het M1 paarden zonder sporen want dat was vorig jaar april niet meer verplicht. komt de Jury uit het hokje, ja in het M1 moet je sporen, nee hoor mevrouw, dat hoeft niet meer ze zijn niet meer verplicht in het M1 maar ze mogen. Oww ow sorry
*vindt ik best heel erg schandalig,* ik heb het niet meer aangedurft zonder sporen te starten, straks was me proef bezig en kreeg ik andere punten omdat ze dachten dat ik afweek van de regels...
Vind het echt zonde dat je het wel doet omdat je bang bent voor slechte punten, rijd gewoon zonder, zij horen te weten dat het mag.
manic schreef:D-K-B in proef 19 en D-F-E in 22, dus dat is niet gewoon rechtsaf c/q linksaf gaan...
Mootje schreef:Pieteritus, Hopelijk staat het wel goed in de nieuwe boekjes
Elise95 schreef:B is niet echt veranderd. Alleen de B4 is wel super. Het is niet meer dat je daar eerst de hele volte moet doorzitten en dan aangaloperen, want dat is nogal een probleempje bij ons.
Vippie schreef:manic schreef:D-K-B in proef 19 en D-F-E in 22, dus dat is niet gewoon rechtsaf c/q linksaf gaan...
Dacht al even dat het aan mij lag, dus tóch een bijna keertwending bij K.
Men_Sven, idd is geen handige plek, die hoeken zijn vaak niet te zien idd (kan ook soms in je voordeel werken)
Lindahertha, kan best dat er in sommige proeven niks veranderd is. Proef 4 in de B is ook ongewijzigd.